Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 8968
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jess, da har det vært en aldri så liten tørke av store titler til PC i det siste, men når vi nærmer oss jul er det en del kramgode titler vi kan vente oss. Noen hypet mer enn andre, jeg tar meg derfor friheten til å presentere de jeg har mest tro på. Post gjerne andre kommende lovende spill som jeg ikke har fått med meg

Neverwinter Nights 2:

Regner med de fleste har spilt eller hørt om originalen. Med røtter i Baldurs Gate - serien og basert på de siste D&D reglene. Vi snakker om et RPG som "virtualiserer" gode gamle papirbaserte rollespill. Bra mulitplayerstøtte med en lang og fengende campain, et enormt community og uendelig mengder mods tilgjengelig. Man kan skape egne kart/campaigns og en spiller har mulighet til å være DM i realtime (veldig morsomt å droppe mobs rett før gruppa skal rundt et hjørne ). Oppfølgeren ser ut til å beholde suksessoppskriften til forgjengerne. Er litt nervøs siden det ikke er Bioware selv som utvikler dette, de har overlatt det til samme dev som lagde oppfølgeren til Knight of the Old Republic. Krysser fingrene!

Supreme Commander:

Ser ut til å kunne revolusjonere RTS genren på flere plan. Farvel til små kart og soldater som er uproposjonal iforhold til tankser og bygninger. Du kan bl.a. zoome ut til svært stor avstand for å få oversikt over de enorme kampene. Dette er den spirituelle oppfølgeren til Total Annihilation, utviklet av samme team og game designer. Enorme units, nukes som utlsetter hundrevis av units (ikke noe C&C nukes som tar halve helsa til et power plant) og bruker ikke det lame stein-saks-papir prinsippet som dessverre nesten samtlige RTS har bynt med i det siste. En svær, dyr robot utsletter det meste, og kan ikke countres enkelt med en billig spesialunit, men krever flere units og uttenkte stratergier. Grafikken ser også deilig ut.


Age og Conan: Hyborian Adventures

MMORPG som ser meget lovende ut. Det vil ha et mer voksent preg enn eksisterende MMO's, eksempelvis lemlesting, horer, slaver, barslagsmål (en slags PvP-arena) drikking, berserking og generelt annet barbarisk faenskap. Det blir utviklet av norske FunCom (AO, The longes Journey) og har masse kule feats. Man kan bygge egne byer, kontrollere siege weapons som katapulter og rambukker, sloss i pvp-kamper med hundrevis av spillere, og det bruker et manuelt kampsystem basert på seks akser, hvor du manuelt svinger sverdet/øksa/whatever. Manuelt sikte med bue o.l. as well. Man kan bl.a. få inn hits på flere spillere samtidig hvis de står rundt deg, eller med presisjon få in fatalities som å kappe av hodet i ett angrep. Fram til lvl 20 er spillet en singleplayer adventure, slik at når du kommer ut i online-verden er du ikke total n00b.

Det er også mounted combat i spillet


Medieval Total War 2

Episk RTS med en veldig utfordrende taktikkbeherskelse. Det er noe helt annet enn å styre grupper på 12 i Warcraft, for det første mer realistisk og mye vanskeligere. Dette spillet bruker samme system som fra Rome: Total War, dvs. at spillet er splittet i en turn based del (ikke ulikt civilization) og en real time del hvor du styrer kampene. En dårlig sammenligning er Heroes of Might and Magic, men det er nå likevel en sammenligning
Hjelper også på at grafikken ser sweet ut. Dette spillet er sikret i fethetsgrad spør du meg.


Crysis

Oppfølgeren til Crytek's anerkjente Farcry (mye cry her), og er et grafisk mesterstykke av et FPS. Sjekk filmer på youtube o.l. og måp. historien ser ganske kul ut og, og i tillegg kan du erte PS3 fanboys med at PC spill ser bedre ut til og med før PS3'en er kommet ut


WoW: Burning Crusade

Flygemounts, lvl 70 cap, bloodelves og Draeji-ettellerannet. Greittdu, heiiiiii.


Spore:

Nytt, innovativt, sært. Bra? Det ser iallefall sånn ut utifra det som ble vist på E3. Kort fortalt går spillet ut på å skape sin egen organisme, sine egne økosystem og egne verdner. Du begynner på amøbestadiet og får mulighet til å forme organismen din utifra omgivelsene, spillet har et eget 3d-modelleringsgrensesnitt for å customize skapningen din. Du kan flytte skapninger mellom planeter, importere fra andre spillere i real time og mye mer.


