Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  196 18524
Kom til Norge – Alt er gratis.

Asylpolitikk er et av de emnene jeg brenner for, men det er også et av de emnene jeg hater å konversere og/eller diskutere om. Jeg føler at mitt syn på innvandrere og asylsøkere blir sett på som rasistisk, noe jeg stadig får høre når jeg diskuterer dette emnet.

Min mening kan jeg ganske enkelt koke ned til to ord: ”Steng grensen.”
Folk sier at det selvfølgelig ikke er så lett, men det er det. Stans alt som heter asylmottak. Prioriter våre egne landsmenn!
Jeg skal i det følgendes innlegget presentere mine meninger om asylpolitikken i Norge. Jeg vil også komme med en del forstyrendes faktaopplysninger om den absurde asylpolitikken og dens kostnader for nasjonen våres.

Asylpolitikken i Norge er helt paradoksal, fornuftsstridig, og urimelig ovenfor befolkningen i Norge.
Asylpolitikken per dags dato er helt ute av kontroll.
Hvorfor skal egentlig Norge ta mer ansvar enn noe annet land når det kommer til å hjelpe mennesker i nød?
Hvorfor skal våres lille nasjon hjelpe personer som ikke er norske statsborgere når vi selv har problemer som trenger prioritering, og flere alvorlige saker som bør tas stilling til?
Er det ikke viktigere å få bedre veier, eldreomsorg, og skoler enn det er å hjelpe mennesker fra andre land? Er det ikke viktigere å prioritere våre barn, våre eldre og våre syke?
Er det egoistisk å sette seg selv og sine egne før andre?

La oss se det på denne måten:
Du har fått utbetalt 28.000 kroner i lønn.
Du har beregnet utgiftene dine til samlede 19.000 (mat, strøm, telefonregning, lån og andre regninger)
Du sitter igjen med 9000 kroner som du kan bruke på hva du vil, og bestemmer deg for å spare 5000 av de resterende 9000 kronene du kommer til å få hver måned. Etter 8 måneder vil du har råd til å pusse opp det gamle kontoret ditt som har vært i dårlig stand de siste årene. Det nye kontoret vil føre til at du får bedre arbeidslyst, og du vil få gjort mer, noe som er synonymt med mer penger. Vi vet alle at tid er penger, og ettersom du jobber hjemme på kontoret ditt, så vil dette si at ”Tid er penger” er veldig gjeldendes i ditt tilfelle.
I det du planlegger hvordan du skal få gjort dette på en billig og lettvint måte, så får du en telefon fra naboen din. Nabolaget har bestemt seg for å hjelpe barna til den nylig avdøde fru ruth lenger borte i gaten. Huset hennes brant ned forrige uke, og barna hennes har ingen plass å bo. De ønsker at du skal ta ansvar for barna hennes, selv om du aldri har pratet med verken fru ruth eller barna hennes. Du har lyst til å hjelpe, men dette vil føre til at utgiftene dine vil øke drastisk fremover.
Du setter deg i tenkeboksen og tenker over situasjonen. Er det egentlig ditt ansvar? Er det egentlig verdt å utsette oppussingen for en sak du ikke har noe med?

Velger du å prioritere de som aldri har gjort noe for deg, eller velger du å beholde pengene selv?

Er det egoistisk å ønske det beste for seg selv?
Jeg tror dette kan være en fin sammenligning. Vil vi hjelpe mennesker fra andre land, eller vil vi bygge ut og forbedre samfunnet? Ønsker vi virkelig å prioritere asylsøkerne fremfor våre egne landsmenn?

Jeg tror vi alle har i underbevisstheten vår at vi heller vil hjelpe våre egne.
Om jeg går forbi to uteliggere så gir jeg heller 50 kroner til den norsktalende personen, enn 50 kroner til den tydelige utenlandske personen. Jeg er slettes ikke noen rasist eller rasebevist, men jeg ønsker å prioritere mine egne landsmenn. Jeg setter ikke høyere verdi på mine egne landsmenn, men jeg ønsker å prioritere de.

Så går jeg videre til mitt neste spørsmål:
Er det å kaste fra seg ID-papirer blitt synonymt med gratis inngang til Norge?
Det er en enorm økning på mennesker som brenner ID-papirene sine for å kunne entre Norge uten å møtte gjøre rede for sin egentlige identitet. Dette kommer av flere grunner, men hovedgrunnene til dette er at utenriksdepartementet ikke skal ha mulighet til å sende de tilbake til hjemlandet deres.

I 2008 kom det totalt 14.431 asylsøkere til Norge. Dette katastrofale tallet er dobbelt så høyt som det var i 2007. Hva vil skje med Norge og den norske kulturen om vi fortsetter denne dramatiske økningen? Skal vi ha en videre oppgang på 100 % i året? Skal vi tillate dette å skje med landet vårt? Skal barna våres vokse opp i et land med asylmottak i hvert hjørne? Jeg kan trekke paralleller fra asylmottak til infiltrering og dårlig integrering av innvandrere og de som får innvilget asyl av den norske stat, men jeg skal ikke dra dette innlegget mot dette emnet.

Jeg kan legge til at kun 3,8 % av alle som fikk innvilget asyl, hadde pass å identifisere seg med. Resten av asylsøkerne som fikk innvilget asyl(Hele96,8 %) hadde ikke noen form for gyldige identifikasjonspapirer. Selv om kun 543 personer kunne identifisere seg selv, så ble det innvilget asyl til 40 % av asylsøkerne som søkte. Dette gir asylsøkerne 4/10 i odds på å komme inn i Norge, og om de ikke kommer inn i Norge, så drar de til Sverige der de har like god sjanse på å komme inn.
Skal det være så enkelt? Kan ikke vi sende en reklamefilm på afghansk tv der vi reklamerer med at 4 av 10 personer slipper inn i Norge om de dypper fingertuppene i syre og brenner ID-papirene sine?

Det kan legges til at flesteparten av de 7000 som ikke fikk asyl, ikke ble sendt tilbake til hjemlandet sitt. Hva kommer dette av? Det at vi ikke sender de tilbake er det samme som å gi de asyl. De har ikke lov til å være her, men de blir ikke tvunget til å forlate landet? Jeg kjenner jeg blir forbannet inni meg når jeg tenker på det. Dette fører meg videre til neste spørsmål

Hva gjør egentlig staten for å fjerne de personene som oppholder seg ulovlig i Norge?
Ingenting. De gjør ingenting for at personer som oppholder seg ulovlig i Norge skal bli sendt bort. Budsjettet for retur av asylsøkere som har fått avslag på søknad om asyl i Norge er på 20 millioner kroner. Som jeg tidligere nevnte, så er det 60 % av asylsøkerne som får avslag på søknadene sine. Dette tilsvarer at 9000 av de 15.000 som er ventet å søke asyl i Norge i 2009, vil få avslag på sin søknad om å få innvilget asyl. Prisen på å få sendt hver person ut av landet blir beregnet til 2.220 kroner pr. person, dersom 60 % får avslag. Dette blir 19,8 millioner kroner for 9000 personer. Hva med de 18.000 personene som oppholder seg i Norge uten oppholdstillatelse?
Det er 100 % umulig for staten å få funnet og tvangssendt 18.000 illegale innvandrere ut av landet for 200.000 kr.

