Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 2962
Heisann folkens, jeg er i utviklings prossessen av et nytt tekstbasert spill som jeg skal lansere snart, men viss noen er interissert så trenger jeg følgende:

*Flere programmerere (Er bare meg fåreløbigt)
*Designer (Jeg suger :P)
*En original idè
*Bug testere

Viss noen vil melde seg frivillig, kontakt meg på PM [=

-D3m0t3x
Meget interessant! Keep up the good work.

Sendt deg PM.
Du programmerer altså et spill, uten å ha en ide om hva det skal være om?
Dette hørtes merkelig ut, da ideen gjerne er første veien man får, for så å begynne med kravspek osv.

Flopp anyone?
Hvorfor ikke joine noen prosjekter som allerede er der ute? Det er tonnevis av tekstbaserte spill ute på nettet som både er utviklet og som er under utvikling. Er allerede med på 2 slike prosjekter, hvorfor ikke heller forhøre seg om det er noe prosjekt du kan værme på istedefor å starte sitt eget når du ikke har en orginal idee?
Jeg syntes det er mest interessant at du trenger en designer til et tekstbasert spill...??

...og forsåvidt det at du trenger en "original ide" til et spill "du skal lansere snart"... Hvis du ikke har selve ideen til spillet engang, så kan du vel ikke engang sies å være på idéstadiet av prosjektet?
Sist endret av Stormen; 19. januar 2010 kl. 20:43.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Jeg antar at det er fordi tekstbasert faktisk ikke er tekstbasert slik vi gamle ringrever ser på det, men tekstbasert i den form at det er et nettleser-spill i form av planetarion etc.

Synes det som er interessant her er at du faktisk våger å slenge inn ord som "snart" når du ikke engang har spillkonsept/spillidé ute og går. Idémyldring og normal prosjektstyring hadde kanskje vært et par nøkkelord i denne sammenheng?

Edit: For at folk skal bli mer interessert i dette må du nesten selge idéen din på ett eller annet vis. Henvis gjerne til tidligere prosjekt du har gjennomført, og ikke minst litt mer konsist hva du trenger hjelp til, samt hvor mye erfaring og kunnskap du faktisk besitter.
Sist endret av m0b; 19. januar 2010 kl. 20:48.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Kan muligens bidra med kode delen. Men det hadde vært lurt med ekstra informasjon om hva du har av kode så langt og hva det er laget i.
d3m0t3x's Avatar
Trådstarter
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Du programmerer altså et spill, uten å ha en ide om hva det skal være om?
Dette hørtes merkelig ut, da ideen gjerne er første veien man får, for så å begynne med kravspek osv.

Flopp anyone?
Vis hele sitatet...


Det ble vell litt feil å si at jeg ikke har en idè, etter som jeg har grunn idè'en til spillet, det jeg tenkte på var vell mer idè'er til hva som kan gjøre akkurat dette spillet unikt.

Mvh.
D3m0t3x

Sitat av d-_-b Vis innlegg
Hvorfor ikke joine noen prosjekter som allerede er der ute? Det er tonnevis av tekstbaserte spill ute på nettet som både er utviklet og som er under utvikling. Er allerede med på 2 slike prosjekter, hvorfor ikke heller forhøre seg om det er noe prosjekt du kan værme på istedefor å starte sitt eget når du ikke har en orginal idee?
Vis hele sitatet...
Er mye gøyere å være prosjekt leder, og vite at det du utvikler ligger på ditt eget domene.

Og som nevnt i posten over; at jeg ikke hadde en idè blir feil, men trenger idè'er for å gjøre spillet unikt

Mvh.
D3m0t3x

Sitat av Stormen Vis innlegg
Jeg syntes det er mest interessant at du trenger en designer til et tekstbasert spill...??

...og forsåvidt det at du trenger en "original ide" til et spill "du skal lansere snart"... Hvis du ikke har selve ideen til spillet engang, så kan du vel ikke engang sies å være på idéstadiet av prosjektet?
Vis hele sitatet...

Deisgner trenger jeg vell mer for ikoner, bakgrunn, div. bilder, og CSS'en på siden i det heletatt

Nok engang, les over ^ ang. idè'en.

Mvh.
D3m0t3x

Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Jeg antar at det er fordi tekstbasert faktisk ikke er tekstbasert slik vi gamle ringrever ser på det, men tekstbasert i den form at det er et nettleser-spill i form av planetarion etc.

Synes det som er interessant her er at du faktisk våger å slenge inn ord som "snart" når du ikke engang har spillkonsept/spillidé ute og går. Idémyldring og normal prosjektstyring hadde kanskje vært et par nøkkelord i denne sammenheng?

