Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 841
hei,jeg har e problem med min el-sykkel. jeg kjøpte for en tid tilbake en motor og kontroller på 800w batt er på 10ah og beregnet opp til 500w
dette resulterte i at motoren kutter når jeg gir for mye gass. jeg bestilte da ny kontroll på 500w å regnet med at alt skulle være i orden.

men problemet er der fortsatt, den tåler litt mer belastning før den kutter, men dog problemet er der fortsatt

så mitt spm er kan jeg koble noe imellom kontroll og batteri som gjør at den suger mindre strøm ?

takker for svar
Sist endret av skukketrure; 7. juli 2011 kl. 09:50.
HøyRisiko Psykopat
De fleste litium batteri har en innebygd hjerne som styrer så du bør nok skaffe et annet batteri
Sitat av OlaWaagen Vis innlegg
De fleste litium batteri har en innebygd hjerne som styrer så du bør nok skaffe et annet batteri
Vis hele sitatet...
de er veldig dyre, det jeg tenker på er om jeg kan sette en slags motstand ?! imellom som "struper" suget fra batteriet til feks 400w
En 800W motor trenger en kontroller beregnet for 800 watt og et batteri som klarer a levere nok strøm til oppsettet, så hvorfor du har satt på en kontroller som er underdimensjonert i forhold til motoren for å fikse for svakt batteri det skjønner jeg ikke.

Du har to muligheter:
1. Nytt og kraftigere batteri.
2. Nedgradere motoren til 500w som batteriet ditt er ment for.
Tror disse sykkel kittene bruker stort sett lik motor men med forskjellig kontroll, har ihvertfall lest om folk som har oppgradert til sterkere kontroll. så da burde det vel fungere andre veien også
Det er jo tydelig at motoren (Ikke kontrolleren siden den kun distribuerer strømmen til motoren) trekker mer strøm enn det batteriet kan levere. Noe som gjør at du får et spenningsfall som slår inn beskyttelsesmodus i enten kontroller, batteri eller begge.
Løsningen på dette er nevt i forrige post, men jeg kom på en løsning til:
Ikke gi "for mye gass".