Hvor mye av skattepengene går til integrering og asylpolitikken?
I 2009 vil det bli brukt 8,6 milliarder til integrering og asylpolitikken. Dette er hele 3,4 milliarder mer enn i 2006. Skal vi la denne katastrofale økningen fortsette? Skal vi fortsette å øke den allerede høye summen med over 30 % hvert tredje år?

Hva kunne de pengene ha blitt brukt på?
De kunne ha blitt brukt på mer moderne læremidler til de offentlige skolene i landet vårt.
Jeg går selv på privatskole, og finner denne skolen som en fantastisk skole i forhold til de andre skolene jeg har vært på. Dårlige toaletter, dårlige undervisningsmidler, inkompetente lærere og dårlige muligheter for å kjøpe lunsj i form av kantine og lignendes.
Det er mange andre ting man kunne ha brukt pengene på. Det er uendelig med muligheter, men det er det ene, store problemet – Penger! Penger står i veien for det meste, så hvorfor skal vi ikke kutte ned der det virkelig ikke er nødvendig å ha pengene, og overføre summene til de sektorene som virkelig har behov for pengene?
Sitat av Trakt0r Vis innlegg
Hvorfor skal egentlig Norge ta mer ansvar enn noe annet land når det kommer til å hjelpe mennesker i nød?
Hvorfor skal våres lille nasjon hjelpe personer som ikke er norske statsborgere når vi selv har problemer som trenger prioritering, og flere alvorlige saker som bør tas stilling til?
Vis hele sitatet...
På grunn av internasjonale avtaler, og at ingen fortjener å bli utsatt for tortur og forfølgelse bare fordi de ikke trakk vinnerloddet og ble født i vesten
Hva gjør egentlig staten for å fjerne de personene som oppholder seg ulovlig i Norge? ikke godt å si ... de bruker jo politiets ressurser på å ta sykkelister som sykler på rødt lys så...


Er det egoistisk å ønske det beste for seg selv?

nei ikke etter min mening, "meg først også de andre"



hmm... norge har jo krav til å ta inn "flyktninger" etter hva jeg har hørt ... men hva med island? de er jo kraftig konkurs.. kan ikke bare island ta inn et 100 000 innvandrere og la dem jobbe i kull gruvene for en billig penge... det kunne jo virket ....(slapp av jeg mener ikke dette seriøst..)
Sist endret av random40348; 15. september 2009 kl. 21:14.
Vi kan gjøre det veldig enkelt: Starte å se på asylsøkere som en stor ressurs og ikke som en belastning.

Vi kan for eksempel opprette programmer for å få asylsøkere i arbeid og/eller på skole, istedenfor at de stues vekk på asylmottak. Slik det er i dag er det mange som ender opp med å gjøre kriminelle handlinger, siden de ikke får arbeidstillatelse mens de venter på at søknaden behandles.

Fullført utdanning eller fast arbeid bør gjøre at de prioriteres fortere når det kommer til oppholdstillatelse og statsborgerskap. Slik det er i dag er det ofte de snille som blir sendt hjem, mens en eller annen voldtektsforbryter får være fordi han risikerer dødsstraff i hjemlandet.

Gjør vi det på denne måten, kan vi tjene på å være åpne, samtidig som vi hjelper trengende mennesker.
Bra innlegg Trakt0r.

Husker da jeg gikk på barneskolen og en utlending i klassen fikk batanga kniv av faren sin for å "beskytte" seg selv. Når dette er starten på livet ditt har det ikke mye med intrigering å gjøre.
Sist endret av Source; 15. september 2009 kl. 21:22.
Du bryter omtrent alle diskusjonsregler i innlegget ditt. For det første strør du om deg med tendensiøse/ladede og subjektive ord sånn som "katastrofale tallet", "dramatiske økningen", og "absurde asylpolitikken", uten at du underbygger det med fakta. Jeg skulle også like å se kilder for all statistikken som du kommer med.

Det er fristende å ta innlegget for seg, for å bryte det ned påstand for påstand, men det er ingen vits siden du allerede har bestemt deg for at det er viktigere å bygge veier i Norge enn å hjelpe folk som dør av sult i andre land.

Jeg liker heller ikke at du bruker ord som "nasjonen vår" og "ungene våres" (våres er forøvrig ikke et ord), fordi denne hersketeknikken gjør at du prøver å si at vi, jeg og deg, har noe felles. Det har vi ikke. Jeg har mye mer til felles med en arbeider fra India enn jeg har med deg, og jeg vet ikke engang hvem du er.
Ja det er forbanna egoistiskt. Vi er rett og slett heldige med hvilken livmor vi havnet i og det skulle bare mangle at vi tar inn folk som kommer hit og ber om vår hjelp og beskyttelse. Jeg kan ikke begripe hvordan du kan finne det moralskt forsvarlig å stenge grensene for asylsøkere.

Og seriøst den analogien din burde du tenke igjennom en gang til. Sette oppussing av kontoret ditt opp mot å skaffe husly for barn som er uten husly? Virkelig?

Jeg kan kanskje virke litt krass nå men jeg klarer ikke å argumentere saklig mot deg da det hele blir litt absurd
Hvorfor ikke bare lage asylmottak i de landende de kommer fra? Hadde ikke det både vært enklere, billigere og en større sjanse for å bygge opp landet?
Er ganske sykt hvor mye hver asylsøker og utlending i fengsel og utlendinger på trygd og sosialpenger koster landet vårt hvert år. Forslaget med å belønne utlendinger for å reise hjem er kjempebra, og de skulle fått bedre vilkår for å reise hjem. Men til dere skap-frpere som tro at frp skal redde landet ved å hive ut innvandrere så er det feijing for egen dør vi trenger mest, er tross alt vi som har sluppet de inn. Vesten er råttent
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor dere lovpriser DonTomaso for ethvert innlegg han skriver, kan noen opplyse meg? Er det liksom fordi han formulerer seg godt og kommer med et slående budskap? lolz
Sist endret av Alfadir; 15. september 2009 kl. 21:28.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hvorfor ikke bare lage asylmottak i de landende de kommer fra? Hadde ikke det både vært enklere, billigere og en større sjanse for å bygge opp landet?
Vis hele sitatet...
Hva gjør du med land hvor det pågår krigføring? Logistikken? Hva med land hvor det kommer få søkere? Hvor man har regimer som ikke er samarbeidsvillige? Osv, osv, osv
Det som jeg blir både trist og lei meg over er hvordan du ser på innvandrere. Du ser på de som en trussel for Norge, en belastning for Norge og som apekatter. Faktum er at mange er på flukt, trenger mat, trenger et sted å bo, har mistet familien sin osv. Slutt å se ned på de, hør heller på Nichotin som sier vi må heller se det positive i å ha innvandrere i Norge. De er faktisk mennesker veitdu.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hvorfor ikke bare lage asylmottak i de landende de kommer fra? Hadde ikke det både vært enklere, billigere og en større sjanse for å bygge opp landet?
Vis hele sitatet...
Har du PEILING på kva asyl vil sei? Det vil sei å søke tilflukt fordi heimlandet ditt ikkje er i stand til å beskytte deg, av ein eller annan grunn. For mange vil det sei at dei er politiske dissidenter som heimlandet vil internere eller avrette totalt på sida av alle menneskerettlege prinsipp.

