Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 4623
Hei, satt å argumenterte med en kompis om politikk. Han er FRP og jeg er AP.
Jeg hadde ganske godt tak på han, inntil han sendte meg denne filmen som gir et skremmende scenario om hva som skjer hvis innvandringen fortsetter:
http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU

Jeg er selv positiv til innvandring og vet at det er den eneste muligheten til å holde eldrebølgen og folketallet i sjakk, men denne filmen får det til å virke ekstremt.
Er det noen som har et motargument mot dette?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Ble linket til den her om dagen. Svaret.
Ren skremselspropaganda. Det hjelper nå heller ikke på troverdigheten at forfatteren har valgt å stenge for kommentarer og svarvideoer, i likhet med mange kreasjonister.

Foruten å plukke hull i argumentasjonen og statistikken selv, kan du også referere til mer seriøse foretak, f .eks. BBC:
http://www.youtube.com/watch?v=mINChFxRXQs
Mener å huske at det er BNP som har laget filmen. Bare rasistisk piss og ikke noe argument for annet enn at høyreekstreme er idioter.
Om framtidas europere vil være muslimer hele gjengen kan diskuteres. Men ellers så ser jeg ingen feil i filmen med henhold til demografi. Framtidas europeere kommer til å være mørke i huden og hvite etniske europeere kommer i løpet av femti- hundre år til å være et mindretall. Tar man en tur til Frankrikes byer så ser man raskt at befolkningen der mange plasser er 50/50 etniske europeere og arabere/afrikanere, enkelte plasser i sør-frankrike som i f.eks Marseille er arabere/afrikanere i flertall. Malmø er foreløpig den eneste byen i Skandinavia som har innvandrerflertall. Med tanke på at Europa var så å si 100% hvit på 50 tallet så har demografien forandret seg i et svært raskt tempo.. Oslos demografi har jo også forandret seg enormt på de siste 30 årene.. for et par år siden var Muhammed det mest vanlige guttenavnet på nyfødte i Oslo. Og det er vel ingen tvil om at Somaliere avler mange flere barn en snittet til ola nordmann.

Om hele gjengen vil være muslimer kan man jo diskutere... kan man jo selvsagt ikke vite. Men demografisk sett stemmer filmen. Det er naivt å tro at Europas demografi vil holde seg på status-quoe de neste 50 årene med tanke på hva som har skjedd de foregående 50 og med tanke på at innvandringen til Europa ikke akkurat går nedover.
Sist endret av Bearass; 13. august 2009 kl. 13:19.
Poenget er at det er helt umulig å ta slike filmer seriøst. I stedet for å diskutere hva som er sant og ikke så er det bare å ignorere hele filmen og fortelle dem at om de vil diskutere innvandring så får de følge de normer som gjelder i diskusjoner.

Ren løgn, skremselspropaganda og rasistisk trolling er ikke akseptert i en god diskusjon og alle argumentene blir totalt latterliggjort og verdiløse, selv om de kanskje er noe snev av sannhet innimellom alt dritet.
Det er rett og slett for mye rasistisk grums å grave i til at det er verdt å bruke tid på å plukke slike filmer fra hverandre "argument" for "argument".
hei

tror ikke de tallene som ble pressentert har så stor rot i virkeligheten. så klart det er utvikling og forandring i befolkning, men det er en mulighetsbetingelse for den globale politikken som har blitt ført siden 1800-tallets fall av merkantilisme.

sier meg enig i Mith her jeg. "Ren løgn, skremselspropaganda og rasistisk trolling er ikke akseptert i en god diskusjon og alle argumentene blir totalt latterliggjort og verdiløse, selv om de kanskje er noe snev av sannhet innimellom alt dritet.
Det er rett og slett for mye rasistisk grums å grave i til at det er verdt å bruke tid på å plukke slike filmer fra hverandre "argument" for "argument"."
Sitat av Mith Vis innlegg
Ren løgn, skremselspropaganda og rasistisk trolling er ikke akseptert i en god diskusjon og alle argumentene blir totalt latterliggjort og verdiløse, selv om de kanskje er noe snev av sannhet innimellom alt dritet.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at filmen er i overkant basert på skremsel. Dog har den et poeng når det gjelder den demografiske forandringen vi ser i Europa. Den demografiske forandringen har skjedd utrolig fort - og det er ingenting som tyder på at trenden snur - snarere det motsatte. Så "ren løgn" er det faktisk ikke. Europas demografi er i forandring - og det går i en rasende fart. Dette er fakta.

Om det er så fantasisk skremmende at flertallet av Europeere en gang i framtida vil være muslimer er et annet spørsmål. En tur til f.eks Tyrkia hvor 99% befolkningen er muslimer vil kanskje åpne øynene på dem som er så redde for ordet "muslim" og "islam".
At Europa, og verden, forandrer seg og det relativt fort er ingen hemmelighet, men spørsmålet var nå en gang om det vi ser på filmen er fakta. Det er det ikke, PUNKTUM.
Filmen kan ikke brukes som argument i noen saklig diskusjon og er på så og si alle punkter meningsløs å bruke tid på.

Dette faller egentlig under det å bekjempe vindmøller med youtube.

