Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1256
Jeg bort i et hus sammens med en annen person som deler trådløst nettverk.
Problemet mitt er at andre vedkommede laster opp til en bittorrent-side for at han skal få nok rate osv. Men, når han laster så jævli opp, tar han nærmest all kapasitet på nettet, så alt hos meg fungerer enormt seint.
Det jeg lurte på om det fantes noe jeg kunne gjøre, for å bremse han, "ødelegge" litt for han? Evt. bryte ned den helvetes opplastingen hans, så jeg får tilbake internetkapasiteten jeg skal ha?
Netlimiter på hans PC?
Utorrent har jo integrert strupefunksjon.
Ta en prat med kødden? Jeg fant den ikke, men mener det er en tråd her inne som forklarer hvordan man slår av programmen på samme nettverk på annen pc. Det kunne da funket
Sitat av TubeFan
Ta en prat med kødden? Jeg fant den ikke, men mener det er en tråd her inne som forklarer hvordan man slår av programmen på samme nettverk på annen pc. Det kunne da funket
Vis hele sitatet...
Tror det er denne du leter etter?
http://www.freakforum.nu/forum/showt...rk+samme+sl%E5

Håper det hjelper trådstarter med problemet hvertfall! Høres ut som et irriterende problem!
Kjøp en god router med QoS funksjon.

Jeg anbefaler en linksys som du kan legge OpenWrt inn på.
Hvis du er keen på å ødlegge uten å gjøre skade så tar u å laster ned prorat på: www.prorat.net Det har du en del ting du kan gjøre for å ødlegge
Hva med å legge en trojan inn på pcen hans?
Sikkerhetsklarert
Sitat av HvitLøve
Hvis du er keen på å ødlegge uten å gjøre skade så tar u å laster ned prorat på: www.prorat.net Det har du en del ting du kan gjøre for å ødlegge
Vis hele sitatet...
Men dette krever at du legger inn programvare på begge maskiner
sier bare : http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=78247 så er problemet løst og du kan firewall han og se hva han driver med. da trenger du ikke noe program installert på hans pc.
Trådstarter
6 0
Tusen takk for hjelpen folkens!
Å prate med han hjelper så lite så ;p
▼ ... mange måneder senere ... ▼
trur du berre kan droppe ditta tor.. trenge rate veit du..
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av luzifer
trur du berre kan droppe ditta tor.. trenge rate veit du..
Vis hele sitatet...
Fint at du tok opp dette emnet igjen for å si dette- hva nå enn du sa. Jeg skjønte det ikke.
Sist endret av robhol; 8. august 2008 kl. 00:54.