Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 2750
Vil med dette få lov til å gratulere Jorun Stiansen med tidenes desidert dårligste Idol-låt!

Makan til uengasjerende finale skal man lete lenge etter! Driiit dårlig innsats fra begge finalister, surt og jævlig, drit låter, dårlig og daff innsats fra bandet, og sist men ikke minst...Idol-låten...fy faen...

Flaut...

Jeg er rett og slett speachless, og må bare fyre ned resten av whiskyen og komme meg under dyna.
det blir bare sååå kos å høre den grumsete stemmen i ukene fremover, konstant på radio
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
[21:47:21] <zyrtec> tone ligner på padme!
[21:48:02] <mrx> Jorun høres ut som en wookie
[21:48:12] <zyrtec> keke ^.^
nøff sæid!
Tone er pen da, oftopic....
Idol har blitt en fjortiskonkurranse for folk som ikke har talent nok til å klare seg på egen hånd. Hvordan går det forresten med Kjartan for tida? Kjøpesenterturneen gikk jo til helvete og han hadde null solgte billetter et sted jeg ikke husker navnet på. Spiller han coverlåter på pøbben på Sandnes?
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Nei, han er ikke tilbake på pubben enda, men han kommer nok snart.
Han har kjøpt seg leilighet i NY, og jobber litt sammen med PK, tror jeg...
Det eneste som er morsomt med Idol er alle de som synger drit dårlig på begynnelsen av "serien"
hun er jo flink til å synge, men hun kunne valgt en låt med litt mere fart i som man virkeli kunne rocke til
Etter min mening saug begge to, og jeg ble ikke engasjert av verken Jorun eller Tone. Jeg håpet på noens seier, og hadde ingen mening om finaleresultatet.
-Same Shit, different boobs-

Det siste i IDOL som engasjerte meg i år, var Alejandro. Han hadde faktisk litt stil og særegen stemme. Da han gikk ut forrige gang røyk absolutt siste gnist av IDOL-interesse i meg.
Shinnshykt!
Idol suger. Tone var faktisk ganske teknisk god til å synge, men stemmen hennes er nasal og irriterende. Jorun hadde mest sjarm så var vel fortjent, gratulerer henne.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Noen som har fått fatt i sangen?

Fikk ikke med meg Idol finalen da jeg var på konsert. Når jeg leser dette tror jeg ikke jeg gikk glipp av noe særlig, men det kan bli morsomt å høre sangen.
Skjønner ikke hva folk gidder å gjøre med seg selv bare for å komme på tv/få platekontrakt... Når man ikke trenger å kunne synge for å vinne idol er det vel ikke no gøy å få en platekontrakt bare fordi man har vunnet?
Er vel mye bedre å gjøre seg fortjent til det?
idol suger tett.. punktum finale... folka eier ikke sangstemme..
Sitat av jepser
Skjønner ikke hva folk gidder å gjøre med seg selv bare for å komme på tv/få platekontrakt... Når man ikke trenger å kunne synge for å vinne idol er det vel ikke no gøy å få en platekontrakt bare fordi man har vunnet?
Er vel mye bedre å gjøre seg fortjent til det?
Vis hele sitatet...
Men sett at du ikke kan synge? Da er idol en perfekt snarvei
Jorun har jo sjarm til tusen =) Det er sjarmen som teller i slike konkurranser, ikke hvor flink du er å synge.

Jeg synes hun gjorde en bra jobb. Gratulerer som Norges nye Idol =)
Du er min venn
niigu's Avatar
Sitat av Kalakov
Idol suger. Tone var faktisk ganske teknisk god til å synge, men stemmen hennes er nasal og irriterende. Jorun hadde mest sjarm så var vel fortjent, gratulerer henne.
Vis hele sitatet...
Du kan da ikke mene at 100 tonehopp i minuttet er teknisk bra? Ingen av de to deltakerne som kom til finalen ikveld var gode teknisk sett. Hun synger helt vidunderlig på Jazz-inspirert musikk, men passer sinnsykt dårlig til andre sjangere. Jorun Stiansen vant bare på sjarmen som du sier. Personlig mener jeg at Kurt Nilsen er den eneste Idol-deltageren i Norges historie som faktisk kunne synge og hadde noe spesielt. Erik Flaa på andre plass.

Idol er blitt et ræva plastikkprogram som jeg ikke ville ha vunnet om de så hadde kastet førstpremiene etter meg. Eneste man selger på er hvor "kul" man er, hvor tynn og brun man er og hvilket tøy man har på seg. Det som virkelig begynte å irritere meg var dette med at vi kunne bestemme hvilken finalist som kom med på turneen om nok en uke. Snakk om å tynne ut suppa til det maksimale. Utrolig oppgitt over at såpass mange unger gidder å tilbringe Fredagskvelden på noe slikt idiotisk søppel, inkludert meg selv.
Jorun sang best når hun var syk. Tone kunne ikke synge. Ali hadde kul stemme, men sang samme stil hele tiden så vi vet ikke hva han ikke klarer. Ingen som har fortjent å vinne siden Kurt. Han var faktisk flink.
Det er det som er så bra med TV: man kan bytte kanal. Slutt å syt og se på noe annet istedetfor.

