Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 3813
Jeg fant noen bilder vedrørende monsteret i LOST-episodene, tenkte kanskje noen var interessert i disse:

http://img264.echo.cx/img264/9515/enhanceeyes7aj.jpg
Over her ser man da jack med monsteret i bakgrunnen..

http://oak.cats.ohiou.edu/~ms322801/lostturbineenhanced.gif
Noen som ser det flyvende monstret som flyr over den eksploderende motoren?

http://img.photobucket.com/albums/v257/DragonRider89/Lost%20Uncovered/exoduspart2-0672.jpg
Stort skummelt monster.


Kilde: Lost-Forum
Sist endret av colamannen; 1. juni 2005 kl. 10:36.
Det som flyr over eksplosjonen kan være vrakrester som blir sugd inn i motoren...
Hvis du ser godt etter, så ser du to like objekter som svirrer rundt motoren før og etter eksplosjonen:
http://img.photobucket.com/albums/v178/JohnnyPark/lostproof.gif
hanmannsann
det som er bak jack, ser jo ut som to ansikter....to damer..elns..
Det øverste er photoshoppa så vidt jeg vet
Ikke vet jeg. Se på lost-forum
En på SA som gjorde det
hanmannsann
Eg sjekka nettopp i min release( lost.s01e24-e25.hdtv.xvid-tcm.[vtv] ), og der fant eg det, og det ser ut som to ansikter.

Det er etter beint 46 min, bare trykk play-pause, mange ganger, så finner du det...
One_ar: Vis det er beinet til monstret du mener så er det trær ikke beinene til monstret.

Ekte bilde av monstret:

http://img290.echo.cx/img290/6093/cactaur4kq.gif
Jeg er temmelig sikker på at det øverste er photoshopet. Så episoden i går, pauset og spillet av, zoomet inn og monsteret ser ikke slik ut hos meg.
Hehe, knallbra laget Pantoliano
Har du brukt ein av Cactuarane frå FF X og X-2 Pantoliano?
Pantoliano: evig bra.

Personlig ser jeg ikke noen ansikter i den røyken som dukka opp i episode 25, men det som flyr over motoren i episode 1 ser litt rart ut. Kanskje det er en vrakdel som blir blåst rundt, eller kanskje sugd inn mot motoren. (husk at turbinene fremdeles gikk rundt etter de hadde landa)
hanmannsann
Kva i svarte er det du snakkar om pantoliano?!

Eg seier at det ser ut som to ansikter på det øverste bildet (i første post) og viser til kvar i episoden du kan sjå det (i andre post) så begynner du å snakke om bein??!

Edit: For dei som trur det første bildet er photoshoppa, sjekk frame 66196 i lost.s01e24-e25.hdtv.xvid-tcm.[vtv] versjonen.
Sist endret av One_ar; 1. juni 2005 kl. 15:25.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Syns ikke dere skal gi Pantoliano æren for den animasjonen. Den fant han inne på lost forumet.
Som tnt sa det er overhode ikke min så ikke grunn til og gi meg ære.

Sitat av One_ar
Kva i svarte er det du snakkar om pantoliano?!
Vis hele sitatet...
Sorry eg misforsto deig.

Tror denne fulgen har noe med monstret og gjøre:
http://www.lost-forum.com/attachment.php?attachmentid=10020
Sist endret av Pantoliano; 1. juni 2005 kl. 15:30.
Monster ? synts det var ganske tåpelig, en røyksky ?!
Angående den tingen som flyr over motoren før eksplosjonen: Manusforfatterene har sagt at de ikke har noe kjennskap til hva det er.
Har lest at det skal være noe GFX-folkene la inn når de lagte noen effekter, og som ikke ble fjernet (som den skulle).

Og det i røyken blir bare for dumt. Håper virkelig det ikke er noe.

