Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 4986
i dag skjedde det.min måntlige dose med 5-meo-dmt og 5-meo-amt ble stoppet i tollen.jeg hadde bestillt 1gram av vær og det har jeg gjort det siste halve året uten at det har blitt stoppet,men i dag fikk jeg brev fra tollvesenet + telefon fra onkel.hva skal jeg gjøre nå?kommer jeg til å få streng straff pga disse stoffene heller går det ann og snakke seg unna dette?har ikke lyst og få mere piss på meg nå.tar gjerne imot råd
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Grådig? Det var et forferdelig dårlig svar kukk_ost.

nemesis86: Er redd du nok kan få litt problemer, ja. Spessielt siden du nettop ble stoppet med 2 bufo alvarius-padder... Disse stoffene går egentlig under derivatlovgivingen, men du kan jo prøve å si at du ikke visste det, de STÅR jo ikke oppført noe sted liksom.
Trådstarter
ja faen.da sliter jeg sikkert som bare pokkern da..må bare prøve å snakke meg unna.står de ikke oppført på narkotikalisten?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Nei, de gjør ikke det, men det betyr ikke at du ikke kan dømmes for det. Derivatlovgivingen sier at stoffer som ligner og har noelunde lik virkning kan dømmes under reglene for lignende stoffer...
Trådstarter
mmm så kjiipern da.norge azz de finner alltid på et heller annet bare for å buste og plage folk
Du bestiller dop på nettet og forventer at det går bra? Hallo. Du tok risikoen, nå må du bare møte straffen som en mann.
Trådstarter
har jo gått bra i et halvt år.og alle kompisene mine som holder på med det samma har ikke blit busta før for disse typer stoff.så jeg regna med at det gikk greit siden det ikke har hvert no problem før
Selv om det går bra 100 ganger er det ikke sikkert det går bra den 101 gangen.
Du var nok mest sansynlig bare uheldig. Kan jo hende tollerne har lagt merke til post fra det spessielle firmaet/butikken eller hva det en er. Kjipt når sånt skjer da.
Trådstarter
jeg får vel bare prøve å snakke meg bort ifra det.men det blir vanskelig når jeg nesten netopp ble stoppa med 2 padder..
Auda den med padder er litt kjip, er vistnok ganske strenge straffer på det. Hvor kjøpte du paddene fra foresten?
Jeg er bare litt nysgjerrig, men hvilken straff kan nemesis vente seg?
en kompis ble også stoppa i tollen idag.. ca. 300 flasker sprit i bilen ftw!
Kan du ikke nekte kjentskap til pakken?
Trådstarter
kan jo prøve på det,men siden jeg ble stoppa med padder for en stund tilbake så tviler jeg på at de trur på meg
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Trur deg eller ikkje er irrelevant. Kan dei sannsynleggjere over en kvar tvil at det var du som bestilte det? I.e betalte du med visa? Kor handla du? Kan du sei det var nokon andre som bestilte til deg for å straffe deg...?
Trådstarter
betalte ikke med visa nei.postordre
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Då kan du vel stortsett bare nekte for at du har bestilt det og håpe på det beste. HUGS: I noreg har ein lov til å nekte, og ein har ikkje plikt til å inkriminere seg sjølv. DVS; det er ikkje straffbart å lyge når ein risikerer strengare straff ved å ikkje lyge.
Har det stått avsender på de andre brevene du har fått før?

Kan du ikke bare nekte for at du har bestilt? eller har du brukt visa så de kan sjekke det opp? Hvis det ikke er avsender så kan du jo si at det er folk som er ute etter å fucke opp for deg, så kanskje de har sendt den pakka for å lage trøbbel for deg? det var ihvertfall noe sånt jeg tenkte å si hvis min pakke noen gang blir stoppet


