Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 922
Kjære freaks!

Eg og familien min han diskutert i litt lengre tid å få i gang i byggeprosjekt på ein eigendom vi eigen i sentrum av byen eg er fra da det er altså plan at det skal vere eit 6-7 etg' leilighets komplex. problemet er da at fattern som har siste "say" i ditta vil ikkje stresse med noke fordi han er så lei eigendommen at han vil at eg skal saken i mine hender i staden for, som eg egentlig ikkje har noke problem med.

men når alt kjem til alt, eg er 20 år og så har eg ikkje så masse erfaring med og få eit slikt "prosjekt" til å skje, eg har teikna komplexet på eit arkitekt program i 3D, (eg er ingen arkitekt) men det va for at vi skulle få ein viss ide og litt oversikt. ganske ambisiøs får og få ditta prosjektet i gang men eg er usikker på korleis eg skal gå fram. noken som kan hjelpe?

kjør debatt!
"Kjør debatt" ?

Du mener vel "gjør jobben for meg"

Mistenker mer at dette er snakk om en slags form for skolearbeid da det er meget tvilsomt at din far gir ansvaret for et leilighetskompleks til sin 20år gamle sønn uten noen som helst erfaring.

Om dette er seriøst så tar du kontakt med et arkitekt/ingeniør firma så vil de være behjelpelige med det praktiske.
Sist endret av Unsub; 12. august 2011 kl. 18:01. Grunn: Leif var på besøk
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Få deg arkitekt- eller sivilingeniørutdanning før du begynner å fable om å bygge skyskrapere i sentrum.
Finanser. Finanser. Finanser.
Planlegging. Planlegging. Planlegging.

Flere år med vanskelig kommunalt byråkrati.

Noen stikkord du kan bite deg merke i.
Hvis du ikke gidder å gjøre det som BomberMan foreslår er du nødt til å betale folk til å planlegge, tegne, bygge, markedsføre og selge prosjektet ditt. Med mindre dere har mange titalls millioner i egenkapital må dere også overbevise investorer og/eller banker til å låne dere pengene. Lykke til.
Trådstarter
18 2
nei eg meiner ikkje gjer jobben for meg, dette blir eit familie opplegg, papsen er med på opplegget viss eg og resten av familien får framstilt ein litt stabil plan, derfor eg spør om råd her om noken har råd og komme med. Må ikkje tru han legger ansvaret over på berre meg, men det er vel mest meg i familien som har planlagt det, eg er bare på jakt etter råd korleis eg kommer meg videre fra teiknebordet.

og takk for rådet
gi meg 1% av budsjettet deres så tar jeg av meg all organisering
Trådstarter
18 2
Sitat av pyth0n Vis innlegg
gi meg 1% av budsjettet deres så tar jeg av meg all organisering
Vis hele sitatet...
hahah ja få høre dine ideer!
Ikke helt normal
hallooghei's Avatar
Sitat av pyth0n Vis innlegg
gi meg 1% av budsjettet deres så tar jeg av meg all organisering
Vis hele sitatet...
Gi meg 90 % og jeg tar meg av hele sulamitten...
Det første du bør gjøre er å ringe kommunen og høre hva slags reguleringsbestemmeleser det er på tomten. Det kan være føringer i reguleringsplanen som sier at du ikke kan bygge 6 -7 etasjer. Det er også ofte føringer på hvor mye areal man kan utnytte på tomten, søk på BYA for nærmere forklaring.

Her kan du se et eksempel på en reguleringsbestemmelse.
Trådstarter
18 2
Sitat av kåreconradi Vis innlegg
Det første du bør gjøre er å ringe kommunen og høre hva slags reguleringsbestemmeleser det er på tomten. Det kan være føringer i reguleringsplanen som sier at du ikke kan bygge 6 -7 etasjer. Det er også ofte føringer på hvor mye areal man kan utnytte på tomten, søk på BYA for nærmere forklaring.

Her kan du se et eksempel på en reguleringsbestemmelse.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for hjelp! dette kommer eg til og begynne med så skal eg la dokke høre fra meg korleis det utarter seg