SomethingAwful har en tråd med MYE nyttig info. Anbefaler at dere leser den.
Hehe, du kan se mic-ledningen til hu dama til høyre på det nederste bildet i den første posten.
Monsteret er bare et symbol på villskapen i mennesket. Hele settingen er jo blåkopi av fluenes herre, så jeg forstår ikke hvorfor monsteret skal være noe annerledes her. Jeg er fullstendig klar over at selve serien utvikler seg annerledes, men jeg fniste litt når et mystisk monster skremte alle overlevende fra flykrasjet i første episode.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av IvIoyner
Monsteret er bare et symbol på villskapen i mennesket. Hele settingen er jo blåkopi av fluenes herre, så jeg forstår ikke hvorfor monsteret skal være noe annerledes her. Jeg er fullstendig klar over at selve serien utvikler seg annerledes, men jeg fniste litt når et mystisk monster skremte alle overlevende fra flykrasjet i første episode.
Vis hele sitatet...
Dette monsteret gjør fysisk skade da. Jeg går for teorien om at det er en hardbarska robot som er bygget av de folka ute på båten for å forsvare øya mot uvedkommende
Det som er på det første bildet ligner på aliens
Dette monsteret gjør fysisk skade da. Jeg går for teorien om at det er en hardbarska robot som er bygget av de folka ute på båten for å forsvare øya mot uvedkommende
Vis hele sitatet...
Arbeidet med å lære en robot å i heletatt gå eller stå selv, tar nesten lengre tid en det de har vært på øya, og det trengs SINNSYKT mye minne og teknologi. Så den teorien tror jeg du kan glemme
Sist endret av Rakettsau; 1. juni 2005 kl. 21:10.
Men det er sannsynlig at gutten kan fremkalle isbjørner ved å lese om dem? For alt vi vet kan USA allerede ha utviklet en armé med androider klare til å voldta Russland hvert sekund. Selv om produsentene har hevdet at alt har en naturlig forklaring, betyr ikke det at alt må være basert på teknologi vi nødvendigvis vet om.
Jeg tror alle er kommet til himmelporten. Er Gud som er monsteret, og alle må gjennom de strenge opptakskravene for å komme til himmelen.
Sitat av GeirBauer
Jeg tror alle er kommet til himmelporten. Er Gud som er monsteret, og alle må gjennom de strenge opptakskravene for å komme til himmelen.
Vis hele sitatet...
Veldig god teori faktisk. Har tenkt noe av det samme
Hvorfor hørte man da en klirring av lenker i siste episode da monsteret kom? Det hørtes jo ut som monsteret var en robot av et eller annet slag.
Sitat av Zero
Det som er på det første bildet ligner på aliens
Vis hele sitatet...
Hvordan i faen ser et alien ut ?


Så dere forresten at Hurley leste i et tegneserieblad som innehold en stor isbjørn (!?!) på flyet ved takeoff?
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Sitat av Croyfer
Hvordan i faen ser et alien ut ?


Så dere forresten at Hurley leste i et tegneserieblad som innehold en stor isbjørn (!?!) på flyet ved takeoff?
Vis hele sitatet...
ja - walt fant bladet etter flystyrten, og da han leste i bladet dukka isbjørnen opp
hanmannsann
Monsteret er ingen gåande robot, det er eit sikkerhetsystem (som danielle rosseu sa), og det fanger folk elns. Det drar jo Locke, og det beveger på trærne. Ting tyder på at det er noko under heile øya som kontrollerer det heile og "hatchen" er ein slags nødutgang, sidan det ikkje var håndtak å utsida.

Klirringa da locke blei dratt høyrte ein jo var ein slags mekanisk funksjon. Som ein berg og dalbane som er på vei oppover elns.

Edit: må bare nevne at eg holder fast (les, håpar på) ved det den eine forfattaren sa, at det er ein naturlig forklaring på alt, sjølv om dette ikkje treng å vera sant....
Sist endret av One_ar; 1. juni 2005 kl. 22:11.
Hm...jeg tror det er inni øya det "monsteret" er..for du ser jo træra blir sprengt opp med røttene liksom, underifra... men hva som dro Locke gjennom skauen er litt tricky...tror jeg tror på den den animasjonen lenger opp :P
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Viva la Opium
Hm...jeg tror det er inni øya det "monsteret" er..for du ser jo træra blir sprengt opp med røttene liksom, underifra... men hva som dro Locke gjennom skauen er litt tricky...tror jeg tror på den den animasjonen lenger opp :P
Vis hele sitatet...
Det er nok ett eller annet som drar trærne opp ovenfra, og jeg tror Locke fikk se denne skapningen rett inn i øynene
Sitat av GeirBauer
Jeg tror alle er kommet til himmelporten. Er Gud som er monsteret, og alle må gjennom de strenge opptakskravene for å komme til himmelen.
Vis hele sitatet...
Serieforfatterene har sagt at dette er ikke tilfellet, og at alt ikke foregår i odene deres.
Kilde: Den SomethingAWful tråden jeg linket til tidligere
Det kan umulig være en del av vraket som blir sugd inn, hvorfor? 1: fordi at vrakresten ikke blir sugt inn i inntaket, treffer på siden og fortsetter oppover. 2: Jetmotoren har på ingen måte kraft nok til å suge til seg gjenstander på samme størrelse som seg selv
Hjernen brenner
Lord_Kamikaze's Avatar
Greit å få løsningne sånn rett opp i trynet når bare episode 20 har kommet i norge... TAKK :-/
Sitat av Lord_Kamikaze
Greit å få løsningne sånn rett opp i trynet når bare episode 20 har kommet i norge... TAKK :-/
Vis hele sitatet...
Du leser ikke en Lost-tråd når du ikke har sett alle episodene det er mulig å se. Da kan man ikke bli sur fordi noen "spoiler". For alle freakene på forumet her er det ingenting som heter å se på TV i norge - her er det LOL og TCM som gjelder.
Sitat av Croyfer
Du leser ikke en Lost-tråd når du ikke har sett alle episodene det er mulig å se. Da kan man ikke bli sur fordi noen "spoiler". For alle freakene på forumet her er det ingenting som heter å se på TV i norge - her er det LOL og TCM som gjelder.
Vis hele sitatet...
Amen to that
Tipper på at de egentlig er fanga i et stort studio, og at det sitter folk oppe i himmelen å ser på. Akkurat som den filmen med jim carrey, cant figure out the name right now..
Sitat av Nico
Tipper på at de egentlig er fanga i et stort studio, og at det sitter folk oppe i himmelen å ser på. Akkurat som den filmen med jim carrey, cant figure out the name right now..
Vis hele sitatet...
The Truman Show
yo yo! Har vi ikke allerede en diskusjon om "Lost" her?
Sitat av r33l
yo yo! Har vi ikke allerede en diskusjon om "Lost" her?
Vis hele sitatet...
Jo, men denne diskusjonen er forbeholdt "monsteret" i lost. Den andre heter "LOST! hva synes du?" To forskjellige diskusjoner =)
Sitat av Croyfer
Hvordan i faen ser et alien ut ?
Vis hele sitatet...
Da tenker jeg på en slike aliens-klisjèer i filmer og slikt... "Små grønne menn" osv.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Croyfer
Så dere forresten at Hurley leste i et tegneserieblad som innehold en stor isbjørn (!?!) på flyet ved takeoff?
Vis hele sitatet...
Ikke bare dette, men når vi får se klipp av når Walt gjorde lekser og snakket om en fugl, så hørte ikke "faren" og mora etter. Da ble han sur, og ropte navnet til den fuglearten og "dunk" så krasjet den i ruta.

