Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 27669
Sitat av jayforall10
noen som vet om hvor man kan få kjøpt dette i kr.sand nå?
tobakksbutikken er jo nedlagt
Vis hele sitatet...
sist jeg var hjemme hadde noen fått kjøpt det på en pakistaners tippebutikk, ellers kan du prøve i thai butikken ved siden av gamezone eller butikken ovenfor politistasjonen
Sitat av TheNewGuy
fikk tak i masse snuff i sverige i dag^^ cola smak, aprikos, mint, president snuff.. u name it, kjøpte en hel haug:P
Vis hele sitatet...
Den med mintsmak er jo ganske god, refreshing. Men aprikos, det hørtes jævlig kvalmende ut, sett den før på svinesund.
▼ ... over en uke senere ... ▼
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Som dere kanskje ser har jeg ryddet kraftig i denne tråden ettersom den har vært et fristed for søppel i det siste.
Hold dere til tema, trådstarter har spesifikt spurt om skadevirkninger av snuff kontra andre tobakksprodukter, ikke om 'det fenga sykt i nesa' eller hva du eller kompisen deres opplevde på fest.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kjøpte masse i polen på skoletur..

Sikkert på samme farlighetsgrad som snus, best å snyte ut igjen om man tar mye så det ikke renner ned i halsen (ekkelt!)

Det er nikotin, så hvis du er avhengig av røyk/snus så merker du nesten ingen ting, hvis du ikke er det er det en morsom svimmel opplevelse..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som veit hvem merke som er sterkest, jeg kjøpte en type som heter Red Bull i polen og det kicker viss du tar ei skikklig stripe
▼ ... noen uker senere ... ▼
snuff har jeg tatt masse av

hvis du legger striper med snuff som er jævli lange og bare sniffer og sniffer som faen så kjenner du at det kribler i hjernen og man får frysninger, også våkner man opp. Det er nok bare en form for nikotinsjokk. men på en heeelt annen måte en på snus og røyk.
Digital nomade
trippy's Avatar
jeg har jævlig stærk snuff fra polen hvis man tar for mye begyner man å blø i nesa, haha
Hei, noen som vet hva en slik boks koster ? Og hvis dere har mulighet er det noen som gidder å sende meg en boks via posten ?

Edit: Evt hvor kan det kjøpes i bergensområdet?
En boks med snuff koster mellom 10-20 kr i Polen. Men det hjelper jo lite i Norge:P. Noen som prata om at man fikk kjøpt det på Esso her i Askim:P. Men vet ikke helt
mulig noen har nevnt det men fikk kjøpt president snuff på hjørnet på trondheim torge før. regner derfor med at det finnes i andre tobakksbutikker i trondheim, ergo resten av landet,
Digital nomade
trippy's Avatar
i polen kosta det 10kr ca for boksen Og den er faen meg sterk....
Har prøvd en del forskjellig typer snuff og den eneste typen jeg blir svimmel av er Presidenten. Så det betyr vel at det er denne som inneholder mest nikotin. De med cola smak og aprikos føler man ikke noe av.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
tar snuff selv, er digg og man får litt rus og kjenner det bli friskt i nesa. man får det ikke i lungene men man kan greie og sniffe for hardt og harke det opp litt(det suger ass) grunen til at man hoster i blant er at det kommer i nesa. som pepper i nesa eller no. KOMMER IKKE I LUNGENE
Sitat av GeirBauer
Noen som vet noe om farene ved å bruke det da?
Nedsatt luktesans eller no?
Og er det mer/mindre eller like kreftfremkallende som røyk?
Vis hele sitatet...
jeg ville holdt meg til snusen jeg! snuffer du lenge, blir nesa ødelagt. er nok ikke like skadelig som røyk, men har lest engang at folk som har snuffa , har måttet operert nesen fordi det etset hull i bihulene.

Snuff er jo selvølgelig ikke bra! Hvorfor skal snus og røyk være helseskadelig og ikke snuff? Røyk ødelegger lungene, snus ødelegger tannkjøtt\lippe og kan du tenke deg til hva snuff ødelegger da?

i tillegg til det, er nikotin helseskadelig....
Sist endret av hyys; 8. september 2007 kl. 21:01.
Hyys, hvor har du lest dette? Jeg heller mot at det er vrøvl. Har aldri hørt om noen som har ødelagt nesa si av snuffing, selv om jeg var aktiv på et snuff-forum noen år tilbake hvor en vesentlig andel av brukerne var godt oppi åra og hadde snuffet i en mannsalder.
Sist endret av xtapolapocetl; 8. september 2007 kl. 22:47. Grunn: typo
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg var egentlig jævla imot snus og røyk før. Så prøvde jeg snuff en gang, og jeg følte meg helt rolig, chill. Visst du er stresset, er snuff tingen altså! Det er skamdeilig å sitte å chille og ta litt snuff, du blir bare så rolig..

Det er 18 årsgrense, og det er svinbillig. Jeg har kanskje en snuffboks i ett par uker, for 70kr.

Jeg er jo ikke 18, men det jeg vet om snuff er at det ikke er like farlig som snus.

