Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 6266
Denne "triprapporten" består av mine observasjoner av min venn, E, som i skrivende stund tripper på spiss fleinsopp.

Setting: Hjemme hos E.
Personer til stede: E, jeg og fire andre venner.

E spiste 15 tørkede fleinsopp ca. kl. halv åtte. Jeg skulle være sitter, ettersom det er første gang E prøver sopp. Han har tidligere røyket en del cannabis og prøvd amfetamin en gang, men har altså ikke noen erfaring med psykedelika, utover et moderat hasjforbruk.

Når jeg ankom E satt han ved den maskinen jeg nå sitter ved. Han hadde tegnet et psykedelisk bilde i paint og lastet ned masse musikk av David Gray, som han kalte David Gay. Vi hørte litt på musikk og pratet. Vi gikk etterhvert inn på kjøkkenet til E og oppholdt oss det i den følgende timen. I dette tidsrommet spiste E tjuefem sopper. Han har nå altså konsumert totalt førti selvplukkede, tørkede spissflein.

Fire venner kom på besøk. Tre av dem hadde røyket litt hasj og var i godt humør. Jeg spurte E om han syntes det var greit å ha så mange mennesker rundt seg og han sa at han ikke hadde noen problemer med det. Han har vært i godt humør hele kvelden. Han glemmer stadig vekk det han skal si og skifter samtaleemne hele tiden.

De andre forsvandt for å kjøpe røyk og hente hasj. Jeg sendte E inn på rommet sitt og ba han slå av lyset. Han må jo få litt ut av trippen sin. Ikke la alle hasjhodene distrahere han.
Nå må jeg gå å se til han. Jeg forteller resten senere. Håper jeg får noe mer spennende å skrive. Det er jo en relativt mild dose så det blir vel ikke for mye action tipper jeg.

To be continued.

Håper ikke dette ble for loka.

Admin: Slett denne tråden hvis det bare ble tull.


Oppdatering: Jeg gikk inn på rommet til E. Han holdt mobiltelefonen sin opp foran meg. han sa det var til meg. Jeg tok telefonen, men det var en felles venn som ville snakke med E. Det ble avtalt at denne vennen skulle komme på besøk. Deretter satte jeg og E oss foran peisen og pratet litt. E hadde på seg skibriller med rødt glass. Han hadde gått med dem hele kvelden. Han var helt opphengt i varme også. Han går fortsatt rundt med jakke og sko inne. E sa at han hadde lettet ut av kroppen sin og svevd ut av vinduet. Han sa at det hadde vært mange andre der som han hadde danset med. Han sa at det hadde vært både fint og skummelt. Kaninen fra Donnie Darko hadde nemelig vært der. Han hadde først vært skummel, men så snill.

To av de andre vennene kom tilbake. De hadde med seg litt hasj. E sitter sammmen med dem nå. De tegner. Noen av de andre diskuterte litt. E sa: "Hvis dere skal krangle får dere sitte på andre stoler!"

E prøvde å ta av seg skibrillene, men han sa at det var ubehagelig og tok dem på igjen.
Han maser mye om at sokkene hans er våte, selv om de er knusk tørre.

De andre gikk ned i kjelleren for å røyke hasj, ems E sitter på kjøkkenet og tegner og skravler. Han purte meg hvordan man skrev naken på engelsk.
Jeg får gå å holde han litt med selskap.

Dette ble ikke så interessant lesning som jeg hadde tenkt meg ass. Sorry.
Sist endret av felix_poker; 21. februar 2005 kl. 22:31.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Synes det var interesant jeg. Hold oss oppdatert.
Hysterisk morsom tekst må jeg si (etter min smak da)
hehe, hørtes skøy ut.. sikkert morsomt å være observatør
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
Puh! Dette skribleriet mitt ble ikke like dårlig motatt som fryktet. Det var bra.

Det skjedde egentlig ikke så mye mer i løpet av kvelden. Jeg gikk hjem et par timer etter E hadde tatt siste påfylling. E forsikret meg om at han hadde det bra og det var fortsatt flere andre i huset.
Jeg kom tilbake dagen etter. E var veldig fornøyd med trippen. Han hadde røyket litt hasj når han følte seg helt normal igjen og deretter gått å lagt seg.

