Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2162
er på utkikk etter koselige splatterfilmer. noen som har noen favoritter?

skriv litt om dem siden rene listetråder blir så dårlig mottatt..

takk
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
De gode gamle er jo da Brain Dead og Bad Taste.
Her får du alt fra gressklipper massakre til høffelig teskje spising. Ler sjelden så godt av splattere som jeg gjør på dessa filmene. Digger du dem må du også se Meet the Feebels, hvis du blander Muppet Show med utroskap, syke jævler og ekle dokker veit du sånn ca hva filmen dreier seg om

Også burde du virkelig få med deg Evel Dead 1 og 2. Skrekkelig morsomme...

Edit: skreiv på litt mer..
Sist endret av Cappy; 18. mai 2005 kl. 22:04.
Synes den nye Dawn of the dead filmen var ganske bra jeg...Så er ikke jeg en spessielt splatterfan
Kanskje ikke akkurat splattere men; Shaun of the dead (parodi) og House of 1000 Corpses.
Monsterman
Eneste splatterfilmen jeg liker.

Edit:
Den er morsom på en rar måte.
Vet ikke om det er meningen,
men jeg og mange kompiser storflirte når vi såg den.
Hehe, kanskje Dentist I, II og III faller i smak?
Cannibal Holocaust er jo en klassiker.
Motorsagmassakren? Er vel splatterfilm det og? vis ikke går min stemme til Brain Dead, uten tvil.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
"Cannibal, The Musical" er jo ganske morro. Tror det var første prosjektet til Matt Stone og Trey Parker.
battle royale, splatter fra østen. Er vel nesten blitt en kult-film.
Evil Dead 3 må vi heller ikke glemme Heller mer over mot humor enn splatter kanskje, men den er utrolig bra.
Cradle of fear
horror splatter move ^^
Sitat av Starra
Monsterman
Eneste splatterfilmen jeg liker.

Edit:
Den er morsom på en rar måte.
Vet ikke om det er meningen,
men jeg og mange kompiser storflirte når vi såg den.
Vis hele sitatet...

Uhm, hva slags stoff hadde dere fått i dere da? Den filmen er noe av det mest patetiske,tragiske jeg noen gang har sett


Dawn of the dead, bad taste, braindead(<3), Pet semitary, night of the living dead og shawn of the dead () er mine favoritter.
Vet ikke om det er nevnt, men "Evil Ed", svensk splatter film, og den er ganske morsom
Hvordan kan du kalle en splatterfilm koselig?
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Må forresten anbefale "Dollman". Ikke fordi det er en bra film, men fordi den er så sinnsykt dårlig.

Handler om en utenomjordisk purk som minner litt om "Dirty Harry" sin stil. Kan jo nevne at coveret til filmen har følgende slagord; "33 cm høy, 3 meter bråkjekk".
Sitat av Polmen
Uhm, hva slags stoff hadde dere fått i dere da? Den filmen er noe av det mest patetiske,tragiske jeg noen gang har sett
Vis hele sitatet...
det er hans mening vettu, så du kan jo egentlig bare holde brødsaksa igjen...
Sitat av Storkz
battle royale, splatter fra østen. Er vel nesten blitt en kult-film.
Vis hele sitatet...
Det er ikke splatterfilm. Splatterfilm er diverse lemmer og innvoller som flyr rundt til enhver tid. Battle Royale er mer de dreper hverandre og ferdig med det.

I f.eks. Bad Taste Bruker han ene motorsag til å skjære i to hodet på en av de onde. Da bøyer hodet seg innover, og hjernemassen flyger. Eller, når han ene blir påkjørt, og tarmene flyr ut som en lang kabel, fordi overkroppen flyr oppover, men føttene blir igjen. Det er splatter.

Men, Battle Royale er absolut severdig, selv om det ikke er splatterfilm.
Saw. Utrolig bra film. Ikke akkurat splatter men masse blod og gørr. Og bra historie, alt forandrer seg på slutten.
Re-member
Drix's Avatar
Sitat av pinnsvinet
Det er ikke splatterfilm. Splatterfilm er diverse lemmer og innvoller som flyr rundt til enhver tid. Battle Royale er mer de dreper hverandre og ferdig med det.
Vis hele sitatet...
Dreper hverandre og ferdig med det? Du finner ikke mange splatterfilmer med så blodige drap, og det ganske mange, med forskjellige metoder. Det er kanskje ikke en typisk splatter da den mangler noe av humoraspektet som karakteriserer en gjennomsnitts splatter, men jeg vil si den kan lett slenges inn i den kategorien også..

