Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 6101
har en kamerat av me som skal tel belgia og kanskje kunne skaffe springkniver og knokejern, hvordan er dette med bagasje på fly,noen som har gjort dette før?
Hadde med et knokejern hjem en gang. Ikke noe problem det... bare stapp det nedi bagasjen og send det på flyet. Tror sjansen for å bli tatt er ganske så liten.
putt det i lomma:P

Nei da ikke gjør det. De sjekker alt som er av håndbagasje som du har med deg, samt at du selv må gå gjennom en sånn metalldetektor ting.

Du kan putte det i kofferten som lastes på flyet å håpe at du ikke blir sjekket i tollen når du henter kofferten din.

Hvis du skal ha med noe som ikke er lovlig så "glem igjen" kofferten din på en flyplass med navn og adresse og sånne ting så blir kofferten levert på posten der du bor
jeg har kjøpt kniv i utlandet.. la det bare ned i baggen jeg, 0 problem, men du kan nok aldri være helt sikker
Jeg har faktisk selv hatt med samekniv med ombord i flyet som handbagasje, uten at det var noe som helst problem. Det var snakk om fra Bodø til Oslo, så ja, jeg måtte gjennom flere sjekker. Men så var jeg tross alt 13-14 år den gangen jeg gjorde det da, så det kan jo godt tenkes at det hadde sitt å si.
B3nd1k det var i gode, gamle dager det ;=)

Hvis det hadde skjedd i dag hadde de drylt deg rett i arresten
Den metoden jeg har nevnt FUNGERER, de har ikke lov til å åpne kofferten din hvis den er "glemt igjen". Ergo da kommer den i posten, 100% den metoden virker.

Trenger ikke å stusse mer på det.
Sist endret av SinHazzard; 5. august 2005 kl. 01:36.
Nåh, jeg var jo speider og alting da, så det kan jo tenkes at det også hadde sin innvirkning på bestemmelsen deres om at jeg kunne ta den med ombord de må jo ha merket den på en eller annen måte, for den lå jo bare i en vanlig bag som ble kjørt gjennom sånn røngtgen-sak
Sitat av SinHazzard
Den metoden jeg har nevnt FUNGERER, de har ikke lov til å åpne kofferten din hvis den er "glemt igjen". Ergo da kommer den i posten, 100% den metoden virker.

Trenger ikke å stusse mer på det.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, hvis de finner en etterlatt koffert har de lov til å sprenge den, fordi det kan være en bombe. Selvsagt har de også lov å åpne den.
Nei de gjør ikke det, en kompis av meg har smuglet dop inn i norge flere ganger på den måten der. Vi snakker faktisk om en koffertverdi på 50 000 her assa!
Hvem pokker bruker en slik måte å smugle på.. All bagasje som ligger uten eier på flyplasser osv blir vel sjekket nå for tiden..
Jeg kjenner en fyr som jobber som bagasjesjauer i SAS, skal spørre han hva som skjer med etterlatt bagasje. Jeg nekter å tro at de "ikke har lov til" å åpne den for å sjekke, spesielt i disse tider hvor terror er så populært.
Nope det fungerer, bare prøv selv. Gjenglemt bagasje sendes til eieren UTEN å bli åpnet.

Edit: eks. Er kanskje litt forskjell fra storbritania til columbia tror jeg.
Sist endret av SinHazzard; 5. august 2005 kl. 02:04.
Har personlig tatt med kniv gjennom sikkerhetskontroll flere ganger (nei ikke smørkniv, ja den du går gjennom), min mening er at sikkerhetskontrollen er en falsk sikkerhet, å ta med våpen på flyet er så enkelt at selv jeg klarer det. Det krever en del av han som sitter og ser på at han skjønner hva han ser på. Det enkleste er å legge kniven sammen med noe annet "lovlig" i metall, feks inntil barbermaskin/mobillader e.l, da skal det litt til å se det.
Nå syns jeg å huske at det var ny standard at all bagasje skulle gjennom en sånn skanner på Oslo lufthavn. Trallebetjenten (eller noe sånt) fikk mye styr pga. husker jeg i tv-serien Oslo Lufthavn (sendt på TVNorge). Så sjansen for å bli tatt er nok mye større nå enn "før".
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Nå er det vel ikke ulovlig å ta med kniv/knokejern på flyet om du legger den i bagasjen.
Jeg hadde med to butterflieskniver, fire spring kniver, en grom sprettert og en softgun hjem i bagasjen når jeg var i kreta sist. Det er ikke no problem, så lenge du ikke blir stoppa i tolla. blir du stoppa så kan det hende de tar det fra deg stasjet, i værste fall får du bot får våpensmugling. Men hvis du ikke ser ut som en værsting, terrorist eller en torpedo, så tror jeg du slipper unna.
Sitat av SinHazzard
Nope det fungerer, bare prøv selv. Gjenglemt bagasje sendes til eieren UTEN å bli åpnet.
Vis hele sitatet...
Jeg fløy til London samme dag som det største terrorangrepet ble utført og var selv vitne til servicepersonellet som plukker opp bagasje som er gjenglemt for å ekspedere den. De var 8 stykker, samtlige bar lette maskingevær av typen MP5, og de virka veldig bestemte på å få kofferten ut av flyplassterminalen.
Sitat av SinHazzard
putt det i lomma:P

