Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1030
Hei jeg lurer på om det går ann å lage en forum mal/program? (ja jeg regner med at det går ann)

så hva må man kunne for å lage dette?

Eks phpbb er en åpen forum løsning. http://www.phpbb.no/


mvh noobpower.
Sist endret av noobpower; 29. desember 2009 kl. 17:10.
ja det går an.
Du nevner ingen funksjonalitet. Men jo det kan man gjøre, alt som en nettleser kan gjøre kan man rimelig enkelt simulere og presentere bare ved å parse html og sende inn HTTP- GET og POST forespørsler. I stort sett de fleste programmeringsspråk.
Sist endret av m0b; 29. desember 2009 kl. 17:12.
Jeg tenkt på å lage en OpenSouce verson av http://www.vbadvanced.com/ er det lov? hva er ikke lov.? (skal ikke bli prikk lik da xD)

Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Du nevner ingen funksjonalitet. Men jo det kan man gjøre, alt som en nettleser kan gjøre kan man rimelig enkelt simulere og presentere bare ved å parse html og sende inn HTTP- GET og POST forespørsler. I stort sett de fleste programmeringsspråk.
Vis hele sitatet...
Funksjonalitet blir vel alle funskjoner som et forum burde ha.

"Men jo det kan man gjøre, alt som en nettleser kan gjøre kan man rimelig enkelt simulere og presentere bare ved å parse html og sende inn HTTP- GET og POST forespørsler. I stort sett de fleste programmeringsspråk."

ok skjønte ikke så mye av dette, men så jeg kan lage dette i de fleste programmeringspråk?
Sist endret av noobpower; 29. desember 2009 kl. 17:15.
Javisst, enten i form av scriptspråk kjørende på en webserver eller i hvilket som helst (prekompilert også) språk så lenge du forholder deg til CGI standarden.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Javisst, enten i form av scriptspråk kjørende på en webserver eller i hvilket som helst (prekompilert også) språk så lenge du forholder deg til CGI standarden.
Vis hele sitatet...
Takk for fint svar, kan du anbefale meg et sted å begynne? ( jeg er en nååb og kan ingen ting av dette.)
Sist endret av noobpower; 29. desember 2009 kl. 17:31.
Jeg vil anbefale deg å begynne på et annet prosjekt enn å lage et forum, enkelt og greit. For resterende informasjon har vi nok av tråder som diskuterer "første programmeringsspråk" og "programmering for nybegynnere".
Sist endret av m0b; 29. desember 2009 kl. 18:08.
www.w3schools.com er et fint sted å begynne.
www.php.net
Kjøp deg en begynnerbok som omhandler webprogrammering.

og som |d13m0b sa: Begynn med noe mindre enn et forum. (Hello World!)
Sist endret av RampLest; 29. desember 2009 kl. 18:09.
Sitat av noobpower Vis innlegg
Takk for fint svar, kan du anbefale meg et sted å begynne? ( jeg er en nååb og kan ingen ting av dette.)
Vis hele sitatet...
Du trenger alt fra HTML, CSS kunnskaper, til PHP og SQL kunnskaper.

Du må begynne fra grunn i alle disse språkene om ikke du kan dem fra før. PHP og SQL kommer til å være den avgjørende faktoren, men du har _mye_ arbeid foran deg.

Begynn som de over her skrev, med W3Schools, og jobb deg opp fra grunn.
Ikke begynn rett på et forum, det kommer aldri til å fungere. Først må du forstå de grunnleggende funksjonene.