Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 592
Hei.

Jeg vil gjerne ha noen kalkulatorer på nettsiden min for bestemte kalkuleringer.

Jeg fant et script på nettet jeg likte. Det eneste jeg vil legge på er en checkbox som fyller inn en verdi i en bestemt input om du huker den av...
Også kanskje gi den en ny bakgrunnsfarge når du har huket av 'checkboxen'. Men det kan jeg klare selv.

Her er koden:

http://kjemistudenten.priv.no/kalkulatorh/kalk.html

Noen som kan hjelpe mej?
Og jeg har googlet.
Om du er villig til å bruke jQuery-biblioteket har jeg en løsning her:

Kode

<script type="text/javascript" src="http://code.jquery.com/jquery-latest.pack.js"></script>
<script type="text/javascript">
$(function(){
	
	$('#default_values').change(function() {
		
		if ( $(this).attr('checked') ) {
			$('#text').val('Standardtekst');
		}
		else {
			$('#text').val('');
		}
		
	});
	
});
</script>
HTML for scriptet over kan se slik ut:

Kode

<input id="text" type="text" />
<input type="checkbox" id="default_values" />
Den virker slik at når man endrer valuen i en checkbox med id 'default_values' så sjekker den om boksen hukes av eller på. Når man huker den av legger den til en string i textfeltet med id 'text'. Klikker man på checkboxen igjen vil tekstfeltet nulles ut.

Du kan endre IDer som du vil. Bare husk å endre både i HTML og selectoren i jQuery. $('#default_values') tilsvarer et HTML-element med id 'default_values'. Du kan også bruke klasser ved å bytte ut # med . (punktum), akkurat som i CSS.

Edit:
Skal du endre innholdet i flere felt så kopierer du bare denne linjen flere ganger:

Kode

$('#text').val('Standardtekst');
F. eks

Kode

$('#text1').val('kg');
$('#text2').val('dl');
$('#text3').val('cl');
Sist endret av ma10as; 7. januar 2012 kl. 23:42.
Takker, det fungerte fint det!

Detaljert forklaring og, bare bra!
Sist endret av Fyllingz; 8. januar 2012 kl. 00:02.