Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  157 10662
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det er ikke så veldig mange steder det skjer terrorangrep hvor 3000 personer blir drept da. Og barna i afrika, det skjer liksom hele tiden, og er ikke så suuupermye å få gjort noe med.

Jeg lurer dog på hvordan verden ville vært idag hvis det ikke var for 9/11.
Vis hele sitatet...
Dette var i september 2006: http://www.independent.co.uk/news/wo...or-415397.html

Her har du en sak USA var direkte/indirekte involvert i:
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle2866703.ece
http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle2997874.ece
http://en.wikipedia.org/wiki/2008&#8...;Gaza_conflict
Jeg husker denne dagen ganske bra, selvom jeg ikke husker veldig mange detaljer husker jeg det var fint vær og hvem av elevene i klassen som var borte osv. Jeg var 9 år da det sjedde.
Husker også jeg ble litt lei av at alt de viste på tv den dagen var de samme nyhetene.
kjedelig streiting
Mener du virkelig at gaza konflikten ikke har fått nok oppmerksomhet??????
Og dødstallet ang "the war on terror". Dette har ikke skjedd på en dag, ser dog dagligdags om selvmordsbombere, og sivile som blir drept nedi der.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Mener du virkelig at gaza konflikten ikke har fått nok oppmerksomhet??????
Og dødstallet ang "the war on terror". Dette har ikke skjedd på en dag, ser dog dagligdags om selvmordsbombere, og sivile som blir drept nedi der.
Vis hele sitatet...
Hvor tok du det fra at jeg mener at Gaza konflikten ikke har fått nok oppmerksomhet?

At det ikke har skjedd på en dag, du har rett i det men 9/11 er afaik det eneste terrorangrepet på amerikansk jord.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Gikk i 7ende klasse og var på leirskole med klassen langt oppe på fjellet i Voss eller noe sånt. Vi fikk ikke vite noe om det av lærerne, men jeg husker at det var en i klassen som hadde hørt av moren sin at det drev å styrta masse fly i New York. Vet ikke om det var samme dagen eller noen dager etter tho..

Jeg fikk ihvertfall ikke vite noe om det før jeg kom hjem..
Vis hele sitatet...
flipp, jeg var også på leirskole ^^ På høvringen var jeg :P
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det er ikke så veldig mange steder det skjer terrorangrep hvor 3000 personer blir drept da. Og barna i afrika, det skjer liksom hele tiden, og er ikke så suuupermye å få gjort noe med.

Jeg lurer dog på hvordan verden ville vært idag hvis det ikke var for 9/11.
Vis hele sitatet...
Barna i afrika kan ha det så godt, men at noen velta to tårn og rikka litt på USA sitt uovervinnelige image er en verdenskatastrofe?!
Jeg ser ikke logikken? Terrorisme som blir utført som en reaksjon på USA's nådeløse utenrikspolitikk kan bare gjøres noe med om man endrer på USA's nådeløse utenrikspolitikk. Barna som sulter i afrika kan man gjøre noe med så lenge forbrukerne stiller litt krav til de som sitter med pengesekkene, og får dem til å sende mat nedover istedet for å brenne det. makan til tøv!
jeg var 11 år da det skjedde og jeg husker at jeg kom hjem tidlig hjem fra skolen og ingen var hjemme, jeg skrudde på tven og så det som hadde skjedd på nyhetene, husker jeg fikk en trist følelse inni meg og tenkte at nå hadde noe stort skjedd.
Husker spesielt følelsen jeg fikk, den var litt merkelig husker jeg.

Noe særlig mere en det husker jeg ikke, annet en at det var fint vær.
Satt og spilte CS da chatten blei spamma med meldinger om flystyrt i new york. Skrudde på CNN rett før det andre flyet traff. Var terrorist forresten. AK47<3 Husker hvilket map det var tilogmed
Var på jobb den dagen. Nevro avd. Satt inne med noen pasienter og kikka på TV'en. Husker spesielt en kollega som nesten fikk panikk, hun skulle hjem og hamstre inn hermetikk, hun trodde 3 verdenskrig var brutt ut.