E lagde mange syke tegninger. Jeg får se om jeg får scannet noen av dem og lasta dem opp.
Fin lesing dette Rapporter er jo alltid interessant
Alltid interressant å høre om tripprapporter.
Hehe, denne teksen er jo morsom. ;D
Har lyst til å prøve flein jeg også, men tør ikke ennå. Er liksom ikke klar.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
jeg likte denne teksten jeg
Jeg og. Interresant.
Morsomt å høre det fra et annet ståsted enn tripperens eget... Du kunne jo fått "E" til å skrive sin versjon. Hadde vært morro med litt sammenlikning...
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Fleinsopp, er ikke det en smule farlig? Ettersom hva jeg har hørt.
Man kan få flashback av fleinsopp..
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
Cappy og Atombomba: Hvis dere ikke har noe fornuftig å si, så vær vennlig å ikke si noe.
Får du lagt ut tegningene, eller?
du skulle som sagt fått han fyren til å skrive hva han opplevde :P..
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
felix_poker, det var et spørsmål. Siden dette er et forum og topicen dreide seg om fleinsopp regner jeg med at spørsmålet er aktuelt. Er ditt innlegg det?
Fleinsopp er ikke farlig viss du vet hvordan du skal takle sterke psykadelliske stoffer, Og at du plukker rett sopp.
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
Jeg jobber med tegningene.

Sjakaa: Jeg er enig, men han er ikke typen. Jeg tror ikke han gidder.

Cappy: Spørsmålet ditt er lit offtopic, tåpelig og kan bli besvart hvis du SØKER på forumet.
Jeg skal spare deg for denne anstrengelsen for denne gang.
http://www.ngeurotrade.nl/shop/texte...port-Norsk.doc
Åja, ja men da så... litt kjedlig men greit nokk =P. Neste gang jeg skal trippe så skal jeg få kompissene mine til å skrive tripp-raport sammen med meg .. Det tror jeg blir bra.
Veldig bra rapport. Gleder meg til å se tegningene
hehe... hørtes spennende ut... E hørtes ut som en eller annen unge:P men det er jo ett narkotisk stoff som gjør det slik.. men veldig bra!
At fleinsopp ikke er farlig er bull, men du blir nok ikke lagt inn etter noen uskyldige tripper. Men er man et menneske som ikke burde trippe, så burde man holde seg unna det. Soppen er sterk, og mye sterkere enn f.eks. lsd. Trippen er hardere, du har mindre kontroll. Det kan fort oppleves veldig kaotisk.

Nå er det noen år siden sist, hadde en fin måneformørkelsen. Det skulle bli min siste, for det er min eneste bra opplevelse. Men jeg har vært assistanse for venner, bla. en som aldri vil bli seg selv igjen. Så jeg vet hvordan det kan gå, om man overdriver det. Men noen få ganger i året, ser jeg ikke noe problem ved. Da beholder man også det spesielle ved det.

Ellers var hovedinnlegge meg morsom lesning
Sitat av felix_poker
Puh! Dette skribleriet mitt ble ikke like dårlig motatt som fryktet. Det var bra.

Det skjedde egentlig ikke så mye mer i løpet av kvelden. Jeg gikk hjem et par timer etter E hadde tatt siste påfylling. E forsikret meg om at han hadde det bra og det var fortsatt flere andre i huset.
Jeg kom tilbake dagen etter. E var veldig fornøyd med trippen. Han hadde røyket litt hasj når han følte seg helt normal igjen og deretter gått å lagt seg.

E lagde mange syke tegninger. Jeg får se om jeg får scannet noen av dem og lasta dem opp.
Vis hele sitatet...
SCAN
hehe, vittig det blir og se.
haha.
sett på musikk ala pink floyd........ det tripper no heilt jævlig(ikke jævlig...men kult ass)
Kul historie ;D
Ved en stor nok dosering kan begge stoffene ta deg langt nok ut. Personlig synes jeg sopp er enklere å takle enn syre, har noe med humoren å gjøre + det faktum at syre varer i 10-12 timer. Men de er to helt forskjellige stoffer etter min mening, så det er ikke så mye vits i å sammenligne dem, de oppfører seg ikke likt hver gang man tar dem heller. De første gangene jeg tok syre fikk jeg mest bare tak i disco-syre med lite LSD og tenkte"Pøh, dette er ingenting", men så kom jeg til å spise to microdotter og det forandret min mening ganske kraftig.
En av fordelene med sopp er at du får små pustepauser, trippen går i bølger, det ene øyeblikket er du kraftig trippa, mens det andre øyeblikket lurer du på om du har kommet ned. Syre, derimot, kjører ubønnhørlig på til du er nede igjen. Og det kan være litt fucked up hvis du ikke takler det.
LSD er ikke sterkere, og jeg fatter ikke hvor du har det fra. LSD gir en rus som er lettere å kontrollere, i motsettning til fleinsopp som mer river deg med. Om du vil, eller ikke. LSD rusen er mildere, og lettere. Selvsagt, pakker du i deg tonnevis. Så får du reise deretter, samme gjelder fleinsopp.
Vet ikke helt om det er meg eller Tias du henvender deg til, men: Hva som er sterkest av syre og flein er ganske enkelt en smakssak, for min del er sopp enklere å takle enn syre, jeg er veldig skeptisk til syre. Men det betyr ikke at jeg mener at det ene er sterkere enn det andre, det tror jeg varierer ikke bare fra person til person, men fra trip til trip.
Hva slags doser er det egentlig dere driver og sammenligner, hvor mange mg psilocybin tilsvarer hvor mange mcg LSD?
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
MoreTEN: Som Tias sier: LSD er mer potent en psylocybin. Dvs. at det er aktivt ved mindre doser.