Det er veldig lett for grupper som BNP å lage slike skremmende filmer. De koster ikke stort og de er effektive til å spre budskapet.
Å argumentere mot dem derimot, er så og si håpløst.
Det er ingen kildehenvisninger, ingen informasjon om hvor de har hentet tallene.
Skulle man begynne å argumentere så vil man først bruke enormt mye tid til å lete opp om tallene stemmer og hvor de er hentet fra. Motargumentet som møter en når en har funnet kildene og slått beina under dem er bare flere filmer, artikler og annet møl også helt uten kildehenvisninger.
Siden det tar mye kortere tid å smøre sammen filmer som ikke trenger å bry seg om fakta enn det tar å argumentere mot dem, så vil de som argumentere i mot alltid få henvisning til nytt materiale. Slik kan man ikke drive på.

"Se den, den og den filmen, de vil åpne øynene dine."
Det er ikke noe argument. Fortell meg hva som er viktig i den, den og den filmen og vis meg hvor informasjonen i filmen er hentet fra.
Sist endret av Mith; 13. august 2009 kl. 14:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Synes ikke denne filmen såg så rasistisk ut. Selv om filmen hadde tvilsomme tall.
Denne filmen var overdrevet, men fakta er at invandring øker i en slik fart, at disse tallene kan bli til fakta i fremtiden.

Kulturer er konstant under utvikling. Om fleretallet er muslimer eller kristne spiller inger rolle. Så lenge di nye landsmenn blir interigerte og tar vare på vår felles kultur og beholder våre prinsipper. (Siviserte med andre ord)

Jeg mener at invandringen er allerede ute av kontroll og at i fremtiden så er vi 50-50. Derfor må man jobbe for å møtes hallveis. Jeg er ikke imot invandring, men synes det er flere som kommer inn en det vi er istand til å interigere, det er skummelt. Jeg håper bare at vi slipper sahira lovene...
Sitat av Mith Vis innlegg
At Europa, og verden, forandrer seg og det relativt fort er ingen hemmelighet, men spørsmålet var nå en gang om det vi ser på filmen er fakta. Det er det ikke, PUNKTUM.
Vis hele sitatet...
Skal man forholde seg til fakta er noen av opplysningene vanskelige å sjekke. Noen er fakta. Og noen er ikke fakta - følge BBC.

Det som er interresant med filmen er om man blir skremt av den eller ikke. Og det er vel den egentlige grunnen til at trådstarter stiller det spørsmålet han stiller.
At den demografisk utviklingen i Europa er dramatisk og at denne trenden vil fortsette er det faktisk ingen tvil om. Og om ikke filmen har alle fakta riktige så er faktisk ikke det demografiske scenarioet helt ute i det blå på bærtur. Fakta er at Norges og Europas demografi VIL forandre seg dramatisk om man ser 50-100 år fram i tid. Det VIL bli mange flere muslimer i den europeiske befolking. Etnisk hvite europere VIL bli i mindretall. Så er det opp til hver enkelt å ta dette innover seg.
MEN, filmen presentere tallene som fakta og i tillegg bruker de virkemidler som dyster musikk, stemmebruk og selve teksten til å skape en veldig dyster og mørk stemning. De spiller også på nasjonalisme og kristen tro og avslutter det hele med "This is a call for action."
Det er lagt opp til at man skal bli skremt og at man skal involvere seg i kampen for å hindre at fremtidens unge vokser opp i en annen verden enn dagens voksne.
De framstiller altså (det de kaller) "islamiseringen av Europa og verden" som ett onde som må bekjempes.

Det kan ikke kalles annet enn rasistisk propaganda.
Ja d var dyster, det har du helt rett i. Men direkte rasistisk synes jeg ikke. Det var mere Anti islam. Om man missliker en rellion, så er det ikke rasistisk. Om han/Hun/Di som lagde filmen er rasister vet jeg ingen ting om.
Hvis du har lest hva som står på siden ser du det står: Islam will overwhelm Christendom unless Christians recognize the demographic realities, begin reproducing again, and share the gospel with Muslims.


Hele greia er lagd av kristne som er redd for at muslimene skal ta over den kristne delen av verden.

Saken er at uansett kristen eller ikke, så er jo dette sant! Det er ingen hemmelighet at Fatima og familien har flere barn enn Ola og hans familie... det er heller ingen hemmelighet at Europa og Norge er fullt opp med innvandrere. Bare å ta en tur til Oslo og se det...eller noen større byer hvis man vil se the real deal.

Og dermed er filmen ikke noe mer rasistisk enn hva muslimer er mot kristne i muslimske land.... faktisk så er de værre i muslimske land
Sist endret av Tortia; 13. august 2009 kl. 15:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mith Vis innlegg
De framstiller altså (det de kaller) "islamiseringen av Europa og verden" som ett onde som må bekjempes.

Det kan ikke kalles annet enn rasistisk propaganda.
Vis hele sitatet...
Ja. Det er jeg helt enig i. Filmen er partisk og fremstiller innvandringen av muslimer til Europa som noe negativt. Sp.målet er vel likevel om det demografiske bildet er helt på blåbærtur eller ikke. Og det er det faktisk ikke.

