Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1187
Jeg syntes det var litt uklart, og jeg syntes ikke det var noe spesielt med bildet.
Kanskje du kan legge ut litt mere info om kamera og innstillinger på kameraet du brukte for de som er interessert
Tja. Godt tenkt, ikke så godt utført. Du burde hatt mindre lukkertid, glasset virker enten ute av fokus eller "bevegelsesuklart".
Nå er ikke Nettby blokkert hos meg, men det finnes andre steder å lagre bilder.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Som andre; uskarpt, prøv på nytt, eller bruk uskarp maske. Det er kanskje litt mørkt?

Hvordan er det gjort?
var i overkant uklart. hvis du liker å ta bilder med lav lukker tid, prøv å la glasset være på bakken, slippper do en metallbit oppi, utrolig effekt, jo nærmere jo bedre. noe annent kult er å slippe en halvfull vannballong på et plant underlag, det vil se ut som om ballongen blir flat når den treffer bakken, ikke kast!
Grunnen til at det ikke er helt skarpt er pga blits-synk ikke er rask nok. Bildet er tatt ved å slippe glasset ned i et akvarium.

Her legger jeg ut et bide til i samme serie. Hvis dere lurer på hvordan det er tatt, så står forklaringen der.
http://foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bi...&brukerid=3585
for uskarpt og for lite. ikke bildestørrelsen, men det er for mye tomrom.

det andre har litt uheldige kuttinger av vannet.
For uskarpt, men ellers et ganske bra bilde.
Uskarpt! Eller så har noen kladdet på skjermen min igjen.
Bilde nr.2 var litt bedre, men bruk gjerne mer lys. Med mest mulig lys til man ha lettere for å "fryse" vannet.
Bilde 1 ikke bra nok, som alle andre sier her, uskarpt, lite, etc. Men bilde 2, rett og slett genialt spør du meg, meget bra. Kunne dog vært litt skarperer det og.
Sånn, nå er jeg hjemme.

Bildet er dessverre ALT for lite. Det nytter egentlig ikke å gi en god konstruktiv kritikk på noe så smått.
Men jeg kan jo prøve, og det er uklart. Det er "langt ifra", skulle gjerne sett en nærmere cropp. Det virker uklart som folk påpeker...

Bilde 2 er bedre..mye bedre, men fortsatt ikke så klart som det burde være. Veldig fin på svart bakgrunn

Alex
Sist endret av tafsern; 16. oktober 2008 kl. 16:35.
Jeg skjønner ikke det med at bildet ser lite ut hos dere. På min skjerm er det stort

Da kan jeg jo legge inn det siste bildet i serien i samme slengen

http://foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bi...&brukerid=3585
Sist endret av catch21; 16. oktober 2008 kl. 19:01.
enig med de andre, så for å slippe gjentagelser går jeg rett på siste bilde.

For å starte med det største problemet, som egentlig ikke har noe med bildet i seg selv å gjøre.
Hovedelementet ligger litt til høyre for sentrum. Ikke noe feil i det, men det er ikke nok til at det ser ut som det er med vilje, og gestaltpsykologien min likte det ikke.
Det fikser photoshop enkelt(eller paint for den saks skyld:P )
Ta gjerne i bruk det gyldne snitt for å skape spenning.

Vannspruten over vannflaten blir kuttet, noe som er uheldig. Veldig synd, da jeg syntes dette var det beste bildet, når fokuset er glass og vann. Bilde to var mest spennende, men glasset druknet i bobler(pun intended).

Kan egentlig ikke sette fingern på så mye mer. Bildet burde hatt høyere oppløsning. Har 1400x900px display, og å blåse det opp hjelper lite.
Uansett bra bilder med unntak av det første. Håper på en serie til, med innspillene i bakhodet
Vannets materielle skjønnhet ser man ikke så godt til vanlig, så har en forkjærlighet for denne typen bilder
Sitat av catch21
Jeg skjønner ikke det med at bildet ser lite ut hos dere. På min skjerm er det stort

Da kan jeg jo legge inn det siste bildet i serien i samme slengen

http://foto.no/cgi-bin/bilder/vis_bi...&brukerid=3585
Vis hele sitatet...
Har du som sport å legge ut de dårlige bildene først før du endelig dukker opp med et som er brukbart bra? Du skulle ha fått KP om du hadde lagt ut kun dette bildet, for det likte jeg! Til tross for at jeg liker å se bilder i stor størrelse.
Litt irriterende at det ikke er sentrert, men når man slipper et glass så faller det ikke alltid helt rett ned, men det kunne du fks. ha croppet.
Sist endret av GothQueen; 17. oktober 2008 kl. 21:36.
Jeg har fortsatt negativene. Bare jeg får meg tilgang på mørkerom så skal jeg jobbe ltt mer med dem.