Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 7087
Hei. Har jeg alkoholproblemer, når jeg må drikke en flakse pils før jeg sover?

Må gjøre det hverdag eller får jeg ikke sove, og har begynt siden 28 april når russetiden starta. Må også nevne at jeg røykte nattings før jeg sov, men det er 1 år siden nå og jeg røyker ikke hasj i det hele tatt nå. Om morran er det veldig tungt å stå opp og det er mye verre enn før. Til det har jeg kommet sent til skolen ofte og skyldte på vekkeklokka. Blir litt sur når læreren min spurte meg hver gang om hva jeg gjør om natten og en gang har jeg klikka på han og kjeftet på han. Sa til han; "Det har du ingenting å gjøre med og gi faen å blande deg inn i mitt privatliv etter skoletida. Du er ikke min mor, du er bare en lærer som jeg har hverdag 5 ganger i uka" Etter det har ikke læreren min spurt meg mer.

Om helgene er jeg full og selv om jeg er dritafull så må jeg ha en pils før jeg sovner selv om etter inntak av mye alkohol.

Bruker ganske mye penger på å kjøpe six pack hver uke og holder på å spare penger til å ta billappen og studere neste år, men i det siste har jeg begynt å ta litt og litt fra sparepengene (kontant) så jeg tok ca 500 kr fra "sparegrisen min" og kjøpt øl for pengene.

Flaks at jeg har høy forbrenning, så jeg blir ikke så veldig påvirket dagen etter, men jeg merker at jeg blir irritabel om morgen.

Mitt spørsmål er: Hva skal jeg gjøre å slutte drikke før søvn om netter?
Sitat av Tokis Vis innlegg
Må også nevne at jeg røykte nattings før jeg sov, men det er 1 år siden nå og jeg røyker ikke hasj i det hele tatt nå.


Om helgene er jeg full og selv om jeg er dritafull så må jeg ha en pils før jeg sovner selv om etter inntak av mye alkohol.
Vis hele sitatet...
Hei, du har aldri tenkt på at det kan være en slags placebo-effekt etter nattingsen da? At hjernen din vet at rett før sengetid får den beroligende, og at uten det så klarer ikke hjernen slappe av.
Har du prøvd å byttet ut ølen med noe annet?
Kan jo prøve det i kveld, aner ikke hva det skulle være, men lat som det er øl.

Dette er egentlig bare synsing fra min side, men hørtes ut som en spennende teori. Lykke til og sov godt
Slutte. Enkelt og greit. Prøv å bytt ut ølen med noe annet, som f.eks melk. Prøv å trappe ned på ølen mens du bytter ut det du "fjerner" med melk. Altså du må venne kroppen til at øl ikke er sovemedisin. Kanskje du til og med kan prøve å lytte til musikk i stedenfor, sånn at du får noe annet å tenke på før du legger deg
Det virker som om du forankrer pilsen til noe som hjelper deg med å sove. Altså har du gjort hodet ditt vandt til å sove etter denne <sermonien> (I mangel på bedre ord atm) Les deg opp på søvnhygiene, og kanskje rot deg frem til noen søvnproblem tråder her på forumet, evnt stikk til legen og få tak i imovane/vallergan, som du kan bytte ut pilsen med.

(Beklager rotete innlegg, stup trøtt)
Prøv å drikke lettøl før du legger deg, for å få placeboen på plass. Når du klarer deg med kun lettøl kan du enten prøve å kutte ut helt, eller å drikke vann/melk/juice.
Runk, finnes ikke bedre sovemedisin!
Slik jeg ser det har du enten en form for tvangstanker som gjør at du ikke klarer å sove uten øla (særlig siden du må drikke den selv om du er full). Eller så er du i et tidlig stadie som alkoholiker.

