Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 4467
De syv dødssyndene går i skrivende stund på TV2. Christopher Schau skulle være Elvis et døgn, noe som også innebar medisinbruk. Han tok iflg. programmet to ritalin da han sto opp, sammen med to valium.

Det vises ikke mer medisininntak i løpet av dagen, før han tar "en valium for å dempe ritalinen" før han legger seg.

For det første blir man ikke så speeda av to ritalin man spiser om morgenen at man trenger piller for å sove om kvelden.

For det andre, er det bare jeg som syns han så godspeeda ut etter konserten og på kvelden, med huden, klinkisene og det hele?
Sist endret av xtapolapocetl; 8. november 2007 kl. 23:24.
Jeg så akkurat det programmet, men det så ikke ut som om de pillene var ekte da.
jeg så det ikke så jeg sier ikke noe på at han så godspeeda ut, imo så tror jeg det er mest bullshit at dem får to ritalin til og vare så lenge.

Men det står jo i posten din at dem ikke viste at han tok mer ritalin, så det er jo mulig at han har tatt
mer i mellomtiden. or am i wrong?
Så akkurat programmet, og ut av nyskjerighet: Hva var det Elvis tok?
Vet Elvis tok mye rart, men hva tok han mest?
nja, han tok xanor og imovane for å sove.. En sobril "for gode drømmer" en remeron for å sove ekstra godt (det virker) en valium for å roe seg ned og siste har jeg glømt, men vil tro( vet ) at han sov godt ritalin, eller ikkje.
Personlig mistenker jeg ham for å ha tatt en del mer enn det som ble vist på TV, ja. Sånn han så ut på slutten er sånn folk pleier å se ut 12-18 timer etter siste stripe på en speedtur. IMO.
Sitat av xtapolapocetl
Personlig mistenker jeg ham for å ha tatt en del mer enn det som ble vist på TV, ja. Sånn han så ut på slutten er sånn folk pleier å se ut 12-18 timer etter siste stripe på en speedtur. IMO.
Vis hele sitatet...

Kansje han tok.. Mer ritalin!
så ut som om han var passe bakpå en speedtrip der han satt å spiste nattmaten sin

btw: Er blå sketchy å ta? Merka jeg savna noe å sove på her forrige helg, 2 dagers nash er hardt
Kan noen her bekrefte at man blir sånn av nok ritalin? Jeg spiste selv ti stykker en gang i gamle dager da jeg var ung og dum, og merket helt klart effekten, men ble mer ubehagelig rastløs enn "godt" speeda. Det jeg forsiktig prøver å ymte her er at jeg mistenker (selv om det blir ren spekulasjon) at han ikke bare tok mer av de medisinene de listet opp, men noe i tillegg også.

Mulig dette blir for se&hør for nFF, all forståelse for det i så fall, så bare steng/lukk hvis ønskelig.

Off-topic ang. blå: Sketchy i lengden, men å ta et par blå på en nedtur vil neppe skade stort.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hehe, er det ikke ofte slik at man finner symptomer på det man vil finne?
Må spise sinnssykt mange ritaliner for å bli noe speeda av dem, hvis du er vant til vanlig speed og har toleransegrense derfra, det er min erfaring.
Sitat av xtapolapocetl
Kan noen her bekrefte at man blir sånn av nok ritalin? Jeg spiste selv ti stykker en gang i gamle dager da jeg var ung og dum, og merket helt klart effekten, men ble mer ubehagelig rastløs enn "godt" speeda. Det jeg forsiktig prøver å ymte her er at jeg mistenker (selv om det blir ren spekulasjon) at han ikke bare tok mer av de medisinene de listet opp, men noe i tillegg også.

Mulig dette blir for se&hør for nFF, all forståelse for det i så fall, så bare steng/lukk hvis ønskelig.

Off-topic ang. blå: Sketchy i lengden, men å ta et par blå på en nedtur vil neppe skade stort.
Vis hele sitatet...
Jeg går selv på ritalin, og det kommer ann på hva slags type du tar. Det så veldig ut som han tok sånne kapsler, som kan inneholde alt fra 30 mg til 50 mg som blir løst ut sakte men sikkert og varer hele dagen. og hvis man tar 2 av de kan man selvfølgelig se ut som han etterpå Og disse tar man i stedet for å ta 3 små 10-15 mg piller hver dag.
Myth BUSTED!
Sist endret av Pagliacci; 9. november 2007 kl. 11:46.
Sitat av Scr0tum
Jeg går selv på ritalin, og det kommer ann på hva slags type du tar. Det så veldig ut som han tok sånne kapsler, som kan inneholde alt fra 30 mg til 50 mg som blir løst ut sakte men sikkert og varer hele dagen. og hvis man tar 2 av de kan man selvfølgelig se ut som han etterpå Og disse tar man i stedet for å ta 3 små 10-15 mg piller hver dag.
Myth BUSTED!
Vis hele sitatet...
er det ikke concerta du snakker om nå?
Disse kapslene går vel helt opp til 100mg, gjør de ikke? Da blir du ihvertfall propell, med tanke på at doseringa er en kapsel om morgenen..

