Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  90 11483
har blitt kalt alkoholiker av flere å d svir, men kansje mer svir det det for denne jenta å bli kalt narkis fordi hun tester ting? har ikke testet noa annet en hasj(noe jeg ser på som svakere en alko).. men har mange venner som har drevet på med diverse saker og ting.. så snakker ikke om erfaring når det kommer til sterkere saker men har hatt så mange venner som har blitt avhengig at man dkjønner fort at det er ikke rusmidelet men person det kommer an på... by the way fuko war logget inn når jeg svarte.. eventuelle svar kan svares til Ahund når jeg får driten til å fungere
Sist endret av FukO; 19. august 2005 kl. 03:40.
I tell you this, I wanna have my kicks before the whole shitthouse goes up in flames! livet er for kort til å ikke føkkere opp...
Viss du fucker for mye blir det plutselig svært mye kortere enn forventet.
Affa: Tenk på det som InTrance sa og så bytter du ut "livet" med din kariere her på forumet.
De som poster masse tull har en lei tendens til å forsvinne på hue og rævva ut.
Sitat av el_bamso
Jeg husker vi hadde sånne plakater på ungdomskolen der det sto at "9 av 10 som har prøvd Heroin har prøvd Hasj først"!!! Det sier noe om at det er ytterst få som hopper rett på Hero, men mange tar veien innom Hasj. Noe å tenke over...
Vis hele sitatet...
Haha det er den morsomste statistikken jeg har hørt. Den er rett og slett dum! Skal jeg si deg hvorfor? Så og si 10 av 10 som bruker heroin har prøvd pølse i brød først. Skjønner du? Sånne plakater er en parodi på seg selv.

Tipper flere enn 9 av 10 som har prøvd hero også har prøvd alkohol. Oooops

Edit: Glemte visst å lese gjennom alle de andre postene, så dette er vel sagt før, men jeg lar det stå likevel for å understreke slikt fjas.
Sist endret av lillo; 21. august 2005 kl. 13:02.
Det er jo bare tull at det ikke er en sammenheng mellom "narkotikamiljø" og hvem som havner på "kjøret". Selvsagt begynner det uskyldig, også kan det lett gå over i andre farligere saker. Men det blir jo ikke det samme som å si at alle som prøver hasj begynner med heroin, men de fleste som bruker harde stoff har begynt med hasj etc..
Det er helt vilt at mennesker klarer å vinkle det til at rusmiddelet hasj i seg selv er en årsak til at man begynner hardere stoffer. Hva med stoffer som er fysisk avhengighetsdannende som alkohol og nikotin? Hva er grunnenen til at folk tror at de stoffene i seg selv er mindre skadelige for fremtiden?

Hasj er ikke noen begynnelse på en hard narkotikakarriere. Det første såkalte harde stoffet du prøver er starten på den harde narkotikakarrieren. Hele opphavet til denne anti-cannabis-holdningen er relativt gammelt og stammer fra konservative amerikanske holdninger. Noe ingen tør å innrømme direkte at de er enige med. Men man sier det indirekte ved å videreføre slike utdaterte påstander.
fleste som har begynt med hasj har begynt med alkohol
Du er min venn
niigu's Avatar
Kanskje du skal være litt eksemplarisk og slutte selv? Om du er bestevennen og tar et slikt initiativ, burde det være en smule lettere for henne å slutte. Det er en grunn til at slike rusmidler er ulovlig i Norge.
Sitat av niigu
Det er en grunn til at slike rusmidler er ulovlig i Norge.
Vis hele sitatet...
Ja fordi uvitenheten enda råder! Også fordi våre folkevalgte og tydeligvis mange av dere er skremmende ignorrante! Tiell evne til å utløse verken psykiske eller fysiske plager og gjør deg ihvertfall ikke dum!! Er faktising er IKKE nødvendigvis akkurat slik som du blir fortalt skjønner dere... Når det gjelder Cannabis har nesten hele verden blitt hjernevasket i mange tiår! Det er IKKE noe gateway drug, har INGEN spesk det sunneste og tryggeste rusmiddlet vi har. Det eneste som gjør denne myteomspunnede urten farlig er det fordømte forbudet vi har i dag som tvinger ungdommer til å søke kontakt med kriminelle miljøer som igjen kan lede til andre farlige ting!

*waaaahh* Hvor mange ganger skal man bli nødt til å si dette før folk gidder å slå opp øynene?! Er heller ingen rusmiddler som er faenskapet selv, de har alle en viss rekreasjonell nytte, er bare brukeren som ikke klarer å begrense sin egen bruk og legger all skylda på den "forferdelige narkotikaen". Get a grip folkens...:P
La meg komme med en moralsk pekefinger i dette forumet for en gangs skyld:

Kildekritikk folkens! Når skal folk lære at det de har hørt av en kamerat eller har sett i en antidop-plakat ikke nødvendigvis er sant? Vi er informasjonsgenerasjonen. Vi har tilgang på informasjon, forskeravhandlinger og kunnskapsdatabaser vi for noe år siden bare kunne DRØMME om! Utnytt det, kjære folk.