Trådstarter sier: "Hei, satt å argumenterte med en kompis om politikk. Han er FRP og jeg er AP.
Jeg hadde ganske godt tak på han, inntil han sendte meg denne filmen som gir et skremmende scenario om hva som skjer hvis innvandringen fortsetter"

Vi kan forvente oss dramatiske forandringer i europeisk demografi de neste 50-100 årene.. Trådstarter sier han er pro innvandring. Han hadde taket på FRP-stemmeren inntil FRP-stemmeren kommer med en youtube-film som fremsetter "et skremmende scenario" av hva vi kan forvente oss av framtidig europeisk demografi. Filmen maler et dyster bilde av denne utviklingen - det er så - men denne utviklingen er nær realiteten - og om AP-velgeren synes det "skremmende" så må han egentlig gå i seg selv og sine egne holdninger til muslimsk innvandring nærmere i sømmene
Sitat av Bearass Vis innlegg
og om AP-velgeren synes det "skremmende" så må han egentlig gå i seg selv og sine egne holdninger til muslimsk innvandring nærmere i sømmene
Vis hele sitatet...
Såklart, selv om jeg er for innvandring, vil ikke dette si at jeg er for at Norge skal miste all sin vestlige kultur, ærlig talt.
Synes slike filmer er noe av det verste jeg ser (Tenker ikke på rasistiske filmer men filmer som prøver å oppnå ett poeng med dystre fakta som er hentet fra tomme luften, å baserer seg på pseudovitenskap. Man trenger nesten ikke en gang å prøve å gjøre en kildekontroll, når man ser en "dokumentar" som er bygget opp på samme måte som en Hollywood film, skjønner man fort att det ikke er seriøse folk som står bak)

Kan vere enig i att den har ett poeng med utviklingen, å att mann i framtiden må venne seg til att hele jorden blir mer og mer en felles "rase"
Men om dette er negativ eller positiv er vel opp til hva man gjør det til selv.

Så når jeg ser slike filmer, selv om de tar opp et poeng jeg selv er enig i (å muligens spesielt da) blir jeg rett ogslett forbannet. Det har en fordumende efekt på folk, å får de til å tro på uvirkelige fakta, dessuten ødelegger de for de som driver en virkelig kamp for saken.
Vil bare trekke fram ett eksempel med dyreverns ekstremister.
Jeg er enig i att dyrevern er viktig, produksjonen av mat fra husdyrhold skal skje på en etisk og human måte.
Men skremselspropagandaen som legges fram fra disse gruppene får det til å høres ut som det nesten ikke går å få tak i kjøtt e.l. hvor dyret ikke har lidd under produksjonen.
Eller myndighetenes skremselspropaganda mot narkotika, en bra sak i segselv, men når folk oppdager att ikke alt de seier er riktig, begynner de å dra resten i tvil også.

Så skal man argumentere for en sak, sørg for å ha faktaene på bordet.
Sist endret av steinarja; 13. august 2009 kl. 17:37.
Det er litt trist at det finnes folk som bruker penger, tid og krefter på å lage så lite seriøse greier som en sånn film. Det vil jo bestandig være enfoldige mennesker som tror at dette er sannheten. Egentlig er jo filmen ganske så komisk med alle disse effektene som skal virke som skremsel og få noen til å tro at vi lever farlig. Det eneste jeg kan se er farlig, er at noen tar sånt tøv alvorlig.
Sitat av MusabaN1 Vis innlegg
Såklart, selv om jeg er for innvandring, vil ikke dette si at jeg er for at Norge skal miste all sin vestlige kultur, ærlig talt.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er vel om muslimsk flertall i europeiske land om 50-100 år vil si det samme som at "vestlig kultur" (hva man nå måtte mene vestlig kultur består av) forsvinner. En tur til f.eks det vestlige Tyrkia der 99% er muslimer, eller en tur til Dubai eller Libanon for den del vil kanskje lette litt på fordommene over hva et muslimsk flertall i befolkningen kan medføre..
At vi skal få muslimsk flertall i Norge / Europa baserer seg på flere antagelser som ikke nødvendigvis er sanne:

1. At fødselsratene holder seg konstante. Fødselsratene i Europa er faktisk på vei oppover igjen, og fødselsratene hos innvandrere går skarp ned etter et par generasjoner.
( http://www.economist.com/sciencetech...ry_id=14164483 : fødselsratene opp)

2. At fremmed-kulturelle som vokser i Norge faktisk holder seg muslime. Utifra hva jeg har sett er 2 og 3 generasjonsinnvandrerene ikke spesielt religiøse, og jeg tviler på at barna dems får oppvekster spesielt forskjellig fra "normale" normenn.

Synes dog ikke Tyrkia er det beste eksempelet. Øst / Nord -Tyrkia er ikke et spesielt hyggelig sted å bo for kvinner. Gå en tur i gata og du vil faktisk nesten utelukkende se menn.. som henger på de lokale kafeene og drikker te.
Sist endret av DumDiDum; 13. august 2009 kl. 21:33. Grunn: himmelretninger er vanskelige!
Velger å skamløst reklamere for min egen tråd som jeg startet for litt siden med VG.no som kilde. Der ble det påstått at innen 2050 ville hver 5. europeer være muslimsk. En femtedel muslimer i Europa innen 2050
Sist endret av murloc; 13. august 2009 kl. 21:57.
Personlig så tror jeg de som flytter til europa blir europisert. Jeg ser mange muslimer som spiser svinekjøtt og ikke feirer halvparten av alle feiringene som er å feire i Islam. Eneste forskjellen at når hver 5 person vil være muslimsk er at de kommer til å være mørkehudete. De kommer til å droppe mye av kulturen sin og bli mer europeiske tror nå jeg.
Vil vende diskusjon heim og om innvadring i noreg og "snik-islamisering". (bruker ordet snik-islamisering for mangel på betre ord, sjølv om eg er imot bruken av ordet snik-islamisering)

Noen fakta om invanndring i norge.