Command & Conquer 3

Har ikke så mye info om dette, bortsett fra at screenshotsene ser bra ut og at det er god gammeldags C&C action. Verdt å sjekke ut progresjonen på.


Duke Nukem Forever:

Lolz.



Vel, det var mine 2 øre. Enig eller uenig? Har du noen spill verdig plass ved siden av de nevnte titlene, sleng dem i denne tråden! Vanskelig å sile ut de gode spillene fra de crappy, ofte går gode spill meg forbi pga. manglende hype.

PS. Kom helst med argumenter for hvorfor du tror spillene du evt. nevner kan bli gode. Selv om de er hypet på gamespot betyr det ikke at de nødvendigvis blir bra.
Sist endret av Polar-; 12. september 2006 kl. 15:34.
Gothic 3
Dark Messiah of Might and Magic
Splinter Cell Double Agent
Half Life Episode 2
Unreal Tournament 2007
Alan Wake

For å nevne noen :]
alt som har med Half life og Unreal Cùntnament ekke vert og nevne engang.
Football Manager 2007
Gleder meg som en unge til gothic 3, namme namm.
Selvfølgelig duke nukem også da
Flere gode kommende titler til PC:

The Mark
Call of Juarez
Age of Pirates: Caribbean Tales
Er virkelig ikke Half-life verdt å nevne? Er jo et ok spill det da.
Ser også fram til UT2007, men ville heller hatt en Unreal 3 .
Og hvem fps nerd gleder seg ikke til Duke Nukem Forever. Men ser ut som den fortjener navnet, så lenge som vi har venta på den.

Selv sitter jeg å gleder meg til (og hvis) flere av de kule spillene som har allerede kommet til konsoller, kommer til pc... Dead Rising, GTA City Stories serien...Men ser ut som jeg kan vente for alltid. Også sitter jeg (for første gang) å venter med et smil på et *MMO* spill (!) : Pirates of the Burning Sea! Arrrrr!

Men ingen av disse spillene er vel på noen liste før jul, trur jeg.
Medieval Total War 2 tror jeg kommer til å bli helt rått. Total war serien har igjennom tidene vært noen helt rått og unikt. Det at du kan styre så store mengder soldater gjør at spill følesen blir mye mer realistisk. For alle de som ikke har prøvd total war serien før, men som liker strategi så er dette et must.
UT og HF er virkelig verdt å nevne. To banebrytende spill!

Duke Nuke'em (takes) Forever - Ikke noe jeg ser helt fram til, men kommer nok til å sjekke det ut for å se hva de har brukt så helvetes lang tid på (veit de har bytta mellom spillmotorer osv. but still).
Dead Rising på PC? Det er et capcom spill. Har du merka hvor ufattelig få spill fra capcom kommer til PC?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Jepp, det er tynt med satsing på PC hos Capcom. Personlig syns jeg (de fleste) Capcom-spillene gjør seg bedre på konsoll, og i tillegg slipper vi dårlige PC ports.

UT2007 burde jeg og ha nevnt, det ser ut til å bli rimelig fett!
Ingen nevnte bf2142

Lineage 2 x ruler
Sitat av Amakiir
Ingen nevnte bf2142
Vis hele sitatet...
Etter å ha vært beta-tester ser jeg ingen grunn til å nevne bf 2142..

blir nok bf2 på meg intil et:qw kommer..
Sitat av InsomniA
Medieval Total War 2 tror jeg kommer til å bli helt rått. Total war serien har igjennom tidene vært noen helt rått og unikt. Det at du kan styre så store mengder soldater gjør at spill følesen blir mye mer realistisk. For alle de som ikke har prøvd total war serien før, men som liker strategi så er dette et must.
Vis hele sitatet...

Helt enig, dette spillet kommer til å bli skamrått. Gleder meg som f***
Jeg er veldig i tvil om Duke Nukem(took like) Forever kommer på en god stund enda, men ^^
Jeg er veldig spent på Telltales 'Sam & Max', noen av de beste ansatte fra gamle LucasArts lager spill igjen!

Silver Styles 'Simon The Sorcerer 4' er også et prosjekt jeg har fulgt med en stund, men med litt mer skepsis.

Adventure click 'n play sjangeren er i grunnen død slik jeg ser det, men jeg håper spillene blir mer enn morsom nostalgia.
Fifa 07 er og blir spill nummer 1.

