Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2285
hei, skal lage et kontrollpanel med masse knapper og lys i 1mm alu plate, og skal dekke denne med karbonfiber vev fra biltema, hvordan? må jeg lage hullenne først, tåler det høyspenning,må jeg lakke det, eller går det ikke? panelet blir ca 30 x 40 cm og er til en hv forsyning.
Jeg vet i hvertfall at jeg har lakkert karbonfibervev før, og at det gikk bra.
Les litt og spør her så får du nok hjelp
http://www.bilforumet.no/forum/komposittforum/
Sjekk gatebil.no, brukeren Neonmuffler kan en del om støping, eller så er det mange andre flinke mennesker på det forumet. Om du tenger hjelp til å lage platen, så kan jeg ta dette for deg.
skal lage en pynte plate oppå alu plata, den skal se ut som på de siste bildene i den første posten http://www.themodnation-forums.com/viewtopic.php?t=60

må jeg lage hullene først, eller kan jeg det etter på? det er ca 30 hull, så det hadde håpet på før.

i linken jeg postet bruker han en vakuum bag, må jeg gjøre dette eller kan jeg la det tørke i friluft?

hvis jeg kjøper veven og det jeg skal ha på, kunne noen hjulpet meg med dette?

alu plata er ikke ferdig enda, holder på med en prototyp nå, noen som forresten har et sted jeg kan kjøpe en metal eller plastik plate på 45 X 30 cm, max tykelse på 2mm, min 0,5mm, helst plexi? må være fysisk butikk, bor i slemmestad, må være maks kjøring på 2 t.

kan også kjøpe av noen på forumet her, pris ikke mer en 150 kr. pga. karbonfiber på toppen spiller det ingen rolle om den er ripete.
Skal du ha plexi eller alu? Du betaler frakt kan sende imorgen!

Har foresten ikke mere plexi eller lexan inne, så må bli alu.

Og ang karbonfiberen så ser jeg ikke grunnen til å kle alu plate med barbonfiber, hvorfor ikke lage hele platen i karbofiber?
Blir som å male huset for å legge panel utenpå det igjen.
har du slike plater altså? tenkte jeg skulle ha 2 mm plexi jeg, dette skal ha 5000v kondensatorer under seg, så alu er ikke opptionalt! si når du har!

karbon fibren er bare for look, men jeg er litt bekymret ang. støvet fra karbon fibren, er det farlig, har hørt at det er det.

priser for karbon, plexi/lexan, alu plater?
Støvet er farlig ja. Så ha på maske og hansker(klør) når du jobber med karbonfiber. Mest når du sliper osv... Karbonmatte kosta vel rundt 550 for en kvadratmeter på biltema mener jeg å huske.. Skal du støpe så trenger du vel også slippmiddel for å få karbonen til å slippe fra forma også 2komp.lim.til dette.
blir rent utseenemessig, styrke spiller ingen rolle! var foresten ikke 30 hull, men nærmer seg 120!
skal kutte fibren med dremmel og vanlig bor bryr meg ikke om stygge kanter, de vil bli dekket av kanten på komponentene.
noen som i fremtiden kulle hjulpet meg med det?