Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 7495
Jeg skal delta i den store musikkfestivalen i Roskilde. Det ser jeg fryktelig fram til. Tanken på all maten og pilsen i kombinasjon med live musikk og da i tillegg en rekke kjente artister gjør meg lykkelig. Men jeg har aldri vært der før. Jeg har noen venner og bekjente som har vært der tidligere, men de har ikke kunnet tilfredstille det spørsmålet jeg stiller nå i noen særlig stor grad. Og det spørsmålet jeg er i ferd med å stille går som følgende:

Hvor lurt er det å nyte produkter av Cannabis-planter. Eller for de som er lei av at jeg går rundt grøten: Erre flyt å røyke bønne?

Men alvorlig talt. Noen som har noen erfaringer med dette? Er det veldig mye politioppfølgning der? Leste at festivalen er mot dop, men blir det politianmeldt om noen tar seg en joint?
Jeg tror ikke de kommer til å sjekke deg ved inngang om det var det du var redd for, men jeg tipser at dersom du skal røyke at du gjør det rett utføre teltet eller hva du en skal ligge i, så går inn å dere koser dere i teltet til dere er returnert til "normalt" igjen Tror ikke det er så smart å springe rundt høye dersom de har folk som ser etter slikt.
Trådstarter
56 8
Jeg tror ikke akkurat det at jeg er skeiv er problemet. Og jeg kommer antakeligvis ikke til å være i besittelse av noe, men røyke det der på stedet. Man kan da ikke stenge seg inne i et telt når man er i sånne tilstander. Det ville vært bortkastet Jeg bare tenker det om man bør føle seg utrygg for å røyke litt. Hvis det ikke er relativt safe, gidder jeg ikke. Men at det alltid er en viss sjans for å blit tatt må man jo alltid regne med.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Sitat av bjerkreimruler
Tror ikke det er så smart å springe rundt høye dersom de har folk som ser etter slikt.
Vis hele sitatet...
Hvem er det som merker at de er høye? Men helt seriøst, jeg kan aldri tenke meg at det skulle være noe som helst problem å få tak i en bønne, eller røyke en bønne på roskilde festivalen.
Er ikke Roskilde liksom røykefestivalen nr 1 ?
Trådstarter
56 8
Sitat av frgz
Er ikke Roskilde liksom røykefestivalen nr 1 ?
Vis hele sitatet...
Hehe.. jeg har igrunn inntrykk av det selv, men de jeg kjenner som har vært der er mer alkohol-mennesker kan du si.
Såvidt jeg har hørt å forstått fra plasser er da Roskilde ikke bare røykefestival men at all slags dop slenger å florerer rundt verre en på noen andre festivaler..
Trådstarter
56 8
Jeg kommer vel til å ta sjanser så sant ikke narkobikkjene løper rundt og snuser oss i ballene Hvis noen har noen erfaringer fra Roskilde som de vil fortelle, er jeg dypt takknemlig
Tja, dette er det jeg har fått høre:
Mange i venneflokken min var på roskilde 03, og en av dem stod kanondrita/høy som et fly i køa på Immortalkonserten og brølte ett eller annen om å spise kvitekrist. No sweat.