Whinere.
Denne diskusjonen er lavmål. For det første har hun kanskje ikke verdens beste sangstemme, men å si at den ikke er bra er jo så dumt at jeg ikke engang har noe å sammenligne med.

Og hvorfor melder folk seg på idol, jo - de liker å synge. Ser ikke helt problemet med å skjønne akkurat det. Men, Alejandro var flinkest
Sitat av niigu
Du kan da ikke mene at 100 tonehopp i minuttet er teknisk bra? Ingen av de to deltakerne som kom til finalen ikveld var gode teknisk sett. Hun synger helt vidunderlig på Jazz-inspirert musikk, men passer sinnsykt dårlig til andre sjangere. Jorun Stiansen vant bare på sjarmen som du sier. Personlig mener jeg at Kurt Nilsen er den eneste Idol-deltageren i Norges historie som faktisk kunne synge og hadde noe spesielt. Erik Flaa på andre plass.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du påstå at noen av dem synger perfekt til jazz-inspirert musikk? Jazz-sangere skal synge med brystet, begge idolfinalistene syngte jo med nesen. Ingen av dem hadde en særpregen vibrato på stemmen heller. Og 100 th\min er perfekt for den stilen Tone passer inn i; etter min mening country.
Sitat av Croyfer
Det er det som er så bra med TV: man kan bytte kanal. Slutt å syt og se på noe annet istedetfor.

Whinere.
Vis hele sitatet...
det samme kan sies om deg som faktisk tar deg bryet i å poste i tråden. Whiner!


ps. idol suger pikk, og det er en objektiv vurdering
Tipper jeg er den eneste her som gleder meg over Jorunn sin seier.
Selv om idol er fjortizz og alt det der så er det ypperlig tidsfordriv.

Gratulerer Jorunn, hvis du leser dette send meg en mail
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Totalt ufortjent. Hater kjerringa. Titten Tei 2. Men ok, hun kan synge litt hvis hun synger låter som det er litt fart i.
Tone er i det minste pen å se på!
Epleplukker
Eva skulle ha vunne!
Men synes at Jorun var den mest verdige vinneren av de to som faktisk var i "finalen".
Dvs at hun har prester best over tid.. (Det siste har hun vært litt dårlig)
Sitat av niigu
Personlig mener jeg at Kurt Nilsen er den eneste Idol-deltageren i Norges historie som faktisk kunne synge og hadde noe spesielt.
Vis hele sitatet...
Her er jeg ganske enig, Kurt Nilsen har jo faktisk en fin og særegen stemme, og han kan det å bruke den.

Jeg synes selv at Idol er kjedelig. Det eneste som jeg finner underholdende med dette programmet er når folkene er på audition og synger komisk. Spesielt de i det amerikanske programmet, f eks den videoen med de fem verste.
De siste gangene har jeg ikke vært særlig imponert over Idol-deltagerne. Ingen av dem har overgått Kurt.
Tone kan få komme hjem til meg å synge når som helst! Få et glass brus og ta en trall! Ut mot Havet kanskje? Idol er bånn i sink-bøtta uansett :P
Ja, det blir vanskelig for Idol konseptet å kopiere sukseen de hadde første året. Føler også at konseptet går på tomgang nå. De prøver å melke ei ku som er helt utmelket.
Men desverre så må vi nok se at i realiteten så lenge det finnes "fjortisser" i norge så klarer idol å tjene penger.

Men Kurt Nilsen blir Norges svar på det absolutte idolet. Selv om utseende skranter så drar sang presentasjonene hans det opp.
Hehe, Kurt har et tøft utseende. ;D
Sitat av ninja5000
Nei, han er ikke tilbake på pubben enda, men han kommer nok snart.
Han har kjøpt seg leilighet i NY, og jobber litt sammen med PK, tror jeg...
Vis hele sitatet...
ot: Cats han spilte på?

