Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 921
Heisann.

For 2 år siden startet jeg å spille golf, signerte medlemskap og fikk det første året gratis siden det var mindre enn halvparten av perioden igjen. Det andre året betalte jeg, var jo på bare 1500,-/2000,-

Nå starter golfsesongen på nytt, og jeg mottok en faktura her for over en måned siden på over 4000,- på grunn av at medlemskapet er U21? eller noe.

Jeg har mistet interessen av å spille golf, og synes det er greit kjipt å måtte betale over 4000,- for noe jeg ikke har interesse for lengre....

Snakket med daglig leder av golfklubben, men han sto på sitt og mente at om jeg ikke hadde meldt meg ut før 31.12.2011 så var det ikke stort han kunne gjøre.

Vi inngikk da en avtale med at jeg fikk utsatt alt til å betale 1 juni. Men helt seriøst, jeg har lite lyst.
Prøvde meg på den at det var en selger i proshopen som sa han skulle ta og kansellere abonnementet mitt, uten at jeg måtte levere skriftlig oppsigelse, dette mente daglig leder at ikke kunne skje, og om det var en glipp var det ikke noe han kunne gjøre med det, siden det står i vedtektene at jeg må levere oppsigelse selv. Så jeg har meg selv å skylde.

Noen her som har en idè på hvordan jeg kan få kansellert abonnementet mitt? Tror dere den nye daglig leder er klar over denne hendelsen?
Dersom du har signert en kontrakt er det fint lite du kan få gjort. Du må nok bare ta å bite i det sure eplet og betale.
Du kan jo prøve å finne en annen som kan "ta over" din kontrakt. Da får de pengene sine. Istedet for at du betaler og spiller kan en annen som du har "vervet" betale og spille.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Sitat av solrikioo Vis innlegg
Du kan jo prøve å finne en annen som kan "ta over" din kontrakt. Da får de pengene sine. Istedet for at du betaler og spiller kan en annen som du har "vervet" betale og spille.
Vis hele sitatet...
Betale 4000,- for å spille golf i en måned!?
Sist endret av Sexarz; 4. mai 2012 kl. 17:25.
Trådstarter
Sesongen starter jo nå, så er ikke 4000,- for en måned. men for hele sesongen som er et par måneder... fortsatt helt vilt. Må enten skade arma mi slik at jeg har legeerklæring på å ikke kunne spille golf, da gikk det bra.
Dette er vanlig praksis for de fleste golfklubber. For at de skal ha oversikt over økonomien for neste år må medlemmer si ifra før årsslutt for å melde seg ut.

Som andre har nevnt kan du forsøke å leie ut spilleretten (dersom klubben tillater dette) eller satse på at klubben godtar legeerklæring. Alt dette burde være nevnt i klubbens vedteker. Håper du kjenner en lege som vil hjelpe deg med å tilbakedatere en legeerklæring slik at du ble skadet en stund før sesongen begynner/begynte.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Dette er vanlig praksis for de fleste golfklubber. For at de skal ha oversikt over økonomien for neste år må medlemmer si ifra før årsslutt for å melde seg ut.

Som andre har nevnt kan du forsøke å leie ut spilleretten (dersom klubben tillater dette) eller satse på at klubben godtar legeerklæring. Alt dette burde være nevnt i klubbens vedteker. Håper du kjenner en lege som vil hjelpe deg med å tilbakedatere en legeerklæring slik at du ble skadet en stund før sesongen begynner/begynte.
Vis hele sitatet...
Når han allerede har snakka med daglig leder av klubben om dette temaet, for så å levere en legeerklæring kan bli sett litt rart på.. men det visste du jo før du skrev

For øvrig så ligger det veldig mange slike "spillerettigheter" ute for salgs på finn.no f.eks. så sikkert en hel haug som har vært/er i samme situasjon.
Men hvist det ikke står noe om oppsigelse i kontrakten, burde han vel kunne kansellere uten problem?