Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1080
Har nettopp brent en piratverson av XP inn på ei CD, men når jeg skal starte CD i oppstarten, så funker det ikke.

Har vært i BIOS og satt til "Boot from CD-Rom" elns..

What to do?

Bør jo få formatert før jeg innstallerer XP på nytt, eller kan jeg bare starte setupen her, uten å formatere først?
Du må få disken til å boote ja...

Fortell hva du har gjort. Hva har du brent ut på disken?
Du trenger ikke formatere først nei. Enten er det feil på isofila eller så har du brent den feil på en eller annen måte.
jeg tør gjette på at du har lagt iso fila inn på plata, istedetfor å gjøre plata helt lik iso-fila
Kenshi's Avatar
Trådstarter
Mistenker egentlig jeg har brent den feil.

Det jeg gjorde var å extracte Iso-fila slik at setupen og alle de andre filene kom "ut".. Så sendte jeg de til CD-rom for brenning. Var dette en annen kar her på forumet sa jeg skulle gjøre.

Men på kommentarene på torrenten til piratkopien sto det:

ContraXC på 2009-12-31 07:12 CET:
@suhasD: You only need to burn the "XP DISK IMAGE.iso" file to a CD/DVD. Optionally, you can burn the "XP-DISK IMAGE.gif" file to a CD/DVD's label side if your system supports it. E.g. Toshiba computers support LabelFlash and HP computers support LightScribe.

Link til torrenten:
http://thepiratebay.org/torrent/5199...IVATED_GENUINE
Jeg pleier bare å bruke imgburn, og brenne iso filen til cden..
Du skal brenne iso-fila direkte, IKKE pakke den ut. Den skal brennes som et "image". Finn ut hvordan det gjøres i brenneprogrammet ditt.
I brenneprogrammet ditt kan du sikkert velge å brenne image-filer. Finn dette menyvalget, velg den .iso-fila du har lastet ned, og brenn på nytt.
Kenshi's Avatar
Trådstarter
Da skal jeg gjøre det. Er Alcohol 120% noe jeg kan bruke for å brenne det på CDen?
Skal funke fint det...

http://www.metacafe.com/watch/718036...g_alcohol_120/
Sist endret av Halalgeir; 17. januar 2010 kl. 16:32.
om det ikke funker . . gå til www.imgburn.com og last ned imgburn . . er freeware og VELDIG lett å bruke
Kenshi's Avatar
Trådstarter
Takk for svar.
Holder på å brenne med Alcohol 120% nå.