"I dag er det 508 000 personer bosatt i Norge som enten har innvandret selv eller er født i Norge med innvandrerforeldre. Til samme utgjør disse gruppene 10,6 prosent av befolkningen. Om lag 233 000 personer har bakgrunn fra Europa. Av disse er det 60 500 fra land i Europa utenom EU/EØS. Det er 186 000 personer med bakgrunn fra Asia, 61 000 med bakgrunn fra Afrika og 17 000 med bakgrunn fra Sør- og Mellom-Amerika. I tillegg er det 10 500 personer med bakgrunn fra Nord-Amerika og Oseania"

Ut ifrå desse talla er det ikkje så vanskelig og sjå at det ikkje kan ve så mange muslimer i Noreg. Det skal også ekstremt mykje til for at noreg skal bli eit muslimsk land i dei neste 30-50 åra. men vist eg tar feil og Noreg blir eit muslimsk land, ka so? gjør det noe at fleir tallet velger og tru på eit eventyr istedenfor eit anna eventyr?

I tillegg har det var innvandrerstopp i Noreg sio 1975. så det vil ikkje komme noen store bøgler muslimske innvandrere til Noreg.

Eg vil også TRU at 2 og 3 genereasjon innvadrer vil droppe relgion på samme måte som nordmenn gjør idag.
Altså, denne videoen er, som andre sier, rein skremselspolitikk. Dette er jo amerikanerne gode på, og nå begynner Norge å bli det også. FrP har vel klart å få de fleste uvitende menneskene som bor i Norge til å hate muslimer og generelt folk som ikke er fra "vesten". Vi så det samme skjedde under siste Bush regjeringen i USA; de fikk støtte på grunn av en massiv skremselspolitikk i forkant av valget.

Men tilbake til videoen; ser blandt annet at han ser på innvandring til USA som en stor trussel mot den amerikanske kulturen. Da vil jeg bare si; vi i "vesten" invaderte jo Amerika for bare noen hundre år siden, og har vel ødelagt urbefolkningens kultur, og slaktet de som bodde i Amerika.
Det må da være mulig å se litt bakover på hva "vi" har gjort også. Og amerikanerne er vel ikke akkuratt flinke til å holde seg innenfor sine landegrenser heller, det er jo de som legger muslimske land i ruiner og får folkene der nede til å flytte til tryggere omstendigheter.

Vi må slutte å være så jævla sårbare og redde for andre mennesker. Vi er faen ikke no bedre enn dem, og kan ikke la oss skremme til å legge hat på muslimer.
Restriktiv innvandring er vel en av de få tingene jeg faktisk kan synes er bra med FrP (men det med å sende asylsøkere til Afrika er bare helt latterlig, alle med tosifret IQ må være enig i det).

Om all informasjon som kommer fram i denne videon er korrekt eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men en ting er ihvertfall sikkert: En dag i min levetid kommer nordmenn til å bli en minoritet - om vi ikke gjør noe med situasjonen kan vi og våre barn komme til å leve i ghettoer om 60 år!

Om videon som blir linket til her er bullshit eller ikke - det er iallefall fakta at mange undersøkelser viser at innvandring fører til dårligere samhold og generelt "dårlig stemning" innen et land. Vi ser det jo allerede tydelig, det blir flere og flere etniske konflikter, noe som igjen fører til mer og mer rasisme.
Dette er noe vi må sette fokus på, og ikke fortrenge. Tar ikke de styrende ansvar gjør borgerne det selv, og til slutt befinner vi oss i samme situasjon som russerne (http://www.youtube.com/watch?v=3VuyJn96Esk&feature=fvst) - og spør du meg er ikke det mer ønskelig enn et muslimsk Norge.

Dette er problemer det må bli lov å diskutere uten å bli satt munnkurv på av PK-politiet. F.eks. SOS Rasisme påstår alle som ikke synes innvandring er det beste med den verden vi i dag lever i, er rasister - skal folk ta dem seriøst er det minste de kan gjøre å begrunne påstandene sine (spørsmålet er om de vet hva navnet de gir fiendene sine egentlig betyr - de mener HOMOFOBI er en form for rasisme).
Skal vi la folk komme inn i landet bør de ha en jævla god grunn, f.eks. at de er flyktninger. Hvem tjener vel på arbeidsinnvandring, bortsett fra sjefene som får billig arbeidskraft?