Nei da ikke gjør det. De sjekker alt som er av håndbagasje som du har med deg, samt at du selv må gå gjennom en sånn metalldetektor
Vis hele sitatet...

No shit Sherlock ¨

Blir du tatt med knokejern og springkniv så får du en saftig bot siden begge to er ulovelig i Norgesland
Hehe Sherlock<3 :P

Som sagt etter terrorangrepene nå så vil jeg regne med at det er nesten umulig å få noe ulovelig av metall med seg, den kilden som jeg baserer dette faktum på at man får gjenglemt baggasje i posten, han har IKKE gjort det etter terrorangrepet som har vært, så nå vet jeg ikke om det vil fungere på en laaang stund.
de har intensivert all sikkerhet overalt får de som ikke tror det. selv laptopen sekken min med laptop ipod å endel kabler i ble kjørt igjennom rønken 4 ganger før jeg slapp inn på hammerfest flyplass med et widerø fly.
tromsø lufthavn derimot var vist morgen trøtte å så såvidt på skjermen
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av Gilgamesj
Jeg fløy til London samme dag som det største terrorangrepet ble utført og var selv vitne til servicepersonellet som plukker opp bagasje som er gjenglemt for å ekspedere den. De var 8 stykker, samtlige bar lette maskingevær av typen MP5, og de virka veldig bestemte på å få kofferten ut av flyplassterminalen.
Vis hele sitatet...
Bare for å pirke så er vel MP5 en maskinpistol og ikke et gevær
Sitat av z0p
Bare for å pirke så er vel MP5 en maskinpistol og ikke et gevær
Vis hele sitatet...
tomato-tomato

Jeg skjønner ikke hvorfor verden skal hver gang gå på en smell før noe iverksettes. Kan vi ikke ta gode forhandsregler?
Sitat av r33l
tomato-tomato

Jeg skjønner ikke hvorfor verden skal hver gang gå på en smell før noe iverksettes. Kan vi ikke ta gode forhandsregler?
Vis hele sitatet...
De gjør det, det er bare det at slike ting skriver ikke avisene om, for det selger så dårlig.
▼ ... over et år senere ... ▼
er det noen som vet ossen man tar med seg softgun på fly?
å ta med en litne kniv og slikt kan vel ikke være stort, når jeg kom hjem fra thailand ahdde jeg med et sverd på en meter og lit andre mindre låvlige saker, bare send det på flyet å ikke i håndbagasjen så går det fint...

knokejærnet kan må du og legge i bagasjen så en kar før meg i køen med ett belte med beltespenne som et knokejærn, det ble han fratatt og fikk det ikke igjen!
Når jeg skulle reise hjem i fra tyrkia gjennomlyste de baggen min alle 3.
Dette var rett innenfor flyplassen. Litt urolig siden jeg hadde vannpipa og 3-4 t obakksesker med meg hjem.
de gjennomlyste baggen min og, så de må ha sett sverdet me de brydde seg vel ikke..
Mötley Crüe: Aldri i livet om du ble gjennomlyst i inngangen på flyplassen. fordi da kunne du glatt tatt det opp og knerta noen folk
Sitat av Mötley Crüe
de gjennomlyste baggen min og, så de må ha sett sverdet me de brydde seg vel ikke..
Vis hele sitatet...
Når jeg hadde vært i Russland hadde jeg Vladimir Putin i kofferten, men de brydde seg sikkert ikke.