Så regner med at det ikke er så big deal
Om da ikke roskilde har endret seg voldsomt de siste årene har du ingenting å frykte hvis du vil røyke litt.
Sjelden man kan se så mange fulle, høye og ellers glade mennesker surre rundt på samme sted. Stemningen var skikkelig kardemomme by, om man ikke plager andre og lager bråk og kvalm, så er det meste greit. Husker jeg så politiet rusle rundt i campen flere ganger og de gikk rett forbi folk som røyka utenfor teltet, det de var på utkikk etter var bråk og muligens også stordealere. Eneste gangen jeg så politiet snakket med folk var pga bråk og slåssing, noe det forøvrig er _svært_ lite av på roskilde (i motsetning til diverse alkoholfestivaler hvor moroa for flere er å starte bråk....)
Stemningen på roskilde er gull, så lenge man ikke lager kvalm og bråk er det meste greit.
Vi røykte så og si hele dagen uten å få noen problemer. Politiet tok naboene våre på fersken en dag, men da sa de bare at de måtte pakke det vekk. De bryr seg lite om slikt småtteri.. Ikke som på Quart festivalen der narkohunder sniffet inni teltet vårt!
Trådstarter
56 8
Vanvittig bra! Jeg ser virkelig fram til dette. Selv om røyking ikke skal være hovedattraksjonen, syns jeg det er vanvittig hyggelig med en joint i slike glade tilstander.
Var en fyr som ble utvist fra både festivalen og Danmark for å bli tatt med en joint ifjor, det ble store oppslag i avisene og danskene ristet på hodet av sin egen regjering. Men det kan ha hatt en sammenheng med den kampanjen de kjørte i Christiania på den tiden.
kan jo hende de luker ut noen sånne da bare for kanskje å vise i media at "vi er imot dop" osv...passe på ryktet litt
Trådstarter
56 8
Etter det jeg har hørt nå, tar de bare de store selgerne. Hvis de ser noen med en joint, beslaglegger de det, ødelegger det eller bare ber deg stumpe den. Så det virker temmelig slapt sånt sett.
Sitat av frgz
Er ikke Roskilde liksom røykefestivalen nr 1 ?
Vis hele sitatet...
hehe...uvitende jævler. Dere assosierer roskilde med røyking kun pga christiania. Det er jo som sagt opp til enhver om de vil røyke eller ikke og jeg kan vedde skjorta mi på at det røykes rundt om på andre festivaler også.
lillo: Han jeg snakker om ble busta for røyking og besittelse av små kvanta. De har alltid vært ute etter å ta pusherne, det nye er at de er ute etter brukerne også. Men det virker som om det mest er en kosmetisk greie, de vet at majoriteten av de som drar på Roskilde tar en eller annen form for illegal narko. De satser vel på at trusselen skal være nok til å få folk til å moderere seg litt(slik at de kan kjøpe mer Tuborg),
Det kommer sikkert også litt an på hvem som tar deg med en joint, de fleste dansker har en høy terskel for å plage feststemte mennesker.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Var på roskilde i 2003 og folka satt og røyka overalt, du kjente lukta lang vei. Så ikke ut som om noen brydde seg noe særlig....
Sitat av r33l
hehe...uvitende jævler. Dere assosierer roskilde med røyking kun pga christiania. Det er jo som sagt opp til enhver om de vil røyke eller ikke og jeg kan vedde skjorta mi på at det røykes rundt om på andre festivaler også.
Vis hele sitatet...
misforstående jævel=P han spurte om det ikke var røykefestival NR.1. at det røykes mye på andre festivaler er jo en selvfølge, men tror totalt sett at roskilde har en ganske høy konsumering av cannabis, med tanke på at det er ulovlig..
Under Wu-tang konserten i fjor var det iallefall en gjennomtrengende eim av hasj, uten at jeg observerte noen pågripelser av noe slag.
Purken i Roskilde er skikkelig chill. Går med jakka over skuldra, røyker og smiler og er hyggelige når du slår av en prat.
Skulle de huka tak i alle som røyker på Roskilde, hadde kapasiteten i det danske rettsapparatet fått prøvd seg tror jeg.
Som andre sier, med mindre det er blitt strengere der nå, har du ingenting å frykte. Jeg har selv sittet med jonas i hånda mens politi har gått forbi og det eneste de gjorde var å hilse pent. Politisjefen der nede sa jo også at de synes det var bedre at folk røyka enn at de drakk, da folk blir mye roligere av å røyke.
Jeg har også trippa på sopp der og det er ingen som bryr seg om det heller. Og det er _litt_ mer synlig på folk enn weed, for å si det sånn..
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Dette er mine opplevelser fra 2003:
Jeg og en annen jeg var der med var steine så og si _hele_ tida. Så lenge festivalen varte.
Vi gikk rundt med shit på oss, og røyka også i all offentlighet.
Vi ble bare stoppa _en_ eneste gang på vei inn på selve konsertområdet, kameraten med en pose med ca 15g på innerlomma, men vakta brydde seg ikke... Tror de mest søkte etter harde eller spisse objekter.

