Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2341
Pro Gamer
Heisann, lurer på om noen av dere freaks der ute kan hjelpe meg og finne norsk militær uniform som ikke er fra stein alderen, ikke ørken og ikke vinter. Som selges på nettet til en billig penge, og om dere først veit så kansje noe av dere veit hvor vi får tak i vester og annet fett stuffz til "dress-up".
grunnen til at jeg ser etter dette er at vi spiller airsoft og skal gå over til ett mere seriøst nivå og prøver og oppgradere litt.
veit`a faen om dette er rett del av forumet og spørre men jeg prøver!
airsoftguns.info
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Ta den helt ut og løp rundt med Ghillie-suit!
Sist endret av Sexarz; 22. mai 2012 kl. 21:19.
Sitat av Straffeloven § 328
Med bøter eller med fengsel inntil 3 måneder straffes den som
1. uhjemlet offentlig bærer [...] den for en offentlig tjenestemann foreskrevne drakt eller andre kjennetegn på et offentlig tjenesteforhold, eller drakt eller kjennetegn, som lett kan forveksles med disse.
Vis hele sitatet...
Enkelt å greit, ikke bruk norsk uniform. Med mindre du er i forsvaret er du IKKE berettiget til å benytte deg av kongens klær.
Sist endret av OstiasMoscas; 22. mai 2012 kl. 21:51.
Sitat av OstiasMoscas Vis innlegg
Enkelt å greit, ikke bruk norsk uniform. Med mindre du er i forsvaret er du IKKE berettiget til å benytte deg av kongens klær.
Vis hele sitatet...
Bare å fjerne flagget, så kan han bruke det så mye han vil...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av OstiasMoscas Vis innlegg
Enkelt å greit, ikke bruk norsk uniform. Med mindre du er i forsvaret er du IKKE berettiget til å benytte deg av kongens klær.
Vis hele sitatet...
Er jo ikke vanskeligere enn å "rette" litt på den.

Fjern flagget og bytt det ut med noe annet.

Fjern en lomme eller 2.

etc.
Sitat av OstiasMoscas Vis innlegg
Enkelt å greit, ikke bruk norsk uniform. Med mindre du er i forsvaret er du IKKE berettiget til å benytte deg av kongens klær.
Vis hele sitatet...
De rip-stop uniformene er ikke approbert antrekk så jeg ser ikke problemet? Rip-stop er uansett ett deilig stoff. Har en slik arbeidsuniform liggende, lett og luftig å bruke. Eneste minus er at de tåler litt mindre enn vanlige uniformer.
Så lenge det er til airsoftspill som fårgegår på en ordnet måte. Og han ikke bruker uniformen for å snike til seg rabatter på tog ser jeg ikke problemet med å ha en norsk uniform. Med eller uten flagg.

EDIT: Men avdelingsmerker, og grader som du ikke har fortjent er fyfy
Sist endret av Putas; 22. mai 2012 kl. 22:26.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Bare å fjerne flagget, så kan han bruke det så mye han vil...
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er fullt klar over at det er slik det er blitt praktisert, men i henholdt til lovens ordlyd er det fortsatt ikke tillatt. Uniformen vil ikke lenger være den samme som er foreskrevet offentlig tjenestemann, men det er definitivt en "drakt" som "lett kan forveksles" med en slik uniform.

Om det foreligger en eventuell sedvane for noe annet, og om denne i så fall må veie tyngre enn lovens klare ordlyd, bruker jeg ikke tid på her.

Min personlige mening er at man burde holde seg langt unna uniformer som er i bruk av ulike nasjoner. Skal man på død og liv kle seg militært kan man heller finne en uniform som ikke er i bruk. Skal man absolutt ike seg norsk uniform så får man heller verve seg til en av de fire forsvarsgrenene.

Sitat av Tsunami Vis innlegg
De rip-stop uniformene er ikke approbert antrekk så jeg ser ikke problemet? Rip-stop er uansett ett deilig stoff. Har en slik arbeidsuniform liggende, lett og luftig å bruke. Eneste minus er at de tåler litt mindre enn vanlige uniformer.
Vis hele sitatet...
Å bruke M2000 eller en av de andre uniformene som ikke er utlevert vil nok ikke stride mot loven nei. I mine øyne er det fortsatt utrolig løk å løpe rundt i skogen med en slik uniform å leke krig, men det får være min mening.