Forslaget ditt er så totalt på trynet at det er knapt verdt å kommentere med meir enn at du åpenbart ikkje har forstått formålet med asylinstituttet.
Min mening om dette er som følger:

Lærer de seg norsk så godt som mulig, retter seg etter norske lover og PRØVER iallfall å skaffe seg jobb så la de bli. Med en gang de blir en utgiftspost for skattebetalerne ifølge av trygdepenger og andre tiltak så mener jeg at de ikke burde være her. Jeg er ikke rasist på noen måte, men heller vel mot sterk nasjonalist.

Og hvis de gjør ugjerninger som bryter mot norsk lov, send de ut uten nøling. De får en sjanse til å innrette seg etter oss, både etter lover og regler, hvis ikke ryker de ut.
Kommunen jeg opprinnelig er fra _tjente_ penger på å ha asylmottak. Greie folk var det der også, jeg såg ingen som stjal eller voldtok.

Rart det der.

De innvandrerne jeg merker mest i Oslo er i grunn svensker, og de prøver ikke engang å legge om til norsk når de prater til meg. Forstår ingenting.
Snakker du dansk i danmark? Eller svensk i sverige? Sannsynligheten er stor at svaret er nei, du gjør ikke det.Hvorfor? Fordi språket er såpass likt. Og har du hørt en svenske prøve å snakke norsk før:P? Det høres ganske forjævlig ut.
Er det noe som provoserer meg så er det alle de som snakker om å hjelpe de fattige når det er diskusjon om innvandringspolitikken. De aller fattigste har ikke råd til å komme seg hit! Hvis noen er så naive å tror at det er de fattigste som kommer hit tar de grundig feil.
Sist endret av flexx; 15. september 2009 kl. 22:19.
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Kommunen jeg opprinnelig er fra _tjente_ penger på å ha asylmottak. Greie folk var det der også, jeg såg ingen som stjal eller voldtok.

Rart det der.

De innvandrerne jeg merker mest i Oslo er i grunn svensker, og de prøver ikke engang å legge om til norsk når de prater til meg. Forstår ingenting.
Vis hele sitatet...
Greit at du ikke så noe, men at det har vært tilfeller av voldtekter kan du ikke komme unna med. Vet såfall om en voldtekt, men det var like etter at mottaket ble etablert. I den senere tiden så har jo det vært en til sak, men om han ble dømt husker jeg ikke.

Det er for så vidt greit at det kommer asylsøkere til landet, men personlig mener jeg at det er på tide å gjøre asylpolitikken litt strengere når de først har kommet til landet. Med det mener jeg at de som er ID-løse kanskje bør få være på et lukket asylmottak inntil søknaden er behandlet.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det er fristende å ta innlegget for seg, for å bryte det ned påstand for påstand, men det er ingen vits siden du allerede har bestemt deg for at det er viktigere å bygge veier i Norge enn å hjelpe folk som dør av sult i andre land.
Vis hele sitatet...
Jeg ser på det som en positiv ting om du gjør dette. Jeg er slettes ikke trangsynt, og tar all kritikk til meg.(så samt den er konstruktiv)

Jeg er åpen for videre diskusjon, så om du mener at du kan bryte ned påstand for påstand, så håper jeg du gjør det.
Sitat av Bendikfa Vis innlegg
Det som jeg blir både trist og lei meg over er hvordan du ser på innvandrere. Du ser på de som en trussel for Norge, en belastning for Norge og som apekatter. Faktum er at mange er på flukt, trenger mat, trenger et sted å bo, har mistet familien sin osv. Slutt å se ned på de, hør heller på Nichotin som sier vi må heller se det positive i å ha innvandrere i Norge. De er faktisk mennesker veitdu.
Vis hele sitatet...

Hvor skrev han at han så på de som apekatter ? Legge ord i munnen på folk er flott anti-rasistisk debatteknikk.

Sitat av Kalakov Vis innlegg
Kommunen jeg opprinnelig er fra _tjente_ penger på å ha asylmottak. Greie folk var det der også, jeg såg ingen som stjal eller voldtok.

Rart det der.

De innvandrerne jeg merker mest i Oslo er i grunn svensker, og de prøver ikke engang å legge om til norsk når de prater til meg. Forstår ingenting.
Vis hele sitatet...
Hvordan tjente de penger på det ?
Sist endret av St.Vitus; 15. september 2009 kl. 22:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vi har høy bnp per innbygger, vi har en sabla liten befolkning, og en lav fødsels rate. hva er galt med litt ekstra arbeids kraft?
Sitat av madbertha Vis innlegg
.

Det er for så vidt greit at det kommer asylsøkere til landet, men personlig mener jeg at det er på tide å gjøre asylpolitikken litt strengere når de først har kommet til landet. Med det mener jeg at de som er ID-løse kanskje bør få være på et lukket asylmottak inntil søknaden er behandlet.
Vis hele sitatet...
La meg gjette; du stemte FRP!? Det finnes en mellomting her. Det er faktisk ikke bare FRP som ønsker å stramme inn på asylpolitikken. Det gjør også for eksempel AP. Men det er lang vei derfra til lukkede asylmottak, for ikke og glemme full innvandringsstopp.
Sitat av Nightkin19n Vis innlegg
Vi har høy bnp per innbygger, vi har en sabla liten befolkning, og en lav fødsels rate. hva er galt med litt ekstra arbeids kraft?
Vis hele sitatet...
Lurer på hvorfor de sender ut folk som er i fullt arbeid..
På jobben min er det flere asylsøkere, eller hva dem nå er. Nå er 1 plutselig blitt sendt ut av landet, mens 3 har fått beskjed om at de vil bli sendt ut..

Dette er folk som har jobbet i 2-3år i samme jobben, fått seg dame og er generellt godt inntegrert i samfunnet. Men plutselig får beskjed om at de skal ut..!

Samtidig er det kommet 30+ nye asylmottakere til asylmottaket som ikke gjør en drit om dagen..

Føler jeg blir forbanna av å tenke på det..
Synd det ikke ble regjeringsskifte!!
Sitat av Trakt0r Vis innlegg
Kom til Norge – Alt er gratis.
Vis hele sitatet...
Alt gratis? Vel. Verdens dyreste land, og massevis av folk som deg. Vet ikke hvor enkelt det egentlig er.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Du bryter omtrent alle diskusjonsregler i innlegget ditt. For det første strør du om deg med tendensiøse/ladede og subjektive ord sånn som "katastrofale tallet", "dramatiske økningen", og "absurde asylpolitikken", uten at du underbygger det med fakta. Jeg skulle også like å se kilder for all statistikken som du kommer med.

Det er fristende å ta innlegget for seg, for å bryte det ned påstand for påstand, men det er ingen vits siden du allerede har bestemt deg for at det er viktigere å bygge veier i Norge enn å hjelpe folk som dør av sult i andre land.

Jeg liker heller ikke at du bruker ord som "nasjonen vår" og "ungene våres" (våres er forøvrig ikke et ord), fordi denne hersketeknikken gjør at du prøver å si at vi, jeg og deg, har noe felles. Det har vi ikke. Jeg har mye mer til felles med en arbeider fra India enn jeg har med deg, og jeg vet ikke engang hvem du er.
Vis hele sitatet...
Du er en veldig smart mann!
Dette innlegget inneholder så og si alle tanker som kommer etter innlegget til trådstarter.
At du(trådstarter) kan være så egoistisk er vondt å lese, så du kan drite i å snakke om "vi" fordi jeg og deg har ingenting til felles.
Sist endret av Widow; 15. september 2009 kl. 23:41. Grunn: Så at det kunne misforstås
Hmm. Jeg ser heller ikke noe problemer med å ta inn innvandrere som ressurs både kulturelt sett, som arbeidskraft etc. Det er nok ikke det folk har problemer med heller. Folk her inne ser kun! det positive med å ta inn innvandrere og glemmer at det er et kjempe ansvar når det gjelder intergrering. Hvertfall slik media fremstiller det, så er det en del innvandrere som aldri kommer i arbeid, og (mulig på grunn av arbeidsløshet?) driver kriminell virksomhet. Kanskje i Norge er det spesielt viktig med intergreringen, siden vi har et velferdssystem som er tilsynelatende lett å få goder ut av (er vel dette trådstarter mener med alt gratis, cezar - så vanskelig var det vel ikke å forstå?).