Selv fikk jeg ikke med meg helt i starten hva som hadde skjedd. Først trodde jeg at det var fyrt avgårde raketter inn mot WTC, etter det trodde jeg at det var et jagerfly som hadde kollidert. Kikka live på TV da det andre flyet smekka inn i tårnet. Jeg og alle andre skjønte jo da at dette var planlagte greier.

Resten av dagen og natta ble det CNN. Var stuptrøtt neste dag.

Synes det er rart at en ikke har sett lignende terroristaksjoner i ettertid (og bra er det). Binnern sa jo at nå starter krigen.
Sist endret av tness; 3. april 2009 kl. 08:46.
Jeg gikk i åttendeklasse når det skjedde, fikk tidlig fri den dagen og lå i stolen og så på TV da all sending plutselig ble avbrutt med en ekstra nyhetssending. Mamma ringte i det jeg så det andre flyet krasje, og jeg fortalte henne om det som foregikk. Etterpå satt jeg med et snev av dårlig samvittighet fordi det ikke gikk noe spesielt innpå meg akkurat da, men litt redd for at 3. verdenskrig skulle begynne.
Jeg tror jeg akkurat hadde begynt på VGS, kom hjem for å fyre opp starcraft på battle.net, skrudde på TV'en, tenkte: w00t! Red Alert! Så ble jeg litt bekymra, så lagde jeg meg mat og satt og så på TV i noen timer før jeg gikk tilbake til min daglige rutine.. Så fant jeg ut at man kunne skrive liksom-nummeret til flyet i word, slå det om til dingbats også kunne det med godvilje se ut som fly på vei inn i WTC..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av poe Vis innlegg
Så fant jeg ut at man kunne skrive liksom-nummeret til flyet i word, slå det om til dingbats også kunne det med godvilje se ut som fly på vei inn i WTC..
Vis hele sitatet...
Du fant denne konspirasjonen såpass fort? Hvor mange timer var det snakk om?
I like turtles
Alfonzor's Avatar
11. september 2001 var jeg hos en kamerat etter skolen. Vi så sevfølgelig på MacGyver som var det feteste programmet. midt inni episoden kom det en ekstrasending om flykræsjet. Vi syntes det var rått, men var egentlig mest irritert over at MacGyver var blitt avbrutt
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av tness Vis innlegg
Var på jobb den dagen. Nevro avd. Satt inne med noen pasienter og kikka på TV'en. Husker spesielt en kollega som nesten fikk panikk, hun skulle hjem og hamstre inn hermetikk, hun trodde 3 verdenskrig var brutt ut.

Selv fikk jeg ikke med meg helt i starten hva som hadde skjedd. Først trodde jeg at det var fyrt avgårde raketter inn mot WTC, etter det trodde jeg at det var et jagerfly som hadde kollidert. Kikka live på TV da det andre flyet smekka inn i tårnet. Jeg og alle andre skjønte jo da at dette var planlagte greier.

Resten av dagen og natta ble det CNN. Var stuptrøtt neste dag.

Synes det er rart at en ikke har sett lignende terroristaksjoner i ettertid (og bra er det). Binnern sa jo at nå starter krigen.
Vis hele sitatet...
Han slo det første slaget. det har vært utallige selvmords aksjoner og mislykkede terror forsøk i ettertid
Var 11 år, husker jeg kom hjem fra skolen, syklet bort til butikken og skulle handle meg noe mat eller noe, så skulle jeg spille fotballkamp senere på dagen, der det store samtalevnet var flyene som hadde krasja.
Lekte med klosser da det plutselig kom på tv, da stoppa jeg helt opp...
Kom inn i stuen og pappa så på nyheter som han pleide og jeg så et fly kjøre rett inn i en bygning. "oi" :P
Sist endret av Tyrkeren; 11. mai 2009 kl. 00:26.
jobbet på rygge flyplass, som annlegs entremnør.. husker ganske mye selv.. dagen etter er bursdagen min, men den husker jg ingen ting av
Hadde akuratt kommet meg på ferga som skulle få oss til bergen...husker jeg kom opp i kaffeterian der og alle bare sto og glana på tven.. Husker selv at mamma ble helt ifra seg (iom at hun selv er amerikaner)...fikk helt sjokk, måtte pluttselig ringe til alle slektinger hun hadde der borte osv...
Da var jeg på Blefjell med skolen i 8. klasse. En hadde med seg en bærbar mini tv.. alle de voksne satt å glodde på den.. jeg derimot hadde det gøy i kjelleren på hytta med ett brannslukningsapparat
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg satt å spilte nintendo hjemme hos en venn, da moren sa at spilletiden var over. Da slo av nintendoen så slo tven automatisk over på en eller annen nyhetskanal der det første man så var det andre flyet som kræsjet inn i WTC.
Husker jeg gikk inn i stua etter middag å satte på tv'n, og der var det.