Jeg er sær, teit og veldig fifa-frelst

Har forhåndsbestillt det hos Spaceworld.. Vet det er uendelig teit plass å kjøpe spill, men jeg klarte ikke å dy meg. Jeg jobber også på det samme senteret, så lett tilgjengelig var det.

28. September braker det løs her hjemme. Med Fifa og høy lyd. Det blir heftig!
Jeg testa demoen igår som ligger på gamer.no, men det var en kjip sak. Dårlig grafikk og liten frihet, men sånn er det. Dem vil nok ikke avsløre mer.

Ellers så venter jeg spent på det nye Half Life.
Det er vel det spillet som har gitt meg nok spillglede på maaange år.. Long live Gordon!
Unreal Tournament 2007? Ser ut som et spill jeg kommer til å kjøpe. Har ikke spilt 2003/2004 for jeg hadde ikke råd denne gangen. Men har spilt Unreal Tournament og likte spillet veldig godt. Mooooonster kills!
Hm, rart at ingen har postet Project Offset enda.
Jeg for min del ser veldig fram til Stargate spillet som kommer. Når er heller usikkert, men utifra de screensa og filmklippene jeg har sett på gamespot, ser det knall ut.^^
Agreed. Digger Stargate serien, men er dessverre en sjans for at det blir møkk eller full av bugs som forsinker gleden(som de fleste mmo).

Når det gjelder NWN2 så har jeg igrunn mest forhåpninger når det gjelder stemningen i spillet. Face it: NWN1 var ganske død i maska i forhold til spill som BG2 og KOTOR. Det var for det meste rollespill mulighetene som gjorde det verdt å spille. NWN2 skal visstnok ha mer voiceacting, penere grafikk og mulighet til å styre NPCer.
Sitat av grudgE
Hm, rart at ingen har postet Project Offset enda.
Vis hele sitatet...
Herregud blei glad når jeg leste posten din, var redd jeg ikke kom til å lese de deilige ordene..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har spilt nwn i ca 4 år (lenge...) nwn 2 blir vel en del år det og...

Helt sjukt jeg husker nesten all magien, statene,skillene, osv..tror det har noe å gjøre med at jeg har spilt det i 4 år

Er litt usikker om jeg skal kjøpe bf2142, blir vel nwn 2 først så vurderer jeg bf2142 etterpå. Er litt blakk nå, og jeg må ha nwn 2.

Fikk ikke tak i betan, kommer sikkert ikke til å kjøpe det. Jeg kjøpte bf2 siden jeg hadde prøvd det hos en venn. Kommer nok til å holde meg til nwn 2 (når det kommer ut) og battle for middle earth 2.
Sist endret av Arath.inc; 14. oktober 2006 kl. 02:33.
Tenker jeg skal teste ut nytt heroin, Age Of Conan, når det kommer.
Er veldig spent på hvordan kamp-teknikken blir, styringen etc.

ftp://ftp.funcom.com/media/Age_of_Co...3_2006_Web.wmv
Alt er "ingame", pre-beata.
Hva med NFS Carbon da?!? Det blir jo fett
NFS Carbon er Most Wanted med lysene av. Jeg styrer unna. Det jeg har spilt av det imponerer meg ikke heller.
Jeg ser helt klart frem til Gothic 3 og Age of Conan. Og en PC til å kjøre de knirkefritt på
WoW TBC kommer jeg mest sannsynlig til å droppe til fordel for minst ett av de nevnte. Har ikke spilt WoW på tre uker eller no sånt nå. (Stolt)
Jeg synes Enemy Territory: Quake Wars virker temmelig lovende. Jeg gleder meg til å se en slags variant av Battlefield, bare med strogg mot mennesker istedenfor.
Jeg gleder meg virkelig kjempe mye til Half-Life 2: Episode Two kommer ut i februar-mars en gang sammen med PS3 Det er verdt og vente lenge på
Ser fram til å teste Team Fortress 2 også (følger ikke det med Episode 2 eller no?). Ser ut som råstilig grafikk! Håper selvsagt de har fikset litt på gameplay issuene fra 1'ern (har ikke testet Classic, så kan ikke si om det allerede ble fikset der); alle velger snipere, og står på hver sin side av 2Forts og skyter på alt som rører på seg... Blir raskt ganske kjedelig.

