Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1814
Hei. Nå har hele skolen min blitt invandert av noen randoms på facebook med fakenick. Det jeg lurer på er om det går ann å spore ipen dems, så jeg kan finne ut hvor de bor. Hjelp?

Det hjelper nok ikke å spore i.p adressen. Da finner du bare ut at de bor for eksempel på Jessheim eller lignende. Ut ifra det jeg vet leverer heller ikke Facebook ut i.p adresser, med mindre du tar kontakt med Politiet.
IP hjelper deg ikke stort med det, men onTopic:

Få dem til å trykke på en link. Den linken de kommer til logger IP'en med et PHP script.
Win.

Script:

Kode

<?php
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

$fil = "ip.txt";
$fopen = fopen($fil, 'w') or die("Filen kunne ikke åpnes.");
$skriv = "$ip\n";
fwrite($fopen, $skriv);
fclose($fopen);

echo "Ip adresse lagret";
?>
Hvis du ikke vet hvordan du skal gjøre dette, kontakt meg på pm så skal jeg sette scriptet opp til deg.
Sist endret av onClipEvent; 1. juni 2010 kl. 14:45.
onClipEvent: Kanskje du skal droppe den delen med echo på slutten :P
Kan virke veldig mistenklig om du går inn på en nettside og det står "Ip adressen lagret", tror de fleste hadde freaket litt ut da om satt og trollet på facebook. Legg inn noe javascript i slutten heller som vidersender dem til en annen nettside, youtube eller noge, slik at det ser ut som om det var en seriøs link.
Hehe, det scriptet var egentlig bare et eksempel.

Trådstarter: Jeg kan endre hvis du vil det.
onClipEvent: Eller bare

Kode

<? file_put_contents("fil.txt", $_SERVER["REMOTE_ADDR"]) ?>


Appending er sikkert lurt. I såfall:

Kode

<? file_put_contents("fil.txt", $_SERVER["REMOTE_ADDR"]."\n", FILE_APPEND) ?>
Sist endret av dexter; 1. juni 2010 kl. 16:10.