Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2167
Vil gjerne høre hva dere som driver med musikkproduksjon liker å bruke av VST'er! Selv lager jeg mye trance, og da går det i Sylenth1. Leker meg også litt med ES2 i Logic, og vurderer å skaffe meg Zebra2 fra u-he fordi jeg har hørt mye bra om det. Share your opinion!
Om du mener skaffe som i å kjøpe ville jeg heller gått til innkjøp av en hardware synth.
Her går det mest i massive, sylenth1, z3ta+, B4 II og nexus
UsagiChan's Avatar
Trådstarter
23 2
Sitat av JibbeSander Vis innlegg
Om du mener skaffe som i å kjøpe ville jeg heller gått til innkjøp av en hardware synth.
Vis hele sitatet...
Om jeg hadde hatt penger, hehe Skal jeg ha en hardware synth måtte det blitt en Virus TI eller noe i den duren. Zebra f.eks. koster ikke stort mer enn litt over 1k, så er jo ikke store investeringen.

Sitat av Zirto Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har også Nexus, men er ikke så mange muligheter til å tweake den, så bruker den ikke så mye. Den har mange kule presets da!
Mest Massive og Harmor. 3xOsc liker jeg å bruke til enkle oppgaver, siden det er en så liten og enkel synth. Har akkurat kjøpt Harmor for 1100,- så holder på å fordype meg i den. Virkelig en konge synth!
Mekker stort sett musikk i sunvox, så kopler opp synths live. Varm anbefalning om å prøve dersom du vil lære mer om signalmagi på et litt lavere nivå
Den jeg spiller mest på er nok LizardLounge 3, helt konge rhodes lyd.
Når det kommer til å skru synther liker jeg Harmor og 3xOsc. Drømmer om å kjøpe meg hardware synther og analoge synther men synes vst'er er fint til å opparbeide seg kunnskap først.
Går mye i Nexus, sylenth1 og 3xosc her.
Vill også lære meg Massive, men det virker litt mer avansert så tror jeg venter til jeg kan litt mer.
Her går det i Massive, Sytrus, Sylenth1, B4 II, Harmor og tb_peach!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Driver ikke med produksjon, men komponerer i Sibelius 7, og Avids egen Sibelius Sounds fungerer greit til det formålet. Har dog vurdert å teste East West Quantum Leap Symphonic Orchestra, som virker som har ganske grei lyd!

http://www.youtube.com/watch?v=1XlN0VrjNsM

Noen som har erfaringer med den?
Kontakt 5. Uslåelig.
NI Massive. Vet alle noobs bruker massive etc. etc. men det er en helt fantastisk VST som kan brukes til så veldig mye mer en å bare lage "døbbstepp bass".

Du har så helt utrolig mange muligheter til å skape noe nytt.
Bare for å ha slenge inn: Det du snakker om er VSTi. (Altså Virtual Studio Technology Instrument.) da VST ofte er effekter.

Jeg bruker vanligvis ikke så mange forskjellige, da jeg klarer å lage det jeg skal i de fleste VSTier. (I og med at synth-prinisippet er det samme i de fleste.)

Jeg vil si at du burde fortsette med sylenth1, den er ganske bra egentlig. Zebra er også greit, men har ikke giddi og brukt så mye tid på det.

Nexus 2 derimot, mener jeg egentlig du burde styre halveis unna. Det er en sample-basert softsynth som har relativt få muligheter til å endre på lydbildet, og jeg samt andre jeg kjenner kan fort "høre" at leaden som blir brukt er Nexus 2, om folk ikke har vært flinke nok til å skjule det.

Hydra er også noe du burde teste ut, samt Kontakt 4. (Kontakt 4 er også en sample-basert softsynth, men den har et bibliotek på nesten 120gb nå, med masse "akustiske" instrumenter også, så den er verdt plassen.) EWQL er også bra.

EDIT: Glemte at Kontakt 5 hadde kommet.
Sist endret av Bruskork1; 21. januar 2013 kl. 11:45.
Halion Sonic, Ez serien, Padshop Pro, Mystic og Amp Rack
Lord of the Realm
6 0
Bruker Nexus, Z3ta+, Sylenth1, Zebra og 3OSC.
Alle funker fint greit til trance og house.
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Sytrus og 3xosc er bare digg<3
Noen som har opplevd samme problem som meg? Har fått meg Windows 8, og installerte Lennardigital's Sylenth1. Når jeg åpner VSTi'en i DAW'en kommer det en stemme annenhvert minutt som sier "Thank you for trying this demo". Selv etter at jeg har lisensiert den.
Sitat av insite Vis innlegg
Noen som har opplevd samme problem som meg? Har fått meg Windows 8, og installerte Lennardigital's Sylenth1. Når jeg åpner VSTi'en i DAW'en kommer det en stemme annenhvert minutt som sier "Thank you for trying this demo". Selv etter at jeg har lisensiert den.
Vis hele sitatet...
Pirated? (Da sier det seg nesten selv)
Litt overasket over at mange her svarer 3xOsc og Nexus.. For meg er det aller viktigste når jeg velger softsynth lydkvaliteten.. Uten god lydkvalitet er en god mix så og si umulig å få til.. 3xOsc sånn sett er helt elendig.. Kan så og si ikke spille lenger ned en til C4 før tonen forsvinner og bare blir til rumling.. I tillegg er det _masse_ aliasing hvis du spiller den høyt.. Hører dere det ikke? :P

Nexus skriker "NEXUS" så og si uansett hvilken lyd man bruker, den er for det første så og si untweakable, også er ikke lydene amazing i og for seg heller..

On topic: Mine favorittsynther må være Zebra2, Diva, og en mindre kjent en: nemlig JP6K fra Adam Szabo.. Dette er en softsynth versjon av Jupiter'n, og den har FEIT lyd!! må prøves! Når det kommer til organiske lyder går det mest i kontakt.. Mine favoritt libraries må være Imperfect Samples Fazioli (deilig rundt og varmt piano), EWQL Stringsene (perfekt til typiske "hans zimmer strings".. Men jeg har fått en enorm kjærlighet for de nye violinene til 8dio, nemlig Adagio Violins.. Disse er helt syke, opp til 10 forskjellige legato options per patch.. og så deilig lyd!

Ellers liker jeg Omnisphere for meg spaca og ambient lyder.. Veldig fine til å fylle ut lydbildet!

Vanskelig å si om du mener effekter eller synther når du sier VST, så jeg får ramse opp effekter i samme slengen:

Altiverb: Fineste reverben til "ekte rom". End of story. Til mer syntetiske reverbs går det i ValhallaRoom og Shimmer (check em out)..

Ellers digger jeg alle effektene i FabFilter bundlen.. Timeless er genial til å lage litt crazy delays, Saturn er perfekt for å gi lyden litt mer karakter, og Volcano må være det beste software filteret ever. Ellers, til generell mixing liker jeg veldig godt Waves pluginsene.. S1-en er helt genial for å oppnå skikkelig stereovidde
Har det jeg trenger i Komplete 8
Hva bruker dere til beat making?
Bruker omtrent bare Massive, men har et godtips. native instuments fm8! er en del stress å få hue rundt hvordan den fungerer men vert det!

youtube tutorials hjelper.

Nexus bruker jeg bare om jeg trenger piano da jeg syntes pianoene der er ganske fine

East West tingene er sykt bra, god kvalitet men tar sykt mye plass om du går for de største pakkene :P

ellers går det i effektene som følger med ableton live,

så den var nevnt tiligere her og: tb_Peach: genial til chip lyder