Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 6260
Så jeg prøver å avvenne meg røyken, med å snuse. Har prøvd 2 ganger, den første gangen ble jeg svimmel etter å ha hatt den i i 4 min, andre gang hadde jeg den også i 4 min da ble jeg svimmel, varm og brakk meg. Snusen jeg prøvde var posesnus fra al capone i mint. Synes den var god, helt til jeg ble svimmel og ikke klarte den mer. Ikke si jeg bare skal slutte å røyke, fordi det funker ikke. Har prøvd mye rart for å slutte og det eneste jeg kan forestille meg som kan gå er å hellr snuse. Så dere snusere/tidligere snusere, hvor mange ganger måtte dere snuse eksakt(nesten iallefall) før dere eventuelt sluttet å være kvalm av den?
Jeg gikk over fra røyk til snus, merket ingenting. Men har også venner som har spydd og blitt skikkelig dårlig. Varierer bel veldig fra person til person. MEN et tips fra meg; ikke erstatt røyk med snus. Snus er 10 ganger (om ikke mer) vanskligere å slutte med. Etter min erfaring, også hørt det samme fra flere.
Trådstarter
4 0
Ja det skjønner jeg, men røyk er mye verre enn snus så da går jeg heller over til det.
Jeg sluttet å bli kvalm av snus når jeg begynte å bruke hvite poser. Aner ikke om det er noen sammenheng her, men de lukter gjerne litt mindre stramt, smaker litt svakere enn vanlige poser og du skal ha dem ganske lenge inne i kjeften før det kan betraktelig merkes at det renner saft ut av dem Du kan jo prøve
Du får et nikotinsjokk. Dette betyr at når du vender deg til å snuse, så er du mer nikotinavhengig en hva du var med røyken. Klart, snusing er bedre en røyk, men ingenting er best av alt. Prøv å kjøp et snusmerke som heter ''mocca''. Denne snusen er langt mindre en vanlige snus, og den inneholder 0,5mg nikotin/g i forhold til standard snus 0,8-21mg/g. Lykke til'a røykhora.
Trådstarter
4 0
Takk for svar! Hvilket merke anbefaler du av hvite poser?

Ja har hørt om den, tror jeg skal prøve moccasnusen ja og se hvordan det går
Sist endret av Røykhora; 10. juli 2015 kl. 17:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Røykhora Vis innlegg
Takk for svar! Hvilket merke anbefaler du av hvite poser?
Vis hele sitatet...
Det kan jo tross alt faktisk være nikotinen du blir dårlig av, så prøv gjerne noen litt svakere først. Men jeg bruker ihvertfall Skruf Stärk og Extra Stärk. De renner ihvertfall aldri
Ble utvilsomt ganske uggen de første gangene jeg snusa, selv om jeg var vant til røyk. Jeg snuser relativt sjeldent, men blir aldri kvalm eller dårlig lenger, nesten uansett hva jeg snuser. Syns Skruf Slim fresh white er god, men absolutt ikke når man drikker øl.
Trådstarter
4 0
Hvor mange snuser snuste du før det gikk over? Om du husker det... Jeg vet nemlig ikke om jeg gidder om jeg skal bli uggen og kvalm i flere månder før det blir godt
Prøv å spytt ut med en gang du har satt i posen, evnt drikk vann når du har snusen i. Det kan hjelpe greit, prøv general original porsjon, eller Nick & Johnny Original. De blir en garantert ikke kvalm av.
Sitat av Røykhora Vis innlegg
Hvor mange snuser snuste du før det gikk over? Om du husker det... Jeg vet nemlig ikke om jeg gidder om jeg skal bli uggen og kvalm i flere månder før det blir godt
Vis hele sitatet...
Kvalmen gikk over da jeg fant en snus jeg syntes var alright Det er mye snus som smaker dritt(tatt i betraktning at det ikke er nikotinen som gjør deg dårlig), jeg fk.s kan ikke fordra sitrus-preget til general.
Sist endret av chevalier; 10. juli 2015 kl. 19:15.
Jeg snuste veeeldig sporadisk, og til å begynne med: sjeldent edru. Det er riktignok en del år siden jeg snusa for første gang, men jeg tror ikke jeg prøvde så altfor mange ganger før kvalmen ga seg. Hjalp nok også å holde seg unna den aller sterkeste Generalen og lignende..
Jeg siterer Ingvar Ambjørnsen:
"Å slutte å røyke er provoserende enkelt"
Lab seriene er greie for newbies. Begynte med General/Skruf etc, men gått nedover til The Lab serien etter 5-6 år med "svartpose" snus.
Er jo ikke smaken på selve snusen som gjør deg kvalm men nikotinsjokket. Skal man starte å snuse så burde man begynne med en snus som er relativ mild på nikotininnhold.
Dette er veldig individuelt. Jeg kunne ikke ha snusen under leppa i mer enn et minutt eller to i begynnelsen. Det gikk over i løpet av en uke uten tilgang på annet enn snus. Da spilte det ingen rolle om jeg snusa hvit eller brun. Nå har jeg gått over til e-sigg, og blir like dårlig av snus som før jeg begynte.
Du kan jo gjøre som mange i USA gjør. Ha en liten "spyttekopp" tilgjengelig når du snuser. Så spytter du med jevne mellomrom for å unngå å svelge. Bør funke.