Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 10257
Jeg er 193 høy og slank. Har lang overkropp så det er der problemet med klær kommer inn. Hvis jeg kjøper en genser / t-skjorte / skjorte som er lang nokk, er den som oftest brei og jævlig å gå med. Dette ser ikke bra ut, og er heller ikke noe behagelig å gå med. Har funnet endel klær som jeg liker, men er på utkikk etter mer. Derfor setter jeg dette temaet opp for diskusjon. Kanskje noen vet om et bra merke for "slim fit" klær, eller kanskje en butikk som selger mye bra? Ebay har vel endel også, men man vet aldri uten å få prøve klærene først. Help me help you!
Sist endret av titspress; 25. november 2011 kl. 03:26.
Ellos har vel noen klær? Tallisme? Kanskje det bare er for damer. Men de har nok sikkert. Google is your friend
Svenske merker passer ofte bra for din kropsfasong.

Tiger
Acne
Whyred
Fifth Avenue Shoe Repair
Filippa K
Mener G-Star eller RAW har en god del slimfit skjorter.
Jeg er også 193 og tynn, det meste på Dressmann har en størrelse som passer meg bra.
Av litt rimeligere klær er Vailent et godt alternativ. Selv er jeg 195 cm og slank og synes det er fine snitt på mange av de plaggene. Litt opp i pris er det dansekus alternativer jeg ville satset på.
Godt det er flere som har dette problemet! Skulle ønske noen begynte å selge klær i Medium-Tall!
Jeg har et problem i samme gate, med det unntak at jeg stort sett er for liten for det man finner av størrelsen small rundt omkring. Resultatet er dog det samme: jeg sliter med å finne klær som passer bra. En enkel måte å komme rundt dette problemet på er å tilpasse klær hos skredder i etterkant! Jeg har ikke så mye erfaring med å si inn tykke gensere, men skjorter, bukser, og i alle fall en del av de tynnere genserene der ute er problemfritt. Avhengig av hva som skal sys inn betaler man alt mellom 100 og 500 hos en god skredder.
Er plaga med akkurat same problemet sjølv også. Det er nesten heilt umulig å få kjøpt kleder som ikkje er breide og forjævlige å gå med.

Slim Fit?
Sist endret av Darkerface2; 25. november 2011 kl. 09:36. Grunn: Skrivefeil.
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
Er plaga med akkurat same problemet sjølv også. Det er nesten heilt umulig å få kjøpt kleder som ikkje er breide og forjævlige å gå med.

Slim Fit?
Vis hele sitatet...
Hvor handler du da? Eller hvor slanke er dere? Snakker vi strekmann-nivå? Og vil dere ha åletrange skjorter o.l.?
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Hvor handler du da? Eller hvor slanke er dere? Snakker vi strekmann-nivå? Og vil dere ha åletrange skjorter o.l.?
Vis hele sitatet...
186-189 og 62 kg ca.
Sist endret av Darkerface2; 25. november 2011 kl. 09:43. Grunn: Skrivefeil.
H&M og Zara selger ålreite SlimFit skjorter.

Du kan få egne skjorter skreddersydd til en rimelig pris (rundt 500 kr) på http://www.tailorstore.no.
Tror det må være noe med moten for tiden. Alle klærne er så "baggy", kjoler, skjorter, topper, gensere. De er korte nok, men vide til de tusen. Går andre veien også mener jeg, for oss som er lavere enn gjennomsnittet. H&M er ille på guttefronten også. Slet med å finne jakke til kjæresten. Han er 186 og slank. Alt så bare feil ut. Korte i armene, brei rundt mage og rygg, men lang nok. Herk det der.
Sitat av Hønsehauk Vis innlegg
186-189 og 62 kg ca.
Vis hele sitatet...
Unner deg masse kaker & middag i juletider.
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Kjeledress er tingen!
Hadde en kompis med samme problemet, han begynte og trene. Kjøpte inn kreatin og proteiner + begynte og spise som bare faen. 6 månder senere hadde han ikke bare en mye mer muskuløs kropp men han passa inn i de hær 'breie' klærne på en positiv måte.

Jeg derimot har samme problemet, er ca 191 og veier 80 kg, får friskus medlemskap 1 desember og starter på kreatin og protein 1 januar.


Bra post, lenge hatt dette problemet men tanken om og lage freak post har ikke streifet meg før nå.
Har funnet noen klær på butikker som H&M og Carlings. Skjorter er oftest det enkleste å finne. Gensre og t-skjorter er derimot verre. Hvorfor går de utifra at alle som skal ha lengde på klærene er overvektig? Har merket at hvis man går opp et par hakk i prisklasse, blir kampen om å finne passende klær betraktelig enklere. Men jeg er en fattig student som ikke har muligheten til å handle dyrt hele tiden.
Jeg er 187cm høy, og 71kg, så jeg er veldig tynn ifølge de fleste. Er ikke verre enn at jeg finner et par chinos som passer meg, og eventuelt strammer dem inn nede ved ankelen (Buksestrikk, nedi sokkene, vær kreativ) om de virker litt for vide. Når det kommer til t-skjorter, så har Blend-butikker og Cubus en del "slim fit"-t-skjorter som jeg passer inn i, så sjekk der.
Du har jo alltids tall tees og hoodies som er i tall strl
www.hoodboyz.com blant annet og mange andre bare spør visst du leter etter noe, som oftes går de opp til 6xl og på 4xl er de ca 1m lang
Var innom www.nelly.com, og der hadde de faktisk endel bra (vil jeg tro). Står oppgitt hvor høy modellen er og hvilken størrelse han bruker. Står også målene på plagget. Endte opp med å bestille meg en genser. Skal heller si ifra om det blir great success!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Heh! Her må jeg ofte brette opp buksene et par hakk fordi jeg er 177 høy men middels godt trent. Kortere bukser blir for stramme.
G-star RAW, Humör, Gant, Vailent(eller annet på carlings) kan nok passe. Er 1.90 høy og det meste passer. Men, spørs jo litt om du vil være man in tights eller bare ha passende klær.
Hva med Zara man? Klærne deres er ihvertfall relativt smale for damer. Men mulig det er sør eruopa snitt ettersom det er spansk. Da får du smalt men kort....