Concerta kan du også bli propell på, hvis du ikke har ADHD..

Skjønt, en blir sikkert propell av concerta med ADHD også, ihvertfall en bekjent av meg som bruker det..
Sitat av jayforall10
er det ikke concerta du snakker om nå?
Vis hele sitatet...
Nei, ritalin, for ADHD.

Den roer ned og slipper ut Ritalinen gradvis. Så jeg som har ADHD blir ikke propell
Sist endret av Pagliacci; 9. november 2007 kl. 12:30.
NB! Jeg blir ikke speeda av ritalin, men jeg blir helt klart rastløs, og i større mengder kan jeg godt få tilbake 'speed-feelingen' uten særlig anstrengelse, da... men det kan være meg, ikke generellt medikamentet.

Hehe, skjønte det - og siden du bruker kapsler er det ikke liten grad ADHD det er snakk om heller, da.. Propell er ikke speeda, kan bedre betegnes engasjert.... Spesielt hvis diskusjonen er aktuell, temaet er interessant så har 'propellen' en viss sjans for å øke la oss si, fra rolig prat til nesten øredøvende skriking

Skjønt, du merker det ikke selv før noen påpeker det for deg, da..

Og concerta brukes vel som ADHD medisin til de med fortid som rusmisbruker av amfetamin??
" 1 Zyrtec, For det han hadde lyst!"
Haha, lo bra av det der..

Men fra spøk til allvor, jeg tviler egentlig ikke på at det han tok var ekte, han er kompetabel til det..:P
ifølge ett program på discovery for en stund siden så brukte Elvis å ta medisinene i sprøyter. Husker det var snakk om medisiner tilsvarende 33 sprøyter dagen den siste tida.

Tok selv rundt 1 og ett halvt brett med ritalin første og siste gangen jeg snorta/testa det.
Elendige greier
Han sa jo selv at på grunn av at dette skulle sendes på tv, så var det bare liksom medikamenter..
Sitat av PolkagrisLaila
" 1 Zyrtec, For det han hadde lyst!"
Haha, lo bra av det der..

Men fra spøk til allvor, jeg tviler egentlig ikke på at det han tok var ekte, han er kompetabel til det..:P
Vis hele sitatet...


Ja men han er nok kompetabel til og fake det også..
Sitat av Kaptein Snus
ifølge ett program på discovery for en stund siden så brukte Elvis å ta medisinene i sprøyter. Husker det var snakk om medisiner tilsvarende 33 sprøyter dagen den siste tida.

Tok selv rundt 1 og ett halvt brett med ritalin første og siste gangen jeg snorta/testa det.
Elendige greier
Vis hele sitatet...
Hvorfor i alle dager snorta du brettet da? Enig med deg at det må ha vært elendig greier ja
Hadde lyst til å finne ut hvordan det var, og fant fort ut at det ikke var noe som skulle gjentas
Selvsagt var det morsomt å snakke hull i hodet på hverandre hele natta, og å legge planer, haha.
Men det sugde jo balle å ikke greie å tenke og den sinnssyke noian dagen etter, noia for bussen er ikke artig gitt.
Ødelagt!

Men det ga meg en bedre forståelse for hvorfor ADHD-rammede personer er som de er, kjipt å gå rundt å glise og se glad ut og bli oppfatta som en idiot av omgivelsene. Damn
Sitat av paranoy
Hvorfor i alle dager snorta du brettet da? Enig med deg at det må ha vært elendig greier ja
Vis hele sitatet...


(men såklart, man kan jo se på "et brett" som en måleenhet, men da er det ikke noe morsomt med posten)
Sist endret av TheInternet; 9. november 2007 kl. 21:56.
Kapabel betyr å være i stand til. Dysleksi er det mange av oss som har mer eller mindre av. Ikke nødvendig å be om unnskyldning for det.
Uansett. Jeg regner med at han tok en god del mer enn det som ble vist på TV. Programmet kom såpass lenge etter innspilling, at han hadde testet negatvit på alle rustester og kunne påstått at det var falske piller.

Mulig jeg ovvervurderer Kristoffer, men mannen har spist sin egen føflekk, sjekket innover refleksen til penis samt mye mer, hvorfor skulle han fake pilleknasking? Han hadde sikkert en fin dag han, og enda bedre når han visste at ungen kunne bevise at han noen gang hadde hatt en slik fin dag, i og med at programmet ble sendt lenge etter innspilling...
Sitat av Kaptein Snus
Hadde lyst til å finne ut hvordan det var, og fant fort ut at det ikke var noe som skulle gjentas
Selvsagt var det morsomt å snakke hull i hodet på hverandre hele natta, og å legge planer, haha.
Men det sugde jo balle å ikke greie å tenke og den sinnssyke noian dagen etter, noia for bussen er ikke artig gitt.
Ødelagt!

