Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 927
Hei alle sammen, jeg lurer på hvordan jeg kan få opp flere hurtigvalg i min internettbrowser.

jeg vet at jeg kan legge til mange sider i favoritter, men er det mulig å ha mange fler hurtigvalg ? (eks: opera her bare 9..)

Mvh Npower
Sist endret av noobpower; 31. oktober 2009 kl. 22:01.
Ja, her er en guide. Du kan også forandre bakgrunnsbilde
Takker Volch0k, akkurat det jeg var på jakt etter

men lurer på en ting: "Open speeddial.ini file in any text editor from Opera directory." hvordan kommer jeg inn i directory? må jeg inn i regedit? eller må jeg bare på programmfiler -> Opera -> defaults > speeddial_default ?

noen som har peil her?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Et directory er en katalog, hence f.eks sub-directory = underkatalog, ikke bland inn registeret.

C : \ programfiles \ opera \ f.eks.
Sist endret av AtXbYeA; 31. oktober 2009 kl. 22:35.
Takk AtXbYeA, men når jeg kommer inn C: \Programmfiler\Opera\ så finner jeg bare en fil som heter: speeddial_default

og den ser slik ut:

Opera Preferences version 2.1
; Do not edit this file while Opera is running
; This file is stored in UTF-8 encoding

[Speed Dial 1]
Title=http://redir.opera.com/speeddials/?id=1
Url=http://redir.opera.com/speeddials/?id=1
Reload Enabled=0
Reload Interval=0
Reload Only If Expired=0

og i guiden så står et at jeg skal finne en fil som heter: speeddial.ini og jeg finner ingen filer som heter det. :S

Guiden
Sist endret av noobpower; 31. oktober 2009 kl. 22:48.
Nederst til høyre i hurtigvalg står det "Konfigurer hurtigvalg?"
Trykk på den. Husker ikke om den var der i Opera 9, men Opera 10 er sinnsykt bra så jeg anbefaler deg å laste den ned uansett.
Merkelig, i min Opera mappe ligger det ingen av delene.

Men jeg er 100% sikker på at dette fungerer sånn egentlig, fordi det var samme guiden jeg brukte sist til å gjøre det, før jeg instalerte Opera 10. Mulig det har noe med det å gjøre, ikke vet jeg.

Edit: Drittunge har jo den enkle løsningen, der kan du skifte bakgrunn osv uten å redigere noen filer. Viste ikke at det var blitt slik i Opera 10 - Enda en grunn til å skifte til Opera!
Sist endret av Volch0k; 31. oktober 2009 kl. 22:58.
Takk for hjelpen alle sammen.

Jeg har nå lastet ned Opera 10 og der kan jeg endre slik at jeg får max 25 hurtigvalg, men hvordan får jeg flere?(skulle gjerne hatt nærmere 50
Sitat av noobpower Vis innlegg
Takk for hjelpen alle sammen.

Jeg har nå lastet ned Opera 10 og der kan jeg endre slik at jeg får max 25 hurtigvalg, men hvordan får jeg flere?(skulle gjerne hatt nærmere 50
Vis hele sitatet...
Dette var fullt mulig sånn som det var før, dog ble vinduene selvfølgelig ubehagelig små. Kan jeg spørre hvofor du ikke bruker bokmerker og sorterer i forkskjellige mapper, har bokmerker på siden av skjermen? Mer tilgjengelig enn hurtig-valg imo.
Sist endret av Volch0k; 31. oktober 2009 kl. 23:08.
Sitat av Volch0k Vis innlegg
Dette var fullt mulig sånn som det var før, dog ble vinduene selvfølgelig ubehagelig små. Kan jeg spørre hvofor du ikke bruker bokmerker og sorterer i forkskjellige mapper, har bokmerker på siden av skjermen? Mer tilgjengelig enn hurtig-valg imo.
Vis hele sitatet...
Det fordi jeg liker å se det visuelt i stedet for å lete i en liste.(lister + dystleksi=krøll...)

Og delevis fodi jeg ikke vet hvordan jeg får bokmerker på siden av skjermen...(kan du forklare hvordan?)
Sist endret av noobpower; 31. oktober 2009 kl. 23:31.
er en knapp oppe i venstre hjørne under file du kan trykke på
Sitat av noobpower Vis innlegg
Det fordi jeg liker å se det visuelt i stedet for å lete i en liste.(lister + dystleksi=krøll...)

Og delevis fodi jeg ikke vet hvordan jeg får bokmerker på siden av skjermen...(kan du forklare hvordan?)
Vis hele sitatet...
Bokmerker skal være på siden som standard. Trykk på ikonet helt til venstre på den linjen hvor tabsene er så skal det dukke opp en meny hvor du kan velge å vise bokmerkene dine

Edit: Lor3ntz var hakket kjappere
Sist endret av laksen; 31. oktober 2009 kl. 23:37.
Takk for hjelpen lor3ntz og laksen dette ble kjempe bra

Jeg får max 25 hurtigvalg, men hvordan får jeg flere?, skulle gjerne hatt nærmere 50 noen som kan hjelpe meg med dette?
Beklager på det sterkeste om jeg maser om at du ikke burde gjøre dette, men om du vil ha 50 kommer ikke det visuelle til å hjelpe deg mye med mindre du har en helvetes skjerm og oppløsning. Jeg trodde dette selv, men det ble bare en smørje og kunne ikke se hva som var hva uansett.

Om du likevel må ha det, foreslår jeg at du laster ned gammel versjnon av opera og bruker metoden jeg posten. For såvidt jeg forstår det, er det ikke mulig med mer enn 25 i Opera 10.0.
Er fullt mulig med 50 hurtigvalg i opera 10.01 også i hvertfall. skriv %appdata% i addresselinjen til windows explorer ( altså et mappevindu, ikke internet explorer ). så går du på Opera, min lå i opera beta, selv om jeg har oppgradert til release verjson, så kan hende din ligger der også. åpner speeddial.ini i notepad og finner der det står columns= ... og fikser det alt etter sånn du selv vil

Edit:
du må lukke opera mens du endrer på filen. kan også nevne at det tok merkbart lengre tid å starte opera med 50 speeddials
Sist endret av lor3ntz; 1. november 2009 kl. 11:16.