Svar på disse 12 spørsmålene som Anonyme Alkoholikere har laget og se hva resultatet blir. Kan være en grei pekepinne.

http://www.anonymealkoholikere.no/aa...ordeg_12sp.php
Hva er galt med å ta seg en pils før man legger seg? Det er jo ikke mindre sunt enn å drikke en flaske eller to brus hver dag. I små mengder så kan alkohol fungere som et beroliggende middel. Det er jo ofte derfor de eldre tar seg en Cognac, eller et glass vin sent på kvelden.
125 2T
Tokis's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Hei, du har aldri tenkt på at det kan være en slags placebo-effekt etter nattingsen da? At hjernen din vet at rett før sengetid får den beroligende, og at uten det så klarer ikke hjernen slappe av.
Har du prøvd å byttet ut ølen med noe annet?
Kan jo prøve det i kveld, aner ikke hva det skulle være, men lat som det er øl.

Dette er egentlig bare synsing fra min side, men hørtes ut som en spennende teori. Lykke til og sov godt
Vis hele sitatet...
Jeg skal prøve bytte fra øl til vann eller alkoholfri øl imorgen natt, og det er godt mulig det er placebo, for hjernen min er hyper dagen lang og langt utpå natta. Dessverre drikker jeg nå øl, men imorgen skal jeg prøve kjøpe alkoholfri øl først.
Vet ikke akkurat om det funker med alkoholfri øl, for det er sikkert alkohol som gjør at jeg ikke klarer sove uten. Men jeg kan prøve med lettøl også. R

Sitat av Pewpew Vis innlegg
Slutte. Enkelt og greit. Prøv å bytt ut ølen med noe annet, som f.eks melk. Prøv å trappe ned på ølen mens du bytter ut det du "fjerner" med melk. Altså du må venne kroppen til at øl ikke er sovemedisin. Kanskje du til og med kan prøve å lytte til musikk i stedenfor, sånn at du får noe annet å tenke på før du legger deg
Vis hele sitatet...
Er allergisk mot melk, og jeg blir ikke akkurat trøtt når jeg høre på musikk, men jeg kan prøve noen beroligende musikk fra youtube.
Hva gjør du i hverdagen? Ofte er det gjerne lett å sovne om kvelden etter en pils. Jeg har også opplevd å slite med å sovne. For min del hjalp det å begynne å trene.

Det å ta en pils på kveldstid ser jeg ikke noen særlige problemer med. Det så lenge man klarer å holde seg til en pils.

Jeg skal alikevel si i mot meg selv i denne posten også. Jeg er ikke en lege, og heller ikke alle andre på forumet her. Vær litt kritisk til det både jeg og andre sier i denne tråden. Alkoholisme er skumle saker
125 2T
Tokis's Avatar
Trådstarter
Sitat av geirbauer Vis innlegg
Slik jeg ser det har du enten en form for tvangstanker som gjør at du ikke klarer å sove uten øla (særlig siden du må drikke den selv om du er full). Eller så er du i et tidlig stadie som alkoholiker.

Svar på disse 12 spørsmålene som Anonyme Alkoholikere har laget og se hva resultatet blir. Kan være en grei pekepinne.

http://www.anonymealkoholikere.no/aa...ordeg_12sp.php
Vis hele sitatet...
Skal ta testen imorgen. Føler meg ikke en alkoholiker akkurat, det går ikke ut over vennene mine eller skolen enda, men alle onklene mine døde av alkoholmisbruk i 50-80 år alder, og min far var alkoholiker i en periode, men sluttet etter en masete kjerring (min mor) kjeftet på han angående alkoholmisbruk, og det funket bra. Men han tar seg en pils av og til.

Mange slektninger mine på min farsiden er enten alkoholikere eller drikker alkohol jevnt. Har en fetter som er alkoholiker og det er ikke lenge til han havner på sykehuset for misbruket sitt, som onklene mine gjorde tilslutt.

Så det er godt mulig at jeg er på tidlig stadiet av alkoholiker. Jeg ville ikke bli en alkoholiker etter ha sett onklene mine ødela livet sitt og fetteren min har også ødelagt livet sitt med alkoholmisbruk.

