Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 10612
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Nei, du får finne ut av det selv. Denne tråden er forbeholdt de som faktisk vil lære noe, ikke en tråd til din personlige vinning.
Sist endret av m0b; 31. mai 2007 kl. 22:19.
Ja, jeg vil lære meg HVORDAN jeg kan vinne konkurranser etc. som er hele poenget med tråden. Å lære dette her!

Derfor spør jeg deg om du kan lære meg det med Freia. Dessutten vil du hjelpe fler en meg, da! Sikkert flere som vil ha den hjelpen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sanandy
Ja, jeg vil lære meg HVORDAN jeg kan vinne konkurranser etc. som er hele poenget med tråden. Å lære dette her!

Derfor spør jeg deg om du kan lære meg det med Freia. Dessutten vil du hjelpe fler en meg, da! Sikkert flere som vil ha den hjelpen.
Vis hele sitatet...
Herregud! Har du lest første innlegget? Om du ikkje får det til utfra det, så er det neppe stort håp om at du nokonsinne vil få det til, for det er ei svært grundig forklaring.

Prøv deg fram, sjå kva som skjer når du endrar ulike variabler. Leik deg.

Ingen kan lære deg dette på 10 sekund, du prøve sjølv.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
I tillegg; med denne konkurransen er det trolig ikke nok å bare disassemble og cracke i vei. Her kan det lønne seg å kjøre opp et program som f.eks ettercap eller ethereal og samle opp data mellom applikajonet og serveren.

Ved første øyekast så henter applikasjonet spørsmål i fra adressen http://www.freia.no/2007/phpBin/quiz...=1180729385843 og den åpner muligens en socket opp mot en server og sender inn svar. Deretter får den svar på om det var rett eller galt.

Det beste du kan håpe på her tror jeg er å utvikle et applikasjon som prøver å hente ut samtlige spørsmål fra databasen deres, som prøver seg fram med forskjellige svar og ser hvilke som er rett. Når dette er gjort så må den fake en session, motta spørsmål og sende inn svarene så kjapt som mulig. Noe lignende gjorde jeg da Coca Cola (Redzone) hadde en slik konkurranse gående.
Sitat av |d13m0b
Noe lignende gjorde jeg da Coca Cola (Redzone) hadde en slik konkurranse gående.
Vis hele sitatet...
Vant du noe?
I see you...
NAPse's Avatar
Men når man har fått endra koden sin som The Freak så får man jo ikke skrevet inn highscoren.
Hvordan får man skevet inn den?

Edit:
Sitat av |d13m0b
Det han må gjøre er å endre litt på adressen
Vis hele sitatet...
Han? Eieren? Eller jeg?
Sist endret av NAPse; 3. juni 2007 kl. 21:13.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
NAPse: Det han må gjøre er å endre litt på adressen til siden som motter ny highscore slik at den når fram dit og sender inn ny score.

brunost: Åjada, en god del stasj som mobiltelefon, gameboy advanced og en del t-skjorter.
I see you...
NAPse's Avatar
Eller det må åpenbart være meg.=P
Hvor endrer jeg dette?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Det gjøres i den modifiserte flash filen.
I see you...
NAPse's Avatar
Hva skal jeg endre i den da?
Tipper det er denne

Kode

push 'url', '21213433_highscore.php?game_id=', 'game_id'
Sist endret av NAPse; 4. juni 2007 kl. 20:39.
▼ ... noen uker senere ... ▼
eg finner jo ikkje noe av greiene!
Det er kansje fordi denne tråden ble laget for ca 3 år siden....
Sitat av kakebak
Det er kansje fordi denne tråden ble laget for ca 3 år siden....
Vis hele sitatet...
Fungerer like fint fortsatt.
er den noen som vet hvordan jeg tar for meg denne?