Husker at ved første øyekast så trodde jeg ikke det var noen "big deal".........
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
Jeg satt sammen med min bror og spilte UEFA på playstation 1.
Jeg var på butikken og kjøpte meg grandis og cola da jeg plutselig såg det rykende tårnet på tv'n over kassa. Sprang hjem, fyrte opp grandisen og såg på tv2 ekstranyhetssendingen.
Husker det som om det var igår.

Gikk i 10 klasse og var på "hvite busser" tur til Tyskland og Polen. Besøke konsentrasjonsleirer og sånn for dere som ikke har hørt om det. 9/11 var den dagen vi var å danset polsk folkedans, og når vi kom ut i bussen var det en i klassen som hadde fått melding av lillebroren sin hvor det bare sto "TREDJE VERDENSKRIG HAR BEGYNT!!!"

Plutselig hadde hele klassen en tante eller onkel i amerika gitt.
Jeg var 10, nesten 11 (viktig det der ) Hadde blitt henta av mamma og hadde besøkt veninna hennes da det skjedde, hun blei helt fra seg. Hun bodde der før og jeg har familie der så blei noen ringe runder til familie og venner. Dog alt jeg kan huske er egentlig at jeg så på tv når det andre flye krasje og det gikk ikke så veldig inn på meg bortsett fra noen tanker om at faren min kanskje var der.
Jeg var vel 13 år, og husker rimelig eksakt hva som skjedde i timene før jeg fikk det med meg, uten at jeg skal dele det med dere da det er totalt uinteressant. Dessverre(?) skrudde jeg ikke på NRK før rundt klokka 17, og så de brennende tårnene. Jeg tenkte først at det var en film, noe jeg ikke helt fikk til å stemme. Da jeg først forstod hva som hadde skjedd fikk jeg ingen spesielt sterke følelser, selv om jeg forstod alvoret i det.

Uansett var det rimelig sykt å se tårnene rase osv, uansett hvor mye man liker/misliker landet. Det terrorangrepet var så hinsidiges godt gjennomført … no offence.
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Fikk ikke vite det før Juledagene i desember. Ble ganske overrasket, tentke over hvor trygg jeg var.
Husker veldig godt. Spiste taco med familien og TV'en summet og gikk i bakgrunn. Så kom nyhetene, " vi har nå fått bekreftet at et fly har styrtkræsjet i World Trade Center, nei vent, det er to fly! "

det styggeste er månedene etter, hver eneste gang et bilde av World Trade Center kom frem i en skolebok, på internet etc så: Haha, finn to feil, haha...
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Husker veldig godt. Spiste taco med familien og TV'en summet og gikk i bakgrunn. Så kom nyhetene, " vi har nå fått bekreftet at et fly har styrtkræsjet i World Trade Center, nei vent, det er to fly! "

det styggeste er månedene etter, hver eneste gang et bilde av World Trade Center kom frem i en skolebok, på internet etc så: Haha, finn to feil, haha...
Vis hele sitatet...
Fant vist 2 feil jeg..