Edit: For at folk skal bli mer interessert i dette må du nesten selge idéen din på ett eller annet vis. Henvis gjerne til tidligere prosjekt du har gjennomført, og ikke minst litt mer konsist hva du trenger hjelp til, samt hvor mye erfaring og kunnskap du faktisk besitter.
Vis hele sitatet...
Det er helt rett at det ikke er ett brettspill / slikt tekstbasert spill, det er ett nettleser-spill, ja

Det kan hende du har rett her, men er ikke lett, ettersom dette er første gang jeg blir en prosjekt leder.

Jeg har selv holdt på ca. 6 år med HTML/PHP og ca. 7 år med Photoshop
Det jeg trenger hjelp til, blir vell å få spillet på nett fortere, og at det er gjort skikkelig, designeren trenger jeg til ikoner, bakgrunnder, og CSS, som nevnt over.

Spillet har nå også fått sin egen story-line, det er en vinter dag 1930, du blir oppringt på telefonen, du svarer telefonen, personen spørr; "er det <navn> jeg snakker med?", du svarer ja, de har tatt familien din, og du er nødt å følge deres ordre for at de ikke skal ta livet til familien din, osv. har alt suttet opp på websiden, så første gang du logger på, så kommer story'en.

Fåreløbig har jeg laget; Login side, registrerings side, glemt passord side, nyhets side, statistikk side, skift passord side og holder på med profil siden, alt er funksjonelt.

Bug-testerene sier vell seg selv hva jeg trenger til

Mvh.
D3m0t3x
Høres spennende ut.
Hva slags sjanger er det snakk om?
d3m0t3x's Avatar
Trådstarter
Sitat av NannirK Vis innlegg
Høres spennende ut.
Hva slags sjanger er det snakk om?
Vis hele sitatet...
Hehe, tusen takk!

Vi snakker vell om mafia/mobster lignendes, fra 1930 tallet.
så det blir ingen "Ran postbanken" opplegg her ;P

Mvh.
D3m0t3x
Sist endret av d3m0t3x; 20. januar 2010 kl. 10:08.
Sitat av d3m0t3x Vis innlegg
Hehe, tusen takk!

Vi snakker vell om mafia/mobster lignendes, fra 1930 tallet.
så det blir ingen "Ran postbanken" opplegg her ;P

Mvh.
D3m0t3x
Vis hele sitatet...
Snakker vi Mafia Wars eller et spill med grafikk?
d3m0t3x's Avatar
Trådstarter
Sitat av NannirK Vis innlegg
Snakker vi Mafia Wars eller et spill med grafikk?
Vis hele sitatet...

Kan ikke akkurat si det blir "Mafia Wars" lignendes, etter det som der trenger du energi for å gjøre jobber, osv.

Spill med grafikk, hvordan mener du?
Mener du som f.eks. spillet "Mafia"?
Det er værtfall ikke noe lignendes det, etter som spillet jeg skal lage
blir laget i HTML / PHP / CSS, og ikke ... ja, vet ikke hva de lager FPS spill i x)

Mvh.
D3m0t3x
Sitat av d3m0t3x Vis innlegg
Jeg har selv holdt på ca. 6 år med HTML/PHP og ca. 7 år med Photoshop
Det jeg trenger hjelp til, blir vell å få spillet på nett fortere, og at det er gjort skikkelig, designeren trenger jeg til ikoner, bakgrunnder, og CSS, som nevnt over.
Mvh.
D3m0t3x
Vis hele sitatet...
Siden du har holdt på i 6 år med HTML/PHP synes jeg det er rimelig merkverdig at du ikke har noen tidligere jobber* du kan vise til, slik at vi får bekreftelse på at du ikke er enda en svett wow-nerd uten kunnskaper som vil tjene penger på nett.

*Med jobber mener jeg alt fra jobber du har gjort for andre, script/programmer du har mekka selv og som er verdt å vise frem etc.

Synes også at spillet minner litt for mye om Mafia Wars (?) på facebook, bare at det foregår noen år tilbake.
d3m0t3x's Avatar
Trådstarter
Sitat av lsrr Vis innlegg
Siden du har holdt på i 6 år med HTML/PHP synes jeg det er rimelig merkverdig at du ikke har noen tidligere jobber* du kan vise til, slik at vi får bekreftelse på at du ikke er enda en svett wow-nerd uten kunnskaper som vil tjene penger på nett.

*Med jobber mener jeg alt fra jobber du har gjort for andre, script/programmer du har mekka selv og som er verdt å vise frem etc.

Synes også at spillet minner litt for mye om Mafia Wars (?) på facebook, bare at det foregår noen år tilbake.
Vis hele sitatet...
For rundt en 2 år tilbake var holdt jeg på å jobbe på ett spill med en fra england

http://www.xtremenetwork.co.uk/

Der har jeg skrevet ca. halve websiden sammen med han, utenom det, så har jeg bare min egen webside jeg har jobbet med.