Jaja. begge sang falskt og ingen fortjente å vinne.. Det satt spikeren i kistå for IDOL
Har hørt at Kurt har laget en rap-låt? Det blir altfor teit
Offtopic:

Var virkelig ingen som fikk med seg rambo på tv-norge da? Den sugde =)

Ontopic:

Idol er teh craps, drittopplegg som skaper en feil måte å være artist på.
Sitat av reagol
Har hørt at Kurt har laget en rap-låt? Det blir altfor teit
Vis hele sitatet...
Da ødelegger han jo bare for seg selv!
Syntes hu fra kristiansand ikke var så værst egentlig.
Sitat av ^hunk^
De prøver å melke ei ku som er helt utmelket.
Vis hele sitatet...
Feil! Så lenge millioner ser på og stemmer er det mer å melke! TV2 gir vel faen i om "artisten" klarer seg etter idol så lenge det har tjent gode penger.
Sitat av ^hunk^
Ja, det blir vanskelig for Idol konseptet å kopiere sukseen de hadde første året. Føler også at konseptet går på tomgang nå. De prøver å melke ei ku som er helt utmelket.
Men desverre så må vi nok se at i realiteten så lenge det finnes "fjortisser" i norge så klarer idol å tjene penger.

Men Kurt Nilsen blir Norges svar på det absolutte idolet. Selv om utseende skranter så drar sang presentasjonene hans det opp.
Vis hele sitatet...


Vel, basically alle foreldrene og slikt som bor her i gata/rundtom ser på Idol. Hele slekta mi er helt hekta på det, og jeg syntes heller Idol er bedre å se på enn BB osv.

Folk liker å se på dette og de som ikke vil, trenger ikke. Det er ingen tvang, så å sitte og diskutere om hvorvidt det er bra eller ikke er totalt meningsløst. La nå mengden få ha det slik som de vil, og la dem for all del se og høre på hva de vil. Om du ikke liker det så holdt kjeft. Mkay?
Du er min venn
niigu's Avatar
Sitat av kjpuck
Feil! Så lenge millioner ser på og stemmer er det mer å melke! TV2 gir vel faen i om "artisten" klarer seg etter idol så lenge det har tjent gode penger.
Vis hele sitatet...
Riktig! Og det drøyeste er jo at det rett og slett øker. Blir ikke 14-åringene lei?

En ting til som irriterte meg skikkelig masse var årets idol-låt og felleslåta. Tipper han femidommeren David med guttegjengen sin har mekket begge to. Fyttigrisen, en gjeng mer inkompetente låtskrivere skal man lete lenge etter. Kan de ikke heller bruke en helt ålrait coverlåt slik som Kurt og Gaute gjorde i første sesong?
Sist endret av niigu; 21. mai 2005 kl. 01:28.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
jeg tolker dette som at jeg ikke gikk glipp av noe ved å ikke tilbringe kvelden foran et kjedlig tv-program... ellers må jeg styrke at moyners vurdering var veldig flott og objektiv
Jeg satt meg ut på terassen med latopen når finalen var. Det att idol er noe dritt er helt ok, det som plager meg er at halve Norge følger med på svineriet.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Du kan visst laste ned låta på http://pub.tv2.no/nettavisen/idolfinale/ men det koster 20 schpenn. Noe jeg ikke har...

Noen rike pappgutter der ute som kunne lasta den ned og lagt ut på HNN eller home.no?

(Blir vel ikke warez dette da? Gjør det?)
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av TurboAciid
(Blir vel ikke warez dette da? Gjør det?)
Vis hele sitatet...
Hva i herrens navn og dager er det som ikke gjør dette til "warez"?
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Sitat av niigu
Kurt Nilsen er den eneste Idol-deltageren i Norges historie som faktisk kunne synge og hadde noe spesielt. Erik Flaa på andre plass.
Vis hele sitatet...
Håper ikke du baserer den uttalelsen på da Erik Flaa maltrakterte og voldtok "Hurt" langt inni gransatan?
Av årets finalister må jeg si Ali var suveren. Men det er én type musikk han kan synge, liksom. Kurten var bra, og Øystein fra i fjor var bra. Han er ihvertfall jævlig flink nå for tiden, og er jævlig dyktug på gitar.

Menmen...hvem bryr seg, egentlig...om tre uker er alt glemt
I like turtles
Skyfex's Avatar
Man ser ikke på idol.
Man kan ikke si at idol er utmelket...Dette var helt klart den beste sesongen hitils (med tanke på de 12 finalistene) ALLE da mener jeg ALLE av de 12 i år kunne ha vunnet i fjor (ok da ikke David,Christian og Mari)Så jeg vil si at det ikke er vannet ut enda...Neste år kansje?
Tone er jo faen så smud da. Bare synd hun er 16, blir i yngste laget...

sang? hæ? var det noen som sang noe? hørtekke jeg. Joda, Tone kan vel synge litt, men jorunn altså! Hva i faen?!?! Hørte du henne synge ÉN ren tone i løpet av idol, så kan du sende et oppptak til meg og få 500 spenn som reward.
Denne tråden gikk fra å være kvalitetsranting om at idol suger til å bli samleplass for idol-fans. Dere er verdt mindre enn vanlige mennesker, face it.