Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3314
Den omstridte lokalpolitikeren


Personen jeg snakker om er Øystein Meier Johannessen, en seksti år gammel taxisjåfør fra Hemnesberget i Nordland. Han har anarkistiske tendenser, og grunnlegger av partiet Samfunnspartiet (1985).

Han er kjent for sine merkelige demonstrasjonsmetoder, pluss denne og denne.

Det er selvfølgelig en veldig merkelig måte å arrangere på, men han skader ingen andre enn seg selv, og kostnaden havner i stor grad på ham selv. For å ta et eksempel i min hjemkommune, der Øystein Meier Johannessen stilte til valg, han satte fyr på en bil utenfor kommunehuset vårt, men i passelig godt avstand fra alt og alle, som gjorde at ingen, og ingenting kom til skade, med unntak av hans egen bil. Daværende ordfører, var i samme tidspunkt ansvarlig for Terraskandalen, men fikk lykkeønskninger og masse støtte fra lokalmiljøet. Dette mener jeg da er helt feil, og daværende ordfører sitter heldigvis ikke lengre..

Men hvorfor poster jeg dette? Jo, for å få opp interessen enda mer for denne merkelige mannen. Væremåten o.l er i stor grad ganske lik en gjennomsnittlig freak, og derfor er det ikke usannsynlig at iallefall noen av dere blir interessert.

For dere som vil vite enda mer, så har Espen Thoresen laget et radioprogram rundt personen Øystein Meier. VG's 300 sekunder viser dessuten en dokumentar i morgen.
Kjent for anarkistiske tendenser , og satte fyr på sin egen bil ja, fin sammenheng.

Ytringsfrihet er en menneskerett, la han styre på og ødelegge for seg selv.

Er i det minste bra at hans spesielle måter å vise seg frem på / markedsføre, ikke skader eller plager andre. Blitz & SOS Rasisme burde se på Øystein Meier som et godt eksempel innen fredfulle og ikke-voldelige demostrasjoner som involverer politi hver bidige gang.
Jente (12)
sh0rtie's Avatar
Trådstarter
Og sånn for å få enda flere positive til ham, han er for legalisering av cannabis
Med hans sitt styresett trengs ingenting å legaliseres da styreformen han står for ikke vil ha noe som forbyr det.
Jente (12)
sh0rtie's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bacterius Vis innlegg
Med hans sitt styresett trengs ingenting å legaliseres da styreformen han står for ikke vil ha noe som forbyr det.
Vis hele sitatet...
Legalisering av cannabis er vell noe enklere å få til, og siden mannen nå er seksti år gammel, så tror jeg ikke han egentlig har det som et mål at Norge er "lovløst" før han tar kvelden.
Jeg tror ikke at hans syn på cannabis vil hjelpe noe særlig. Snarere tvert imot.
Stuntet hans med å parkere bilen sin foran NRK med masse bannere om hellig krig er forkastelig. Det er ikke annet enn terrorisme. Han bombet ingen, men han lurte folk til å tro han kom til å gjøre det. Slike frykttaktikker bør ikke godtas.

Å sette opp dyrehuer på stake er vulgært, men jeg syns ikke det bør være ulovlig. Det er en ytringsmåte som ikke skader noen.
Fargeklatt. Om han blir tatt seriøst er en annen sak.
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Legalisering av cannabis er vell noe enklere å få til, og siden mannen nå er seksti år gammel, så tror jeg ikke han egentlig har det som et mål at Norge er "lovløst" før han tar kvelden.
Vis hele sitatet...
Angående tar kvelden så har han faktisk HIV så forhåpentligvis er det ikke så lenge til.
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Det er selvfølgelig en veldig merkelig måte å arrangere på, men han skader ingen andre enn seg selv, og kostnaden havner i stor grad på ham selv.
Vis hele sitatet...
Nå kan jeg dessverre ikke tale for NRK sine ansatte, men jeg kan fort se for meg at en slik bombespøk fort skape traumer eller andre problematiske problemer for de ansatte som var nødt til å evakuere. Du har også tapene til NRK du må tenke på, tap som er dekket gjennom den fine lisensen som vi må betale. Allerede der har hans idioti kostet meg penger.