Til slutt kan jeg nevne at det er ganske dobbeltmoralsk av visse venstreorienterte å kalle FrP nasjonalister når de går ut og snakker om islamisering. Venstresiden har vært imot amerikanisering av Norge i ALLE ÅR - hva er forskjellen?!
Sitat av Snauskalle Vis innlegg
Om all informasjon som kommer fram i denne videon er korrekt eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men en ting er ihvertfall sikkert: En dag i min levetid kommer nordmenn til å bli en minoritet - om vi ikke gjør noe med situasjonen kan vi og våre barn komme til å leve i ghettoer om 60 år!
Vis hele sitatet...
Vel statistikk viser at fødselsraten til innvandrere ofte konvergerer mot fødselsraten til den opprinnelige befolkningen. Ta f.eks SSB som kilde på dette (http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/utg/200102/3.shtml). I en annen artikkel (http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/ut.../02/index.html) anslår de maksimal andel innbyggere med annen etnisk opprinnelse en Norsk til maksimalt 27% og et minimum på 17%. Dette omfatter etter som jeg forstår alle innvandrere (også vestlige).
Du finner også en del litteratur på dette via google fra bl.a "National Research Council" i USA. Dette er fakta og derfor kan man overhodet ikke si det sikkert at etniske nordmenn blir en minoritet i nærmeste framtid. Det fremstår rett og slett som skremselspropaganda i øyeblikket.

Sitat av Snauskalle Vis innlegg
Om videon som blir linket til her er bullshit eller ikke - det er iallefall fakta at mange undersøkelser viser at innvandring fører til dårligere samhold og generelt "dårlig stemning" innen et land. Vi ser det jo allerede tydelig, det blir flere og flere etniske konflikter, noe som igjen fører til mer og mer rasisme.
Dette er noe vi må sette fokus på, og ikke fortrenge. Tar ikke de styrende ansvar gjør borgerne det selv, og til slutt befinner vi oss i samme situasjon som russerne (http://www.youtube.com/watch?v=3VuyJn96Esk&feature=fvst) - og spør du meg er ikke det mer ønskelig enn et muslimsk Norge.
Vis hele sitatet...
Den videoen du linket til der viste vel en lynsjegruppe fra Irland og ikke russere? Og hvilke undersøkelser er det du prater om og kan du isåfall henvise til noen av de?

Sitat av Snauskalle Vis innlegg
Dette er problemer det må bli lov å diskutere uten å bli satt munnkurv på av PK-politiet. F.eks. SOS Rasisme påstår alle som ikke synes innvandring er det beste med den verden vi i dag lever i, er rasister - skal folk ta dem seriøst er det minste de kan gjøre å begrunne påstandene sine (spørsmålet er om de vet hva navnet de gir fiendene sine egentlig betyr - de mener HOMOFOBI er en form for rasisme).
Skal vi la folk komme inn i landet bør de ha en jævla god grunn, f.eks. at de er flyktninger. Hvem tjener vel på arbeidsinnvandring, bortsett fra sjefene som får billig arbeidskraft?
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle meg hvorfor det ikke er rasisme å ha en ubegrunnet frykt for at mennesker av en annen rase/kultur/religion skal ta over landet ditt? SOS Rasisme fremstår forøvrig som mange hakk mer seriøst en det du selv gjør i øyeblikket da du ihvertfall ikke har kommet med noen kilder overhodet for ganske alvorlig og bastante påstander
Den videoen du linket til der viste vel en lynsjegruppe fra Irland og ikke russere? Og hvilke undersøkelser er det du prater om og kan du isåfall henvise til noen av de?
Vis hele sitatet...
Wops, linket til helt feil video, og får heller ikke til å redigere innlegget mitt lenger...
Uansett, her er videon jeg mente å linke til: http://www.youtube.com/watch?v=Y0fUuOtyaVo

Kan du fortelle meg hvorfor det ikke er rasisme å ha en ubegrunnet frykt for at mennesker av en annen rase/kultur/religion skal ta over landet ditt?
Vis hele sitatet...
For det første er det forskjell på å være rasist og xenofob, ikke at jeg ser på meg selv som noen av delene. Og du mener vel ikke at det er rasisme å synes det hadde vært en dum ting hvis vi ble en minoritet i eget land? Vi har da fulgt med i historietimen, og vet hvordan folkeslag i minoritetet har måttet leve oppgjennom årene. Vil heller ikke påstå denne bekymringen er helt ubegrunnet, da vi ser hvordan antall prosent borgere med innvandrerbakgrunn stiger. I dag har vi situasjonen under kontroll. Men hva skjer når global oppvarming for alvor begynner å slå til? Alle sammen skal til lille Norge, som ikke er spesielt hardt rammet av klimaendringene.

SOS Rasisme fremstår forøvrig som mange hakk mer seriøst en det du selv gjør i øyeblikket da du ihvertfall ikke har kommet med noen kilder overhodet for ganske alvorlig og bastante påstander.
Vis hele sitatet...
Har ennå ikke lykkes i å Google fram undersøkelsene jeg refererer til, men kommer til å poste link så snart jeg finner dem.
[[b]QUOTE=laksen;1476486]Du finner også en del litteratur på dette via google fra bl.a "National Research Council" i USA. Dette er fakta og derfor kan man overhodet ikke si det sikkert at etniske nordmenn blir en minoritet i nærmeste framtid. Det fremstår rett og slett som skremselspropaganda i øyeblikket.[/quote]

Hvorfor er det "skremselspropaganda" om etniske normenn blir en minoritet iløpet av 60 års tid? Synes du det virker skremmende?
Syntes dette fra en interesant film..
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg kommer nettopp fra Tyrkia, et land fullt til randen av masse sunnimuslimer så langt øye kan se.
I det landet var ingen kirker, bare spir og moskeer. Jeg holder en knapp på Europaniseringen. Skal du bekjempe religion foreslår jeg denne taktikken: Inviter dem til ditt land og kultur. Omvend dem, det må da være mulig. Var vel slik religion ble spredd ihvertfall.