Godt mulig at det er tvangstanker som gjør at jeg må ha pils før søvn, som placebo som er nevnt tidligere her på tråden.
Er det bedre og drikke 1 sekspakning på en lørdag, eller ta seg ei pils hver kveld?
Sitat av sneipen Vis innlegg
Er det bedre og drikke 1 sekspakning på en lørdag, eller ta seg ei pils hver kveld?
Vis hele sitatet...
Kan ikke fatte og begripe hva i all verden som skulle være usunt med en pils hver dag? Tenk på alle mulig andre stoffer vi får i oss gjennom mat og diverse hver dag...vil nok tro at en sixpac er mer usunt ja
Sist endret av Dodecha; 14. november 2011 kl. 10:34.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av williams123 Vis innlegg
Kan ikek fatte og begripe hva i all verden som skulle være usunt med en pils hver dag? Tenk på alle mulig andre stoffer vi får i oss gjennom mat og diverse hver dag...vil nok tro at en sixpac er mer usunt ja
Vis hele sitatet...
Alkohol er gift, heller ingen pils enn 1 om dagen. Det er dog flere faktorer som spiller inn ang. om det er bedre med en six-pack fordelt utover uken eller på en dag. Slik jeg ser det vil det være bedre helsemessig og fordele det utover uken, men om slik regelmessig inntak kan føre til missbruk i senere løp vil det jo kanskje være bedre og drikke alle 6 én kveld, ikke nødvendigvis fortløpende. Som sagt; flere faktorer spiller inn når det kommer til denne interessante vinklingen av sneipen.
Hallo? Er det bare jeg som reagerer på familiehistorikken her? Ser ut som du har noen kjipe gener som i værste fall kan gjøre seg ekstra utsatt for avhengighet. Bare det første som slo meg...
Master debater
Dekilaz's Avatar
Spørsmålet du stiller i tittelen er "Har jeg alkoholproblemer?". Svaret på det er et åpenbart "ja", ettersom du har problemer i forhold til din bruk av alkohol.

I tillegg har du en familiehistorie med betydelige alkoholproblemer, og det virker som om du opplever lite bakrus. Begge er riskikofaktorer når det gjelder utvikling av alkoholmisbruk.
Sist endret av Dekilaz; 10. juni 2011 kl. 03:00.
Tror ikke 1 pils har så veldig mye skade eller virkning for den saks skyld. Tror det aller mest ligger i hodet ditt, du har skapt et behov for deg selv. Problemet er om du plutselig trenger 2 pils, så 3.

Best å kutte tvert, om du ligger våken ei natt får det bare være. Prøv å gå noen helger på rad uten å drikke også.
Du har ikke alkoholproblemer, du har søvnproblemer.

Kroppen bruker faste rytmer for å finne ut at du er trøtt. Mange tar seg et runk og sovner. Da vet kroppen at etter runken skal det soves, så da blir den trøtt. Andre ligger gjerne på ryggen og leser, men med en gang det skal soves, legges boken vekk, lyset slåes av og man ruller over på siden, f.eks. Da vet kroppen at hver gang man ruller over på siden, så skal man sove og blir trøtt. Det er en helt naturlig reaksjon som kroppen står for. Du må bare finne en annen aktivitet enn å drikke en flaske øl, som kroppen kan knytte opp mot det å bli trøtt.

Tør jeg foreslå en god runk, min gode mann?
Alkoholproblemer? Ut i fra det jeg kan lese fra det du beskriver her, så påvirker ikke alkoholforbruket ditt arbeidet eller skole, ditt eget liv eller andres. Du beskriver sixpack i entall, og sier at du er full i helga. Jeg nekter å tro at du har et spesielt stort forbruk. Du er trøtt på morgenen, det er jeg også.

