Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1424
I denne artikkelen på vg.no idag (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=109334) kan du lese at er en "bot" du kan legge til, og med det få info over msn, nyheter osv...

Hvordan ? HVORDAN ? Scripts til msn ?

Noen som vet hvordan de har fått til en sånn bot ? (jeg har addet den... genialt )
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Hva skal du egentlig med det? Er jo bare plagsomt og unødvendig.
Synes det hørtes tøft ut, enkelt å sjekke opp hva som går på tv m.m. Men tviler ikke på at så fort denne tjenesten blir populær begynner boten å spamme deg med reklame.
Men da kan man vel bare fjerne den igjen? :P
Genialt. lett og vite hva som går på tv osv
Vg venn er ikke pålogget hos meg:S?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Pyre: Hvordan de har løst det kan være ganske mange måter. Kanskje ved hjelp av Bitlbee, en IRC-protokoll-wrapper for MSN? Dermed kan man f.eks pipe kommandoer gjennom en eggdrop.
Sitat av fu fu fu &lt Vis innlegg
Vg venn er ikke pålogget hos meg:S?
Vis hele sitatet...
Ikke hos meg heller. Har lagt han til, men ingenting skjer..
Tusen takk for linken, var utrolig kult...!! Tok bare litt tid før bot'en logget seg på
(jeg driter egentlig i hvordan det fungerer, for det var alles über)
Sitat av banankrem
Ikke hos meg heller. Har lagt han til, men ingenting skjer..
Vis hele sitatet...
Ikke hos meg heller! han er ikke venner med oss Sikkert bare et reklamepåfunn, at jeg blir spamma fra vg-boten i hytt og pine. Men sikkert greit for de som lurer på tv programmer osv som likevel bare sitter på msn og henger.
Eg hadde ein sånn msn-bot før, var eit perl program der ein kunne laga eigne scripts osv. Litt vrient å sette opp, men utanom det gjekk det greit.

Har dessverre ikkje link, men google har nok.
Ikke særlig høy AI på denne botten må jeg si
Hva ventet du da ! Er tross alt VG-bot..Skriv stygge ord til den da se hva den svarer!!
hørtes ikke så ekstremt ut da, er såppas frisk å rask ennå at jeg klarer å trykke meg til firefox-ikonet å trykke inn det jeg vil ha....

det som hadde vært SUPERT hadde vært en nff bot, at man får postene som man abbonerer på rett på msn og når man svarer på msn burde bota kunne skrive det som svar på innlegget! *drømme seg bort*
Enig med Popp her, det hadde vært genialt!
men en smule serverkrevende da:P tror ikke linja til nff holder for å si det sånn, hadde blitt en stor pågang på denne bota
Virker nokså genialt, men det er bare det at VGvenn aldri logger seg på hos meg
Ikke her heller! Vi er ikke verdige som venner av VG

er vel stor pågang så han kan vel ikke svare alle er noe sånt
Nei tydeligvis ikke Lille My, han er ikke på hos meg heller, han har nok identifisert at vi er nFF nerder
den var logget på en stund hos meg, men nå er den logget av igjen.. litt av en venn får'n si.. alltid pålogget meg i rompa..

edit leif
Jeg la adressen til, og med en gang poppet det opp en beskjed med kommandoer og slikt. Den er tydeligvis alltid avlogget - men svarer på kommandoene likevel.