Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 4452
Jeg satt og ventet på bussen i dag, der jeg satt meg ned ved siden av en nattsafe. Jeg la merke til at det kom butikkansatte fra mange forskjellige butikker her i sentrum å puttet på konvolutter og gjennomsiktige plastposer med sedler i løpet av den lille halvtimen jeg satt der. Alle som kom hadde nøkkel og alle de jeg kjente igjen var bare ansatte, ikke butikksjefer ol.

Jeg regnet ut at det måtte minst være et 6-siffret beløp i safen. Det jeg lurer på er hvordan hele systemet fungerer dvs. hvordan safen fungerer, hvem som henter pengene osv.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Når jeg jobbet i dagligvarforretning så hadde jeg i de mest ekstreme tilfellene nesten en million kroner med meg under jakken for å hive dem i nattsafen noen hundre meter unna. Det var ikke alltid jeg var helt høy i hatten når jeg gikk bort der alene en mørk kveld midt i sentrum
Fiskesén med krok funket for noen år tilbake. Greide og fiske opp 3 penge-bager med nesten 120.000, men ble desverre tatt
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg kom til å tenke på en historie om en nattsafe. Litt usikker på hvor jeg har den ifra. Det var noen som satte opp en postkasse ved siden av nattsafen, og hengte opp en lapp hvor det stod: "Nattsafen er i ustand. Vennligst legg pengene i postkassen". Hører vel med til historien at noen faktisk gikk på den.
Weed: hadde du nøkkel da eller?
NightWolf's Avatar
Trådstarter
84 2
Men hvordan er hele safen festet til bakken?
Den er vel støpt inn i bygningen den står i, kan jeg tenke meg...
Sitat av ninja5000
Den er vel støpt inn i bygningen den står i, kan jeg tenke meg...
Vis hele sitatet...
Stemmer.
Akkurat som den er inne i bygningen, bare at luka der du kan kaste in sedler f.eks. stikker litt ut.
NightWolf's Avatar
Trådstarter
84 2
Denne safen som jeg satt ved siden av var ikke en del av en byggning, den stod uavhengig på bakken nesten ved fortauet.
Sitat av ninja5000
Weed: hadde du nøkkel da eller?
Vis hele sitatet...

brukte hydraulisk jekk. Men det går ikke nå lenger, siden rammen er innstøpt i veggen.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Når kommer folka som leverer pengene i nattsafen ca? Hvilket klokkeslett kommer de og leverer pengene?
Du kan stalke den fra avstand så ser du hvortid de pleier å komme,
eller du kan sette opp skjult kamera et stykke unna den og spole gjennom tapene.
Trur du kan bare glemme å fiske penger opp fra dagens nattsafer siden alarmer går av dersom noko blir registrert i kanalen når du ikkje har opna luka med kode eller nøkkel.. Sjakta går som oftest heilt ned i kjellaren på banken der pengene blir telt opp dagen etterpå og overført til butikken sin bank konto. Så det letteste du kan gjer er å overfalle personen som skal levere pengene ein lørdagskveld(som oftest lørdager som har best omsettning).. Meiner å huske at det er slik safene er bygd opp. Var på omvisning i på ein lokalbank for ein stund siden og da gjekk sjakta heilt ned i kjellaren.
Hm.. jaok.. får se hva jeg finner ut ^^
∮ F dr = 0
Det er når som helst. Jobber i butikk nå, og jeg pleier å levere nattsafen. Det kommer ann på når på døgnet butikken teller pengene, og når de gidder å levere den ned. Det er egentlig ikke spesielle tider. Men det pleier å være mange som leverer ved stengetider
Jeg kan hvertfall bekrefte at de ikke går ned i kjelleren som grever sier, det er ofte bare en safe som er boltet fast i gulvet, eller ikke. Alt etter hvor mye penger en slik maskin inneholder.
Sitat av z0p
Jeg kom til å tenke på en historie om en nattsafe. Litt usikker på hvor jeg har den ifra. Det var noen som satte opp en postkasse ved siden av nattsafen, og hengte opp en lapp hvor det stod: "Nattsafen er i ustand. Vennligst legg pengene i postkassen". Hører vel med til historien at noen faktisk gikk på den.
Vis hele sitatet...
Dette var noe de gjorde på et program som gikk på tv2 ifjor mener jeg å huske. Karen hadde leid inn vekterkostyme. Det var et tilfelle hvor en ansatt gav ham et beløp på rundt 100k £. Dette var jo bare for å vise folk hvor enkelt det var å bli lurt.
Skulle ønske jeg hadde hele den sesongen siden den var cool.
Hadde vært morsomt å satt en postkasse utenfor nattsafen og skrevet en lapp om at nattsafen er "ødelagt". så hadde de som leverte pengene lagt penga i postkassa ^^
Sitat av Replay
Hadde vært morsomt å satt en postkasse utenfor nattsafen og skrevet en lapp om at nattsafen er "ødelagt". så hadde de som leverte pengene lagt penga i postkassa ^^
Vis hele sitatet...
Du mener det som det nettop har blitt sagt? Ja wow, du er morsom du. Kom på slikt helt av seg selv.