oii la merke til at noen var før meg Men er riktig det, hvis du ikke har bestilt med visa så har de ingen bevis på at DU har bestilt det så da er det vel bare å nekte
Sist endret av Dreamer18; 16. april 2006 kl. 11:47.
Så lenge de ikke spurte "Snakker vi med xxx xxxx?" "Ja?" "Har du bestilt en pakke fra xxxx"? "Ja?". Da har han bæsjet på leggen er jeg redd.
"Padder"? Ikke fått med meg hva dette betyr
Statistikken var nok imot deg! Men så lenge dem ikke har noe bevis på at det var DU som bestilte pakken, skal det veldig mye til for at dem gidder å starte sak mot deg.
Var det post i går? Trodde posten hadde påskestengt...
Greenthumb padder i denne saken er amfibier altså kvekk kvekk. Ikke no "navn" på drugs
de kan ikke ta deg for noe ikke DU har bestilt,skjønner??hvis de ikke har handfaste bevis på at det er du som har bestilt dette så kan de ikke ta deg og mest sansynelig hvis du spiller kortene dine riktig så slipper du unna dette,vet ikke hvor strengt disse stoffene er i forhold til andre.men uannsett så må du bare nekte,si at det må være noen som vil deg vondt eller bare kødde med deg.uannsett så har ikke du peiling på hva dette er,og du står sterkt siden det var postordre og ikke visa.kjører duen lijna så tror jeg ikke politiet gidder å gjøre så mye mer ut av det.kommer jo an på om du har hatt mye med politiet å gjøre før og de vil ta deg ........men sant som mange sier en gang vil det bli stoppet i tollen.så hvis du ikke vil besøke politiet mer så anbefaler jeg og dropppe å bestille ting på en tid...kjip situasjon du er i,håper det går greit.
Om han erkjente bekjentskap når onkel ringte, så er vel dette forsåvidt "bevis" nok, iogmed han innrømmet å ha bestilt pakken saken vedrører.
*Edit*
Forsåvidt er punktum, store bokstaver, avsnitt og linjeskift en fin bil Rayman
Sist endret av møkk; 16. april 2006 kl. 13:37.
Akkurat hva har de spurt om på telefonen?
Hva svarte du? ord for ord?
Dette kan spille en liten rolle tror jeg.
Hva som ble sagt i den telefonsamtalen vil nok ha en betydelig rolle om det var av rellevans. Om de bare ba han møte opp på avhør eller noe, uten å faktisk spørre om han har bestilt en pakke osv så burde det gå greit. Men om di spurte han om han hadde bestilt den pakken blablabla så har han bæsjet på leggen om han har erkjent bekjentskap til pakken.

Edit:
Beste tips når det kommer til onkel politi og toll er å late som man er stokk dum å ikke forstå hva de prater om.
Sist endret av møkk; 16. april 2006 kl. 13:42.
Det var det jeg tenkte på, takk for de rette ordene møkk.
tilbake til on-topic.
Sitat av møkk
Hva som ble sagt i den telefonsamtalen vil nok ha en betydelig rolle om det var av rellevans. Om de bare ba han møte opp på avhør eller noe, uten å faktisk spørre om han har bestilt en pakke osv så burde det gå greit. Men om di spurte han om han hadde bestilt den pakken blablabla så har han bæsjet på leggen om han har erkjent bekjentskap til pakken.

Edit:
Beste tips når det kommer til onkel politi og toll er å late som man er stokk dum å ikke forstå hva de prater om.
Vis hele sitatet...
hør på hva møkks beste tips,vise ord
Har ikke noe å si hva han sa i telefonen, bare han ikke gjør det samme i avhøret.
Hvis han sa noe i telefonen så kommer dem sikkert til å mase om det i avhøret, men skriver dem noe om det så er det bare å nekte å skrive under og hvis dem likevel ikke gir seg så nekt å ta imot boten.
Da vil saken gå videre til forhørsrett og der vil dem ikke kunne vite noenting om telefonsamtalen.
Eneste dem har der er eventuelt avhøret ditt hvis det ble skrevet under, hvis ikke vil avhøret foregå på nytt der og etter mase nekting og idiotspilling så er saken ute av verden..!
En telefonsamtale er IKKE ett avhør
Du er riktig uheldig, nemesis86. Jeg krysser fingrene for deg. Fortell oss åssen det utvikler seg.
Sitat av CrazyTore
en kompis ble også stoppa i tollen idag.. ca. 300 flasker sprit i bilen ftw!
Vis hele sitatet...

Hmm.. åssen flasker og hvor mange liter?