Mulig vi var heldige, men vi opplevde iallefall ingenting i retning ubehagelig.
Jeg var der også i 2003 og skal i år også. Vandret rundt med en joint i ny og ne både på campen og på konserter men verken vakter eller andre sa noe på det.
Skal de ta alle som fyrer der nede så er det bare å gi opp. Roskilde er jo en av de fredligste festivalene som er også. Smoke and fly!
Roskilde 2004 gikk opp i røyk for min del. Jeg var så balle at jeg ikke fikk med meg en dritt av festivalen (dette anbefales IKKE). "Alle" røyker "hele tiden" på Roskilde.
Jeg satt grisefjern med pipa i en hånd og en pose med ca. 3 g. marihuana i den andre, rett forran to politimenn, uten at de reagerte i det hele tatt.

Konklusjon: Det er ikke noe problem å røyke på Roskilde festivalen, men (særlig hvis man ikke er vant med å røyke) pass på å ikke overdriv røykingen, slik at man faktisk får med seg musikken og slikt.

Offtopic: Ikke ta med hjem! Jeg kan ikke dra til Roskilde i år pga. at jeg ble busta på vei hjem i fjor.
Mesteparten av vinterens oppsparte penger gikk med til boten. Nå er dere advart.
Trådstarter
56 8
Er det god tilgang på pot der altså? Det er jammenmeg lenge siden jeg har prøvd det. Hoho Kos
å ta seg en 'sigg' på roskilde er ingen problem, når jeg var der i forfjor var det tilogmed folk som gikk rundt å solgte ferdige jointer helt åpenlyst, kom bare forbi ham og han sa "skal der være noen joints?". Og pot'en er helt fantastisk
yeah! var på roskidle ifjord, og 90% av folka der røyker. Ble man busta av snuten, og man hadde under 10 på seg, KUNNE man ha uflaks å få rundt 500 spenn i bot. Mange folk fra christiania gikk rundt å solgte, både i "løsvekt" og ferdige jeys med god pot.

Tenkte meg innom christiania for å årne litt før festivalen i år, noen som veit om det fortsatt er lett å fikse der?
Ugh blir så kung det her. Nå er det best for posten at det er fler biletter :P
Sitat av frgz
Er ikke Roskilde liksom røykefestivalen nr 1 ?
Vis hele sitatet...
Feil! :P
Swedish Rock Festival er den værste synderen har jeg hørt av noen som har personlig erfaring.
Det var blandet lukt mellom Fersk Møker og Hasj
Trådstarter
56 8
Sitat av Nico
Ugh blir så kung det her. Nå er det best for posten at det er fler biletter :P
Vis hele sitatet...
Jeg tror de legger ut 100 000 billetter for salg, så burde ikke være noe problem
Det eneste problemet med å røyke på Roskilde er å få med seg dopet ut av Cristianaia. Rundt Roskilde tider er det nemlig fullstendig vanlig at politiet skal vise resten av verden at de ikke godtar hasj salget i pusher street.
Var der selv under en stor razzia en gang, jeg sto 3-4 meter fra politiet som hadde laget en sperring midt i veien. De sjekket ikke lommene til noen. Er på en måte ikke noe vits i da de fant 10000 (!) ferdigrullede joint + mye annet hos selgerne.

Et tips kan være å ikke benytte hovedinngangen når du går ut. Ta deg heller en tur langs kanalene. Fin tur også.

Har alltid røyket hvor jeg vil i Roskilde, mens jeg går til festivalen, foran orange scene osv. Ikke noe problem.

Politiet statuerer eksempler og tar noen av de absolutt yngste som ikke skjønner hvordan de skal unnvære å provosere når de røyker. Det vil si at du trenger ikke å sitte med en stor vannpipe og røyke i branngatene rundt teltene !

Men viktigst av alt : Relax. Roskilde er sannsynligvis det tryggeste stedet å røyke.
Roskilde er en av de få store festivalene jeg vil på.
Det er stor liberalitet på disse typene festival, det er godtatt blandt de fleste deltakerne. Det perfekte milijøet en kan være for en "hasjis" :P
Roskilde er jo bare gjørme, regn å øresus... Vært der en gang, det var en gang for mye. Ta røykinga hjemme i Norge du... På en eller annen vill fest, det er da det blir bra veit du!
Trådstarter
56 8
Utendørs røyking er optimalt Sitte ute i skogen og nyte alle detaljene. Men fester er morsomt det også. Helt klart. Men er noe av det jeg gleder meg til med Roskilde. Utendørs. Frisk luft. Energi. Bare mitt inntrykk såklart, men jeg tror mange er enig.
▼ ... over en måned senere ... ▼
NRK Musikk: Freder hasjen
Politiet i Roskilde gav seg blanke i de som røyka på årets Roskilde. Eneste som ble gjort var et litt større beslag.
En kompis ble tatt av politiet en halvtime etter at han kom til køben når han satte seg ned for å røyke en joint, tror det var i nærheten av eller i christiania og fikk 300 i bot
Var sånn et par dager før roskilde, eller dagen campen åpna.
Siste post var 24 mai..... Litt sent å dra opp denne?
Ikke nødvendigvis. Kan komme med nyttig info om hvordan det faktisk var på roskilde nå.