Samme greia med isbjørnen, Walt leser denne tegneserien og vips så er det isbjørn på en guds-forlatt trope øy.

Med disse "hinta" tror jeg at Walt kan frembringe ting. Bare en teori jeg har.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Den tingen som fløy over flymotoren lignet på de romvesnene som for ned i maskinene med lynet i "War of the worlds".

.J Abrams har uttalt seg om at alt har en naturlig forklaring
Vis hele sitatet...
Det står de på lost-norge.net, altså at det ikke kan være ailiens eller gud.
Sist endret av mkey; 7. juli 2005 kl. 18:27.
Sitat av DeXxXter
.J Abrams har uttalt seg om at alt har en naturlig forklaring
Vis hele sitatet...
Hva med de "onde" tallene? Er det naturlig?

Det går ikke an at ALT har en naturlig forklaring.
Sist endret av Gitarfreaken; 7. juli 2005 kl. 18:34.
Det med en naturlig forklaring er en tolkningsfeil, og har blitt gjort av mange.
Her er det som faktisk har blitt sagt:
"Everything is going to have a rational explanation and a sci-fi explanation," Grillo-Marxuach says, "until we decide to tell you exactly what that is. That's what's going to help us walk that tightrope for however many years the show has.
Det står ikke naturlig forklaring, det står "en naturlig forklaring og en science fiction forklaring".
Det er denne alle refererer til når dem diskuterer denne såkalte naturlige forklaringa, og er den de aller fleste tar feil av.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
[quote=Gitarfreaken][quote=DeXxXter].J Abrams har uttalt seg om at alt har en naturlig forklaring

Hva med de "onde" tallene? Er det naturlig?

Det går ikke an at ALT har en naturlig forklaring.
Vis hele sitatet...
Jeg bare siterte. Ja, jeg er enig i at det er vanskelig å tro at alt er naturlig.

Edit: Åja, da siterte jeg en som tolket feil
Sist endret av mkey; 7. juli 2005 kl. 18:37.
Godt mulig folk rotet seg bort i andre ting på det LOST forumet, det klarte jeg. Men jeg føler at jeg må poste denne linken: http://www.oceanic-air.com/seatingchart.htm

Trykk inn de magiske tallene på de seteradene som vises nesten på bunnen.
4, 8, 15, 16, 23, 42... (Trykk de inn etterhverandre) Da får du en "trailer" på Sesong 2.

Ifølge forumet, er det flere "easter eggs" på denne siden.
http://www.lost-forum.com/showthread.php?t=8036
hanmannsann
Sitat av DeXxXter
Den tingen som fløy over flymotoren lignet på de romvesnene som for ned i maskinene med lynet i "War of the worlds".

sitat:
J Abrams har uttalt seg om at alt har en naturlig forklaring


Det står de på lost-norge.net, altså at det ikke kan være ailiens eller gud.
Vis hele sitatet...
Det spørst jo da om J Abrams er religiøs eller ikkje da.....dersom han trur på Gud er det om at Gud står bak dette ei naturlig forklaring for han. Men eg rekner med han meiner naturlig forklaring på den måten dei fleste gjer det..

Edit: ser at folk her seier at det sitatet fra Adrams er missforstått. Eg reknar med at den er det, på grunn av lotto rekka til Hurley
Sist endret av One_ar; 7. juli 2005 kl. 18:58.