0,5l sprit over 60% går vel for det samme som 0,5g hasj eller no sånt i sverige? det vil si en alvorlig hard strafferamme?...
Har det skjedd noe nytt i saken, nemesis86? Har du fått vært hos onkel enda?
Advokaten min har rådgivet meg i sånne saker som dette, og han sier at det beste er å si "Vet ikke" . Ikke begynne å spekuler i noe. Jo mindre du prater, jo mer vet dem hehe.. I dette tilfellet, så kan du bare si at du ikke har spestilt, og hvis dem spør hvorfor du har fått det, så svarer du at du ikke vet
Trådstarter
jeg har ikke hvert oss onkel enda,har pratet med advokaten min og han rådet meg bare til å ikke snakke med dem.og hvis de absolut skulle komme hjem til meg og begynne å prate skulle jeg bare si at jeg ikke har bestillt noe.da må dem ha bevis og ipen min fra den siden jeg bestillte fra for og se om det var meg,og den får dem ikke tak i så lett trur jeg.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Har du brukt visa kortet ditt så kan det spores opp til deg, hvor langt de orker å trekke saken vet jeg ikke.
Sitat av Greenthumb
"Padder"? Ikke fått med meg hva dette betyr
Vis hele sitatet...
offtopic: Dette er ikke slang, men ekte padder komplett med hallusinogen gift.
Siden du kjøpte på postordre tror jeg sjansen er rimelig stor for at du slipper unna. De vil jo da trenge IP-adressen din fra firmaet du bestilte fra, noe som nok kan bli vannskelig for Onkel når det var narkotiske stoffer du bestilte. Men vis du derimot erkjente at du hadde bestilt pakken i den første telefonsamtalen du hadde stiller saken seg værre.
Trådstarter
har ikke erkjent noe som helst
Da er det bare å blånekte og spille dum, så årner det seg nok (og håpe at de ikke ser denne tråden)

Bare tenk på den "it wasnt me"-låta med shaggy.
Dette går nok ganske greit for Nemesis86. Som tidligere sagt har det ikke noe særlig betydning hva som ble sagt i den første telefonsamtalen. En slik samtale er IKKE bevis. Onkel vil selvsagt bli (enda mer) mistenkelig og spørre om dette under avhøret, men da lyver man bare så det holder uansett hvor mye de presser deg på det.

Problemet som kan oppstå, hvis man nekter og de virkelig vil ta deg, da går de til sak. I følge norsk lov kan man (og dette skjer en del) bli dømt på insinuasjoner. Det vil si at det ikke trenger foreligge hardt bevis, men bare akkurat mer en at "skjelelig tro" for din uskyld ikke holder. Det er litt vanskelig å forklare, men i bunn og grunn så kan man i norge (slik det skjedde i Orderud-saken) bli dømt for sterk mistanke...
Trådstarter
norske lover er no herk.hadde det hvert som i nederland så hadde norge hvert et bra land å leve i.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av nemesis86
norske lover er no herk.hadde det hvert som i nederland så hadde norge hvert et bra land å leve i.
Vis hele sitatet...
Det der var bare teit..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det skal godgjerast heva over en kvar tvil før nokon kan dømmast. DVS at ein pakke i posten, som dei ikkje får spora avsender på neppe er godt nok...
slashdot har nok rett der, selv om han/hun skriver en nesten uforståelig dialekt
hvordan intar man "giften"? Eter man hele padda eller bare slikker litt i ny og ne?
Sitat av felix_poker
slashdot har nok rett der, selv om han/hun skriver en nesten uforståelig dialekt
Vis hele sitatet...
offtopic: Dialekt? Han/hun skriver nynorsk for faen
Sitat av apptel
hvordan intar man "giften"? Eter man hele padda eller bare slikker litt i ny og ne?
Vis hele sitatet...
Siden giften ikke er aktiv oralt, med mindre du har intatt en eller annen form for MAO-hemmer, så vil hverken slikking eller spising være virkningsfullt. Om du derimot klemmer padden forsiktig i "nakken", så vil kjertlene der gi fra seg gift. Denne kan tørkes og røykes, eller inntas oralt i kombinasjon med MAO-hemmere.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Det bør vel nevnes at hvis det er noen som leker med tanken på å anskaffe seg en slik frosk, bør dere være klar over faren ved å bruke den..
Det er en hårfin balanse fra Rus til sykehus..
M.A.O ikke overdriv inntaket..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, har du noen referanser til den påstanden speq?
Sitat av mxyzptlk
offtopic: Dialekt? Han/hun skriver nynorsk for faen
Vis hele sitatet...
Ja? Har jeg sagt noe annet?