http://skijump.visitnorway.com/
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Jeg tipper du får snappe opp trafikken som går fra klient til server når du sender inn highscoren, eller rett og slett endre litt på selve flashen. Sistnevnte kan være greiest dersom de kjører noen checksum på data som sendes inn.
åh....jeg er helt grønn på dette.....har sittet å spilt dette i et par uker og ALDRI kommet over 600p.

også ligger det manger i toppscoren på 699 og førsteplass på 702.7

hvordan endrer jeg på selve flashen i dette spillet da?
Hva mener du? Så vidt jeg ser har du førsteplassen på tidenes beste, med 718.2 poeng
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
cy3erthug: Hvordan? Det er beskrevet i denne guiden. Det finnes andre verktøy nå om dagene som kan gjøre dette lettere, men denne guiden er skrevet for "low level" editing.
Sitat av dexter
Hva mener du? Så vidt jeg ser har du førsteplassen på tidenes beste, med 718.2 poeng
Vis hele sitatet...

HAHAHA.....det visste jeg ikke!!!


Genialt.....satt og forbannet meg over dagens topp score som jeg aldri klarer å slå....


det var en opptur idag!!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Morn!!! Er det noen som har klart å cracke Tine sin konkurranse? http://www.tine.no/page?id=486

Takk.
Er det bare jeg som ikke finner konkurransen? Så vidt jeg ser, så er det ikke noen vinnere siden februar..
Sitat av Dinithion
Er det bare jeg som ikke finner konkurransen? Så vidt jeg ser, så er det ikke noen vinnere siden februar..
Vis hele sitatet...

er det ikke denne linken da? http://www.tine.no/brunost/
Den er ferdig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
halloen, jeg er ivrig, vil lære og hacke. har god erfaring med cmd (har drevet på med laging av virus og sånn) . men det jeg lurer på angående flasm er at jeg ikke finner denne SWF filen. jeg har funnet fram view source og lagret det. men det kommer bare i html når jeg lagrer det. og når jeg prøver meg på cmd kommer denne meldingen
couldnt open input file nucleareagle.swf for reading.

betyr dette at den er sikret?
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Betyr kun at du ikke har funnet rette filen. Den er muligens flettet inn slik at du ikke enkelt skal kunne se den. Der du kan gjøre er å gå igjennom dine temporære internettfiler og søke etter den, for den skal alltid havne der uansett.
åja ja okei, takker
men en ting til. nå er jeg ferdig og har endret litt på notepad og skal åpne flash filen i en internet browser, kommer det bare en internet browser, men ingen innhold, bare en svart skjerm?
vet dere hva som skjer?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har lastet ned flashfila til blokkokopter, disassemblet den til en FLM-fil med flasm, og prøvd å tyde det scriptet og finne ut hva jeg kan forandre osv. Jeg har prøvd å forandre mye inni FLM-filen, men det ender stort sett med at jeg bugger spillet når jeg assembler det tilbake til en SWF (flash) fil. Enten er det noe galt med spillet, f.eks at banen er sperret av ellers kommer det syntax-error når jeg prøver å assemble FLM filen. Hva inni den FLM-filen må forandres? Hvis noen vet hva som bør forandres i FLM-scriptet for å få til dette ville det vært IMBA.

Ser heller ikke ut til at flash spillet klarer å kommunisere med servern til internettopplysningen når jeg åpner det i en nettleser. Kommer opp en ny tab i firefox'en med adressen: file:///C:/Program%20Files/Flasm/firmasok.php og

Fil ikke funnet
Firefox klarte ikke å finne en fil på /C:/Program Files/Flasm/firmasok.php.
m0b
m0b's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Vanskelig å si på noen direkte måte hva som er galt. Det du i alle fall må gjøre er å endre henvisningen til firmasok.php til å være en URL så den klarer å kontakte den.

En enklere måte å gjøre dette på er å f.eks bruke Sothink sin disassembler, med den har du som regel mulighetene til å hente ut ActionScript direkte.