Sånn personlig tror jeg også at kultur spiller en større rolle enn hva folk her aner. Jeg har den oppfattining at hvis man kommer fra et land der man ikke får noenting gratis, og må fighte med nebb og klør for å overleve, så påvirker det deg en del. Da tror jeg det kan bli en kræsj når man kommer til Norge, hvor man helst vil hjelpe alle, og regner med at folk ikke utnytter systemet.

Dette er utfordringer man må ta tak i, og selv om vi alle er enige i at innvandring generelt er en ressurs, så må man også kunne innrømme at det også følger med problemer. Igjen, personlig tror jeg det beste ville vært å begrense innvandringen en del (ta for det meste inn asylsøkere som virkelig trenger det), og satse på å intergrere de som er her enda bedre.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av Trakt0r Vis innlegg
Asylpolitikken i Norge er helt paradoksal, fornuftsstridig, og urimelig ovenfor befolkningen i Norge.
Asylpolitikken per dags dato er helt ute av kontroll.
Hvorfor skal egentlig Norge ta mer ansvar enn noe annet land når det kommer til å hjelpe mennesker i nød?
Vis hele sitatet...
Fordi vi kan. Norge er et land med enorme ressurser, og nordmenns levestandard kommer ikke på NOEN måte til å kunne påvirkes av hvilken som helst realistisk mengde asylsøkere som kommer til landet. Det vil altså si; Norge kan tilby uvurderlig hjelp, uten nevneverdige ulemper for innbyggerne.

Sitat av Trakt0r Vis innlegg
Hvorfor skal våres lille nasjon hjelpe personer som ikke er norske statsborgere når vi selv har problemer som trenger prioritering, og flere alvorlige saker som bør tas stilling til?
Er det ikke viktigere å få bedre veier, eldreomsorg, og skoler enn det er å hjelpe mennesker fra andre land? Er det ikke viktigere å prioritere våre barn, våre eldre og våre syke?
Er det egoistisk å sette seg selv og sine egne før andre?
Vis hele sitatet...
"Alvorlige saker"? Kjære deg gutten min, du må se deg litt rundt. Det er ingen saker som er alvorlige i Norge. Folk dør ikke av sult hver dag, vi er ikke herjet av sykdommer og våre eldre blir ikke kastet på dør om de ikke kan gjøre nytte for seg. Alle de politiske spørsmål du ser politikerne diskutere på TV, er bare finpussing, om vi skal sette det i kontrast til resten av verden. Om du virkelig syns at bedre skoler og bedre veier er viktigere enn å redde tusenvis av menneskeliv, da vil jeg påstå å si at du har en etisk eller psykisk defekt et eller annet sted. For det er down right irrasjonelt.

Sitat av Trakt0r Vis innlegg
La oss se det på denne måten:
Du har fått utbetalt 28.000 kroner i lønn.
Du har beregnet utgiftene dine til samlede 19.000 (mat, strøm, telefonregning, lån og andre regninger)
Du sitter igjen med 9000 kroner som du kan bruke på hva du vil, og bestemmer deg for å spare 5000 av de resterende 9000 kronene du kommer til å få hver måned. Etter 8 måneder vil du har råd til å pusse opp det gamle kontoret ditt som har vært i dårlig stand de siste årene. Det nye kontoret vil føre til at du får bedre arbeidslyst, og du vil få gjort mer, noe som er synonymt med mer penger. Vi vet alle at tid er penger, og ettersom du jobber hjemme på kontoret ditt, så vil dette si at ”Tid er penger” er veldig gjeldendes i ditt tilfelle.
I det du planlegger hvordan du skal få gjort dette på en billig og lettvint måte, så får du en telefon fra naboen din. Nabolaget har bestemt seg for å hjelpe barna til den nylig avdøde fru ruth lenger borte i gaten. Huset hennes brant ned forrige uke, og barna hennes har ingen plass å bo. De ønsker at du skal ta ansvar for barna hennes, selv om du aldri har pratet med verken fru ruth eller barna hennes. Du har lyst til å hjelpe, men dette vil føre til at utgiftene dine vil øke drastisk fremover.
Du setter deg i tenkeboksen og tenker over situasjonen. Er det egentlig ditt ansvar? Er det egentlig verdt å utsette oppussingen for en sak du ikke har noe med?Velger du å prioritere de som aldri har gjort noe for deg, eller velger du å beholde pengene selv?
Vis hele sitatet...
Usannsynlig dårlig sammenligning. Du bør kanskje i det minste prøve å beholde deg saklig når du skal argumentere for noe, og ikke blåse hver eneste punkt ut av proporsjoner. Det er ingen som ber deg ta vare på asylsøkere. Du slipper å huse noen som helst. Det bidraget du betaler til asylsøkerne har allerede blitt regnet med i dette tilfellet. Skatten. Du betaler en _mikroskopisk_ andel av dine inntekter for at asylsøkere skal få en sjanse til et nytt liv her i Norge. Men den 0.01% av inntektene dine er kanskje for mye på å bruke på ikke-norske menneskeliv?

Sitat av Trakt0r Vis innlegg
Er det egoistisk å ønske det beste for seg selv?
Jeg tror dette kan være en fin sammenligning. Vil vi hjelpe mennesker fra andre land, eller vil vi bygge ut og forbedre samfunnet? Ønsker vi virkelig å prioritere asylsøkerne fremfor våre egne landsmenn?
Vis hele sitatet...
Du skal være litt forsiktig med hvordan du bruker ordet "vi". Det eneste jeg og du har til felles er at vi ble født i Norge. Verken mer eller mindre. Hvorfor vil du forresten hjelpe nordmenn, men ingen andre? Har du en slags sinnssyk tilknytning til dine landsmenn som ingen andre ser ut til å inneha eller skjønne? Det fins en kjent gruppe som sprer hat og rasisme ved å skjule det i patriotisme her til lands.

Sitat av Trakt0r Vis innlegg
Jeg tror vi alle har i underbevisstheten vår at vi heller vil hjelpe våre egne.
Om jeg går forbi to uteliggere så gir jeg heller 50 kroner til den norsktalende personen, enn 50 kroner til den tydelige utenlandske personen. Jeg er slettes ikke noen rasist eller rasebevist, men jeg ønsker å prioritere mine egne landsmenn. Jeg setter ikke høyere verdi på mine egne landsmenn, men jeg ønsker å prioritere de.
Vis hele sitatet...
Så hvorfor prioritere dem? De er ikke verdt mer eller mindre, og det er etter din mening ingen forskjeller mellom "dem" og "oss", så hvor kommer prioriteringen fra?