Uansett; jeg fant Tyrkia ganske religiøst avslappet, dette pågrunn av Europaniseringen. Det er et stort land, og som i alle land er der ekstremister. Men kvinnene bare ikke slør og gikk gjerne forann mannen sin på gaten om det så var. Noe beeing til Mekka så jeg heller ikke til. Muslimer og muslimer, er ikke så farlige. Ekstremister og religiøse er to vidt forskjellige ting som man må skille på. Jeg hadde glatt kunnet skaffe meg en Muslimsk venn, men han må jo like meg og kulturen min.

Jeg mener, å behandle alle Muslimer som en trussel ville jo vært som å skyte raketter på Palestinere fordi det er der Hamas holder til. Oh wait...
For å svare OP:

"Innvandring er viktig for å holde befolkningen i sjakk"

-Norske kvinner er blant de i Europe som føder mest, smertegrensa er 2.1 barn pr familie, og det klarer norske par å holde.

-Dessuten er denne vidoen fakta, sånn er det bare. Påstander om at 2 og 3 generasjonsmuslimer føder mindre stemmer ikke. Se på England der flere pakistanske familier (4 generasjon) har like høye fødselsrater som en 1 generasjons innvandrer.

Ved flere skoler i Oslo hvor det er innvandrerflertall blir norske barn plaga/mobba pga de er norske og ikke muslimer.
Sist endret av Ola89; 19. august 2009 kl. 14:59.
Sitat av Ola89 Vis innlegg
-Dessuten er denne vidoen fakta, sånn er det bare. Påstander om at 2 og 3 generasjonsmuslimer føder mindre stemmer ikke. Se på England der flere pakistanske familier (4 generasjon) har like høye fødselsrater som en 1 generasjons innvandrer.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke.
Når velferden og ikke minst utdannelsen øker så viser det seg at fødselsraten synker drastisk.
Så lenge vi klarer å integrere og utdanne innvandrere så vil fødselsraten synke og stabilisere seg på samme nivå som resten av befolkningen, over tid.

Sitat av Ola89 Vis innlegg
Ved flere skoler i Oslo hvor det er innvandrerflertall blir norske barn plaga/mobba pga de er norske og ikke muslimer.
Vis hele sitatet...
Ved flere skoler i Norge blir elever mobbet for å være overvektige, ha fregner, rødt hår eller vond rygg. Hva er poenget?
Sist endret av Mith; 19. august 2009 kl. 15:18.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Hvorfor er det "skremselspropaganda" om etniske normenn blir en minoritet iløpet av 60 års tid? Synes du det virker skremmende?
Vis hele sitatet...
Nå var det ikke jeg som er målgruppen til det jeg kallte skremselspropaganda men faktiskt de som tror på det og som føler seg truet av det. Det forandrer jo ikke form selv om man ikke tror på det
Sitat av Mith Vis innlegg
Det stemmer ikke.
Når velferden og ikke minst utdannelsen øker så viser det seg at fødselsraten synker drastisk.
Vis hele sitatet...
På verdensbasis så stemmer det der. Men akkurat i Norge så har man klart å holde fødselsratene opp på tross av høy utdanning og velferd.

Norske kvinner i fødselstoppen:

http://www.eu-norge.org/Aktuelt/Nyhe...r+eurostat.htm

Flere tiltak som blant annet fokus på gode fødselspermisjoner er grunnen til dette.
Jeg bare poengterte at når det kommer ikke vestlige innvandrer hit så er det ingen fare for at hver kvinne vil pumpe ut åtte til ti barnesoldater klare til å sloss mot vestlig kultur. Det kan virke som noen tror det, men statistikk viser at de vil ligge på samme nivå som resten av befolkningen.
Sitat av Mith Vis innlegg
Jeg bare poengterte at når det kommer ikke vestlige innvandrer hit så er det ingen fare for at hver kvinne vil pumpe ut åtte til ti barnesoldater klare til å sloss mot vestlig kultur. Det kan virke som noen tror det, men statistikk viser at de vil ligge på samme nivå som resten av befolkningen.
Vis hele sitatet...
Det kommer helt ann på hvilke utlendinger du snakker om. Vietnamesere, Chilenere, Bosniere og enkelte kristne afrikanere får like mange barn som oss norske (rundt 2.0). Derimot muslimske innvandrere fra Afrika og Asia (Somalia, Pakistan, Iran osv) får langt flere barn enn de norske.

Noen av disse blir terrorister andre ikke. F.eks var flere av terroristene bak selvmordsangrepene som drepte hundrevis av indere av Engelsk-pakistansk opprinnelse.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Disclaimer: Jeg beveger meg innpå et ømfintelig område, selv om det er et kort innlegg. Jeg er 18år og har aldri studert midtøsten, men jeg leser jo bøker. Poenget er uansett at det jeg skriver baserer seg på det jeg har i erindring fra andre kilder som jeg ikke kan huske særlig godt. Kan en ikke huske kildene sine skal en være forsiktig med sine uttalelser.