Hadde du sånne tollepapirer på det? Når jeg var i hellas husker jeg at folkene på sverdbutikkene fortalte at de hadde slike papirer å tull
vist svarte ble baggen min gjennomlyst!! den bula jo ut på en side for sverdet var for langt til og ha i baggen!! mulig gutta i bangkok ikke tar slikt så tungt da!

og why in hell skal jeg lyge om slikt?
Sitat av Mötley Crüe
vist svarte ble baggen min gjennomlyst!! den bula jo ut på en side for sverdet var for langt til og ha i baggen!! mulig gutta i bangkok ikke tar slikt så tungt da!

og why in hell skal jeg lyge om slikt?
Vis hele sitatet...
Det blir uansett ord mot ord, kanskje han hadde minus 18 på begge øynene.
Sinnsykt vanskelig og tro på deg.
mulig du har missforstått meg da, det var ikke håndbagasjen men baggen som går i bagasjerommet.. den ble gjennomlyst når jeg dro for og checkin!!

hadde og med lit sprit og boots i slangeskinn som ikke er låv og verken importere i norge og ta med ut fra thailand..
Det er jo lov å ha stasj i bagasjen? Søstrene mine hadde med seg fire sverd i bagen sin de, og det funka som bare faen det
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av SinHazzard
Den metoden jeg har nevnt FUNGERER, de har ikke lov til å åpne kofferten din hvis den er "glemt igjen". Ergo da kommer den i posten, 100% den metoden virker.

Trenger ikke å stusse mer på det.
Vis hele sitatet...
Gjenglemte bagger blir kjørt til Tollvesenet for kontroll før den blir sendt ut med budbil til passasjeren som har gjenglemt dette.

Når det gjelder butterflyknife's og andre slike gjenstander så er disse ulovlige i Norge og om du skulle bli tatt med dem i tollen vil du få et vanvittig hel****
Samme er det om man prøver å smugle inn en f.eks en softgun pistol i håndbagasjen, når denne oppdages av røntgenmaskinoperatøren ville jeg ikke ha vært den personen for å si det sånn..mer sier jeg ikke!
Var i tyrkia i sommer og prøvde og få med en triksekniv hjem, gjemte den godt i bagasjen, men den ble funnet alikevel. Endte opp med at jeg ble hentet av 2 sikkerhetsvakter som spurte hva det var og hvorfor jeg skulle ha den med hjem og svarte det var en suvenir, endte opp med at bagasjen min ble forseglet og måtte igjennom en ekstra sikkerhetskontroll før bagasjen ble sendt videre.
Jeg hadde med meg to knokejern i innsjekket bagasje fra Italia, null stress, men de ble konfiskert fra innsjekket bagasje fra Oslo til Molde.

Noen land er strengere enn andre. Tyrkia er jævlig strenge for eksempel. Da jeg tok båt fra Hellas til Tyrkia, hold de tilogmed igjen passene våre på havna til vi skulle tilbake.
Sitat av db|mfodb
Mötley Crüe: Aldri i livet om du ble gjennomlyst i inngangen på flyplassen. fordi da kunne du glatt tatt det opp og knerta noen folk
Vis hele sitatet...
I Hellas har bagasjen alltid blitt gjennomlyst de gangene jeg har flydd der (3 forskjellige flyplasser) før innsjekking.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
skal jeg lære deg hemligheten? det du gjør er å legge det in i en cdmappe når du legger det i bagasjen..... og når du kommer til flyplassen (før tollen) tar du å legger det i innelomma på jakka..... de skjekker aldri det du har på deg.......og vil du være helt sikker tar du å lager et hul i innerlomma så det detter ned i selve jakka..... da finner de det ikke..... så å si 100% sikkert....
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sinnataeggen
skal jeg lære deg hemligheten? det du gjør er å legge det in i en cdmappe når du legger det i bagasjen..... og når du kommer til flyplassen (før tollen) tar du å legger det i innelomma på jakka..... de skjekker aldri det du har på deg.......og vil du være helt sikker tar du å lager et hul i innerlomma så det detter ned i selve jakka..... da finner de det ikke..... så å si 100% sikkert....
Vis hele sitatet...
Rart ikkje 100% av smuglere bruker metoden da.

Og jo, markerer ei bikkje på deg så sjekker dei nok relativt grundig
sinnataeggen den metoden din virket litt tvilsom og jeg tviler på om det er mange som tørr det.

jeg skal til polen om noen uker og lurer på om det er noen særlig kontroll i polen, tyskland, sverige og norge?
Sitat av sinnataeggen
skal jeg lære deg hemligheten? det du gjør er å legge det in i en cdmappe når du legger det i bagasjen..... og når du kommer til flyplassen (før tollen) tar du å legger det i innelomma på jakka..... de skjekker aldri det du har på deg.......og vil du være helt sikker tar du å lager et hul i innerlomma så det detter ned i selve jakka..... da finner de det ikke..... så å si 100% sikkert....
Vis hele sitatet...
Er dette snakk om noen skikkelige utlandsflyplasser eller? Type Ytre Toten sprøyteflyrullebane? De fleste flyplasser har metalldetektorer og gjennomlysing. Vanligvis vil man legge jakka på rullebåndet. I dette tilfellet vil metalldetektoren pipe som F om du velger å beholde den på. Med mindre knokejernet er laget av et materiale som metalldetektorer ikke reagerer på selvfølgelig.
Har hørt at kirurgisk stål ikke blir oppdaget av metall detektore. stemmer det?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av gaara
Har hørt at kirurgisk stål ikke blir oppdaget av metall detektore. stemmer det?
Vis hele sitatet...
Neppe. Dei fleste detektorer baserer seg på magnetiske felt, og kirurgisk stål vil sette opp et magnetfelt som varierer fra det naturlige.