En svett wow-nerd kan jeg love deg at jeg ikke er
OFFTOPIC: hater spillet..


Men jeg skjønner ikke hvordan du kan sammenligne ett av denne typen tekstbaserte spill, med Mafia Wars fra facebook, de er jo på INGEN måte lik :P

Mvh.
D3m0t3x
Sitat av d3m0t3x Vis innlegg
Kan ikke akkurat si det blir "Mafia Wars" lignendes, etter det som der trenger du energi for å gjøre jobber, osv.

Spill med grafikk, hvordan mener du?
Mener du som f.eks. spillet "Mafia"?
Det er værtfall ikke noe lignendes det, etter som spillet jeg skal lage
blir laget i HTML / PHP / CSS, og ikke ... ja, vet ikke hva de lager FPS spill i x)

Mvh.
D3m0t3x
Vis hele sitatet...
Med grafikk mener jeg bevegelige bilder.
Hva med å heller hjelpe til å ødelegge det allerede eksisterende - Nordicmafia? Vi trenger flere bugfinnere.
Sitat av d3m0t3x Vis innlegg
For rundt en 2 år tilbake var holdt jeg på å jobbe på ett spill med en fra england

http://www.xtremenetwork.co.uk/

Der har jeg skrevet ca. halve websiden sammen med han, utenom det, så har jeg bare min egen webside jeg har jobbet med.

En svett wow-nerd kan jeg love deg at jeg ikke er
OFFTOPIC: hater spillet..


Men jeg skjønner ikke hvordan du kan sammenligne ett av denne typen tekstbaserte spill, med Mafia Wars fra facebook, de er jo på INGEN måte lik :P

Mvh.
D3m0t3x
Vis hele sitatet...
Høres veldig likt Omerta.
http://barafranca.com/
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Hmm, høres interessant ut, nå fikk veldig lyst til å sette meg ned og begynne å kode :S *Starter opp Notepad++ og diverse internettbrowsere*.

Har du domene? Har du bestemt navnet? Har du serverplass? Har du mange idèer til hvordan spillet skal se ut/være? Skal det bare bli et av de teite teksbaserte Mafia-wannabe-spinoff spillene som man kan finne tusenvis av på nettet?
Jeg ville heller ha kommet opp med en orginal idè, og ikke noe mafiabasert. Hell, et teletubbies spill hadde vært mer orginalt.

(Må leses med et snev av humor)
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Jeg ville heller ha kommet opp med en orginal idè, og ikke noe mafiabasert. Hell, et teletubbies spill hadde vært mer orginalt.

(Må leses med et snev av humor)
Vis hele sitatet...
Hey! Det er min idè!

Jeg har storylinen klar faktisk.
Når man lager seg en bruker, kan man velge farge på teletubbien sin. Så skal du bake kaker, og bytte filmer med hverandre. Så kan man chatte med 70år gamle menn, og sende meldinger i et super ikke-så-veldig-avansert PM-system.
Og siden skal være pyntet inn med forj**lig grafikk og PHP-errors.
Sist endret av MrMrtn; 21. januar 2010 kl. 04:14.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Høres kuult ut! Jeg må få joine!


Edit: skjer med at : D smilien ikke funker?
Vis hele sitatet...
Kewlt, da vet jeg hvem jeg skal kontakte når teletubbies-spillet skal programmeres

Or forresten, : D funker for meg
Sitat av Waver Vis innlegg
Kewlt, da vet jeg hvem jeg skal kontakte når teletubbies-spillet skal programmeres

Or forresten, : D funker for meg
Vis hele sitatet...
Du må ha med en webcam funksjon.

Expansion: Teletubbies in Space?
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Du må ha med en webcam funksjon.

Expansion: Teletubbies in Space?
Vis hele sitatet...
Og Talitubbies: The Last Attack.
http://www.portalmix.com/webs/binladen/binladen/fotos/fotobin_tubbie.jpg
d3m0t3x's Avatar
Trådstarter
Sitat av Waver Vis innlegg
Hmm, høres interessant ut, nå fikk veldig lyst til å sette meg ned og begynne å kode :S *Starter opp Notepad++ og diverse internettbrowsere*.