Sitat av Trakt0r Vis innlegg
Så går jeg videre til mitt neste spørsmål:
Er det å kaste fra seg ID-papirer blitt synonymt med gratis inngang til Norge?
Det er en enorm økning på mennesker som brenner ID-papirene sine for å kunne entre Norge uten å møtte gjøre rede for sin egentlige identitet. Dette kommer av flere grunner, men hovedgrunnene til dette er at utenriksdepartementet ikke skal ha mulighet til å sende de tilbake til hjemlandet deres.

Jeg kan legge til at kun 3,8 % av alle som fikk innvilget asyl, hadde pass å identifisere seg med. Resten av asylsøkerne som fikk innvilget asyl(Hele96,8 %) hadde ikke noen form for gyldige identifikasjonspapirer. Selv om kun 543 personer kunne identifisere seg selv, så ble det innvilget asyl til 40 % av asylsøkerne som søkte. Dette gir asylsøkerne 4/10 i odds på å komme inn i Norge, og om de ikke kommer inn i Norge, så drar de til Sverige der de har like god sjanse på å komme inn.
Skal det være så enkelt? Kan ikke vi sende en reklamefilm på afghansk tv der vi reklamerer med at 4 av 10 personer slipper inn i Norge om de dypper fingertuppene i syre og brenner ID-papirene sine?

Det kan legges til at flesteparten av de 7000 som ikke fikk asyl, ikke ble sendt tilbake til hjemlandet sitt. Hva kommer dette av? Det at vi ikke sender de tilbake er det samme som å gi de asyl. De har ikke lov til å være her, men de blir ikke tvunget til å forlate landet? Jeg kjenner jeg blir forbannet inni meg når jeg tenker på det. Dette fører meg videre til neste spørsmål

Hva gjør egentlig staten for å fjerne de personene som oppholder seg ulovlig i Norge?
Vis hele sitatet...
Dette jobbes aktivt med for å forbedre. Følg med i media så kanskje du får med deg en ting eller to. Ser ut som det kan trenges.

Sitat av Trakt0r Vis innlegg
Hva kunne de pengene ha blitt brukt på?
De kunne ha blitt brukt på mer moderne læremidler til de offentlige skolene i landet vårt.
Jeg går selv på privatskole, og finner denne skolen som en fantastisk skole i forhold til de andre skolene jeg har vært på. Dårlige toaletter, dårlige undervisningsmidler, inkompetente lærere og dårlige muligheter for å kjøpe lunsj i form av kantine og lignendes.
Det er mange andre ting man kunne ha brukt pengene på. Det er uendelig med muligheter, men det er det ene, store problemet – Penger! Penger står i veien for det meste, så hvorfor skal vi ikke kutte ned der det virkelig ikke er nødvendig å ha pengene, og overføre summene til de sektorene som virkelig har behov for pengene?
Vis hele sitatet...
Det er faktisk utenfor min forståelse hvordan du kan dra skolesystemet inn i en debatt om innvandring. Du mener faktisk at vi burde bli bedre på skoler på kostnad av flere tusen menneskeliv? Det er absurd!

Jeg skal si deg hva dette landet ikke trenger. Det trenger IKKE radikale, rasistiske og ikke minst usannsynlig naive politiske syn. Det trenger IKKE folk som sprer hat og bedyrer sin uskyld i for av patriotisme (folk som deg).

Forøvrig; om jeg måtte valgt mellom deg og en tilfeldig asylsøker til å bo i stua mi, ville jeg følt meg langt mer komfirtabel med den random asyksøkeren. Sjansene har det for at jeg og Khamid Irusjan har mye mer til felles enn jeg og du har
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Trakt0r Vis innlegg
Kom til Norge – Alt er gratis.

Asylpolitikk er et av ....
Vis hele sitatet...
Du sier at du heller gir 50kr til en norsk uteligger, istedenfor en uteligger som ikke har norsk bakgrunn.
Det som fascinerer meg er at du faktisk gir penger til den uteliggeren i utgangspunktet. Du skrev jo at du ikke ville gi støtte til kidsa til Fru Ruth fordi du ikke kjente de? Kjenner du alle uteliggere du går forbi?

Du vil prioritere eldreomsorg, sier du. Hvorfor vil du prioritere eldreomsorg når du bare er 19 år? Det er jo enda 45 år til du selv blir pensjonist! Hvorfor bruke dine egne penger på en gjeng gamlinger som du aldri har møtt før og aldri har møtt? Det er jo snakk om prioriteringer, er det ikke? Sette "oss" selv foran andre, for det er det du sier.

Det er sant det du sier om at ting ikke er perfekt i Norge. Folk lever under fattigdomsgrensa, folk ligger på plata med ei nål i armen, vi får ikke lov til å kjøre i 200km/t på riksvei 125 osv. Men Norge er en del av en større verden og det kommer vi til å være i veldig lang tid fremover. Å ignorere det faktum er et ganske håpløst prosjekt. Hvem har sagt at Norge kommer til å forbli et godt land å bo i de neste 10, 50, 100 årene?


Klarer du virkelig å se for deg en verden der alle landa bare holder på med sitt og gir blaffen i resten? Noen må hjelpe andre, så hvorfor ikke Norge.
Sitat av Trakt0r Vis innlegg
...
Jeg føler at mitt syn på innvandrere og asylsøkere blir sett på som rasistisk, noe jeg stadig får høre når jeg diskuterer dette emnet.
...
Ønsker vi virkelig å prioritere asylsøkerne fremfor våre egne landsmenn?
...
Jeg er slettes ikke noen rasist eller rasebevist, men jeg ønsker å prioritere mine egne landsmenn. Jeg setter ikke høyere verdi på mine egne landsmenn, men jeg ønsker å prioritere de.
Vis hele sitatet...
Du ønsker å prioritere noen på grunn av etnisk opprinnelse. Om dette ikke er rasisme, så er det i alle fall diskriminering. Det kan være forklaringen på at ditt syn på innvandrere blir sett på som rasistisk.

Og er det virkelig slik at Norge prioriterer asylsøkere fremfor våre egne? Eller har vi råd til begge deler?
Det virker ikke som om det har gått opp for deg at vi lever i et globalt samfunn. Vi kommer ikke til å kunne leve isolert fra resten av verdens lidelser her oppe i nord for evig og alltid selv om vi stenger grensene våre for asylsøkere.

Å ta imot asylsøkere som søker asyl på gyldig grunnlag er rett og slett en moralsk forpliktelse, og at mange andre land ikke er like flinke til å gjøre det som oss er da ikke et argument for at vi skal bli noe dårligere. Den tankegangen kan jo knapt forsvares blant barneskoleelever, så at Kongeriket Norge skal praktisere en slik holdning til moral er da for pokker ikke aktuelt.

Det vil gagne oss alle på lang sikt at vår nasjon setter et eksempel for alle andre nasjoner angående hvordan man bør behandle mennesker i nød. Den tiden da alle bare kunne passe på seg og sitt og glemme alle andre er forbi, på tide at du også innser det.
Er enig med det flere andre sier her om at vi må se på innvandringen som en ressurs.
Se på USA og den suksessen de har hatt kontra Europa.
I USA setter de krav og forventninger til innvandrere, og du må "skape noe".
Her i Norge skaper kanskje staten litt for mye?
(Satt litt på spissen...)
Sitat av cezar Vis innlegg
La meg gjette; du stemte FRP!? Det finnes en mellomting her. Det er faktisk ikke bare FRP som ønsker å stramme inn på asylpolitikken. Det gjør også for eksempel AP. Men det er lang vei derfra til lukkede asylmottak, for ikke og glemme full innvandringsstopp.
Vis hele sitatet...
Man kan jo se virkningen av Arbeiderpartiets 13 tiltak for å stramme inn asylpolitikken som de lanserte i september i fjor. 2009 ser ut til å bli et rekordår med oppimot 20 000 nye asylsøkere. Har du virkelig tiltro til APs asylpolitikk? Følger vi samme utvikling vil 4 nye år med Jens gi oss ytterlige 80 000 til.