Ang. rusens styrke, kommer dette selvfølgelig ann på dosering. Jeg kjenner mange som har spist både sopp og syre og som mener at LSD rusen går "dypere" og er vanskeligere å kontrolere.
Jeg snakker her om folk som har spist en del av begge deler.
Det jeg snakker om her, og nå må dere følge med, er opplevelsen av rusen. Dette er selvsagt individuelt, og oppleves forskjellig fra person til person. Det er umulig å måle/vite hvor mye gift det finnes i en sopp, for det er varierer fra sopp til sopp. En god fleinsopp plukker, vet at den beste soppen får du etter den første frostnatta. Uansett, en sopp kan være like sterk som fem sopper. Dere skjønner? Det betyr da i teorien at de fem soppene, også kan være like sterke som den ene soppen. Skjønner? Altså, du kan i mindre grad styre ditt inntak.

Rusen -i følge meg selv, og andre- oppleves som langt mye sterkere, den er mye tyngre og du har langt flere halliser. LSD har en mykere start, du har i større grad mye bedre mulighet for å forme din egen trip bedre. Flein har en tendens til å dra deg med, det er i alle fall mine opplevelser av trippen.

edit: Noe annet verdt å nevne, er at jo lengre nord du dra. Jo, så blir soppen også sterkere.
Sist endret av MoreTEN; 8. mars 2005 kl. 16:00.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av felix_poker
Jeg jobber med tegningene.

Sjakaa: Jeg er enig, men han er ikke typen. Jeg tror ikke han gidder.

Cappy: Spørsmålet ditt er lit offtopic, tåpelig og kan bli besvart hvis du SØKER på forumet.
Jeg skal spare deg for denne anstrengelsen for denne gang.
http://www.ngeurotrade.nl/shop/texte...port-Norsk.doc
Vis hele sitatet...
Takker for URL-en. Nå kan jeg få med meg flere folk:-)

De var livredde for konsekvensene ved bruk av psilocybin :P
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
nohope: Vær snill å ikke friste uskyldig ungdom ut i rushælvette med informasjon som jeg har gitt deg

Men, seriøst, vær VELDIG forsiktige! Les MYE mer enn det dokumentet jeg linket til og vær klar for det.
MoreTEN: Din mening om sopp kanskje. Sier ikke den er feil. Men LSD er mest potent. Uten tvil.
Jeg synes og at rusen av soppen er mer kontrollerbar.
Du sier du får mer halliser på sopp. Må si meg uenig der også, jeg føler at lsd er mye mer visiult, og at tankekjøret er mye mer sentralt i sopp tripper.
Men meg om det

Som felix sier. Les om emnet ikke bare spis. Da kan det gå virkelig galt.
Morsom lesing! Jeg har selv veldig lyst til å prøve flein eller noen andre psykadelliske stoffer, men er som de fleste redd for at det skal gå galt, og pådra meg eventuelle psykiske skader.
Det jeg lurer litt på da er rett og slett å ha noen sterke sovetabeletter klare som jeg da bare kan hive i meg hvis jeg noier.

Burde ikke det være en god ide? Regner ikke med at kombinasjonen er skadelig, som med alkohol?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Finns folk som bruker rohypnol, rivotril o.l. for å kunne ha en "nødbrems" på turen.
Personlig har jeg aldri brukt det, ettersom jeg har tatt det veldig forsiktig med dosene.. meste jeg har spist på en gang er ca. 100 sopp. Og første gangen var jeg så forsiktig at jeg spiste en 25-30 stk noe som var en veldig fin førstegangsopplevelse, for man ble ikke helt på trynet.
Er forksjell på å fise og drite seg ut. Her som med alt annet. Prøv lave doser først, og sluk til deg det av info du kan
JoM: med en instilling som det så vil er det større sjangs for en bad-tripp. Det viktigeste er å ha en positiv når du skal gjøre det, jeg er 99% sikker på att en unge på 3 år aldri hadde fått noe som helst bad tripp. Men ville alikevel ikke puttet noe slikt i en unge, men du fårstår hva jeg mener.
▼ ... flere år senere ... ▼
ble tegningene noen gang lagt ut eller? vurderer å prøve det mens jeg tegner en gang selv
Morsomt å tegne på flein. Endte opp med å bare rable fordi det fikk så mye dimensjon... Men ja, morsomt.