Sitat av Zaprimus Vis innlegg
For å ta et eksempel i min hjemkommune, der Øystein Meier Johannessen stilte til valg, han satte fyr på en bil utenfor kommunehuset vårt, men i passelig godt avstand fra alt og alle, som gjorde at ingen, og ingenting kom til skade, med unntak av hans egen bil.
Vis hele sitatet...
Hvem betalte for oppryddingen? Jeg vil tippe brannvesen og politi var nødt til å rykke ut, og det på bekostning av allerede lav bemanning.

Nei, denne mannen fortjener sin straff og intet annet. Iallefall ikke positiv oppmerksomhet.
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Og sånn for å få enda flere positive til ham, han er for legalisering av cannabis
Vis hele sitatet...

Sånn kan det gå når man kanskje røyker cannabis?
Han er iallefall ikke bak lås og slå fordi jeg ser han enda hver dag tusle rundt som en tosk i vår lille by.
Jente (12)
sh0rtie's Avatar
Trådstarter
Sitat av ThwiX Vis innlegg
Angående tar kvelden så har han faktisk HIV så forhåpentligvis er det ikke så lenge til.
Vis hele sitatet...
Der må vi nok være enige i å være uenige, selv mener jeg han lyser opp en ellers så kjedelig hverdag der vi bor
Sitat av ThwiX Vis innlegg
Angående tar kvelden så har han faktisk HIV så forhåpentligvis er det ikke så lenge til.
Vis hele sitatet...
selv om du kanskje er uenig i politikken hans er det bare xtremt drøyt å ønske ham død. han har ingen makt og har ikke skadet noen, en ting er å ønske krigførende politikere som jens stoltenberg døde, en annen ting er å gjøre det samme med uavhengige akjsonister uten makt sim aldri har skadet noen
Jente (12)
sh0rtie's Avatar
Trådstarter
Sitat av damian Vis innlegg
selv om du kanskje er uenig i politikken hans er det bare xtremt drøyt å ønske ham død. han har ingen makt og har ikke skadet noen, en ting er å ønske krigførende politikere som jens stoltenberg døde, en annen ting er å gjøre det samme med uavhengige akjsonister uten makt sim aldri har skadet noen
Vis hele sitatet...
Enig i den. Kommunen vi bor i, er en relativt traust kommune, med en økonomi som ble kjørt i dass av vår tidligere ordfører. Likevell, så er det noen som ikke ønsker å rette opp i det, og la AP styre videre i kommunen, og kjøre den rett i dass. Jeg regner med at en viss person i denne tråden har dette ønsket.
Sitat av hallooghei Vis innlegg
Sånn kan det gå når man kanskje røyker cannabis?
Vis hele sitatet...
ja, hasjnarkotikasprøyte altså.....
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Stratops Vis innlegg
Å sette opp dyrehuer på stake er vulgært, men jeg syns ikke det bør være ulovlig. Det er en ytringsmåte som ikke skader noen.
Vis hele sitatet...
Rent bortsett fra dyrene, tenker du på?
Jente (12)
sh0rtie's Avatar
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
Rent bortsett fra dyrene, tenker du på?
Vis hele sitatet...
Allerede avdøde dyr.
Da ligger den korte dokumentaren ute på Vg nett. http://www.vgtv.no/#!id=46418
Jente (12)
sh0rtie's Avatar
Trådstarter
Føler at iallefall en del har lært litt mer om han nå. Ikke akkuratt en vanlig person, menmen
På hvilket grunnlag kan politiet beslaglegge hestehoder? Han hadde tillatelse til å demonstrere og han var vel ikke noen trussel for den offentlige ro og orden? Mange demonstrasjoner har brukt megafon på akkurat samme sted. Hvor ubetydelig det beslaget enn måtte virke er det fortsatt et skamløst hån mot ytringsfriheten. Videre er det rimelig betenkt at vi i 2011, i det vi kaller et demokrati, skal måtte spørre om lov til å demonstrere.