Det du har havna i er trolig intet annet enn en viss rytme som gjør det fristende for deg å ta en øl på kvelden, og føle deg vel etterpå. Akkurat dét vil du trolig aldri ta noen form for skade av heller, forsåvidt. Men, du er klar over din histories familie med alkohol og konsum. Dette er bra, jeg tror ikke du er på vei til å bli noen alkoholiker, men det er sikkert bra at du i det minste er selvbevisst.

Det skal et rimelig stort, uvettig og langvarig (mis)forbruk av alkohol før du tar skade av det. Dette kan jeg snakke om av erfaring.
Sist endret av agarath; 10. juni 2011 kl. 03:22.
Kan ikek fatte og begripe hva i all verden som skulle være usunt med en pils hver dag? Tenk på alle mulig andre stoffer vi får i oss gjennom mat og diverse hver dag...vil nok tro at en sixpac er mer usunt ja
Vis hele sitatet...
Du snakker om sunnhet, jeg snakket om det gjør en til alkoholiker..
Men ok...
Hvorfor er det bedre og drikke seg full i helgene, enn og ta seg ei øl over veka?
Jeg sier ikke det er bra og havne i ett slikt drikkemønster, oppfordrer det ikke heller...
Er det forskning som kommer frem til at en halvliter til dagen er skadelig?
Vet at alkohol ikke er sunt, vet at alkoholkonsum over lengre tid kan føre til mange helseproblemer, kreft i tarmer, lever osv.
Men inneholder en halvliter nok alkohol til og gi helseplager viss man greier og holde seg til en halvliter?
Jeg greier ikke og se at det er verre og ta ett ei pils litt oftere, enn og drikke seg full i helgene slik som mange gjør. Driver man med helgefylla ofte synes jeg at man har feil forhold til alkohol. Selv om det er kjekt en sjelden gang, med visse begrensninger.

Sist endret av sneipen; 10. juni 2011 kl. 04:03.
ArbeidsledigProletar
Én øl dagen er ingen fare i det hele tatt, og gjør deg ikke til alkoholiker. Pils inneholder dessuten humle som er kjent for å virke avslappende og søvninduserende. Så at du "trenger" en øl før søvn trenger ikke å ha noe som helst med alkohol å gjøre, ei heller vaner. Men som nevnt, mennesker er vanedyr, og søvn blir VELDIG lett påvirket av vaner og "ritualer".
Hvis du røyker kan jeg anbefale deg å kjøpe en boks humle, selges på apoteket for ca. 100kr for 50g (har hatt min 50g boks i flere år )

Humle er lett muskelavslappende og har en viss effekt mot insomnia. Planten er nært beslektet med cannabisplanten og har uten tvil noen lignende effekter
Sitat av mariofrans Vis innlegg
Runk, finnes ikke bedre sovemedisin!
Vis hele sitatet...
He he jeg fikk ikke sove uten nattarunk fra jeg var 13 til vet ikke ca. 16. Orgasme = endorfiner (kroppens egen morfin). En øl er vel ikke merkbart? Er nok psykisk, prøv å tenk nøye etter på de gangene du har prøvd å sove uten...

Visst du ligger å tenker mye på hvordan du ikke får sove uten øl, eller feks. På at nå har du ikke drukket øl før sengs på første gang på xxxx-antall uker. Høy hjerne aktivitet/tankekjør kan gjøre det kliiiiin umulig å sovne inn.

Snakker av egen erfaring, hadde en lang periode hvor jeg var "besatt" av tanken på at jeg ikke kom til å få sove.(Var 100% bevisst på at det var bare pga. denne besattheten at jeg ikke fikk sove) Er ganske irrtierende/håpløs situasjon fordi hver gang jeg så en seng, eller la meg ned på en sofa minnet det meg på problemet. Selv 300mg av knockout antipsykotikumet seroquel (quetapin) aka "ser ræ i mårra kveld" gjorde meg bare mer våken, forbanna og gav meg hallusinasjoner.