Husker ikke hva jeg tenkte jeg... Jeg viste jo F¤¤¤ ikke om det før rundt 2008 ahaaha
Husker jeg feiret bursdagen min 11 september 2001. Skjønte egentlig ikke så mye av det. Men jeg synes utfattelig synd på de som var innvolvert og som døde i terrorhandlingen.
Død over terrosrister, med eller uten 60 jomfruer!
Sist endret av Totskalle; 15. juni 2010 kl. 13:37.
Jeg gikk på barneskolen, og det er faktisk den eneste dagen jeg husker fra 1. til 7. klasse. Fint vær, blå himmel og dødssliten etter å ha gått 3 km hjem fra skolen. Det første jeg alltid gjorde var å slenge meg på sofaen for å se på Cartoon Network. I det jeg skrudde på tven, stod kanalen på BBC og det 1. flyet smalt inn i WTC. Husker jeg tenkte hvor dust piloten måtte være som ikke kunne fly høyere. Hehe. Da jeg så det 2. flyet, skjønte jeg dette var planlagt. Ble ikke alt for dramatisk, da jeg egentlig ikke skjønte en dritt av det som skjedde. Men i ettertid når jeg tenker på datoen, er det hele i seg selv veldig trist.
Hadde vert i barnehagen og når jeg kom hjem så jeg på nyhetene og mamma sa til meg att det var noen slemme folk som hadde flyet inni i tvillingtårnene og rast det ned
Jeg hadde nettopp komt hjem fra skolen da min mor ringte å ba meg skru på tven. Mens vi snakket og jeg så på tv krasjet det andre flyet inn i det andre tårnet.

Vi hadde tilfeldigvis besøk fra New York akkurat da, av slekt, en nylig pensjonert politimann og hans kone. Deres 18 gamle sønn var alene hjemme. Ble litt trykt stemmning under besøket.
Haha.
Jeg husker at jeg fikk vite det før alle andre, på grunn av at vi hadde CNN.
Så kom jeg på barneskolen og skulle fortelle hva som hadde skjedd til kameratene mine, men jeg var jo ikke mer enn 11-12 år og historien min ble større og større for hver gang jeg fotalte den, og fakta ble mindre og mindre viktige.
Var sju år når det skjedde. Husker utrolig lite fra den alderen men akkurat dette har brent seg fast i hukommelsen min.
Husker at mamma akkurat hadde bakt noe(tror det var boller) så vi satt framfor tv'en og så på NRK1 tror jeg det var, så kom plutselig nyheter fra CNN opp på skjermen der de viser bilder av flyet som krasjer i WTC.

Husker ikke helt hva jeg tenkte når jeg så det, men var sikkert noe sånn som ''åj de bygningene var store''
Sist endret av plipp; 15. juni 2010 kl. 17:01.
Gjekk vel på barneskule då. Det var ikkje ein videre stor dag for meg, like før eg blei interessert i radikale ideologiar. Hadde det skjedd i dag hadde eg nok vert meir opptatt av kva som skjedde. Me hadde ikkje særlig mange kanalar på TVen, så det blei til at eg satt foran dataen og leste litt på aftenbladet og bbc, så vidt eg kan hugsa, før eg gjekk tilbake til det eg ellers ville holdt på med.
Ble hentet av mamma i barnehagen, har en fornemmelse om at det var en onsdag, og på radioen hørte mamme noe greier hun var interessert i, så hun hysjet på meg. Jeg lurte på hva det var og hun sa noe om en flyulykke i en stor by i Amerika. Så kom jeg hjem og som om det på TV, litt skumle bilder var det, men litt morsomt også, så jeg lagde en tegneserie av episoden og satt den på peishyllen.

EDIT: Skolen var det vel, første- eller andreklasse, orker ikke å tenke.
EDIT: Andreklasse.
Sist endret av Mokko; 15. juni 2010 kl. 17:18.
Tror jeg var sånn rundt 6 år når dette skjedde. Det startet vel egentlig med at jeg sto på mørkeloftet å smørte meg mat som vanlig. Et lag smør, så ost, så ta osten av igjen for å ha på mer smør (helt til jeg ble fornøyd), og så legge osten tilbake igjen.