Men det ga meg en bedre forståelse for hvorfor ADHD-rammede personer er som de er, kjipt å gå rundt å glise og se glad ut og bli oppfatta som en idiot av omgivelsene. Damn
Vis hele sitatet...
Hva? Blir de oppfattet som en idiot av omgivelsen? God damn, det forklarer litt da.... Mindre AD og mer HD på meg, neste

Men jeg er enig med deg på alt du sier, da.. spesielt med tenke-og-noia problemet dagen derpå
Jeg spiste iallefall 8-10 ritalin kombinert med alkohol og hadde en kjempekveld. Kan ikke akuratt si om det er en speed-rus, iom at jeg bare har prøvd speed 2 ganger. Formen jeg fikk var ypperlig for å gå på byen med, selv om jeg kanskje snakket hull i hodet på alle som var med meg.

Noen som vet om der er mye skadevirkninger av ritalin for folk som ikke har ADHD ? :-)
Ikke mye, nei. Skadevirkningene er nok mye de samme for oss som for dem.(unntatt skadelige virkninger av for lite søvn eller for lite mat hvis man ikke husker på å få seg nok av det) (pluss at hvis vi som bruker det for rus må ha mye større doser enn de som bruker det som medisin, så vil jo bivirkningene bli tilsvarende større) (men uansett er ritalin hundre ganger sunnere enn speed kjøpt på gata som regel)
Hiv heller i deg noe stack/effedrin før du går ut om du likte formen du fikk på ritalin. Kan få noen kjipe depresjoner
Eh, vet ikke åssen det er for deg hideout, men jeg merker da forskjell på åssen jeg blir på ritalin kontra stack eller effedrin? Er det bare meg, eller er det ikke no forskjell?
Topic er fortsatt Schaus drogebruk på De syv dødssyndene, så la oss ikke spore helt av..
Schau har aldri helt slått meg som en som bruker noe annet en alkohol..!

Men kansje hele fyren er stappfull i speed?:O

Hva tror dere? Eller, for og omformulere, tror dere Schau har for vane og bruke narkotika?
Jeg tror Schau ville vært blant de første til å si ja takk til en stripe med hvitt, være seg cola eller pepper, ja takk til knips, og masse piller - i tillegg til alkohol. Hvorfor skulle han være annerledes enn oss, hardcore

For øvrig, så har et produksjonsteam som skal sende et program på riksdekkende tv et ansvar om at alt materiale de viser holder seg innenfor strenge rammer, og en tv-personlighet som Schau skulle vises større inntak enn to ritalin-kapsler ville vekt sterke reaksjoner mot produsenten av programmet - dette er underholdning, og skal holde seg til det visuelt. Schau derimot, får nå gjøre det han må for at programmet skal gå ... tror nå jeg
Etter å ha sett episoden in question må jeg si meg enig med trådstarter, det ligger amfetamin i uttrykket hans lang vei. Det er ikke bare nerver og ritalin der. Men nå skal jeg plusse på at dette kun er synsing.
Sitat av paranoy
NB! Jeg blir ikke speeda av ritalin, men jeg blir helt klart rastløs, og i større mengder kan jeg godt få tilbake 'speed-feelingen' uten særlig anstrengelse, da... men det kan være meg, ikke generellt medikamentet.

Hehe, skjønte det - og siden du bruker kapsler er det ikke liten grad ADHD det er snakk om heller, da.. Propell er ikke speeda, kan bedre betegnes engasjert.... Spesielt hvis diskusjonen er aktuell, temaet er interessant så har 'propellen' en viss sjans for å øke la oss si, fra rolig prat til nesten øredøvende skriking

Skjønt, du merker det ikke selv før noen påpeker det for deg, da..

Og concerta brukes vel som ADHD medisin til de med fortid som rusmisbruker av amfetamin??
Vis hele sitatet...
nei det er et annet adhd middel (glemt navnet). concerta er bare en sterkere form for amfetamin og er bedre fordi du slipper å fornye ritalin dosen hele tiden. concerta har og stoffer som er i familie med amfetamin så derfro brukes ikke det til eks/nåværende stoff misbrukere
Aha - da fikk jeg opplyst det. Trudde det var concerta en brukte til eks/nåværende misbrukere.
Strattera heter en ikke-sentralstimulerende medisin mot AD-HD. Concerta og Ritalin inneholder sentralstimulerende metylfenidat.
Både Ritalin og Concerta inneholder det stimulerende stoffet metylfenidat.
Tror ikke pillene Schau tok var ekte nei.

Den orginale Elvis derimot hadde jo et enormt forbruk.
Han brukte mye *barbiturat-preparater som Seconal, Nembutal, Tuinal og sånt, men også Valium.
Og morfin og andre opiater. Og også amfetaminpiller som Dexedrine.
Jeg har lest obduksjonsrapporten hans, og den inneholdt ganske mye.

*PS! Barbiturater var forgjengeren til benzodiazepinene. Barbiturater var sovemidler (de som man kunne dø av ved overdose)