Og som han Geir sa, så er det rett, du blir litt svimmel, og føler deg litt "full" i 5 min før du blir bare avslappet. Veldig digg!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Får man fremdeles handla snuff i Norge altså?
Sitat av speedpunk Vis innlegg
Får man fremdeles handla snuff i Norge altså?
Vis hele sitatet...
Jepp, kjøpte 2 bokser for noen uker siden

Vet at Prinsessen kiosk i Trondheim har og en Mix i Bodø.
ikke glem narvesen gawith cola, gawith apricot og ozona president (beste )
Sitat av Zuperfreser Vis innlegg
Jeg er jo ikke 18, men det jeg vet om snuff er at det ikke er like farlig som snus.
Vis hele sitatet...
Dette er tull.

For det første er det like avhengighetsskapende som alle andre tobakks produkter (snus/røyk/etc),
for det andre, så ødelegger snuff slimhinnen i nesen din, ikke ulikt kokain og amfetamin...
Sitat av doomsaier Vis innlegg
ikke glem narvesen gawith cola, gawith apricot og ozona president (beste )
Vis hele sitatet...
Har apricot og ozono, liker begge, men begynner å bli lei av mint smaken.
Ser jævlig narkis ut, men det er så godt
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Jepp, kjøpte 2 bokser for noen uker siden

Vet at Prinsessen kiosk i Trondheim har og en Mix i Bodø.
Vis hele sitatet...

Ahh.. da passer det jo sabla flott at jeg kjører ukentlig til begge byene takker og bukker.
Prøvde snuff en gang, tok to laaange striper, en i hvert nesebor. Resultat: Helt rød i ansiktet, og spytta/snørra ut brunt slim i en time etterpå. Var faktisk litt digg i starten, ordentlig freshup i nesa!

Dette var btw midt i skoletimen
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg er 14 år fra Oslo. Jeg snuser fast og røyker daglig. Jeg snuffer også hele tiden, det er kjempedeilig og forfriskende for eksempel i timene. Er jo som sagt avhengig av snus og røyk, men hvis du spør meg vil jeg si at det aldri går ann å bli avhengig av snuff. Har vel snuffet i ca et halvt år nå og det er ikke Sånn at jeg trenger snuffen på samme måte som snusen min. Et par dager uten snuff er ikke noe problem i det hele tatt. For utenom nikotinen i snuff vil jeg tro at snuff ikke er noe farligere enn nesespray. Nesespray kan være avhengighetsskapende ved at slimhinnene dine tørker ut og det gir deg en følelse av å være tett i nesen hele tiden. Tror at snuff kan være avhengighetsskapende på samme måte, men har som sagt ikke kjent noe på det selv.
Sitat av roligmann1110 Vis innlegg
Jeg er 14 år fra Oslo. Jeg snuser fast og røyker daglig. Jeg snuffer også hele tiden, det er kjempedeilig og forfriskende for eksempel i timene. Er jo som sagt avhengig av snus og røyk, men hvis du spør meg vil jeg si at det aldri går ann å bli avhengig av snuff. Har vel snuffet i ca et halvt år nå og det er ikke Sånn at jeg trenger snuffen på samme måte som snusen min. Et par dager uten snuff er ikke noe problem i det hele tatt. For utenom nikotinen i snuff vil jeg tro at snuff ikke er noe farligere enn nesespray. Nesespray kan være avhengighetsskapende ved at slimhinnene dine tørker ut og det gir deg en følelse av å være tett i nesen hele tiden. Tror at snuff kan være avhengighetsskapende på samme måte, men har som sagt ikke kjent noe på det selv.
Vis hele sitatet...
Nikotinen i snuff gjør deg avhengig på lik linje som sigg og snus. Det er samme stoff, med samme avhengighet.

Grunnen til at du ikke kjenner noe til denne avhengigheten er at du uansett forbinder den med snus/sigg, og at du uansett tilfredsstiller avhengigheten din med dette.

Hadde du plutselig vært vært uten snus/sigg, men med tilgang på snuff, så ville du svært fort ha "flyttet" avhengigheten til snuff. (Teknisk sett flytter du bare assosiasjonen til å tilfredsstille avhengigheten, avhengigheten er jo tross alt til nikotin i all hovedsak.)

Det er snakk om fysiologiske og psykologiske aspekter av avhengigheten, der den førstnevnte er til substansen og den sistnevnte til administrasjonen av den.

En heroinavhengig som skyter vil aldri finne på å sniffe dopet, enda han ville blitt "frisk"om han gjorde.
Sist endret av Tøffetom; 8. juni 2015 kl. 04:44.
Høres skikkelig fjortis ut å lage linere på bordet av snuff. Det vanlige er å bare ta en liten haug på hånda og dra det inn.

Jeg får skikkelig trøbbel av slimhinnene i nesa av snuff, så det er tydeligvis ikke for alle det der.
Har prøvd det en gang, men det virka så jævli weird så jeg holdt meg til snus.
Men følte ikke noe annet enn veldig mye, men lukta mint lenge etterpå.
Jeg sniffer mye heller kokain enn tobakk, og for et horribelt navn på et produkt.
Skjønner hvorfor det ikke selger godt.
Sitat av Susa Vis innlegg
Høres skikkelig fjortis ut å lage linere på bordet av snuff. Det vanlige er å bare ta en liten haug på hånda og dra det inn.
Vis hele sitatet...
Har fått inntrykk av at det er vanligere å bare legge ene boret til boksen og dra til. Gikk litt i snuff i tenårene, og det var sjeldent at tobakken var ute av boksen før det var i nesen!