Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1770
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Har utrolig nok aldri kjøpt et headset før, og har lik null erfaring på hva som er bra og hva som er dårlig.

En venn anbefalte disse.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335463


Er de noe bra? :/
Sist endret av Bombasa; 19. april 2009 kl. 19:47.
Jeg liker de ikke, de er alt for trange og ubehagelige.
Jeg vil anbefale deg disse: http://www.prisguide.no/product.php?product_id=25925

God lyd, kjempebehagelige og ha på og bra pris.
Sitat av CriminalMind Vis innlegg
Jeg liker de ikke, de er alt for trange og ubehagelige.
Vis hele sitatet...
Dumbo... har disse selv og er kjempefornøyd
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Trådstarter
Mikrofon er ingen must, men et pluss.

Vil at de skal være solide, gjerne holde et år, eller tre..

Og lyden må være GOD
Personelig er jeg veldig fornøys med fatality, men det er kanskje forskjellig fra person til person? men den CriminalMinds linker til er også et meget bra headset (sikkert litt bedre? )
Sist endret av Domm; 19. april 2009 kl. 21:24. Grunn: typos
Har prøvd fatality headsettet selv og missliker det. Men har hatt Icemat siberia i 3 år nå, og de funker som bare det Er god lyd i dem også. Mange av vennene mine som sier de knekker lett, men mitt har holdt fint opp gjennom de 3 årene.

Btw; følger med mic på Icemat siberia.
har hatt selv ett sånt siberia headset og var kjempe fornøyd! god lyd og en helt fantastisk bass. men den er helt fantastisk stor og ikke minst stygg.
Skal du har god lyd er AKG sitt DJ headsett et MUST!!!!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Mikrofon er ingen must, men et pluss.

Vil at de skal være solide, gjerne holde et år, eller tre..

Og lyden må være GOD
Vis hele sitatet...
Det er kanskje litt sent å svare, men:
Om du vil ha god lyd, må du punge ut med betraktlig mer enn 300-500 kroner. Om du skal bruke såpass lite, ville jeg satset på en Sennheiser modell. Selv har jeg både Grado SR60 (900 kroner til halvpris på SpaceWorld) og Bose Triport (ca. 1300). Om du vil ha et par hodetelefoner som ser relativt kule ut, med god byggkvalitet og lydisolering, er Triport et godt valg.
Om du ikke bryr deg om utseende, om ledningløsning ikke er så viktig, og lydisolering ikke har noe å si, er Grado SR60 det klart beste valget. Makan til lydkvalitet.
Sitat av CriminalMind Vis innlegg
Jeg liker de ikke, de er alt for trange og ubehagelige.
Jeg vil anbefale deg disse: http://www.prisguide.no/product.php?product_id=25925

God lyd, kjempebehagelige og ha på og bra pris.
Vis hele sitatet...

IceMat Siberia, beste headsettet jeg noen gang har prøvd.

Jeg hadde dette, syntes det var bedre en Koss (SB 45?), og Skullcandy headsetet.

Godt kjøp iaffal!
enig med CriminalMind og co. siberia er det beste..
samt mikrofonen. Mikrofonen har en utrolig evne til og fange opp stemmen min og ikke musikken. mikrofonen er montert på skjermen.

Er kjempe fornøyd, og angrer ikke et sekund
Skjekket akkurat på komplett, hva skjer med sony headsett? Markedsfører ikke komplett det lenger eller er det gått ut av produksjon?

Har noen knallgode heldekkende sony headsett jeg kjøpte for faktisk en del års tid tilbake. Sony MDR-CD480.
Kan hvertfall anbefale disse selvom jeg tror de er gått ut av produksjon.
Skal du ha god lyd får du som oftest ikke mikrofon samtidig. Da må man gå for merker som er bra på lyd, og ikke lasermuser med 927457dpi.

Jeg har et Denon-headset som jeg er kjempefornøyd med, brukt i snart et halvt år uten antydning til slitasje. Veldig behagelige å ha på, og god lyd.

Hvis ikke har jeg hørt at lyden i AKG-headsetene er bra. Hvis du skal bruke litt mer, gå for Beyerdynamic. Dyrt, men bra.

Edit: Dra til f.eks. Hifi-klubben og prøv et headset, så kan du heller kjøpe det på nett etterpå
Sist endret av drittunge; 29. april 2009 kl. 23:05.
Sitat av luulz Vis innlegg
Har prøvd fatality headsettet selv og missliker det. Men har hatt Icemat siberia i 3 år nå, og de funker som bare det Er god lyd i dem også. Mange av vennene mine som sier de knekker lett, men mitt har holdt fint opp gjennom de 3 årene.
Vis hele sitatet...
Jeg har også IceMat headsettet, og det knakk etter noen månder, men det er fordi det er så digg og ha på at jeg glemte at jeg hadde det på mange ganger når jeg satt på pcen. Så jeg begynte og traske rund med headsettet på, så når ledningen var slutt så ble det rivd av hode mitt og landa i bakken. Tror ikke så mange andre headsett hadde tålt det over tid heller :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det mest ultimate headsettet på markedet nå for tiden er vell: Sharkoon X-tatic Digital.
Koster 1k, og har surround lyd Samt alt av tilkoblingsmuligheter.
Surround-lyd er genialt når man gamer, da det gir store fordeler i spill. (Spesielt i spill som CS o.l). Da hører man hvor fienden kommer ifra
Har brukt AKG 601 i et år nå, fungerer utrolig bra. Krever litt innspillingstid, men det låter fantastisk. Kan kanskje ligge litt høyt i pris i Norge, men er billigere i utlandet.
Force protection
ShaolinMonk's Avatar
Personlig ville eg _ALDRI_ kjøpt fatal1ty. Lite headset som ikke i det hele tatt passer til gaming mtp lyden. Gaa heller for et billigheadset som Koss SB45. Holder i evigheter. men som andre har sagt, Siberia er bra.
Sennheiser HD215 er headsettet jeg bruker enten jeg er hjemme å gamer eller ute å farter med iPoden.

Lyden er praktisk talt perfekt, jeg gidder ikke å forsøke å nyte musikk uten det headsettet lengre. Kjøpte det for 800 kroner i tyskland for ett drøyt år siden. Beste headsettet jeg har hatt i hele mitt liv. Stort og solid med utbyttbar ledning.