Senere på skolen så tror jeg at jeg hadde svømming, svart badeshort, adidas tror jeg. Når jeg kom hjem så sto halve nabolaget i stua vår, fordi vi var de eneste som hadde rett kanal (ganske sosialt når man tenker over det egentlig). Husker som mange andre her at jeg så det andre tårnet datt. Var vel egentlig ikke helt i stand til å skjønne hva det var som skjedde, så husker ikke hva jeg tenkte.

Senere på kvelden så kom broren til pappa (onkelen min) på besøk og spiste kjøttkaker til middag, rundt 18:00.

Når jeg leste tittelen var jeg sikker på at det var "Da brå brakk staven"
Sist endret av staM; 15. juni 2010 kl. 17:24.
Jeg gikk i 6-7. klasse(?). Husker ikke så mye, annet enn av jeg og en kompis satt å gama ps2, så kom mamma inn å sa vi måtte sette på nyhetene. Samtalen lød slik:
"Kan du ikke gå opp å se på nyhetene?"
"Det er fly som har kræsja i USA!"
"So? Fly kræsjer hele tia?"
"SETT PÅ NYHETENE!"
Bytta til nyhetene og rakk akkurat å se det andre flyet kjøre.

"WOOOOW! SÅRU DET ELLE! SHIIIIT!"

Så gama vi litt mer ps2, og tenkte ikke noe mer over det før en klisjèfylt minnestund på skolen dagen etter.
Sist endret av meitemark; 15. juni 2010 kl. 18:48.
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Klokken var 11, nettopp kommet inn på By-the-Way utenfor røyken. Fattern får en telefon av en kamerat idét vi gikk inn døra. Noen gærninger hadde visstnok krasja inn i en blokk i USA.

Big deal tenkte jeg. Bestilte en porsjon kjøttaker i brunsaus og storkoste meg.
Gikk i 5-6-7. klasse, kom hjem og så bildene på tv. Men jeg brydde meg fint lite siden jeg hadde fått pakke fra "boing-klubben" den dagen.
Satt på IRC og geeka, most likely med IRC scripting. Før jeg kastet meg inn i CS.
Noe i den duren hvertfall. Husker det var via IRC jeg fant det ut.
huske at æ fløy akkurat da. kapteinen ville at vi skulle sirkle rundt flyplassen i 3 min for å minne de som døde og at alle i flyet skulle være stille.
Satt å spiste Chips fra burger king på stua ;p
Dagen etterpå, altså 12des, hadde vi svømming i 1.time på skolen og det var bestemt at hele skolen skulle ha 1minutts stillhet i utgangen av 1 time. Vi sto alle i en ring i basenget og holdt hender. Selvfølgelig klarte en av guttene å slippe verdens største duser, og siden det var totalt stille OG i en svømmehall hørte vi hele sekvensen perfekt. Fra luften forlot skinkene til bobblene sprakk i vannskorpen. Du kan selv tenke deg reaksjonen fra klassen oppfulgt av moralpreken fra en fortvilt lærer
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gikk i første klasse.
Da jeg kommer fra skolen sitter pappa i sofaen, klistra til TV-en og ber meg hysje.
Jeg hører hyling og skriking på nyhetene og ser to svære bygninger brenne.
"Wow, de var store," tenker jeg. "Helvetes oppstyr."
Egentlig ganske rart at jeg husker dette for jeg var 10 år da Men jeg husker det som det var i går. Jeg var på besøk hos en kompis og satt på gulvet og spilte donkey kong på Nintendo 64 og spiste sånn gummi-godteri fra ei skål. Plutselig kommer muttern til kompisen min inn og sier "Kom å se på TV!!!" så sprang vi alle inn i stua og så tårnene på TV, da var enda begge tårnene oppe. Kom røyk fra dem.. Faens rart at jeg husker det så bra.. Husker at vi sprang tulling rundt i hagen med fluenetting over hodene rett etterpå..
Satt i stua, da pappa kom inn og sa: "nå er det krig!"