Fikk kanskje sove 1-2 timer hvert 4. døgn, da jeg pæsa ut forran TV'n eller noe. Da Jon Blund traff meg med "Guarden" nede :P Holdt på å bli sinnsyk!

Heldigvis over nå

Yesyes, lykke til.

Kan utdype mer på forespørsel. (Veldig lang historie egentlig)
Det er kun et problem dersom det oppleves som et problem. Den ène ølen vil antakeligvis ikke drepe deg, men du nevnte forsoving som et problem etter at du begynte med dette; hva med å drikke pilsen en liten time tidligere?

Ellers liker jeg personlig å holde pilsen i sosiale lag, men hender jeg tar meg en pils hvis jeg skal ligge å sole meg på verandaen alene.
I og med at du lurer på om du har et problem er svaret ja.
Noen alkoholiker er du ikke enda, men du har et problem med ditt forhold til alkohol. I og med at du selv sier at du ikke får sove uten en pils er det ølen som styrer deg, og ikke du som styrer ølen.
Forskning tyder på at en øl om dagen ikke er skadelig, snarere tvert om, men det forutsetter at du ikke går på fylla hver helg i tillegg. Så om du drikker en six-pack i uka er ikke det du bør bekymre deg over, men det faktum at du ikke klarer å la være.
Faren er naturligvis at du risikerer å trenge mer, og det kan komme ganske av seg selv. En kveld tar du en pils til maten sammen med en kompis, og deretter nattapilsen din. Dagen etter trenger du plutselig to pils for å sovne...

Det letteste er nok å forsøke å bytte ut pilsen med noe annet, helst uten for mye sukker... Ellers får du bare ta på deg noen dager med lite søvn, så sovner du etter hvert.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjøp beroligende gonatt te på helsekost butikker. Jeg har god erfaring med disse. Husker ikke hva den jeg bruker heter, men det er en urte te i hvit eske og teposene er pakket inn i hvitt papir. Spør etter sove te.

Ta det rolig en til to timer før du legger deg. Ikke stress deg opp, vær bevisst ovenfor hvor rolig du går å hvilke aktiviteter du gjør. Ikke gå direkte til sengs fra tv spill, data eller lignende. Ikke gjør ting som girer deg opp. Prøv å ro deg ned både psykisk og fysisk.

Avhengighet er avhengighet selv om den er av liten eller stor grad. Dette høres ut som ett problem som absolutt kan vokse seg større. Vær forsiktig, det er ditt liv å framtid du gambler med.
Sist endret av Quetzalcoatl; 22. juni 2011 kl. 22:59.
Som nevnt over, dette har ikke med alkohol å gjøre, men hodet ditt.

Som du selv sier; du må drikke en øl før du sover enda du har vært på fylla. Om kroppen din var fysiologisk avhengig av alkohol for å sovne ville du aldri trengt en øl om du allerede hadde promille. Om du derimot leser det realist1 skriver ser du hvorfor du enda må drikke en øl på tross av at du allerede har promille
Den heter Kloster - Sove og beroligende te. Du kan google både for bilder, informasjon eller kjøp via nett. Eller dra til helsekost.
En pils om dagen gjør ingenting:-) Jeg drikker ofte en kopp kakao på kvelden, prøv du og:-)
Vil absolutt ikke kalle det å h et alkohol problem om det er snakk om en flaske pils om dagen.Hvis du MÅ drikke deg merkbart beruset eller full hver dag, da begynner det bli et problem..
Sitat av sneipen Vis innlegg
Er det bedre og drikke 1 sekspakning på en lørdag, eller ta seg ei pils hver kveld?
Vis hele sitatet...
http://alcoholism.about.com/b/2011/0...ing-skills.htm (dårleg kjelde)