Har du domene? Har du bestemt navnet? Har du serverplass? Har du mange idèer til hvordan spillet skal se ut/være? Skal det bare bli et av de teite teksbaserte Mafia-wannabe-spinoff spillene som man kan finne tusenvis av på nettet?
Vis hele sitatet...
Hehe, alltid gøyt å kode, bruker notepad++ jeg også ^^

1. Har domene ja!
2. Original Maifa
3. mer enn nok server plass + 999 databaser og 999 ftp brukere og 999 subdomener
4. Kan vell si at jeg har en del forskjellige idè'er om hvordan det skal se ut ja
5. NEI, de hater jeg selv! Jeg vil at dette spillet skal stå helt ut fra alle de andre spillene, noe som gjør dette spillet helt unikt og ikke likt de andre, men det er der jeg trenger noen kreative personer ^^

Sitat av Waver Vis innlegg
Og Talitubbies: The Last Attack.
http://www.portalmix.com/webs/binladen/binladen/fotos/fotobin_tubbie.jpg
Vis hele sitatet...
Ikke noe dum idè det derre altså!
Gangsters, Mobsters, Gangland, Mobstar, Pimp Empires, Mafia Empire, Mafia-Family, Mafia Wars, Original Mafia, Nordic Mafia .... etc..

Eneste som skiller seg ut er jo Omerta, de greide hvertfall å finne på et eget navn..
Sist endret av Lanjelin; 21. januar 2010 kl. 10:59.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Må være enig med DrMight, alle spill som inneholder navnet "Mafia", "Mafioso" eller liknende er dømt til døden i mine ører.
Btw: er det http://originalmafia.com/?
Mafiasjangeren er en smule oppbrukt, jeg savner de første rundene av Planetarion
Beklager å måtte skuffe deg, men det er ikke bare å bestemme seg for å lage et spill, si det skal være unikt og kult, og så regne med at det er noe som "kommer etterhvert".

Det er litt det samme som en investor som skal starte en bedrift som skal slå ut bilindustrien, fordi man skal finne et alternativ til bensin - han vet ikke hva eller hvordan, men det går sikkert bra bare noen kommer med en god idé i en kaffepause en dag.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av Pantheon Vis innlegg
Beklager å måtte skuffe deg, men det er ikke bare å bestemme seg for å lage et spill, si det skal være unikt og kult, og så regne med at det er noe som "kommer etterhvert".

Det er litt det samme som en investor som skal starte en bedrift som skal slå ut bilindustrien, fordi man skal finne et alternativ til bensin - han vet ikke hva eller hvordan, men det går sikkert bra bare noen kommer med en god idé i en kaffepause en dag.
Vis hele sitatet...
Enig. Vi vil vite hva som gjør det unikt.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Æsj, kan noen endre trådtittel? Jeg gledet meg til å kunne være med på å lage et tekstbasert spill, og i stedet blir det disket opp et browserspill.

Anyhow melder jeg meg som bugtester, og kritiker av websiden generelt.
kan ikke spillet gå ut på verdensherredømme? starte eget politisk parti, spre propagande, vinne tilhengere, drepe motstandere, bestikkelser og gjøre så mange som mulig til gjeldsslaver. mye potensiale i dette!
Melder meg som bug-tester, hehe. Kan jo bli spennende om det blir populært.

Sitat av shaman-sultan Vis innlegg
melder meg kansje som designer
dop-dealer spill men kan dyrke sopp og smugle heroin fra russland, så selger man til andre spillere. dopen bruker man for å komme opp i level som f.eks wannabe, addict, tripper, shaman, thug o.l.
ser for meg replikkene til frustrerte foreldre
- vent litt pappa, skal bare kjøpe litt opium og så cannabis frøene mine!
hehe (mohaha!)
Vis hele sitatet...
Haha, ja.

Ett Rusmiddel spill ala Farmville

Faktisk kanskje en blanding mellom Farmville og Hundeparken på nrk sine sider. Kunne vært moro.
Sist endret av Waffaz; 22. januar 2010 kl. 19:10.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
kan ikke spillet gå ut på verdensherredømme? starte eget politisk parti, spre propagande, vinne tilhengere, drepe motstandere, bestikkelser og gjøre så mange som mulig til gjeldsslaver. mye potensiale i dette!
Vis hele sitatet...
Det finnes.
bla. http://www.erepublik.com/en

Sitat av simen929 Vis innlegg
Melder meg som bug-tester, hehe. Kan jo bli spennende om det blir populært.



Haha, ja.

Ett Rusmiddel spill ala Farmville

Faktisk kanskje en blanding mellom Farmville og Hundeparken på nrk sine sider. Kunne vært moro.
Vis hele sitatet...
Dopeville?
hvorfor ikke lage en blueprint til tekstbaserte spill og selge det til noen som slenger på resten? grafikken, storyen osv.
er vel omtrent de samme kode frekvensene på alle slike, så det er jo bare å selge til flere.
Sitat av Waver Vis innlegg
Det finnes.
bla. http://www.erepublik.com/en


Dopeville?
Vis hele sitatet...
tenkte "nygårdsparken 2.0"