Og håper (men tviler) på at de har tatt med noen av de mer kule granatene (hallis-granater, bare morsomt )
Armed Assault ser jeg veldig frem til
Har skyhøye forventninger til Spore. Gleder meg til å se hvordan det vil fungere online.
Sitat av Kalakov
Har skyhøye forventninger til Spore. Gleder meg til å se hvordan det vil fungere online.
Vis hele sitatet...
Det er ikke online-spilling i spore. Bare muligheten til å hente inn andres verdener, men de blir da styrt av AI.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
To av mine opprinnelige spådommer viste seg å være relativt korrekte, både NwN 2 og Medieval TW:2 fikk relativt gode kritikker av spillpressen. Har dessverre ikke fått testet dem selv ennå riktignok.
Har utrolig lyst på Medieval: Total War 2... uheldigvis ville det vært det samme for datamaskinen min som å sette en mann til å løfte Empire State Building. Den er en smule utdatert :P Sleit jo med Rome: Total War, så vet ikke helt hvordan det vil gå.

Gleder meg som en unge til Hellgate: London! Et nytt spill fra de som lagde Diablo Det må bli ihvertfall over medium bra!
FM 07 var rimelig bra, og fikk gode karakterer.. Dette er første managerspillet jeg faktisk sliter på.. Forrige FM var jeg rbk og med freddy adu, lionel messi, joe cole, carew, van den borre og vincent kompany så vant jeg CL et par år på rad, etter 3-4sesonger. Men nå sliter jeg virkelig med å finne en taktikk som fungerer i lengden, utenom å måtte skifte mellom forskjellige taktikker fra hjemme og bortekamper..

Spore kan bli vanvittig interresant, men tror fallhøyden er stor..

WoW- tbc kommer til å stjele mye av min tid, selvom denne oppdateringen kan ødelegge noe.. Det mener jeg ved at de fleste guildene er bygd opp for å raide med 40 mann, i tbc vil det maks være 25mans instancer, dermed må man enten kicke folk, eller ta inn nye for å kjøre to raids..
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Sitat av Quazzy
uheldigvis ville det vært det samme for datamaskinen min som å sette en mann til å løfte Empire State Building.
Vis hele sitatet...
lol
Men hey, bare to menn greide å radere World Trade Center...
Må bare nevne Operation Flashpoint 2 jeg. Operation Flashpoint var jo konge.
Sitat av emu
alt som har med Half life og Unreal Cùntnament ekke vert og nevne engang.
Vis hele sitatet...
Kødder du? Unreal tournament er et av de beste fps spilla siden tidenes
morgen!
Sitat av Liquid Crystal
Kødder du? Unreal tournament er et av de beste fps spilla siden tidenes
morgen!
Vis hele sitatet...
Nettop det at det er siden tidenes morgen som ikke gjør det til noe å se frem til utenom muligens ett eller annet nytt mode, en ny gønner og litt fetere grafikk..
Flashpoint 2? Det må bare bli bra. 1'ern er jo kanskje det beste krigs spillet noen sinne.
såå ikke at WWW.WORLDINCONFLICT.COM var nevnt, gå inn og sjekk ut traileren tror det kommer til å bli et lovende spill!! jeg syns i hvertfall det ser bra ut!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Trådstarter
Av spillene i den første posten i tråden ser jeg fortsatt veldig frem til Conan og Crysis. Spore tror jeg også kan bli fett. Ellers er det ingen store titler jeg venter på.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Elder Scrools : Oblivion

men det har jo kommet nå da.
Sitat av Weed Smoker
Elder Scrools : Oblivion

men det har jo kommet nå da.
Vis hele sitatet...
Da er det heller ingen grunn og nevne det heller.

Så langt har ikke HL:EP2 kommet enda
Lurer på om LOTR Online blir bra. ligner på Wow i game play.
like greit å vente på Age of Conan da Remy?
Sitat av typisk
like greit å vente på Age of Conan da Remy?
Vis hele sitatet...
Maybe. Har ikke sett så mange filmer fra det spille. Får snike litt rundt på GameTrailers.com

EDIT : Vil bare nevne det at Assasin Creed blir eid as well!
Sist endret av Ynah; 9. mai 2007 kl. 10:19.
Jeg gleder meg ubeskrivbelig mye til Half-Life 2: Episode Two kommer ut... bare synd at den blir utsatt hele tia
▼ ... over et år senere ... ▼
hmmmmmmm.... SPORESPORESPORESPORESPORESPORESPORE! http://eu.spore.com/home.cfm
skapniskaperen er ekstremt bra, gleder meg til spillet kommer om 60 dager!
Så hva er greia med spore? lage dyr og ta bilde? eller kan man gjøre noe gøy med de?