Det lønner seg å lese alt, lese det slik at en får det med seg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Går det ikke an å teipe en plastikkpose på innsiden av hullet i nattsafen da?
Slik at alle pengene hekter seg der
Så kan man ta posen sin ut igjen på natta og smile?

Nattsafer er enkle mål for easy money, det må da være noe man kan gjøre?
Sist endret av Rolsen Royce; 30. mars 2006 kl. 02:18.
Det hender faktisk at posene ikke sklir ned, jeg har opplevd flere ganger at posen jeg leverer ikke faller ned i sjakten. Men jeg dobbelsjekker bestandig. Har også hørt om folk som har åpnet safen for å legge nedi sin pose men i stedet har funnet posen til de som leverte før dem. De historiene jeg har hørt om er fra erlige folk da, så ingenting ble stjålet.

Skal du ha posene bør du nok rane stakkaren som skal levere posen, det skjer ganske ofte, til og med skjedd her på Stjørdal. Dette er ikke en oppfordring!
Sitat av Ter3
Går det ikke an å teipe en plastikkpose på innsiden av hullet i nattsafen da?
Slik at alle pengene hekter seg der
Så kan man ta posen sin ut igjen på natta og smile?

Nattsafer er enkle mål for easy money, det må da være noe man kan gjøre?
Vis hele sitatet...

Om det er så enkle mål for easy cash tror du ikke det er en grunn til at man ikke hører om rana nattsafer konstant hele tiden?


Gutta som designa saken var nok smartere enn gjennomsnitts nFF kidden ergo det er ikke bare bare å stjæle cash fra nattsafen..


det enkleste er nok å rane folk når de skal til nattsafen med cash!
eventuelt må det gå ann og lage et nett av fiskesene og senke det nedi. og lime det fast på utsiden uten at det blir så åpenlyst. Men er det videokamera der ville jeg maskert meg før jeg prøver meg på noe sånt noe og håpe et det hele ikke går live til en eller annen sentral
Vet faktisk at det er folk som har satt teip i nattsafe luken.
Når noen legger inn penger i nattsafen og trykker koden lukker lokket seg og sender ned pengene. Etter det åpner lokket seg en gang til slik at den personen kan sjekke at pengene "datt" ned. Men hvis en person er uoppmerksom kan det hende at de går før den åpner seg for andre gang.
Så det er ikke beste måten å gjøre det på men det er mulighet.
Hvis man har for eksempel en nattsafe uten knapper, ingen overvåkingskamera, bare en "postkasse" må da være noe namnam man kan gjøre?
Sitat av z0p
Jeg kom til å tenke på en historie om en nattsafe. Litt usikker på hvor jeg har den ifra. Det var noen som satte opp en postkasse ved siden av nattsafen, og hengte opp en lapp hvor det stod: "Nattsafen er i ustand. Vennligst legg pengene i postkassen". Hører vel med til historien at noen faktisk gikk på den.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde kanskje gått på den der men en følelse for usikkerhet ville fått meg til å gå tilbake med pengene og levere dem senere.
Sitat av CryptoN
Jeg hadde kanskje gått på den der men en følelse for usikkerhet ville fått meg til å gå tilbake med pengene og levere dem senere.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men hvordan kan en nattsafe ikke være i stand? Hallo...
Sitat av el_bamso
Unnskyld meg, men hvordan kan en nattsafe ikke være i stand? Hallo...
Vis hele sitatet...
Det har jeg ikke en eneste aning om, kan da ikke alt gå i stykker?
Noen som vet hvor disse safene befinner seg?
Dere som vet der trenger jo ikke og holde det for dere selv?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Uhm - på veggen til en bank. Ved siden av et kamera ofte. Om du ikkje greier å finne dei, så gløm at dei eksisterer.
Jeg tror ikke at folk tar hensyn til hva som blir fortalt i media om svindling og shit. Folk blir svindla gang på gang. Prøv den måten med å bruke vekteruniformer.
Siden dette forumet faktisk heter "Infiltrasjon" vil jeg foreslå å infiltrere nattsafe-brukerne ved å bli ansatt i en butikk så du får egenhendig erfaring med rutinene rundt nattsaf-bruk. Også tjener du tilogmed penger mens du rekognoserer. Skjer tømming av disse fra innsiden av banken? Hvis ikke kunne det jo vært en idè å overfalle de som gjør dette.
Butikken plukker ut en person til å ta med dagens overskudd i en pose
Så går de til nattsafen med den posen så snart butikken er stengt og kveldsrutinene er gjennomgått
Posen er fri....!PLUMP! ned i sprekken på bankens boks

Det er nok å vente ved butikkens (målets) nærmeste nattsafe klar med finlandshette
Sist endret av Rolsen Royce; 5. april 2006 kl. 01:10.
Hva med å få en kompis til å rane deg når du går til nattsafen (visst man har sånn jobb da). Kjenner en som skulle gjøre det en gang, men han backa ut før han kom så langt.