Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1871
God aften freaks

Kjøpte en Asus G53JW i mars måneden engang gjennom milrab.no. Med PC'en kjøpte jeg full forsikring aka idiotforsiking til 2000, som skal dekke alt fra søl, støtskader o.l

Etter noen måneder, rundt augusttider, begynte laderen å koble seg ut ganske fort inn/ut. Prøvde flere ladere, tok inn ut batteriet osv for å feilsøke problemet. Til slutt lader den seg ikke i hele tatt.

Ringte Asus support, fikk grei veileding fra de, de tok imot serienr, og jeg fikk en e-post med et skjema jeg skulle fylle ut. Etter noen dager kom det en forhåndsbetalt fraktseddel addressert infocare et sted i kongsvinger. Ukene går, og jeg hører lite fra de.

Men før i dag fikk jeg en e-post som lyder som følger: Kjære kunde,

""> Se vedlagte dokument for kostnadsforslag på deres reparasjon. Hvis du har problemer med å lese dokumentet, hent og installer Adobe Acrobat Reader gratis fra http://get.adobe.com/no/reader/
>
> For spørsmål omkring dette kostnadsforslaget vennligst kontakt Infocare kundesenter, se telefon nummer nedenfor eller svar på denne e-posten""

i e-posten ligger det et pdf-dokument med følgende prisantydning og beskrivelse:
"totalsum: 2589,- inkl. mva
delagt dc-in,ikke garanti. PO på bytte av mainboard"


Hva er mine rettigheter her ? Jeg har som sagt full forsikring, garanti og reklamasjon gjelder jo fortsatt også. Hvem skal kontaktes først ? forhandleren, Asus eller infocare ?
Forhandleren. Det er han som har solgt deg ekstra garantien.

Infocare forholder seg til garantien gitt av asus
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei.

Fikk du ordnet dette problemet?

Har nesten samme problemet som deg, bare at selve strømpinnen har løsnet og står igjen i laderen, er visst et kjennt problem med denne modellen, men asus nekter å fikse det. Selv om de har fikset det i andre land.

eks her: http://www.asusrog.com/forums/showth...ke-on-my-G53jw
Jeg hadde også "idiotforsikring" på min HP laptop og fikk problemer med både laderinngangen og hovedkort. det jeg gjorde var å levere maskinen til forhandler (Lefdal). det tok to uker og maskinen kom tilbake i tipp topp stand, med garantien intakt og helt gratis
Enten har InfoCare gjort en tabbe og ikke sett at du har forsikring eller har de ikke fått beskjed om det.

Hvor ble PC kjøpt? Leverte du den direkte til IC eller via butikken du kjøpte pcen hos?

Anbefaler at du tar kontakt med butikken eller forsikringsselskapet for å få de rette papirene og videresende dem til IC. Si ifra til IC i tilfelle slik at maskinen ikke blir returnert pga manglende tilbakemelding.

Hvis du har levert den inn via butikk så bør de ta seg av alt uten at du trenger å blande deg..