Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2698
Jeg kjøpte en HTC Sensation for ca 2 mnd siden, og mobilen har funka helt greit til nå. Gikk fra iPhone 3gs til denne, da HTC'n skulle være så fantastisk god. Har ikke sett så veldig mye til dette, menmen. Igår begynte mobilen virkelig å tulle seg til, skikkelig irriterende. Den cockblocka meg til og med 2 ganger igår (!!!).

Problemet er som følger; Når jeg ringer folk, så hører jeg ikke en drit. Bare en veldig, veldig lav pipelyd. Jeg kan ikke se om h*n jeg ringer svarer, eller noe. Men om jeg ringer noen i 3-4 sekunder og legger på, så ringer de meg opp igjen. Så den ringer ivertfall. Og hvis folk ringer meg, så hører jeg ringetonen min høyt og tydelig, men hører ikke en dritt når jeg svarer telefonen. Har hatt dette problemet en gang før som jeg fiksa ved å restarte telefonen. Har restarta den 4-5 ganger siden igår, og mobilen er like håpløs enda.

Noen som har opplevd liknende, eller har et tips til hvordan jeg kan fikse mobilen selv? Jeg vet jeg er nødt til å levere den inn, men å gå flere uker uten mobil er vanskelig for meg, da jeg er avhengig av denne via jobb osv.
Takker for all hjelp!
Om du er avhengig av tlf i jobb så skal vel jobben din kunne gi deg en tlf. Om aktuelle jobbtlf må på rep så skal du jo ha lånetlf fra verkstedet.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
gå tilbake til iPhonen din, problem solved
Lærlinger i mitt firma får ikke firmatelefoner. Jeg er avhengig av telefonen pga informasjon om offshore reiser osv.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
NOKIA 6310i til du får fiksa opp i telefonen din
Noen som vet sånn ca hvor lang tid det vil ta å fikse telefonen? Er litt drit å bare kjøpe ny, da denne kosta meg en arm og en fot.
Dette er en garantisak og dette kan skje med alle telefoner. Du får enten sende den til reperasjon eller evt. kjøpe ny.
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
NOKIA 6310i til du får fiksa opp i telefonen din
Vis hele sitatet...
Buy me please Skal jeg bli loverboyen din!!
Har du et problem, så sender du den på rep. Det er gratis. Det er ingen her som kan hjelpe deg med det.
Sorry tafsern, tenkte det var verdt et forsøk å spørre på mobil-delen av forumet. Er jo ikke umulig at noen her har hatt samme problemet og fant en løsning selv. Får vel levere den inn imorra
ta og kjør en hardreset da ? Kan være du har innstalert et eller annet app som fucka mobilen opp liksom.
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Sorry tafsern, tenkte det var verdt et forsøk å spørre på mobil-delen av forumet. Er jo ikke umulig at noen her har hatt samme problemet og fant en løsning selv. Får vel levere den inn imorra
Vis hele sitatet...
Det er ikke for å være slem, men virker ikke telefonen som den skal så gjør den jo ikke det
Sitat av Srbija Vis innlegg
ta og kjør en hardreset da ? Kan være du har innstalert et eller annet app som fucka mobilen opp liksom.
Vis hele sitatet...
Støtter dette. Hardreset løser mange problemer.
Takker for svar Hvordan kjører jeg en hardreset? Vil dette gå utover garantien på telefonen på noen måte?
press and hold the VOLUME DOWN button, and then briefly press the POWER button.
Wait for the screen with the three Android images to appear, and then release the VOLUME DOWN button.
Press VOLUME DOWN to select FACTORY RESET, and then press the POWER button.

Husk å ta backups av kontakter mm. Hvis ikke, leverer du telefonene din, er ikke værre enn det. Med mindre du har mistet den i vann, slått den og fått synlige skader, skal dette repareres uten kostnader.
Er du sikker på at du ikke tilfeldigvis har skrudd ned samtalevolumet?
Prøv å ring noen og skru opp volumet med de fysiske knappene samtidig.

Den mest åpenbare løsningen er oftest den riktige
Hehe, jeg prøvde det meste da folk ringte meg 4-5 ganger på rad igår når jeg var ute å kjørte. Tror jeg prøvde det meste da Men kan jeg ta simkortet fra HTC'n og sette over i iPhonen, og deretter levere den til reperasjon? Jeg har utrolig lite peiling på mobiler
Sist endret av Eralis; 2. oktober 2011 kl. 17:21. Grunn: skriveleif
Jeg har også hatt problemer med min Sensation igår.
Hvis noen ringte meg trykket jeg for å svare, men hørte ingen i andre enden. Når jeg da ser på skjermen igjen, får jeg beskjed om å taste inn pin-kode. Dette skjedde flere ganger.

Kan det ikke være at det er noe feil med Android ettersom flere jeg kjenner har hatt småproblemer i det siste?
Sitat av Iamnaabcake Vis innlegg
Hehe, jeg prøvde det meste da folk ringte meg 4-5 ganger på rad igår når jeg var ute å kjørte. Tror jeg prøvde det meste da Men kan jeg ta simkortet fra HTC'n og sette over i iPhonen, og deretter levere den til reperasjon? Jeg har utrolig lite peiling på mobiler
Vis hele sitatet...
Har du gjort det stehal forklarte på godt engelsk?
Sitat av Xernox Vis innlegg
Har du gjort det stehal forklarte på godt engelsk?
Vis hele sitatet...
Ja Xernox, har prøvd flere ganger, men skjer ingenting.
Og TissemanX, jeg hadde 'vært heldig' på godt norsk om jeg hadde svart en telefon igår :P

Sitat av toaos66 Vis innlegg
Jeg har også hatt problemer med min Sensation igår.
Hvis noen ringte meg trykket jeg for å svare, men hørte ingen i andre enden. Når jeg da ser på skjermen igjen, får jeg beskjed om å taste inn pin-kode. Dette skjedde flere ganger.

Kan det ikke være at det er noe feil med Android ettersom flere jeg kjenner har hatt småproblemer i det siste?
Vis hele sitatet...
Akkurat samme her.
Du har vel ikke hatt problemer med touchen også? Jeg har behandla min telefon fint, men til tider må jeg skrive inn koden 3-4 ganger fordi touchen registrerer ingenting.