Det er faktisk forska på dette. Alkohol vil i større mengder ha innverknad på læreevna vår. Eg vil tru det er sunnare å drikke ei øl kvar dag enn å drikke alt på ein gong.
Jeg vil si pass deg! har selv hatt alkoholikere i min familie på morsiden, min bestefar døde for 2 år siden som følger. Jeg tok meg ofte 1 øl etter jobb eller en skoledag på kvelden fordi jeg liker øl godt! Det begynte med 1 øl i uken til 2 øl i uken til 1 øl hver dag, jeg tenkte aldrig over det fordi jeg bare drakk fordi jeg liker øl og det får meg til å slappe av. Etter 1 månes tid var det gjerne 2 øl om dagen, jeg drakk mer og mer opp til 4-5 hallitere om dagen men tenkte ikke over det, min kjære grep da inn og sa at jeg måtte slutte å drikke så mye. Etter jeg trappet ned forstod jeg hvor mye jeg faktisk kunne drikke på en kveld og fikk se hvilken vei dette kunne føre. Er glad for at noen tok tak i meg og sa ifra, sier bare at vist du har mange alkoholikere i din familie så ville jeg passet på! tror jeg selv var på vei der, men helt uvitende.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg tok ofte en øl eller en liten drink hver kveld før jeg la meg, men etter en stund så var det liksom ikke nok.
så det ble til en flaske jack eller en god del vodka osv til jeg ble så mongo at jeg sovna "på post" og våkna i sofaen med klær på og full pakke. var ei venninde som netopp innså problemet da jeg hadde sagt ja til og komme til hun flere kvelder men endte bestandig med en teit unnskyldning og jeg drakk istedet, så kom hun over og fant meg sovende med flaska i hånda. :P så fikk hjelp og endte med og få utskrevet imovane istedet å for og si det sånn. 2-3 imovane og en j er mye bedre enn og drikke og være styggdårlig dagen etter
Sier ikke det kommer til og skje deg, men det endte iallefall sånn for meg:P
Sitat av selvmord Vis innlegg
Vil absolutt ikke kalle det å h et alkohol problem om det er snakk om en flaske pils om dagen.Hvis du MÅ drikke deg merkbart beruset eller full hver dag, da begynner det bli et problem..
Vis hele sitatet...
Er uenig med deg her. Problemet hans handler ikke om mengden, men at han ikke får sove uten en pils på sengekanten.
Et av kjennetegnene på alkoholisme er at du begynner å legge opp dagen din med tanke på å få tak i alkohol, og du planlegger drikkingen. For TS vedkommende handler dette også om at han på lørdag ha to øl i kjøleskapet før klokken 18, for å få sove hhv. lørdag og søndag kveld. Eller kanskje helst fire, siden det kan hende han tar en øl til middag eller at en flaske knuser...

Om man drikker en flaske til middag eller foran tv-en de fleste kveldene i uka har man ikke et problem, så lenge det går greit med cola eller vann dersom man glemte å handle inn en kveld.
Trådstarter sliter tydligvis med søvnproblemer. Et runk eller litt godnatt-te fra en helsekostbutikk vil nok ikke gjøre store forskjellen for en med søvnproblemer.

Får du absolutt ikke sove uten øl, så ta kontakt med lege for noen Imovane. De sovner du av uansett. Når du har tatt dem et par kvelder og sovet bra, legg pakken på nattbordet og prøv å sov uten tablett. Mest sansynligvis vil du får sove, men kulle du ikke få sove på en time, halvannen, så ta en tablett og sov. Fortsett slik og hjernen vil tilslutt skjønne at den for sove uten alkohol.
Jeg drakk alltid et glass med bacardi før jeg sovnet før. Jeg drakk litt hver ukedag og drakk meg dritings i helgene. Men jeg klarte droppe alkohol i ukedagene og etter det så har jeg faktisk lettere for og sove
Jeg mener at man er alkoholiker når man drikker daglig og MÅ reparere når man våkner.
Men prøv og droppe pilsen før leggetid. Kan garantere at etter en liten stund vil du sove lettere.
Du kan på en måte se på det slik: Du klarer ikke å fungere normalt uten alkohol. Det er en alkoholiker. Men jeg vil fortsatt ikke si at du er en alkoholiker. Det virker som bl.a. Blåtann sa, en Placebo effekt. Jeg har opplevd lignende ting før, men da måtte jeg heller høre på musikk før jeg sovnet. Ofte liker jeg å se litt på film o.l., men jeg trenger det ikke, jeg sover fordi om. Litt urte får meg hvertfall i søvn Men det er ikke lurt å bytte ut en flaske med et hves, for å si det slik...

