Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 1806
Sjekka VG isted og kom over denne artikkelen. Jeg vet ikke om jeg har helt troen på dette, kan ikke helt se for meg at de klarer å lage en vellykket film basert på Halo. Men time will show...


Blir spennende å se
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Heh, prisen og betingelsene var relativt stive da... Men kan bli spennende og se resultatet. Håper bare det ikke går med Halo som med Resident Evil, genialt spill men ræva film..
-totto
Har mine tvil til dette. Noen som vet om en film som er basert på et spill, som ikke har blitt karakterisert som en flopp?

Jeg vet ialllefall at Resident Evil-filmene var elendige. (merk: imo)
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jeg tror Halo har stort potensiale som film. Spillet har veldig pene landskap og masse god action som vil gjøre seg pent på lerret. Dessverre tror jeg ikke dette er annet en nok en tragisk blockbuster.
Tulling
Polmen's Avatar
Trådstarter
Kakcoo: Slikt er greit nok, men jeg tror bare ikke de klarer å gjennomføre en god historie som folk gidder å se mer enn èn gang. Blir noe àla spiderman, den så jeg bare èn gang og så var jeg lei.
hanmannsann
Dette er vel relativt gammalt nytt...

For min del trur eg dette blir lika dårleg som når ein prøver å laga PC-spill av film. Det blir nok (logisk nok) bare en dårlig spin-off for å tjene penger.

Når det gjelder det at ein bare ser ein film ein gang, gjelder det stort sett alle filmer for min del, skjønnar ikkje poenget med å sjå filmar fleire ganger. Når dei går på TV ser eg dei kanskje ein gang til dersom eg ikkje har anna å gjera.
Sist endret av One_ar; 10. juni 2005 kl. 21:48.
Tror rett og slett det blir en ræva film. Spillet er jo bra, men en film om "Master chief" som løper rundt i en superdrakt og banker opp romvesner blir litt for dårlig film for meg.
Passer kanskje for barn i 3. klasse...
Jeg trur dette kommer til å bli en helt grei film, gleder meg faktisk til filmen, selvom jeg hater spilla! Syns hele greiene rundt Halo blir for dumt.. Mener, kritikere roser spillet opp i skyene, da jeg testa det til PC var det totalt bedretent! Vet det er mange som deler min mening med at Halo egentlig ikke er no bra spill, og mange andre mener det stikk motsatte! Anyway. Selve Halo universet, mapping og karakterer osv er helt ok, og er derfor jeg har litt trua på en film! Gleder meg til å se denne.. Gleder meg også til å se doom filmen, selvom jeg er stygt redd for at den kommer til å bli ræva!
Alltid like spennende å se om de faktisk klarer å få noe ut av en spilltittel!
Raymond: PC-versjonen står fortsatt der som en skam - Gearbox fucket alt

Når det gjelder Halo som film har jeg faktisk mer tro på det en ett 3. spill. Historien rundt Halo er solid nok til å lage et filmmanus, og de tre bøkene som er skrevet rundt historien skal i alle fall være gode (har ikke lest dem selv, men har lest en del om dem).

Mulighetene er der, men de må ikke ødelegge filmen med mye Hollywood-tull og unødvendigheter. Hvis de klarer å være tro mot spillet, bungie og det de har laget rundt dette kan det bli en av de første suksessfulle spill til film prosjektene, men fallhøyden er stor om de ikke får alt til å bli perfekt. Må vi be til gud om at de som hadde ansvaret for kuttscenene i Halo 2 får være med på å jobbe med dette prosjektet...
Hmm må se denne filmen selv om den blir dårlig. Halo en og to var jo evig gode!
Hvis filmen skal være basert på spillene blir det litt dumt hvis en kis skal knerte mange hundre romvesener. Vi har jo en del søppelfilmer der folk springer rundt og dreper hele verden og ender opp på en spesiel plass der de må sloss med nevene til slutten. Tviler på at denne filmen blir noen suksess.
Sitat av Tommen
Hvis filmen skal være basert på spillene blir det litt dumt hvis en kis skal knerte mange hundre romvesener. Vi har jo en del søppelfilmer der folk springer rundt og dreper hele verden og ender opp på en spesiel plass der de må sloss med nevene til slutten. Tviler på at denne filmen blir noen suksess.
Vis hele sitatet...
Som sagt - de må fokusere på historien og kuttscenene istede for å ha non-stop action. Det er vel her Resident Evil kom til kort, siden historien der er.. ja, litt banan?
Sitat av Eiliv
Har mine tvil til dette. Noen som vet om en film som er basert på et spill, som ikke har blitt karakterisert som en flopp?