Det som antakeleg *vil* fungere er tapetkniv-blad i t.d laptopbatteriet ditt, fordi det der ikkje vil skille seg vesentleg ut. Spesielt ikkje om det er litt gjømt. Eller i dvd-spilleren din, sidan den stortsett har ei metallplate uansett...
Det er ikke sant. Vet om flere med x antall piercinger i kirurgisk stål mellom beina som har blitt stoppet i metalldetektorer på flyplasser. Det gjelder forresten folk med plater/skruer operert inn i kroppen også. Men det må være en viss mengde, mine syv små ørepiercinger har aldri trigget noen detektor.
jeg hadde med 2 kniver hjem fra syden en gang! drit svære jævler og når koferten gikk igjenom den greia som de ser hva som er inni gjore de ingenting med det! trur det skal gå bra!
Sitat av vidarlo

Og jo, markerer ei bikkje på deg så sjekker dei nok relativt grundig
Vis hele sitatet...
Hmm.. markerer ei bikkje på metall da??
Klart den gjør det hvis det er drugs da men..
FFS... samme faan, nei du får ikke med deg noen kniv å snakke om ombord i håndbagasjen, ihvertfall ikke av metall.

Bikkjer markerer på det de er opplært til å markere på. Er bikkja trent til det, så vil den f.ex. markere på sprengstoff, dop, våpenolje... you name it. Men det er en METALLDETEKTOR du skal gjennom, bikkja de står med der er 99% sikkert trent til å markere på enten dop eller sprengstoff, eventuelt begge deler, men jeg holder en knapp på sprengstoff, siden de fleste land er mye mer på'n med hva man tar med seg INN av dop enn ut, derimot er de fleste lite begeistra for folk som vil ha med seg skarpe metallgjenstander, sprengstoff, og andre skumle ting ombord.

Bagasjen du sjekker inn er noe helt annet.

Det er ingen regel som sier at du ikke har lov til å ha med deg f.ex. et meterlangt sverd, en rambokniv eller nesten hva som helst av kniver og den slags i DEN INNSJEKKETE bagasjen. Dette har du nemlig ikke tilgang til mens du er ombord. Her er det tilogmed til en viss grad lov til å ha skytevåpen. DENNE bagasjen er det derimot gode sjanser for at vil bli nøye snust på av diverse bikkjer, både etter dop og sprengstoff. Sannsynligvis gjennomlyser de den også, men om det er lov til å KJØPE sverd osv i landet du er i, så har de ingen grunn til å reagere på at det ligger et sånt der, eller hva? Derimot er det absolutt ikke sikkert om det er lov til å ta det med INN i landet du skal til, og det er i såfall tollerne i dette landet sin oppgave.

FAAN til mye idiotspørsmål det kommer her innimellom. Pass dere, så kommer FBI og tar dere for å ha lasta ned piratkopierte filmer.
Sist endret av atomet; 27. februar 2007 kl. 00:42.
er denne typen kniv ulovlig å ta med seg inn i norge?

www.888knivesrus.com/product/CH0011BLS
Utdrag av våpenloven.
"Del I.Om erverv m.v. av skytevåpen og våpendeler (lovens kapittel II).
A.Forbud mot våpen e.l. som ikke faller inn under lovens § 1.
1) Det er forbudt å kjøpe eller på annen måte erverve eie eller inneha elektrosjokkvåpen, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler etc og spretterter.
Denne bestemmelsen gjelder ikke for våpen som er bestemt for eller tilhører politiet eller Forsvaret, eller for våpen som er bestemt for eller tilhører samling.
Det er forbudt å kjøpe eller på annen måte erverve, eie eller inneha armbrøst uten tillatelse fra politimesteren. Det kan gis tillatelse til å erverve og inneha armbrøst når erverver fyller kravene til edruelighet, pålitelighet, alder og behov - eller annen rimelig grunn - for å ha slike våpen. Denne bestemmelse får ikke anvendelse når armbrøst er ervervet før 1. januar 1993.
I særlige tilfelle kan politimesteren dispensere fra forbudet i første ledd."
Vis hele sitatet...

Nei det er en batanga kniv. Ikke lovlig