Prøv som tidligere foreslått, bytt ut til lettøl, så en annen drikke du liker. Om dette faktisk virker, prøv å begynne å avvende deg selv litt og litt.

Når du sier at du må ta deg en natta-øl, selv om du allerede er full, da får det meg spesielt til å tenke på Placebo effekt... Uansett, håper du finner ut av det, og lykke til!

- Serenity
▼ ... over en måned senere ... ▼
Som nevnt tidligere, beveg deg, ta en joggetur, tren litt slit at du blir sliten og etterhvert trøtt.
Jeg blir alltid trøtt etter å ha trent.
Eller som nevnt tidligere, ta et lite runk. Ev. begge deler!
Sitat av Tokis Vis innlegg
Mitt spørsmål er: Hva skal jeg gjøre å slutte drikke før søvn om netter?
Vis hele sitatet...
Svaret er SLUTT !
Når det er sagt, kong alkolhol er nådesløs... Bare du kan gjøre det...
Sitat av williams123 Vis innlegg
Kan ikek fatte og begripe hva i all verden som skulle være usunt med en pils hver dag? Tenk på alle mulig andre stoffer vi får i oss gjennom mat og diverse hver dag...vil nok tro at en sixpac er mer usunt ja
Vis hele sitatet...
Det er helt klart potensiale til å bli avhengi å drikke hver dag selv om det ikke er mye,kroppens kjemi endres når til tilfører disse stoffene hver dag på samme måte som benzodiazepiner og morfin om du hadde brukt litt av dette hver dag,og du kan få helvetes abstinenser hvis du slutter,alkoabsti er det verste som finnes,dødelig i noen tilfeller

Selv om det skulle være "sunt",noe det definitivt ikke er for lever og andre involler så blir du fremdeles avhengi og kan få et helvetes ubehag,alt ettersom hvem det dreier seg om
Sist endret av MerPenger; 13. november 2011 kl. 08:37.
Tror du bude slutte med det.
Kan umulig være sundt å bli brisen hver dag før man sovner.
Da tror jeg det er sunnere å ta en pils når man står opp.
Gjorde det samme selv før, men da drakke jeg fort en six pakk hver kveld. Holdt dette gående i ca 3 år. Sluttet tidligere i år. Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, eneste forskjellen jeg merker er at jeg ikke får såve om kveldene, samme som før jeg begynte og drikke hver dag. Er like forbanna trøtt om morgenen uansett, og fyllesjuk blir jeg ikke så det har heller aldri hemmet meg.

Største grunnen til at jeg sluttet var at det ble så sinnsykt dyrt i lengden. En six pack 0.5l koster jo snart et par hundre kroner. Og når man drikker en sixx pack hver dag + en god del mer fredag-lørdag-søndag så blir det ikke mye igjen til andre ting.
Det nytter ikke å drikke i ukedagene. Ødelegger søvnrytme og mye greier. Begrens det til helgene.
125 2T
Tokis's Avatar
Trådstarter
Vil melde at jeg har slutta å drikke øl hverdag for lenge siden og jeg har ingen problemer med å sovne nå. Slutta bare med øl en kveld, og fortsatte til nå Drikker kun i helgene, men også sjeldenere nå. Takk for tips her
du er ikke fysisk avhengig, men kanskje litt psykisk da du føler du må ta en pils hver dag. men tror du lett kan avvenne deg uvanen. ville ikke kalt det alkoholisme, men pass deg så det ikke kommer til det.