Jeg vet ialllefall at Resident Evil-filmene var elendige. (merk: imo)
Vis hele sitatet...


Street Fighter?

Men, fra spøk til revolver: Jeg tror som du tror, at Halo filmen kommer til å suge kraftig, og bli like stor flopp som Windows ME ble.
Film basert på bøker ble jo bra - så hvorfor skal det være vanskelig med dataspill egentlig? Film er jo som regel bedre grafikk enn spill Men story sliter jo de fleste med...
Mange som nevner Resident Evil som var bra spill, men ræva film. Men det er også hundre eksempler på bra spill som ble god film.. Ikke glem det

Men som sagt, det er smak og behag.. Noen liker det, andre ikke.
Sitat av soetnos@dANI
Mange som nevner Resident Evil som var bra spill, men ræva film. Men det er også hundre eksempler på bra spill som ble god film.. Ikke glem det

Men som sagt, det er smak og behag.. Noen liker det, andre ikke.
Vis hele sitatet...
Nevn en.

Jeg vet ihvertfall om:
Resident evil : Elendig
Tomb Raider : Elendig
Street Fighter: Elendig

Doom er også under filmatisering, men istedet for at det kommer zombier opp fra helvete, er det en eller annen form for virus som er sluppet løs, og i tillegg er ikke settingen mars.
Henviser til: http://www.dmop.co.nr/

Videre kommer jeg ikke på noen filmatiserte spill i farta, noen som har noen å tilføye?
Sist endret av zpn*; 13. juni 2005 kl. 00:01.
Tror filemene har et godt potensiale hvis de bruker Eric Nylund(han skrev de to av de tre Halobøkene) til å skrive manus. Altså det avhenger av hvem som skriver manuset.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Sitat av zpn*
Nevn en.
Vis hele sitatet...
Noen av Mortal Kombat filmene er faktisk på grensen til akseptable, etter min smak.

Håper Halo filmen blir bra, uansett forgjengere i sjangeren.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Siden Master Chief forsovidt er hovedpersonen i hele historien så blir det dumt å tro at han skal være helt anonym også.. har dere noen gang sett en helt anonym hovedperson?
Filmen kommer til å bli lagd etter bøkene, det har jeg ingen tvil om.
Jeg håper Eric Nylund får lov til å skrive resten av bøkene også, han er jo skikkelig dreven på å skrive sience fiction bøker. Noen nye skuespillere som vi ikke har sett før hadde vært moro å ha med i filmen også. Satser på at dette kan gå bra egentlig. Men det som virkelig kan ødelegge denne filmen er at de prøver å presse for mye historie inn i en film.
Hehe trenger egentlig ikke å hyre en så jævelig dyr skuespiller heller i og med at du aldri ser ansiktet til Master Chief, bare få fyren som gjør stemmene i spillet og hvis han er liten så skaffer de en stor fyr som løper rundt og legger stemmene over etterpå
Jeg tror denne filmen blir genial!
Selv så likte jeg faktisk Resident Evil filmene også
skjønner ikke hvorfor folk er så negative, det er godt mulig filmen blir kjempe bra, det er det da ingen som vet enda...
har ingen mening om hvordan filmen blir, men den skal sees, samma med Hitman filmen, selvom møkkete Vin Diesel skal spille 47
Vell, Jeg sier jo at det er rimlig STOR kjangs for at ansiktet hans blir vist. Men er det bestemt at stemmen skal døbbes? For da blir det litt slit at han tar av seg hjelmen også. Men det kan da ikke være så vanskelig å finne en person som har en lignende stemme som Master chief... det er jo samme hvordan han ser ut.. det eneste vi vet er jo alderen. Så jeg ser fortsatt ikke bort fra at han tar av seg hjelmen.
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Jeg har så vidt sett spillene, langt mindre spilt dem. Men jeg håper på en bra filmopplevelse.
Syns vi som har spillt begge spillene fortjener å IKKE se ansiktet hans. Når jeg har spillt gjennom begge spillene uten å ha fått sett det så syns jeg det liksom har blitt en del av personligheten hans. Jeg ble faktisk litt lei meg siden jeg fikk se ansiktet til bounty-huntern på starwars siden jeg synes han liksom hadde mer personlighet når du ikke viste hvordan han så ut.

