Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 890
Siden jeg er lat og ikke gidder å sette meg mer konkret inn i tcl-scripting så lurte jeg på om kanskje noen av dere har ett ferdig script om ikke annet kunne laget et script som gjør søk på wikipedia.org.
Scriptet skal brukes på en eggdrop.
Ja, gidder ikke skrive mer for dere som kan dette skjønner hva jeg mener.

På forhånd takk.

Btw, har dere gode sider til introduksjon eller tutorials for tcl så del dem gjerne med meg her. Tok noen raske søk på google og fant en del.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg "kan dette" og jeg skjønner ikke hva du mener. Nøyaktig hva er det søket skal returnere?
EagleEye's Avatar
Trådstarter
Søke skal returnere søkeresultane hos wikipedia.
Altså jeg skriver: !wiki tcl og så søker scriptet etter svar hos wikipedia og retunerer linker på IRC til meg.
Understand?
Alså en link til http://www.wikipedia.org/wiki/"ditt_søk_her"?

Scha
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Det var akkruat det Scha skrev jeg tenkte på også. Det er jo ikke verre enn å erstatte mellomrom med underscore og appende til nettadressen?
Men det som da i tilfelle vil skje, er at du ikke får noen alternativer.
Da må du skrive nøyaktig, og det er jo ikke alltid man vet nøyaktig.
Så, noe som returnerte søkeresultatet? Hmm. Kan ikke Tcl jeg, men lykke til.
Her: http://www.egghelp.org/tclhtml/3478-4-0-0-1-google.htm finner du jo flere for Google, ikke at jeg har peiling på Tcl-scripting, men kan jo gi deg noen ideer
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Ikke at jeg har tenkt til å skrive scriptet for deg eller noe slikt, men nå er det egentlig ett fett HVILKET språk du skriver scriptet i. Du kan skrive scriptet ditt i php, c eller c++ - eller hvilket som helst annet språk du er komfortabel med. Eneste du må gjøre er å linke det med tcl-scriptet ditt, som er en jævlig smal sak å gjøre.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av ProZhen
Men det som da i tilfelle vil skje, er at du ikke får noen alternativer.
Da må du skrive nøyaktig, og det er jo ikke alltid man vet nøyaktig.
Så, noe som returnerte søkeresultatet? Hmm. Kan ikke Tcl jeg, men lykke til.
Vis hele sitatet...
Men det får du da heller ikke hvis det er et nøyaktig treff på søket, da kommer du direkte til siden for treffet og får ikke noen valgalternativer. Søk f.eks. etter 'TCL'.