Vi kan gjøre som Finland og ta inn et par symbolflyktinger. Se om vi virkelig kan integrere disse og så forsiktig øke tilstrømningen.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/09/03/545646.html
http://www.an.no/Innenriks/article4436310.ece
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3206079.ece
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=567410

En annen sak. Er det noen som kan hjelpe meg å finne et innvandrings regnskap for Norge. Har lett lenge, men ser ikke ut til at noe fullstendig regnskap er blitt utarbeidet. Har en mistanke at ingen har lyst til å regne på disse tallene og at vi ikke akkurat går i overskudd. Bare se i Danmark. 30-50 MILLIARDER i underskudd hvert år.
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1348280.ece
Sist endret av Oddish; 16. september 2009 kl. 09:27.
Til dere som er så glad i terrorister, voldtekstmenn++ er det slik dere vil ha det?

http://www.kommentar.no/xp/pub/t/hoved/452012

I realiteten er islamsk eller sharia-lov allerede innført – for alle – i de muslimske delene av Brussel.

Måneden Ramadan er tradisjonelt den farligste tiden av året i Europas sensitive områder. Etter solnedgang oppheves forbudet mot å spise og drikke og mot seksuelle aktiviteter frem til følgende soloppgang. Ramadan er en periode med nattlige fester for muslimene. Yngre muslimer er uhyre oppspente. Disse festene glir lett over i nattlige krampetrekninger med bråk, vandalisme og vold. Europas Ramadanopprør pågår ofte i dager og uker, da hundrevis

av biler, butikker og offentlige bygninger blir påtent.

I muslimske land, så som Indonesia, opptrapper politiet patruljeringen under Ramadan, for å slå ned på ulovlig natteliv. I Europa har imidlertid politiet fått ordre om å holde en ekstra lav profil for ikke å ”provosere” muslimske folkegrupper.

I slike land som Storbritannia har politifolk måttet delta i ”Ramadan-opplysningskurs.” De har endog blitt beordret til å unngå å gjennomføre arrestasjon av muslimer under Ramadan, av ”religiøse sensitivitetsgrunner.”



Noe å tenke over..
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Ola98: Hva har voldtektsmenn og terrorister med saken å gjøre? Feil tråd?
Tja vet ikke helt men sjekk kilden på teksten han linker til thomasf (http://www.hudsonny.org/2009/08/eurabian-safari.php). Ikke akkurat veldig pålitelig den der
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Til dere som er så glad i terrorister, voldtekstmenn++ er det slik dere vil ha det?

http://www.kommentar.no/xp/pub/t/hoved/452012

I realiteten er islamsk eller sharia-lov allerede innført – for alle – i de muslimske delene av Brussel.

Måneden Ramadan er tradisjonelt den farligste tiden av året i Europas sensitive områder. Etter solnedgang oppheves forbudet mot å spise og drikke og mot seksuelle aktiviteter frem til følgende soloppgang. Ramadan er en periode med nattlige fester for muslimene. Yngre muslimer er uhyre oppspente. Disse festene glir lett over i nattlige krampetrekninger med bråk, vandalisme og vold. Europas Ramadanopprør pågår ofte i dager og uker, da hundrevis

av biler, butikker og offentlige bygninger blir påtent.

I muslimske land, så som Indonesia, opptrapper politiet patruljeringen under Ramadan, for å slå ned på ulovlig natteliv. I Europa har imidlertid politiet fått ordre om å holde en ekstra lav profil for ikke å ”provosere” muslimske folkegrupper.

I slike land som Storbritannia har politifolk måttet delta i ”Ramadan-opplysningskurs.” De har endog blitt beordret til å unngå å gjennomføre arrestasjon av muslimer under Ramadan, av ”religiøse sensitivitetsgrunner.”



Noe å tenke over..
Vis hele sitatet...
jeg vil nok tro at harry-fylla i Strømstad av nordmenn på skjærtorsdag gjør inlegget ditt, totalt meningsløst. men setter fremmedfrykt veldig i perspektiv.
Sist endret av skeptfisk; 16. september 2009 kl. 10:36.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Til dere som er så glad i terrorister, voldtekstmenn++ er det slik dere vil ha det?
[...]
Noe å tenke over..
Vis hele sitatet...
Jeg mister all tro på menneskerasen når jeg leser slike innlegg.
Sitat av thomasf Vis innlegg
"Alvorlige saker"? Kjære deg gutten min, du må se deg litt rundt. Det er ingen saker som er alvorlige i Norge. Folk dør ikke av sult hver dag, vi er ikke herjet av sykdommer og våre eldre blir ikke kastet på dør om de ikke kan gjøre nytte for seg.
Vis hele sitatet...
Det er greit nok det at "ingen", som du seier, sulter i Noreg men det blir feil å heile tida vege Noreg sine problemer opp imot andre land sine problemer.
For eksempel. Folket seie: Me har for dårlig eldreomsorg. Regjeringen seie: Hmm, i Langtvekistan blir dei gamle kasta på dør fordi dei ikkje gjere noko nyttig for hustaden og er bare i vegen. Her i Noreg sit dei vertfall innandørs, me gjere ingenting. Me har det godt.
Folket seie: Me vil ha bedre vegar, dei me har held ikkje mål. Regjeringen seie: Nokre plassar i Russland kjøre dei på gjørmevegar. Me har i det minste asfalt. Me har det godt.

Om me heile tida skal tenke sånn om kvar forbedring me skal gjera, så vil me ikkje komme noko veg, for det er alltid nokon som ikkje har det så godt som oss.
Greit nok, me er heldige som tilfeldigvis kom i den rette livmora (som nokon så fint ordla det), men skal me straffast for det?


Usannsynlig dårlig sammenligning. Du bør kanskje i det minste prøve å beholde deg saklig når du skal argumentere for noe, og ikke blåse hver eneste punkt ut av proporsjoner. Det er ingen som ber deg ta vare på asylsøkere. Du slipper å huse noen som helst. Det bidraget du betaler til asylsøkerne har allerede blitt regnet med i dette tilfellet. Skatten. Du betaler en _mikroskopisk_ andel av dine inntekter for at asylsøkere skal få en sjanse til et nytt liv her i Norge. Men den 0.01% av inntektene dine er kanskje for mye på å bruke på ikke-norske menneskeliv?
Vis hele sitatet...
Hehe, du er snodig du. Prøv å forstå at han brukte det som ei samanlikning der huset hans er Noreg og barna til fru Ruth er innvandrere. Kor har du funne ut at 0,01% av mi lønn går til innvandrerar? eg skal være så freidig å påstå at det er meir.

Du skal være litt forsiktig med hvordan du bruker ordet "vi". Det eneste jeg og du har til felles er at vi ble født i Norge. Verken mer eller mindre. Hvorfor vil du forresten hjelpe nordmenn, men ingen andre? Har du en slags sinnssyk tilknytning til dine landsmenn som ingen andre ser ut til å inneha eller skjønne? Det fins en kjent gruppe som sprer hat og rasisme ved å skjule det i patriotisme her til lands.
Vis hele sitatet...
Du må jo være forsiktig den andre vegen med å tru at "ingen andre" meiner det samme som Trakt0r.