Men for å tisse i en annen rettning, så lurer jeg litt på hvem som skal spille Cortana
Mange her som IKKE har lest bøkene merker jeg. Jeg har lest den første og er snart ferdig med den andre. Bøkene er bra, og det er mye mer historie bak spillet enn det kommer frem i spillene. Jeg tror jeg bør rette på en liten ting:

Master Chief er ikke anonym, han heter John-117 og ble kidnappet fra familien sin som barn etter å ha blitt valgt ut som et av universet sterkeste og smarteste menneskebarn. I tillegg utfører han mange missions før han får den MJOLNIR-drakten som han bruker i spillene. I motsetning hva noen kanskje tror, så går han ikke rundt i MJOLNIR-drakten 24 timer i døgnet. Han er forresten den eneste gjenlevende av mange soldater som han.

For de som er interessert så vil jeg oppfordre dere til å lese på Wikipedia. Står vanvittig mye informasjon om hele Halo-universet, det meste er tatt fra bøkene, uten å være spoilere.

Edit:
Cortana blir vel spilt av samme kvinne som i spillene, og så blir hun satt inn med Special FX, siden hun er en kunstig intelligens som av og til viser seg som et hologram av en kvinne. (Det håper jeg ihvertfall, om de pengegrådige Hollywood-idiotene erstatter henne med en eller annen hore som f.eks. J-Lo for å få filmen ut til et større publikum... da blir jeg skuffet. Selv om J-Lo ikke er så ille)
Sist endret av snorri; 20. juli 2005 kl. 16:34.
J-lo hadde lurt meg lett.

Jeg har spilt begge spillene, men synes faktisk de begge suger. Er ikke noe spesielt med dem.
Dessuten så er jeg ennå litt fasinert over street fighter filmen.. den er jo faktisk så dårlig at den blir bra!
Gleder meg til de lager WoW film :P
zpn*:
- James Bond?
- Indiana Jones?
- Star Wars?

++
filmatiserte spill, ikke filmer som har blitt spill.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Blåser nytt liv i diskusjonen med denne linken.

http://www.dagbladet.no/weblogg/spil...=7002000000468

Peter Jackson skal altså produsere filmen. Det må vel love godt?!
Oi, så tøft! Lurer bare litt på hvordan det skal bli en passende handling i filmen, ettersom spillet kom først. Går kanskje litt i feil retning? : P
Litt mer info som HaloNorge dekker, i forbindelse med X05: http://halonorge.org/site/content/view/728/31/

Minner om at HaloNorge.com vil holde dere oppdatert på det som enhver tid vil skje angående filmen, som nå er offisielt bekreftet!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det som jeg er redd for er at denne halo filmen kommer til å bli som ringenes herre filmene. Til og meg ringenes herrefilmene mener jeg ble helt ødelagt av peter jackson. De fikk med seg halve historien og alt handlet om hvor kul Legolas var med bua si, og hvor kule slosskampene var. Jeg tror han kommer til å klare det samme med halo filmen. Det blir en dårlig action film som xXx-2.

Fordi det er dette dere maser om nå. Hvis dere ikke lar han ta av seg masken og hete John, så blir dette aldri noen god film.
Valget står altså mellom enda en film i rekkene av klasse B, Eller vi kan ta med en story og kanskje få en klasse A film..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg vet nå ikke helt om jeg har troen på denne Halo filmen som
skal komme.
Jeg klarer ikke helt å se det for meg.
Å lage et spill av en film kan gå, men å lage en film
av et spill.....njaa, jeg vet ikke helt.
Jeg har dårlig tro på det.
Får bare vente å se.
Sist endret av CrazyWorm; 5. november 2005 kl. 16:05.
spill av film pleier sjeldent være så sinnsykt bra det heller syns jeg, se på james bond, bare golden eye som duger =D
Sitat av MartinB
spill av film pleier sjeldent være så sinnsykt bra det heller syns jeg, se på james bond, bare golden eye som duger =D
Vis hele sitatet...
Jeg er ganske enig med deg der.Spill av film er ikke akkurat super bra det heller.
Men jeg skal nok se Halo filmen selv om andre sier den er dårlig.
Spillet er jo veldig bra synes jeg.
Jeg lurer på om det blir flere enn en film i serien...
Sist endret av CrazyWorm; 5. november 2005 kl. 16:15.
▼ ... noen måneder senere ... ▼