Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 4459
Sitat av otaku
Nøyaktig hvor bra pc trenger man for å kunne kjøre best grafikk, uten lagg?
Vis hele sitatet...
http://pc.ign.com/articles/623/623617p1.html

står der, les sjæl..
Jeg kjører på maks uten lagg 1280x960 på high
det ser så jævlig bra ut det spellet. VILL HA!!!
GF4 korta fungerer å bruke de =) Men da er det så dårlig grafikk at det er kvalmt, bare sjekk her.

Bad graphics

*FIX* Playing BF2 Demo on GF4TI Cards *FIX*


1) download the Microsoft Framework, do a search on google download micrsoft framwork

2) download DXTweaker: http://mrbauer.net/files/dxtweaker.rar

3) Extract to a folder on desktop

4) Run DXTweaker, and goto "New" on the right

5) Point it to your root BF2 EXE (in your EA Sportsattlefield 2 DIR)

6) Check the 2 boxes that contain 'SHADER' , one is FORCE PP SHADER OTHER IS PS SHADER or something of that sourt

7) Click Apply, and then click RUN on the top.

It will launch the game with no problems and you will be playing very smoothly!

Kilde: http://www.forumplanet.com/planetba...419&tid=1669738

Denne vil gjøre at du kommer til menyen, men du vil fortsatt få CTD da du forsøker å gå inn i selve spillet.

2)

midt på siden er den foreløpige fixen for å komme inn i spillet

http://www.forumplanet.com/planetbat...d=1669738&p=28
er det noen som kan hjelpe meg å skjønne åssen du requester f.eks. artelleri ?
Trykker på kappen for å requeste det men det skjer jo ikke noe?
Og hva er det andre man kan requeste? UVA eller noe ?
Det funker sannsynligvis ikke fordi det er ikke du som bestemmer om det skal komme artilleri eller ikke, men commanderen. Han får vite at du vil ha artilleri på x plass, men han sier som regel nei.
Croyfer's Avatar
Trådstarter
Nico: du må fikse de linkene dine. Du har kopiert de fra et annet forum, men har ikke fått med deg alt...


Edit: her er linkene som _skulle_ ha stått i Nicos post:

http://www.forumplanet.com/planetbat...92&tid=1669738
Sist endret av Croyfer; 15. juni 2005 kl. 21:16.
Er det noen mulighet for å få det til å funke på ATI Radeon 9200 da? Prøvde å kjøre det i sted, hørte lyd osv, men hadde helt svart skjerm.
Sitat av Dice
er det noen som kan hjelpe meg å skjønne åssen du requester f.eks. artelleri ?
Trykker på kappen for å requeste det men det skjer jo ikke noe?
Og hva er det andre man kan requeste? UVA eller noe ?
Vis hele sitatet...
Vis man skal requeste artilleri må man være groupleader , du trykker da T , får opp en fin liten meny over hva du skal requeste , koselig

Vis du velger commander kan du selv plassere ut artelleri og UVA , trykk caps lock



EDIT: Funker det på win2k ?? arg, mista 200gb med stash da , den svir
Kom å spell på Battlefield.no serverne, bra ping, bra folk. Jeg går forøvrig under nicket [TLL]DommerN
joa, enig i bra servere, men noen ganger så får mange connection problem , i 5-10 sec, så funker det igjen, veldig dårlig
anbefaler heller broadpark sin server da
Croyfer's Avatar
Trådstarter
Nå er serverfilene til Battlefield 2 sluppet.

Gutter og jenter: Configure your servers !

http://www.eagames.com/official/batt...yupdate_061705
Sist endret av Croyfer; 18. juni 2005 kl. 04:00.
Croyfer's Avatar
Trådstarter
Nå har RELOADED sluppet en cracka verson av BF2 :P

Battlefield.2-RELOADED

kos dere :P
Hva er "galt" med Stoned-releasen, siden den ikke er listet noe sted? Har hørt flere rapporter om at den fungerer som den skal. Mao, er det noe vits i å ta ned reloaded sin om man allerede har stoned-releasen?
Croyfer's Avatar
Trådstarter
Stoned-releasen er en CloneCD. Dvs at man må brenne ut DVDen og bruke plata hver gang man skal spille.

RELOADED-releasen inneholder _crack_ som gjør at du slipper CD. En såkalt "NO-CDcrack"

Men du kan gjerne bruke RELOADED sin crack på Stoned-releasen hvis du ikke gidder å laste ned 2 nye GB.