Jeg kan ikke påstå at folk flest er dumme, men folk flest vet ikke å bruke intelligensen de har på en fornuftig måte.
Det kan da umulig finnes bedre kilder enn førstepersons narkomane.
En førstepersons narkoman er ikke representativ for alle cannabis-brukere. Han er snarere en representant for en veldig liten gruppe. En narkoman fordypers seg som regel ikke i statistikker heller. Mange narkomane sier dessuten mye forskjellig, så der oppstår det et aldri så lite problem med hensyn til troverdigheten, gjør det ikke?
jeg vet vi er i offtopicland her nå, men det er trist at samfunnet har utviklet seg til det punkt hvor man blindt fraskriver seg alt ansvar for egne handlinger. Alltid må man ha noen å legge skylda på.
Man har da faktisk fri vilje!
Men hva gjør man? Man legger all skylda på en plante!!
Jeg blir kvalm...

De som begynner med heroin, begynner med heroin, og de gjør det av egen vilje.
Synes heller man skulle se seg om etter helter, istedenfor denne endeløse jakten på syndebukker.

Kjemp benji, kjemp
Sist endret av okaminaru; 22. august 2005 kl. 20:10.
Her er det da ikke snakk om en cannabis-bruker. Hu jenta hadde prøvd mye rart, å ville prøve mer.
Sitat av windozer
Her er det da ikke snakk om en cannabis-bruker. Hu jenta hadde prøvd mye rart, å ville prøve mer.
Vis hele sitatet...
Det er riktig, men vi kom inn på emnet om at enkelte hevder at cannabis ikke er et gateway-drug, mens andre mener at det er en grunn til at det er ulovlig, men som automatisk antar at grunnen er at cannabis er en farlig narkotisk plante.
windozer: Ja, men det er vel jenta sin feil. Ikke cannabis.

Denne jenten har problemer, enten hun er ung og dum eller det stikker dypere.
I den alderene trodde mange at de viste hva dem gjorde. Når en ser tilbake så ser man hvor lite voksen man egentlig var. Jeg var på samme måte, og hadde full kontroll. Heldigvis flyttet jeg og fikk litt venneforandring, og dermed et litt annet perspektiv på ting.
Nå idag er jeg fortsatt liberal ovenfor illegale stoffer, men jeg synes bruk av voksne og ansvarlige personer er helt ok.

Så Benjii. Det er ikke så jævla mye du kan gjøre. Hun er nesten nødt til å skjønne det selv. Jeg vet ikke hva brukermønster hun har. Men det sier seg selv. Et tungt forbruk er skadelig for alle og enhver. Et moderat forbruk trenger heller ikke være givende for en ung person som er mitt oppi puberteten med alt det innebærer. Jeg tror rett og slett det er uheldig for den personlige utviklingen.
Det kan varriere veldig fra person til person, men jeg ville ihvertfall hatt som tommerlfingerregelt at jeg ikke hadde gitt dop til så unge personer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg begynte å ruse meg når jeg var 11 ;O
Ja, og det er hele to år siden(ifølge profilen din). Se hvor langt du har komt siden det.
Du kommer sikkert langt med det, jeg har hørt at det er ca ved ti års alderen man utvikler skikkelig fin mototorikk som å holde ting osv. Bra at du ventet helt til ellve års alderen slik at hjernen din var ferdig utviklet.

Men seriøst, er det noe å skryte av? Hva mener du med at du begynte å ruse deg? At du prøvde hasj? At du smakte en øl? Eller at du gikk på speed store deler av uken?
Det du sa kan tolkes alle plasser. Jeg begynte selv da jeg var 13 og jeg var på ingen måte moden for mye av det. En bør være kid så lene en har muligheten. Og dessuten den som selger/gir dop/alkohol osv til en ellve-åring har jeg faen meg ikke mye respekt for altså.
Sist endret av InTrance; 31. august 2005 kl. 07:30.
hasj, øl, 96%
ikke speed
dødskult!!!
Sitat av ninja5000
dødskult!!!
Vis hele sitatet...
vorfor det
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hasj ser jeg på som relativt ufarlig om man kan å begrense seg. jeg startet når jeg var ca 14-15 og røyket ganske mye på en dag en periode.. nå er jeg 20, jeg kan faktisk slutte når jeg vil uten værre
'abstinenser' enn at det er litt vanskeligere å sove den første natta.

Jeg var borti amfetamin noen ganger også, noe jeg angrer på, veldig glad over at jeg ikke kom på 'kjøret', men psykedelia kommer alltid til å stå mitt hjerte nært.


Ungdommer begynner ofte med dop for å komme unna ting, og noen ganger ofte for at 'det er kult'.
Jeg ville bedt veninna di om å ivertfall kutte ut amfetaminen og pillene.. piller er _bad_, det finnes så utallige mange bivirkninger.. jeg har faktisk sett flere folk blitt tilnærmet grønsak av piller enn noe annet.. og hva er det i grunn som er så kult med å rave rundt uten taleevne med en laang elv av blått spytt nedover klærne?