Dette jobbes aktivt med for å forbedre. Følg med i media så kanskje du får med deg en ting eller to. Ser ut som det kan trenges.
Vis hele sitatet...
Ser ut som du trenger meir skole (eg bare slenge ut ein tom påstand utan å ha argument eller grunnlag for det, sånn som du gjere)

Det er faktisk utenfor min forståelse hvordan du kan dra skolesystemet inn i en debatt om innvandring. Du mener faktisk at vi burde bli bedre på skoler på kostnad av flere tusen menneskeliv? Det er absurd!
Vis hele sitatet...
Det er bare eit eksempel igjen. Penger som blir brukt på asyl blir ikkje brukt på skolesystemet. Har du vore på ein skule som ligg litt i utkanten så veit du at standarden på skulane ikkje er heilt på topp, for å sei det mildt.

Jeg skal si deg hva dette landet ikke trenger. Det trenger IKKE radikale, rasistiske og ikke minst usannsynlig naive politiske syn. Det trenger IKKE folk som sprer hat og bedyrer sin uskyld i for av patriotisme (folk som deg).
Vis hele sitatet...
Dette forumet trenger vell forsåvidt ikkje folk som bruker lang tid på å lage ein lang post med flotte utdrag frå andre sine postar, utan å fremme eit einaste motargument heller.

Forøvrig; om jeg måtte valgt mellom deg og en tilfeldig asylsøker til å bo i stua mi, ville jeg følt meg langt mer komfirtabel med den random asyksøkeren. Sjansene har det for at jeg og Khamid Irusjan har mye mer til felles enn jeg og du har
Vis hele sitatet...
Helst hadde du nok låst ytterdøra di og latt verda og verda sine problemer være igjen utanfor.
--------------------------------------------
Eg syns ikkje at me skal ha fullstending asylstopp eller stenge grensa som trådstarter seier, men me må gjere noko for å minske antallet som kjem inn.
I 2008 kom det totalt 14.431 asylsøkere til Norge. Dette katastrofale tallet er dobbelt så høyt som det var i 2007.
Vis hele sitatet...
Jeg kan legge til at kun 3,8 % av alle som fikk innvilget asyl, hadde pass å identifisere seg med
Vis hele sitatet...
Selv om kun 543 personer kunne identifisere seg selv, så ble det innvilget asyl til 40 % av asylsøkerne som søkte.
Vis hele sitatet...
Dersom desse talla er korrekte så er det jo noko som er fullstendig feil med innvandringslovane.
Ein skal jo såklart hjelpe dei som treng det og som lir i sitt eige land, men at me skal ta inn morderar og kriminelle bare fordi dei risikere dødstraff i sitt eige land blir jo heilt feil.

Eg syns:
*Me tar ikkje inn dei som ikkje har papirer til å identifisere seg sjølv.
*Me tar ikkje inn kriminelle
*Dei som kjem inn MÅ integrera seg og læra seg norsk eller engelsk.

P.S: Ser at min eigen post var ganske fin også med quotes og heila pakka.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av LowRider Vis innlegg
Det er greit nok det at "ingen", som du seier, sulter i Noreg men det blir feil å heile tida vege Noreg sine problemer opp imot andre land sine problemer.
For eksempel. Folket seie: Me har for dårlig eldreomsorg. Regjeringen seie: Hmm, i Langtvekistan blir dei gamle kasta på dør fordi dei ikkje gjere noko nyttig for hustaden og er bare i vegen. Her i Noreg sit dei vertfall innandørs, me gjere ingenting. Me har det godt.
Folket seie: Me vil ha bedre vegar, dei me har held ikkje mål. Regjeringen seie: Nokre plassar i Russland kjøre dei på gjørmevegar. Me har i det minste asfalt. Me har det godt.

Om me heile tida skal tenke sånn om kvar forbedring me skal gjera, så vil me ikkje komme noko veg, for det er alltid nokon som ikkje har det så godt som oss.
Greit nok, me er heldige som tilfeldigvis kom i den rette livmora (som nokon så fint ordla det), men skal me straffast for det?

[...]

Dersom desse talla er korrekte så er det jo noko som er fullstendig feil med innvandringslovane.
Ein skal jo såklart hjelpe dei som treng det og som lir i sitt eige land, men at me skal ta inn morderar og kriminelle bare fordi dei risikere dødstraff i sitt eige land blir jo heilt feil.

Eg syns:
*Me tar ikkje inn dei som ikkje har papirer til å identifisere seg sjølv.
*Me tar ikkje inn kriminelle
*Dei som kjem inn MÅ integrera seg og læra seg norsk eller engelsk.

P.S: Ser at min eigen post var ganske fin også med quotes og heila pakka.
Vis hele sitatet...

Det kommer alltid til å dukke opp flere problem, uansett hvor hardt vi hadde prioritert våre egne problem. Det kan aldri bli for bra, her i Norge. Du kan holde på i 100 år å finpusse på ting og tang, det kommer alltid til å dukke opp noe nytt som noen er missfornøyd med. Så jeg skjønner ikke hva problemet til folk er. Ting er ikke perfekt i Norge, men vi har det bra. Det er masse som trenger å bli bedre, men sånn kommer det alltid til å være. Så hvorfor ikke bidra til at folk ellers i verden skal få det bra? Det gjør vi ved å gi personer på flukt et tilfluktssted og gi bistand til andre land som trenger det. Skjønner ikke helt hva som er galt med å hjelpe, men virker som mange er uenige i det.

Har du forresten tenkt på at det er flere land som ikke gir ut ID-papirer til de som bor i landet? Og at noen som er på flukt fra staten har kvittet seg med ID-papirer slik at de ikke kan bli identifisert viss de blir tatt? Skal de bli regnet som kriminelle lykkejegere som bare er ute etter å tjene penger alle sammen?



Oppfordrer alle som har tenkt å svare videre i denne tråden om å lese seg opp på sentrale begreper som blir brukt: http://www.regjeringen.no/nb/dep/aid/tema/integrering/midtspalte/sentrale-begreper.html?id=566423
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Til dere som er så glad i terrorister, voldtekstmenn++ er det slik dere vil ha det?

http://www.kommentar.no/xp/pub/t/hoved/452012

I realiteten er islamsk eller sharia-lov allerede innført – for alle – i de muslimske delene av Brussel.

Måneden Ramadan er tradisjonelt den farligste tiden av året i Europas sensitive områder. Etter solnedgang oppheves forbudet mot å spise og drikke og mot seksuelle aktiviteter frem til følgende soloppgang. Ramadan er en periode med nattlige fester for muslimene. Yngre muslimer er uhyre oppspente. Disse festene glir lett over i nattlige krampetrekninger med bråk, vandalisme og vold. Europas Ramadanopprør pågår ofte i dager og uker, da hundrevis

av biler, butikker og offentlige bygninger blir påtent.

I muslimske land, så som Indonesia, opptrapper politiet patruljeringen under Ramadan, for å slå ned på ulovlig natteliv. I Europa har imidlertid politiet fått ordre om å holde en ekstra lav profil for ikke å ”provosere” muslimske folkegrupper.

