Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 792
Har gjort om hele designet på nytt i de siste dagene med flere program, og er nå nesten ferdig. Jeg er strålende fornøyd med websiden. Det mangler litt tekster og stoff, men dem fyller jeg ut senere. Håper at dere liker widewebsiden min

Websiden er nå i widescreen

Siden er foreløpig på engelsk for jeg orker ikke å lage norsk versjon enda. Gi gjerne tilbakemelding (og eventuelt grammatikkfeil på websiden). Enjoy the site


edit: håper at websiden fungerer bra hos alle - har bare testet siden på 2 pcer foreløpig
Sist endret av reagol; 24. mai 2005 kl. 20:08.
Du er min venn
niigu's Avatar
Vel, første jeg reagerte på var mengden svartfarge og hvordan tingene ser klipt ut og limt inn ut. Det er en forferdelig look å ha, prøv å unngå dette. Resten av siden var ikke særlig revolusjonerende heller. Grå tekstbokser ser virkelig dull ut, og teksten som er plassert sidelengs ser bare idiotiskt ut. Det er et halvveis og svakt forsøk på kreativ tenkning, desverre. "Crew" staves ikke "Crews".

Edit: Siden det er min post 1000, kan jeg si at du er sikkert grei.
reagol's Avatar
Trådstarter
Sortefargen ville jeg ha - greit at du ikke liker det. Websiden er ment til å være widescreen og på en måte i kino hvor det bør være svart. Vet ikke hvilken farge du hadde valgt der.

Klipt og limt inn forstår jeg ikke helt? Hvis du tenker på Pictures og Videos - har jeg nesten ikke jobbet noe med dem. Det er bare "foreløpig" som skal snart skiftes ut.

Ser du tekstbokser? Hvilken internettbrowser bruker du? Kanskje den gjør tekstboksene synlige med andre internetbrowsere :/

"Resten av siden var ikke særlig revolusjonerende heller." Hva forventer du av en amatør som nesten aldri lager en hjemmeside? Pek gjerne hvor mange nybegynneramatør som lagde revolusjonerende side, hehe. Webdesign er jo ikke mitt spesial område.

Crew, ikke crews? Ok, takk for tipset - det kan jeg fikse rask
Sist endret av reagol; 24. mai 2005 kl. 21:09.
Var nok berettiga kritikk. Prøv å lær av det han sier =)
Må si meg enig med niigu på alt det han sa, og jeg vil også påpeke at iframes bare skaper problemer og ekle opplevelser. Jeg liker det ikke, og ville fjernet det med en gang.
Jeg synes du burde fjerne splashsiden, den har ingen hensikt.
Hvor er denne siden hostet? Viss det er i Norge, er "Copyright 2004-2005" unødvendig, siden siden automatisk er beskyttet av åndeverkloven.
reagol's Avatar
Trådstarter
Mye mer negative kritikk enn jeg trodde - men greit. Det er mye kritikk her som jeg ikke er enig i, men noen skal jeg forandre på.

Det med åndeverkloven, loven gjelder jo bare i Norge?
Du må ta til all kritikendu får til gode. Hvis du regnet med mye mer positiv kritikk en dette, må du nok spørre noen som ikke jobber med webdesign, og som ikke har gjort det i flere år. Det heiteste tipset her er å høre på hva alle sier, og vurdere å gjøre som det blir sagt. Lykke til med siden, den har potensialer.
Det er en god del skrivefeil, prøver å komme med forslag, er ikke sikkert at disse er de beste, er litt trøtt og syk

Et par eksempler fra news delen;

"Now in widescreen and old color back" skurrer litt i mitt hode i alle fall. "our old color is back" kan du kanskje skrive, eller bare skrive om setningen litt. Er ikke helt overbevist om at "I have worked in days for the new site", er helt bra heller.. Kanskje "I have worked many days on the new site", eller noe sånt?

Så kommer avsnittet "You may look our lastest movie, Cheat, that is our first movie (and without dialogue). It might be hard to understand the story."
Hvis du refererer til samme film, ville jeg ikke kalt den den siste og den første samtidig
Jeg ville og ha skrevet look AT, og "lastest"? mener du latest?
Er ikke helt sikker på hva du prøver å si i det avsnittet i det hele tatt..

I "I think this one story that is so really good..", ville jeg ha f.eks. skrevet "I think there is this one story that is really good"..

Det er fler skrivefeil i de andre delene også, du får se over det selv. Men et lite spørsmål, er det kanskje bedre å skrive god norsk enn dårlig engelsk?
reagol's Avatar
Trådstarter
Har ikke sjekket for stavefeil - det skal jeg gjøre senere med hjelp av et eller annet staveprogram. Og det med "our first movie" og "lastest movie" var litt dumt ja, hehe. Faktum er at jeg har drevet med flere småvideo, hvor den er første "seriøst" film. Litt rotete her.

Jeg skriver på engelsk fordi det er en del utlendinger som leser hjemmesiden (driver litt med samarbeid under internett). Jeg er ikke så god i norsk heller :P

Anyway, takk for tilbakemelding alle sammen