Muslimske ekstremister har som regel sitt opphav fra ekstreme religiøse privatskoler Pakistan og Saudi-arabia. Disse menneskene har neppe noen interesse av å bo i vesten. I disse privat skolene som er finansiert av samtlige av Saudi-Arabias søkkrike prinser lærer muslimske gutter seg koranen utenat og de lærer å være pliktoppfyllende mot Jihads oppgaver. Det er så mange gutter som går på disse skolene i Pakistan at det normale skolesystemet i Pakistan lider kraftig av mangel på gutter.

Jo foressten. Selv om jeg ikke har noen innlegg så kan dere lese litt om Muslimske privat skoler i Pakistan på wikien. Har rotet opp noen lenker jeg.

So you don't have to!:
Ganske enkelt om privatskoler som går under navnet "Madrasah" som gnaske enkelt betyr skole
Jeg nevnte pakistan. Denne wiki linken omhandler Madrassas i Pakistan
Ikke Wiki link. Men brukt som kilde i wikipedia og interessant lesing
Sist endret av Sio; 20. august 2009 kl. 00:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Det kommer helt ann på hvilke utlendinger du snakker om. Vietnamesere, Chilenere, Bosniere og enkelte kristne afrikanere får like mange barn som oss norske (rundt 2.0). Derimot muslimske innvandrere fra Afrika og Asia (Somalia, Pakistan, Iran osv) får langt flere barn enn de norske.

Noen av disse blir terrorister andre ikke. F.eks var flere av terroristene bak selvmordsangrepene som drepte hundrevis av indere av Engelsk-pakistansk opprinnelse.
Vis hele sitatet...
Tallene dine er litt utdaterte. Se på tall som sammenlikner hvor lenge folk har vært i landet, så ser du et klart mønster - innvandrere blir mer og mer like resten av befolkningen (på alle måter) jo lengre de har vært her.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Synes dog ikke Tyrkia er det beste eksempelet. Øst / Nord -Tyrkia er ikke et spesielt hyggelig sted å bo for kvinner. Gå en tur i gata og du vil faktisk nesten utelukkende se menn.. som henger på de lokale kafeene og drikker te.
Vis hele sitatet...
Eller sør øst tyrkia hvor vi har kurdistan med sine hissige arbeiderparti og deres millits xD (Brutalt nok syntes jeg situasjonen er litt morsom)

Jeg valgte Tyrkia siden jeg hadde vært der selv. Det er sant at i den resterende delen av Tyrkia sitter religion kraftigere.
Hvis det er sånn at de "skumle" muslimene kommer til å ta over europa, er det val bare en ting å gjøre; knulle vettet av alle hvite og lage unger i hytt og gevær
-
Eller bare akseptere at forandring er naturlig og bra. Jeg blir litt oppgitt over folk som tror at slik det er nå, vil det alltid være.
Det har jo vært mye forandring før, så hvorfor ikke nå?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Stayneh Vis innlegg
Er det vel bare en ting å gjøre; knulle vettet av alle hvite og lage unger i hytt og gevær.
Vis hele sitatet...
Jævla kvinnefrigjøring. Nå sørger den for at alle blir muslimer og jihad også!
Sitat av Sio Vis innlegg
Jævla kvinnefrigjøring. Nå sørger den for at alle blir muslimer og jihad også!
Vis hele sitatet...
Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si til den der. Ble litt målløs og måpende og skjønner ikke helt hvor du vil eller hva du mener.
Men i tilfelle du ikke skjønte det, så var jeg ironisk
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Stayneh Vis innlegg
Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si til den der. Ble litt målløs og måpende og skjønner ikke helt hvor du vil eller hva du mener.
Men i tilfelle du ikke skjønte det, så var jeg ironisk
Vis hele sitatet...
Kjære vene jeg er også ironisk!
Sist endret av Sio; 20. august 2009 kl. 16:28.
Sitat av Sio Vis innlegg
Kjære vene jeg er også ironisk!

Og jeg mener at om kvinner hadde vært undertrykt kunne jo bare alle menn si at "nå skal alle pule slik at vi blir mange flere enn muslimene som innvanderer våre land"

Selv kan jeg lage mat og vaske klær. No worries på ironien.
Vis hele sitatet...
Haha, jeg mente faktisk at jeg ikke forstod en dritt av det du skrev

Men men, tilbake til topic, eller litt på siden. Hvorfor er det så himla skummelt at det skal komme nye landsmenn med en annen tro til Norge? Hva gjør det meg personlig om naboen heter Ola Nordmann eller Muhammad Iraker?
Eksistensialisme? Fremmedfrykt? Idioti?
Sitat av Stayneh Vis innlegg
Haha, jeg mente faktisk at jeg ikke forstod en dritt av det du skrev

Men men, tilbake til topic, eller litt på siden. Hvorfor er det så himla skummelt at det skal komme nye landsmenn med en annen tro til Norge? Hva gjør det meg personlig om naboen heter Ola Nordmann eller Muhammad Iraker?
Eksistensialisme? Fremmedfrykt? Idioti?
Vis hele sitatet...
Om naboen min heter Muhammed Iraker stiller jeg meg likegyldig til.
Når ALLE naboene mine begynner å hete noe som Muhammed Iraker, synes jeg det er litt tragisk.
Sitat av Snauskalle Vis innlegg
Om naboen min heter Muhammed Iraker stiller jeg meg likegyldig til.
Når ALLE naboene mine begynner å hete noe som Muhammed Iraker, synes jeg det er litt tragisk.
Vis hele sitatet...
Du kan lære mye av muslimene to det eller ei så lenge de ikke er totalitære.
Totatiltærisme er noe vi alle bær unngå (hører dette skjeldent fra en kommunist!) og det er også blitt et stort problem i Norge vi tror så gjerne at alle Muslimer er selvmords bombere osv. Det blir feil, muslimske kvinner er faktisk helt utrolige på mange områder ( personlig for meg ikke attraktive) men de har utviklert en helt utrolig tålmodighet for det meste.