I slike land som Storbritannia har politifolk måttet delta i ”Ramadan-opplysningskurs.” De har endog blitt beordret til å unngå å gjennomføre arrestasjon av muslimer under Ramadan, av ”religiøse sensitivitetsgrunner.”



Noe å tenke over..
Vis hele sitatet...
Så mye bs i et innlegg, gratulerer. Du starter innlegget på en useriøs måte, og slik hersketeknikk kan du egentlig bare gi opp. Kilden din ser veldig tvilsom ut, så sleng gjerne ut en annen kilde.
"Måneden Ramadan er tradisjonelt den farligste tiden av året i Europas sensitive områder." <- Ordentlig statistikk på dette.

" Ramadan er en periode med nattlige fester for muslimene. Yngre muslimer er uhyre oppspente. Disse festene glir lett over i nattlige krampetrekninger med bråk, vandalisme og vold. Europas Ramadanopprør pågår ofte i dager og uker, da hundrevis" <-- Dette er pure bullshit. Ramadan markeres fordi Muhammed mottok sin første åpenbaring på akkurat den tiden. Ramadan er en faste måned hvor formålet er vanligvis forskjellige grunner. Noen gjør det som en takk til Gud, andre for å minnes på hvordan fattige har det. Middagen er veldig spesiel når solnedgangen kommer, og familien samles rundt bordet.
Man skal ikke drive med bråk, vandalisme, vold o.l under Ramadan.

Dette "Europas Ramadanopprør" har jeg aldri hørt om før, så gjerne påpek noen kilder, avisartikler på at gatene er i fyr og flamme under Ramadan og ikke glem over hele Europa.
Du har så og si bare klippet og limet fra en utroverdig kilde så ser ikke poenget med å bryte ned flere påstander for å være helt ærlig.
Sitat av thomasf Vis innlegg
Ola98: Hva har voldtektsmenn og terrorister med saken å gjøre? Feil tråd?
Vis hele sitatet...
At en god del av innvandrere faktisk er det?
Sitat av Muradi Vis innlegg
At en god del av innvandrere faktisk er det?
Vis hele sitatet...
Pek på en innvandrer som bor i Norge som er terrorist da vel, bare drit i å nevn Mulla Krekar.

Mange nordmenn som er voldtektsmenn også, har det noe med saken å gjøre?
Kom med tall og fakta, muradi, ikke synsing du har plukka opp hos vigrid.
Det du sier er reinspikka løgn, men som holocaust benekter så skjønner jeg at du har problemer med å forholde deg til fakta.
Sitat av Widow Vis innlegg
Pek på en innvandrer som bor i Norge som er terrorist da vel, bare drit i å nevn Mulla Krekar.

Mange nordmenn som er voldtektsmenn også, har det noe med saken å gjøre?
Vis hele sitatet...
Jeg skal bare drit i å nevne noe som helst. Du får kose deg med innvandrerne du
Sitat av Muradi Vis innlegg
Jeg skal bare drit i å nevne noe som helst. Du får kose deg med innvandrerne du
Vis hele sitatet...
Du er jo så arrogant og ignorant at det ikke er sunt.
Du får holde på i din innestengte hule fylt med bilder av Tore Tvedt.
Norge et land hvor man kan få seg en godt betalt jobb, nye muligheter, trygge gater, større frihet.
Selvfølgelig vil noen begynne å klage over at en utlending har flyttet til nabolaget, mannen er jo splitter pine gal. Han legger seg ned og ber på et teppe til en gud som du tror ikke eksisterer. han kler datra og kona si store hette gensere, drikker ikke alkohol. Han blir anklaget for å være en terrorist fordi han går med et rart hodeplagg og fordi han ligner de farlige krabatene man ser på TV.

Tenk deg vis en eller annen katastrofe hadde hendt i den vestlige verden som får oss til å søke ly i et annet land. store posjoner av den norske befolkningen reiser til Nord-Afrika,Midtøsten.
Vi blir tatt i mot av en befolkning som avskyr oss fordi vi drikker alkohol,spiser gris, har sex i alle slags former og fasonger og er kulturellt sett helt syke. Vi rotter oss sammen i denne verdenen fordi vi ikke forstår en dritt av hva som foregår og er ikke vandt til alt det tullet som de finner på i det landet vi prøver å etablere oss i.
Sitat av Widow Vis innlegg
Du er jo så arrogant og ignorant at det ikke er sunt.
Du får holde på i din innestengte hule fylt med bilder av Tore Tvedt.
Vis hele sitatet...
Den holdningen der varer helt til noen i familien din blir banket opp og voldtatt av 3-4 innvandrere.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Den holdningen der varer helt til noen i familien din blir banket opp og voldtatt av 3-4 innvandrere.
Vis hele sitatet...
Hvis de blir banket opp og voldtatt av 3-4 nordmenn, er det rettmessig å hate alle nordmenn da? Alle hvite? Alle menn kanskje?
Sitat av Nightkin19n Vis innlegg
Vi har høy bnp per innbygger, vi har en sabla liten befolkning, og en lav fødsels rate. hva er galt med litt ekstra arbeids kraft?
Vis hele sitatet...
Kanskje det at den norske kulturen kommer og dø ut?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Den holdningen der varer helt til noen i familien din blir banket opp og voldtatt av 3-4 innvandrere.
Vis hele sitatet...
Noen i familien min har blitt banket opp av tre hvite norske menn.
Hater jeg alle hvite? alle nordmenn? alle menn nå?
Svaret er nei, argumentet ditt holder ikke på greip. Du velger å hate ca 400 000 mennesker fordi 3-4 banket eller voldtok noen i familien din?
Godt ikke alle tenker som deg Muradi.

Sitat av Shellshock Vis innlegg
Kanskje det at den norske kulturen kommer og dø ut?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal den norske kulturen dø ut? Integrering av nye landsmenn forhindrer dette. Du kan også definere hva du mener med den norske kulturen i og med at folk har forskjellige meninger rundt definisjonen.
Sist endret av Widow; 16. september 2009 kl. 21:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Når sant skal sies så har faktisk trådstarter en del gode poeng. Han overdriver og han synser, men har fortsatt en del gode poeng.

Når Norge tar inn så mange innvandrere som vi gjør så betyr også det at det blir vanskeligere å integrere dem. Når vi tar inn så mange som vi gjør så er det også mye lettere for dem å holde på den gamle kulturen og levemåten i landet de kom fra - noe som kan bli problematisk når mange kommer fra uland med diktatorstyrer e.l og ikke vet hvordan ting fungerer i et såkalt "normalt" land som Norge.

Trådstarter har rett i det faktum at altfor mange av innvandrerne som kommer inn i Norge ikke engang har ID til å bevise hvem de var før. Han har også rett i det faktum at mange innvandrere får bli i Norge fordi selv om de aldri fikk asyl. Dette betyr altså at vi ikke aner hvem våre nye landsmenn er, og vi kan ikke engang være sikker på om de faktisk er her. Når vi tar inn innvandrere fra land med dårlig rykte burde vi da iallefall vite hvem det er.

Jeg mener, vi kan hjelpe noen, men ikke så mange at det ødelegger for både dem OG oss. Så, hvorfor var så mange imot FrP sitt forslag om å ta inn innvandrere godkjent av FN? Hvorfor var så mange imot lukkete asyl? Jeg kan se at folk var imot asyl i Afrika (selv om jeg støttet det forslaget også), men Norges befolkningen må jo se når det blir for mye av det gode?
Sist endret av Boo-Boo; 16. september 2009 kl. 21:34.