Edit:

Sitat av .nfo
Release Note:

Since this game is obviously very popular, we give any group willing to put
some work into it, permission to use our crack for a private server patch.
Vis hele sitatet...
Gemt gjort av RELOADED =)
Sist endret av Croyfer; 19. juni 2005 kl. 17:25.
Sitat av Croyfer
Stoned-releasen er en CloneCD. Dvs at man må brenne ut DVDen og bruke plata hver gang man skal spille.

RELOADED-releasen inneholder _crack_ som gjør at du slipper CD. En såkalt "NO-CDcrack"

Men du kan gjerne bruke RELOADED sin crack på Stoned-releasen hvis du ikke gidder å laste ned 2 nye GB.
Vis hele sitatet...
Bullshit man trenger ikke å brenne ut DVDen. Man kan la filene ligge på PCen (om man har nok plass) og bare kjøre den via Deamon-Tools eller Alcohol 120%.

Noen som vet om releasene funker online?
Croyfer's Avatar
Trådstarter
My bad, jeg forveksla sikkert den releasen med GTASA-releasen.

Menne #Battlefield2 @ EF.net for cracket 100MBit-server =)
Nei, de funker ikke online. Hvertfall ikke den jeg har Venter på cracka servere.
Er det snakk om GOLD versjonen? Den som kommer i butikkene?
Croyfer's Avatar
Trådstarter
Det er snakk om den versonen som kommer i butikkene ja =)
Oss meg hakker spillet i starten også kommer det seg da funker det fint hele tiden jeg spiller.. allt grafikk og alt på fult..

AMD 64 3400+ 1gig ram og ATI Radeon 9800XT

Noen som vet hvorfor det hakker da?
Og hvorfor det forsvinner?
Sitat av Motor man
Oss meg hakker spillet i starten også kommer det seg da funker det fint hele tiden jeg spiller.. allt grafikk og alt på fult..

AMD 64 3400+ 1gig ram og ATI Radeon 9800XT

Noen som vet hvorfor det hakker da?
Og hvorfor det forsvinner?
Vis hele sitatet...
Maskinen må sikkert få lest inn alt det viktige i rammen, da hakker det, og når det er gjort så går det smooth.
Til dere som har lastet ned Battlefield.2.Clone-ST0N3D så finnes det crack her:

http://home.no/nokia3510i/bf2/
Croyfer's Avatar
Trådstarter
Til de som vil hoste crackede servere:

http://tinyurl.com/8stel
Til dere som venter til det kommer i butikken: Gled dere. Har aldri blitt så gira av en multiplayer-opplevelse før noensinne.

Har forøvrig forhåndsbestilt, og da følger det med et crappy logitech-headsett. Hurra!
hva er oddsen for at jeg kan spille dette smertefritt på min XP2000+ med 1gb pc2700 ddr-ram (hvis jeg kjøper meg nytt bra skjermkort)? Det er kanksje på tide å gå til innkjøp av ny hardware uansett, og dette spillet er absolutt en unnskyldning for å gjøre det
Sist endret av bones; 20. juni 2005 kl. 14:43.
Bør vel fjerne "DEMO" fra Topic...
Heisann folkens

Fikk BF2 i posten i dag, men når jeg skal kjøre multiplayeren, så kommer det først et bilde, så blir skjermen svart, så blinker det, og så avsluttes spillet. Regner med det er skjermkortet mitt som ikke greier å kjøre det. Tar jeg feil?

Har et NVIDA GeForce4 MX 440 AGP8X skjermkort
Som skrevet på siden.

Battlefield 2 only supports the following video cards:
Radeon X700 (PCI-E)
Radeon X600 (PCI-E)
GeForce 6600 (PCI-E)
GeForce PCX 5900 (PCI-Ee)
GeForce 5800 Series (AGP)
ATI Radeon X800 XT Platinum Edition
ATI Radeon X800 PRO
ATI Radeon 9800 Series
ATI Radeon 9600 Series
ATI Radeon 9550 (RV350LX)
ATI Radeon 9500 / 9700 Series
ATI Radeon 8500 Series
ATI Radeon X300 Series
nVidia GeForce 6800 Ultra
nVidia GeForce 6800 GT
nVidia GeForce 6800
nVidia GeForce FX 5950 Series
nVidia GeForce FX 5900 Series
nVidia GeForce FX 5700 Series
Sitat av crypt!c
Heisann folkens

Fikk BF2 i posten i dag, men når jeg skal kjøre multiplayeren, så kommer det først et bilde, så blir skjermen svart, så blinker det, og så avsluttes spillet. Regner med det er skjermkortet mitt som ikke greier å kjøre det. Tar jeg feil?

