Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 870
Okei, nå sitter jeg her og holder på å sprekksplodere.

OS: Windows Xp Home Edition gjenopprettet fra DSR (Dell System Restore, trykket Ctrl + F11 i post)

Nettverkskort: Er f*** ikke sikker. Muligens conexant D110 MDC.

Forord: Jeg har ikke noen CD-er fra Dell (mor sin maskin, hun rotet disse bort når hun flyttet hit).

Jeg har en Dell Inspiron 2200 som jeg skal ha trådløst nettverk på. Det er ikke ikon for trådløs nettverkstilkobling under mine nettverkssteder. Ergo tenkte jeg at her er det ikke driver installert. Noe som ble bekreftet når jeg installerte Intel Pro wireless (som ikke var installert som standard).

Jeg har lastet ned drivere fra Dell sin supportside ved hjelp av servicetagen. Men det var jo 10 Forskjellige driver, og jeg har prøvd alle. Etter å ha snakket med en heller sløv Dell support på telefon så nevnte han at driverne måtte installeres i en viss rekkefølge. Noen som vet hva denne rekkefølgen er?

Jeg har lastet ned følgende drivere (står jo seff bare nummer for å gjøre det mest mulig kundevennlig)

R90501
R92088
R115321
R151517
R151519
R155386

Jeg har en mistanke om at det er følgende drivere jeg må installere:
Dell Wireless (Except US,Japan) WLAN Card (R151517) og Intel (R) PRO/Wireless Network Connection (155386). Dette fungerer heller ikke.

Jeg begynner så smått å gå tom for idèer. Noen som har noe intelligent å komme med i forhold til det å faktisk få trådløst nettverk til å funke på denne mannsjiten?
Har vært borti på enkelte Dell-modeller at man må laste ned driveren til chip-settet og installere den før det er mulig å installere driveren for det trådløse nettverkskortet. Kan du ikke forsøke det først?

Ellers er det vanskelig å si hvilken av de trådløse kortene du har i din maskin, så der må du forsøke, dine to gjett høres ut som de mest sannsynlige.
Hei, takk for forslaget, men når jeg gjenopprettet fra image filen som ligger på DSR-partisjonen, så ligger chipsetdrivere installert default. Får jo blant annet lyd og ikonet for lokal tilkobling opp. Men ikke F om jeg får til trådløst nettverk. Jeg sier snart som min mor "Nei da får jeg heller kjøpe meg ny og selge dritten da". Faen til makkverk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei. Jeg tenkte bare aa poste et kjapt spoersmaal her ang. drivere, istedet for aa lage en helt ny traad. Jeg har nettopp reformatert laptopen min med Windows XP Service Pack, installert nettverkskort-drivere, men har et lite problem med stroemsparingen - av alle ting. Jeg gaar til Kontrollpanel > Performance and Maintenance > Power Options > Advanced. Her staar det: "When I close the lid of my portable computer": Do nothing
Dette er det eneste alternativet jeg har. Slik jeg har skjoent skal det vaere en mulighet for aa gjoere slik at maskinen setter jeg i standby naar man lukker Pc'n. Har dette noe med driverne aa gjoere i det hele tatt?
Sist endret av SameGeriljaen; 22. desember 2008 kl. 07:26. Grunn: Skrivefeil
Ja ja, hvor dum er det mulig å bli? Det viser seg (har jeg kommet frem til) at det IKKE følger med trådløst nettverkskort på denne maskinen. Det står på et par sider på nettet at dette er tilfellet med noen av inspiron 2200. Og på lappen fra dell står det ikke noe om trådløst nettverkskort. Dell support fant heller ikke noe når vi feilsøkte pr. telefon. Fikk CD med drivere tilsendt av dell, og dette ga heller ikke noe resultat. Det står også "2200 basic NO9225" på toppen av fakturaen.

Fikk til kablet nettverk, så da er mor fornøyd. Anser denne tråden som løst, dog etter mye irritasjon.
for og få wlan på den maskin må du nok sette i et mini pci wlan kort.
http://www.netgate.com/index.php?cPath=26_34 <- sånn ser dem ut liksom.
det er normlt luke på under siden av laptop , eller under keybord som du kan sette den i.

NB: dell wlan kort er ofte boradcom kort eller atheros kort, bare med annet klistre merke på seg, så enkleste er og åpne laptop se på "produsent" på mini pci kort og se laste ned driver fra produsenten.