Jeg var der og jeg så ingen som ble pågrepet. Men derimot så jeg noen som rulla seg jointer under Snoop Dog, Green Day og Mew konserten uten at noen brydde seg. Når jeg var der virka det nesten som om det var lovlig. Men når jeg var der virka det jo helt normalt å dusje naken sammen med flere ukjente jenter i felles dusjen også. Man kommer i en litt spessiel stemning når man er der nede. om det er fordi man går rundt konstant som passiv røyker av cannabis eller om det er alle de glade fulle menneskene aner jeg ikke.
et gammelt thread kan forstatt være aktuelt vettu
Sitat av bjerkreimruler
Siste post var 24 mai..... Litt sent å dra opp denne?
Vis hele sitatet...
Som det ble sagt, så er det bedre at vi kommer til en konklusjon nå enn at det neste år kommer en ny tråd rett før Roskilde der samme spørsmålet blir stilt.

Jeg satt der det var ledig plass og mekket opp til både pipe og joint. Politiet, vakter og folk gikk forbi meg flere ganger, men det jo liksom "lov" der ikkesant. Det eneste politetiet kan gjøre der nede er å irritere folk ved å ta folk for fyring. INGEN kommer til å slutte med det som har blitt gjort der i så mange år, så politiet skaffer seg selv bare papirarbeid.

En kompis av meg ble tatt i rett utenfor Christiania og fikk et forenklet forelegg på 300 DKK. Fra de tok han til de slapp han hadde han non-stop skjelt ut og kritisert snuten. Skjønner ikke at de gidder jeg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Tillater meg å bumpe denne jeg. Åssen er det å skaffe poten der nede? Tror ikke vi drar innom Christiana, så er det lett å få tak i på campen og festival området? Og må man oppsøke selgerne, eller kommer de til deg?
alle gjør det der nede, snuten gir faen...de sa under intervju på roskilde festival radio'n i at de ikke prioriterte det no særlig=)
ja, men er det lett å få tak i? Og omtrent hvor mye koster det for grammet? Samme som i norge?
ingen problemer med å få tak i tjall, pot kan være litt verre.. rundt 50kr grammet..
Ifjord var det jævlig lite pot, og hvis du fikk tak i no så var det som regel bare blader som funka dårlig..
Det blir solgt en del ferdige jointer inne på campingområdet, og mye av disse er også bare crap..
Vi dro innom christiania før vi dro på festivalen og der fikk vi bra ting.. Anbefaler egentlig dette..

Men for å svare enkelt, så er det null stress å få tak i røykings inne på området.. Spør litt rundt, eller så kommer det nok noen å spør deg
Ok, fint å høre. Tenker litt på å dra innom Christiania, men hører at det er mye politi der under festivaltide, som kontrollerer alle veier ut. Om så sjansen er lliten, er jeg paranoid for å bli tatt.

Takk for svar
Sitat av MsR
Ok, fint å høre. Tenker litt på å dra innom Christiania, men hører at det er mye politi der under festivaltide, som kontrollerer alle veier ut. Om så sjansen er lliten, er jeg paranoid for å bli tatt.

Takk for svar
Vis hele sitatet...
Standard prosedyre er å legge sakene i boxern. Der sjekker
de ikke. I tillegg kan det være lurt å ikke se veldig "hasjete" ut når du drar og
handler
Man får tak i det man har lyst på inne på campen, mye safere å kjøpe der enn i christiania. Var mye snut når jeg var der sist. men det er jo gøy å ha vært der da også får kjøpt mye fine lum der!
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Ble tatt på fersken av to politimenn da jeg og noen venner delte en joint i christiania under Roskilde 2004. De sjekket jenta som så yngst ut, da de fikk bekreftet at hun var over 18, gav de oss bare en advarsel og gikk videre.