Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1168
Ministry of Love
sptz's Avatar
Vurderer å anskaffe meg mobilt bredbånd, men hva skal jeg velge? Viktige kriterier er dekning og pris.

ICE og netcom virker som ok alternativer. Telenor har jeg ikke hørt noen erfaringer med. Hva er best? Er virkelig ICE sin dekning så god som de skryter av?
Kjøpte meg mobilt bredbånd fra telenor for 1 uke siden.
Fri bruk til 299,- per måned! førpris 499,-

Har hatt utmerket signal over alt jeg har vært, og kan ikke klage over hastigheten heller!. I motsetning til netcom som rett og slett suger ang dekning...
Har utrolig gode erfaringer med Telenor Mobilt bredbånd! Funker greit stort sett over alt!
Ministry of Love
sptz's Avatar
Trådstarter
Noen erfaringer med ice?
På hvilken tid på døgnet skal du benytte nettet egentlig?


Netcom og Telenor(?) har en begrensning på 2 GB per mnd, før de struper hastigheten.. I allefall på FriTid (99,- per mnd 17.00 - 08.00 og hele døgnet i helgene)
Litt høyere på de andre alternative abm.

Siden du bor i Bergen, vil nok både Netcom og Telenor være et like godt alternativ for din del.
Hadde ice før jeg fikk fiber og hastigheten var ikke til å skryte av akkurat selv om jeg hadde god dekning, 150 kbit .
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Netcom og Telenor(?) har en begrensning på 2 GB per mnd, før de struper hastigheten...
Vis hele sitatet...
Telenor har 5 GB
Har Telenor sitt... brukt i nærmere ett år nå.. blir gal... Sykt ustabilt, dårlig forbindelse, og treigere en oldemora mi...
Utrolig fornøyd med mitt Mobile bredbånd fra Telenor, det bare virker, samme hvor jeg er. (stort sett i byområder riktignok). Veldig brukervennlig applikasjon man installerer på datamaskinen, gode hastigheter og bra dekning, 5 gig grense pr mnd selv om jeg aldri bruker det så mye. Nei, helt genial tjeneste
Sitat av sptz Vis innlegg
Vurderer å anskaffe meg mobilt bredbånd, men hva skal jeg velge? Viktige kriterier er dekning og pris.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv Telenor Fri bruk og er relativt godt fornøyd med det.
Før jeg skaffet meg mobilt bredbånd fikk jeg selgerne nede på butikken til å sjekke signalet der jeg bor, om det var såkalt "turbo 3G der".
Det var det.
Til hjemmebruk er mobilt bredbånd ikke å anbefale dersom du ikke har dekning for turbo 3G.

Jeg skaffet meg det fordi jeg reiser rundt en del når jeg er på jobb og har derfor ingen garanti om at det er internett der jeg ender opp.
Derfor blir dette billigere enn å ha en vanlig linje i tillegg til vanlig bredbånd hjemme.
Har brukt telenor sitt i ett år nå, har ingenting å utsette på det.
Hørt at Netcom sitt er billigere though :P
Har mobilt bredbånd fra telenor, utrolig fornøyd.
Sitter her langt ute på bygda nesten på fjellet med ca 1.5mb.
Hadde også rimelig stabil internett hele veien når jeg tok toget fra Trondheim til Oslo.
(datt ut et par sekunder når det byttet tilkoblingspunkt)
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Telenor(?) har en begrensning på 2 GB per mnd, før de struper hastigheten..
Vis hele sitatet...
Feil. Telenor har en begrensning på 5 GB per mnd.

Jeg hadde et gjennomsnitt på 20 GB per mnd. Da fikk jeg en advarsel om at hvis ikke jeg begrenset bruken, ville de redusere hastigheten.
Sist endret av Eplekjekk; 20. juni 2009 kl. 18:38.
Jeg har prøvd både Ice, NetCom ig Telenor mobilt bredbånd.
Her er hva jeg kom fram til:
NetCom:
Har dårligere 3g dekning enn Telenor i utkantene av Norge
Telenor:
Har 3g dekning i så og si hele nettverket sitt! (ergo litt høyere hastighet)
Ice:
Bra dekning, og vesentlig raskere enn både NetCom og Telenor.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Trådstarter
Det ble Telenor pga det kunne jeg få i dag(kompis som jobber på elkjøp), bra dekning, bedre pris en ice, særlig uten bindingsid.
Sitter på bussen med mobilt brebånd. Bestillte det via Telenor.no og fikk alt jeg trengte iløpet av 3 dager. Nå installerte jeg alt før jeg reiste og sitter nå på bussen, leser på Facebook og hører musikk på spotify. Min mening er at det funker overaskende bra, noen ganger er jo selfølgelig nette tregere enn andre ganger. Men det funker til mitt bruk.
Ta telenor nå, så får du de første to månedene gratis med full bruk på den Kveld & Helg. Lykke til