Ellers vil jeg annbefale Ichi the killer, Canibal holocaust, Dawn of the dead remaken var også faktisk ganske bra.. og vil du ha noe skikkelig drøyt ville jeg tatt en titt på Guinea Pig filmene, men de er for spesielt interesserte.. så er du advart.

Skal grave litt i bunken og se hva jeg finner av filmer å anbefale.
Sist endret av Drix; 20. mai 2005 kl. 21:52.
3 ord: happy three friends
Sitat av laau
3 ord: happy three friends
Vis hele sitatet...
Det er jo tegnefilm. Jeg synes ijallefall at det ikke blir det samme:S
Dead Alive er konge! Liker spesielt godt scenen med gressklippermassakeren
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Bjølg
Motorsagmassakren? Er vel splatterfilm det og? vis ikke går min stemme til Brain Dead, uten tvil.
Vis hele sitatet...
Hehe.. The Texas Chainsaw Massacre er IKKE en splatterfilm. Den kommer ikke i nærheten engang. Den er skikkelig slem, men det er jo knapt en dråpe blod i hele filmen.. Og kun én som faktisk blir drept med motorsag (uten at man ser gut-fuckinga direkte).

Det er utrolig at folk fortsatt tror at TCM er så brutal visuelt.. Det er psykologien som er slem.
En splatter fra østen: Suicide Club. Japanske skolejenter + tog.
Cannibal Holocaust er kos, og Frankenfish? xD
Mekk deg en feit en å se "Brain dead"
Frankenfish var tragisk. Det virket ikke som det var en film mere som en kortfilm. Det var liksom bare en fisk som drepte noen mennesker og så var det over.
DET var det, men noen av replikkene er så konge at du MÅ se den ^__^

"OMG! Teh House shot her" xD
En film som jeg anbefaler er "Toxic Avenger", det er vel mer en komedie, men en ganske artig film, handler om en pingle som blir mutert av giftige avfals stoffer og skal ta hevn på alle onde.
Vet ikke om alle kan klassifiseres som splatter men her er noen av mine anbefalinger:
1. Brain dead - denne har alle sett.

2. Cube 1. 2 og Zero - denne er sprø, folk som blir låst inn i en "cube" og må komme seg ut, når de kommer inn i en ny "cube" kan det ligge kule feller eller andre mennesker der. Morro

3. Chucky filmene - kom ikke her å si du ikke har sett en chucky film..

4. Bad taste. - denne har de fleste sett

også et par til jeg ikke kommer på i farten.
* Jepp, Chucky filmene (Child's Play heter de...)
* Evil Dead 1, 2 og 3 (sistnevnte heter Army of Darkness)
* Bad Taste, Braindead (aka. Dead Alive) og Meet The Feebles (Peter Jackson rules)
* Cradle of Fear (knallfilm laget av Dani Filth fra Cradle of Filth)
* Dawn of the Dead, Night of the Living Dead, Return of the Living Dead 1, 2 og 3, + + mange andre "living dead"-filmer.
* Guinea Pig filmene (totalt 6 stk., hvorav en virkelig syk en heter noe som Mermaid in a Manhole)
* Der Totesengel (aka. Fuck or Die) <- denne er VIRKELIG grotesk
* Pet Semetary er også en god en, men neppe noen "splatter". Pet Semetary 2 har jeg ikke giddet å se ennå...
* Devil Fetus (kinesisk syk dritt. Kvalitet)
+ + +

Helvetes mye godt å velge mellom. Bestilte selv 9 filmer fra Florida, fra en webshop som samler sammen og selger denne typen filmer fra hele verden. DVD og VHS, alt etter ønske. Cover og gode greier.

Check it out -> http://www.fm3d.com/videomayhem/
Sin City kan vel regnes som halvt splatter?
Sitat av dr_3v|l
Vet ikke om alle kan klassifiseres som splatter men her er noen av mine anbefalinger:
1. Brain dead - denne har alle sett.

2. Cube 1. 2 og Zero - denne er sprø, folk som blir låst inn i en "cube" og må komme seg ut, når de kommer inn i en ny "cube" kan det ligge kule feller eller andre mennesker der. Morro

3. Chucky filmene - kom ikke her å si du ikke har sett en chucky film..

4. Bad taste. - denne har de fleste sett

også et par til jeg ikke kommer på i farten.
Vis hele sitatet...
Cube Zero? Dette må sjekkes ut.

Om en liker Dawn of the dead, som så mange nevner her, så kan en jo alltids sjekke ut de andre Dario Argento-filmene.