Har et NVIDA GeForce4 MX 440 AGP8X skjermkort
Vis hele sitatet...
Du kan bare glemme å kjøre BF2 på det skjermkortet. Det takler såvidt GF4 TI-kortene med visse modifiseringer, men MX er nok helt uaktuelt.
Jeg hopper kanskje litt her når jeg spørr om dette, men gidder ikke lage en helt ny post, er nokk søppel fra før. Mitt spørsmål lyder som følgende. Er det ikke mulig å ødelegge hus og diverse ting i BF2? Jeg mente jeg hadde lest det ett sted, slik at det ville avgjøre store deler av kampen. Sprenge bruer osv.
Sitat av Freeloader
Jeg hopper kanskje litt her når jeg spørr om dette, men gidder ikke lage en helt ny post, er nokk søppel fra før. Mitt spørsmål lyder som følgende. Er det ikke mulig å ødelegge hus og diverse ting i BF2? Jeg mente jeg hadde lest det ett sted, slik at det ville avgjøre store deler av kampen. Sprenge bruer osv.
Vis hele sitatet...
if(bruer = hus) {
$personality = "God!";
}
else {
$ontopic = "Det stemmer at du kan sprenge bruer og andre vitale deler av brettet, men tror ikke hus er en av dem desverre";
}
Vi snakker jo ikke spill før du kan sprenge hus.
Kan du på AOE 3 men det skal vi ikke snakke om pga battlefield 2 post!
Hmm...dårlig at ikke hus og sånn er sprengbart, det var noe jeg gleda meg til daaaa :P

Får hele spillet LOVLIG i etterpå i posten
halla!
Min pc lagger når jeg spiller BF2 DEMOEN!!! ææææ!
jeg har 512 mb ram, 2.5 ghz p4, geforce fx 5600! noen flere som merker lagg?
genial demo da, med multiplayer og hele pakka
Sitat av Gamer
halla!
Min pc lagger når jeg spiller BF2 DEMOEN!!! ææææ!
jeg har 512 mb ram, 2.5 ghz p4, geforce fx 5600! noen flere som merker lagg?
Vis hele sitatet...
uhm, som du sikkert kan se av listen av skjermkort som er støttet er 5600 IKKE et av de.
5600 har brikkesettet før 5700 som er det laveste som er støttet. "IE, its crap."

512 mb ram er også drøyt tynt, mens cpu holder fint.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Har det problemet at spillet lukker seg selv etter ca 20 min. Det var ikke slik da jeg brukte catalyst driverne på Demoen. Nå bruker jeg Omega driverne og har dette problemet. Noen andre med Omega som opplever dette problemet.

Skjermkort: x800pro
Er det muligt å spille mer en 16 på singleplayer? Blir litt smått for meg.
Sitat av Freeloader
Er det muligt å spille mer en 16 på singleplayer? Blir litt smått for meg.
Vis hele sitatet...
Må nok vente til noen fikser en "mod" , noe disse folkene er i ferd med å gjøre.

Mvh Meg.
Jeg leste på et annet forum
Increasing Singleplayer Bots

To increase the number of bots used in singleplayer mode,
go to your \Program Files\EA Games\Battlefield 2 Demo\mods\bf2\AI directory and
open the file aidefault.ai with Notepad or Wordpad. Read the instructions in the file,
and remove the words 'rem' from in front of the relevant lines. To alter the number of
actual bots, edit the number at the end of the aiSettings.setMaxNBots 32 line
(e.g. aiSettings.setMaxNBots 64 for 64 bots).
Note that more bots can really stress your system and hence destabilize it.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke testet...Skal ut på fest nå men skal teste når jeg kommer hjem eller imorra etter jobb.
Jeg kan da bekrefte å si at det funker
Må bare få si hvor genialt bra BF2 er å spille på nett

Hvis man finner en bra server, (jeg spiller på LOLLERSKATES) med flinke folk med mic'er osv så er det helt suverent å spille Jeg har gått opp to grader, og fått 7 awards

<3 Battlefield 2 E>