Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1322
Hei !

Har en Maxtor ekstern harddisk 200 GB. Her har jeg masse musikk, filmer etc.
I går oppdaget jeg plutselig at halve musikksamlingen min var forsvunnet. Alle mapper fra M-Ø var forsvunnet fra musikkmappen min. Helt uten videre...

Bruker bitcomet til å laste ned musikk, og inne i programmet er det en funksjon som sier åpne mappe, der man åpner mappen man laster ned til. Når jeg da trykker på denne knappen kommer denne mappen opp, med sanger og alt inni. Men det vises ikke i utforsker, og winamp finner heller ikke disse mappene.

Noen som vet hva som har skjedd og kanskje har et motmiddel?
Har du søkt etter eventuelle virus som kan ha funnet veien inn på disken din?
Har en kompis som hadde det samme, det var bare sletta helt uten grunn.
Han lasta ned et recover-program som hjalp han med å recovere 90% av det tapte. Anbefaler at du gooogler etter "recover files" eller no. Vet om program som GetDataBack for NTFS/FAT32 og sånt. Håper du finner ut av det, og lykke til
jeltzin's Avatar
Trådstarter
50 1
Takker for tipset!

Har kjørt antivirus og det finnes ingen virus på maskin.
Sjekket du eksterndisken med antivirusprogrammet?
Hvis du drar ut kabel/kutter strømmen på disken din mens den jobber kan du risikere at mapper og filer forsvinner... Jeg opplevde dette selv en gang, og da tok jeg ut den eksterne disken, satte den på en IDE-kabel, kjørte scandisk på den, og så funka den som ny
jeltzin's Avatar
Trådstarter
50 1
Sitat av mongeland
Sjekket du eksterndisken med antivirusprogrammet?
Vis hele sitatet...
Jepp, ingen virus på noen av diskene mine. Men det som er så underlig er at alt er der, det vises bare ikke i utforsker. Vet jeg stien til en mappe som er forsvunnet, så dukker den opp hvis jeg skriver den inn i adresselinjen.
Sist endret av jeltzin; 19. februar 2005 kl. 17:43.
jeltzin's Avatar
Trådstarter
50 1
Nå har jeg kjørt GetDataBack på disken, funnet filene som jeg manglet. Jeg har kopiert dem over til en annen disk jeg har og der ligger de nå. Det som er litt av problemet er at filene tar plass på disken selv om de ikke synes. Det virker som de er maskert på en eller annen måte. Underlig.

Noen som vet om en måte å få slettet disse filene på?
Les posten min over.
Har du prøvd dette!
Når du kjøper maxtor hd ber du om dette..Kjøp for gud skyld en hd som holder lenger en ett par mnd!!
Personlig erfaring: Kjør harddislen med en annen policy, ie "bla, bla, bla" (windoskanpp + pause) velg enhetsbehandling, velg den respektive harddisken. Trykk policyer, velg mellom "optimaliser for rask fjerning", og "optimaliser for ytelse". Riktig valg etter ditt bruk vil redusere sjansene for tap av data i fremtiden.
jeltzin's Avatar
Trådstarter
50 1
Hehe...

Kjørte scandisk, med alle valg haket av. Tok fire timer, men vips så var mappene der igjen. Latterlig at jeg ikke forsøkte det før.

Men takk for hjelpen folkens!