Desverre så deler ikke en del av muslimene samme verdier som oss noe som er leit for de blir fort regnet som totalitære konebankere.

Men de serriøse muslimene er ofte helt utrolige, jeg snakka med en muslim om hans syn på ekteskap og jeg har aldri stått med en gapet munn så lenge noen gang.

Selv så er jeg en hardarbeidende skattbetalende lovlydig (skader ikke andre) polakk som flytet hit for 10 år siden og det beste jeg kan si er: Lær det beste avhverandres kulturer og forkast det som er dårlig med deres egne.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Kardemommeby loven har vel opphavet fra en muslim som sa "Frihet er å gjøre hva du vil som ikke skader andre" mener å ha lest dette i boken "Norge: Et lite stykke verdenshistorie" Jeg gidde ikke å dra den frem for dobbeltsjekking.

Men dette viser jo hvor like vi er muslimer når alt kommer til stykke.
Vil påstå dithen at filmen er EKTE. MEN, vil skyte inn at dagens innvandrere med muslimsk bakgrunn er i forvandling.. Veldig mange yngre muslimer er ikke religiøse i det heletatt, derfor vil videoen skremme mer enn den kanskje trenger. For det som vil skremme folk flest er nok den kulturelle påvirkningen mtp religionen.. Uansett, tallene er skremmende.. Vil anbefale å lese en bok som heter "while europe slept" som omhandler akkurat dette.. skremmende statistikker
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Vil påstå dithen at filmen er EKTE. MEN, vil skyte inn at dagens innvandrere med muslimsk bakgrunn er i forvandling.. Veldig mange yngre muslimer er ikke religiøse i det heletatt, derfor vil videoen skremme mer enn den kanskje trenger. For det som vil skremme folk flest er nok den kulturelle påvirkningen mtp religionen.. Uansett, tallene er skremmende.. Vil anbefale å lese en bok som heter "while europe slept" som omhandler akkurat dette.. skremmende statistikker
Vis hele sitatet...
Nei filmen er ikke "ekte". De fleste tall som er i filmen kan lett sjekkes og du ser da fort at de ikke er riktige. "Her" er en link til en tidligere post om en tråd som handler om det samme.

Edit:
Fant dette på www.ssb.no
Sitat av Statistisk sentralbyrå
Ulike fødselsrater
Det er en klar tendens til at innvandrere har noe høyere fruktbarhet enn andre i Norge de første årene etter innvandringen, på grunn av familiegjenforening og familieetablering. I de første årene av et ekteskap er det gjennomsnittlige fødselstallet som regel høyt. Fødselsratene til innvandrere generelt er derfor avhengig av hvor mange personer som nylig har kommet til landet, hvor mange som har bodd her lenge, og fra hvilke land de kommer.





Kvinner fra Øst-Europa ellers, Afrika, Asia og Latin-Amerika som var 17 år eller eldre da de kom til Norge, skiller seg ut med betydelig høyere fruktbarhet enn andre, men med en klart nedadgående trend - fra nesten 4 barn per kvinne i 1995 til 2,9 barn i 2008. Dette skyldes både forhold i hjemlandet og i Norge. Vi antar at det mest realistiske er at denne trenden vil fortsette, men på grunn av usikkerheten har vi i høyalternativet valgt å fortsette nivået i 2008, selv om andelen nyankomne vil bli betydelig lavere etter hvert som antallet innvandrere øker.

Ikke-europeiske kvinner som var yngre enn 17 år da de flyttet til Norge første gang, har de siste årene hatt et samlet fruktbarhetstall (SFT) svært nær gjennomsnittsnivået i Norge. For disse har vi derfor antatt at SFT vil følge nivået for hele befolkningen i de tre alternativene, som vist i Høy befolkningsvekst framover.

Kvinner fra EØS-området som var yngre enn 17 år da de flyttet til Norge første gang, har de siste årene hatt et SFT litt over gjennomsnittsnivået i Norge. Vi har antatt at denne forskjellen vil fortsette framover.

For levealderen har vi forutsatt det samme for innvandrerbefolkningen som for hele befolkningen, da forskjellene er små.
Vis hele sitatet...
http://www.ssb.no/vis/emner/02/03/in...-06-11-01.html
Sist endret av Synderen; 20. august 2009 kl. 21:15.
Selv om allt dette hadde vært sant, så hadde det ikke bekymret meg særlig. Fordi islam IKKE ER EN MISJONERENDE RELGION. De kommer under ingen omstendigheter begynne å prakke på deg sine synspunker.
Hvis vår kultur dør, er det fordi vi går tom for etniske nordmenn.