Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1100
Jeg lurer på hvilket program som er "best" å bruke når jeg har en .sub/.srt fil som jeg bruker for å få tekst på en film ? Har prøvd VLC, men teksten kommer opp en gang iblandt, så stikker den av igjen!

Hørt at vist jeg laster ned DivX/XviD codec til Windows Media Player, også laster jeg ned VobSub, så skal jeg fint kunne ha tekst i Windows Media Player .. Stemmer dette ?
Sist endret av Smork; 21. september 2006 kl. 22:55.
Vet ikke om det funker, men tror BSPlayer er et fint program for å se film med undertekst=)
Sitat av Smork
Har prøvd VLC, men teksten kommer opp en gang iblandt, så stikker den av igjen!
Vis hele sitatet...
Sikker på at du ikke har en PAL video(25 bilder i sekundet)og en NTSC tekstfil(30 bilder i sekundet)? Eller omvendt?
Da forsvinner ofte teksten og oversettelsen blir fort på bærtur i forhold til hva som skjer i filmen.

Edit: Filmer som er rippet fra en europeisk dvd har 25 bilder, filmer fra en amerikansk har 30. Ikke alltid like lett å vite om det er en europeer eller amerikaner som har rippet den, lettere å sjekke egenskapene til filmen når du har lastet den ned.
Sist endret av Henriken; 21. september 2006 kl. 23:55.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Du kan fint bruke VLC til å spille filmer med undertekster. Det gjelder, som nevnt over her, å finne en subtitle som har samme FPS som filmen. De filmene du laster ned har som oftest 30 eller 29.8 FPS (om jeg husker rett). Det finnes også utallige forskjellige subtitles til hver enkelt film som blir rippet osv. Det er bare å finne de rette sidene. Hold deg til VLC.
Enig med de to før meg. Ett sub program gjør ikke noe annerledes en hva vlc gjør.

Jeg gidder ikke laste ned filmer hvor det ikke følger med subs lengre, noe som ofte finnes, bortkastet tid å lete etter rett sub på nettet.