Jeg kan skrive så mangt her, men det hjelper ikke om hun ikke vil forbedre seg selv.. man kan aldri tvinge noen ut av et dårlig rus mønster, så hun/dere får ha lykke til og jeg håper det går bra med dere..
kr1st0ff3r: tror kanskje n5k mente det litt ironisk.
Benji's Avatar
Trådstarter
ting går bedre (hverfall for meg), jeg har kutta ned mye, siden skolen startet...
hun sier hun kutter ned, men men... hun finner sikkert ut av det,
har desverre mistet mye kontakt med henne, men jeg er en posetiv person
Se hva venner hun begynner å henge med.. Jeg har latt folk prøve diverse hos meg som idag ikke er mye igjen av.
Jeg var ung og dum og trodde det var en lek. Noe som bekjente har fått erfart at det er ikke er.
hun henger med de gamle "røyke kompissene" mine, som jeg ikke har kontakt med lengre... de begynte å bli... ødelagte (for å si det på den måten)
Da kan jeg omtrent med 100% sikkerhet si at hun ikke er på bedringensvei hun heller.
Noe som jeg er sikker på at du bør kunne se på henne. Viss ikke du ser det enda vil du nok merke det om en stund. Men dette begynner å bli rimelig off-topic..
Litt røyking skader hun neppe. Men røyking hele tiden, med piller og amfetamin i tillegg er IKKE bra.
Djiz, glad jeg bor i lille tbg og ikke store oslo der folk er hardbarka knarkere i en alder av 15.. Men uansett, litt tjall skader ingen, værre med de hardere droger. Syntes du er flink Bejii, stå på.
Tja. Min erfaring sier at småplasser ikke trenger å være noe bedre enn større plasser.
Kommer litt ann på.
Jeg bodde på sotra en stund, og mer narkisplass finnes ikke. Og det er ikke snakk om opplyst bruk som her. Nei, det er om å gjøre hvem som klarer å presse i seg mest mulig dop på kortest mulig tid og finne på mest mulig totalt idiotiske ting.
Jeg fant denne tråden her som belyser hvor far beyond all fornuft folkene på plassen er.
Selvom jeg ikke fant noe om de som du vil referer til som hardere narkomane. Kan jeg si at elever på ungdomskolen som lå på sykehus i lengre tider etter overdoser på f.eks ecstasy. Politiet likte også å stikke innom der for å se hva enkelte elever røykte i kantinen eller hva slags rundinger dem hadde i lommene.
http://www.freakforum.nu/forum/showt...1958&highlight
Nico: Tønsberg er jo HELT hardocore på drugs etter min erfaring.
Du tar ganske store ord i munnen når du selvsikkert påstår at "tjall" ikke skader noen.
Jeg mener ikke at du skal begynne å forsvare utsagnet ditt, men det er allmen viten at hasj ikke er noe ufarlig leketøy.
Sitat av kr1st0ff3r
vorfor det
Vis hele sitatet...
Han koedda, IQ-sperre!
Hvis ikke hun slutter rimelig kjapt så er det for seint for henne også!
dop er aldri bra, har holdt på med e og amfetamin siden jeg var 14 oger 20 år nå), har brukt amf hver helg i 2 år nå. Jeg mener sjøl jeg funker i daglige livet. trener kampsport og vekter, og har fast jobb. Så lenge du ikke vil synke lavt så gjør du det heller ikke. Alle har lov til å prøve, dop er teit i grunn. Men regelmessig bruk i så ung alder er vel ikke det aller beste
Mer modene personer kjenner seg selv bedre å vet hva de gjør til en større grad.
En jente på 15 kjenner gjerne ikke sine egne grenser på samme måten.
Det er fæt når unge mennesker blir utsatt for narkopress.
Måtte langerne få sin straff.
narkopress kommer man vel egentlig ikke vekk fra uansett. 16 år syns jeg er grensen ! narko ja.. volds ordet !
volds ordet?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg syns at en rev engang i blant, med gode venner er grit, men når det bynner og bli hverdag så blir det for mye. Jeg syns ikke man skal prøve sterkere stoff når man er så ung. da har kroppen og hjernen ikke utviklet seg orkenlig. Burde vente til 20 års alderen hvis du VIRKELIG MÅ ta noe sterkere. Prøvde ikke amf og knips før jeg var 18, men har røyka fra jeg var en 15-16 år. Nå har jeg kutet ut de harde stoffene, siden jeg ble syk av det. ble helt nedkjørt, og ble psykisk syk. Men jeg driver og tester litt forskjellige lovloge urter, og det syns jeg er greit, for det er ikke så avhengihedts skapende og skadelig. plus, ja det meste av urtene er lovlige i norge.

Edit: leif som skrev
Sist endret av Dr.Gonzo; 17. september 2005 kl. 22:14.
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg synes du burde fortelle henne at hu burde chille med det amf dritten,hvis hu ikke godtar det så har du allefall advart henne!

pz
syns at hasj er tull!!