Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2376
Heisann folkens nå har det seg slik at gutta har bygd seg en skikkelig flåte av noen tønner og masse plank. De har til og med satt på en liten 8hesters motor og vi lurer derfor på hva som vil skje om vi blir stoppa ute på det store hav?
Meg og noen kompiser kjørte en hel sommer rundt med en 4-hesters hjemmemekka flåte. Ble nå aldri stoppa.
Fikk derimot en del bemerkelsesverdige blikk der ute.
Tauet inn til land og sendt hjem?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Tror heller det vil gå på reglement for båter o.l. enn på sertifikat.
Sist endret av Cheroxx; 10. juni 2009 kl. 00:43.
Sleng opp noen bilder da! Hørtes morro ut det der!
Lebowski's Avatar
Trådstarter
http://bildr.no/thumb/429103.jpeg

Når den er ute har den stoler og bord, og det har også blitt kjøpt inn partytelt til den. Størrelsen er vel rundt 14 kvadrat og det er satt en regel om maks 12 personer ombord. Midterste tønna er fylt med vann slik at den står med stabilt og det skal mye til før den velter.
Her er et eksempel på hjemmesnekret farkost med påhengsmotor. Sålenge dere ikke bedriver utagerende boblebading eller på annen måte er til sjenanse så skal det ikke være noe problem.
Stilig prosjekt Thumbsup!
Sitat av Lebowski Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Toppdalsfjorden jeg skimter i bakgrunnen?
Lebowski's Avatar
Trådstarter
Oslofjorden, rett ved ingierstrand!
Så lenge dere ikke er dritings om/ når purke stopper dere og dere ikke gjør noe ugang så skal det vel gå greit. Dere får sikkert beskjed om at dere bør holde dere ikke så langt fra land og være forsiktig, men ikke noe serlig mer tror jeg.

Lykke til håper for guds skyld at den ikke tipper. Tror vel heller ikke at den kommer til å gjøre det om det er vann i den tønna som er i midten.
Lebowski's Avatar
Trådstarter
Den er god vettu, blir kanskje litt drikking men å drikke seg totalt drita langt ute på vannet vil ikke skje da da det er totalt idioti og vi klarte jo å bygge flåta så totalt idioter er vi nok ikke
Husk, du kan ha 0.8 i promille når du er på havet
Sitat av Lebowski Vis innlegg
Heisann folkens nå har det seg slik at gutta har bygd seg en skikkelig flåte av noen tønner og masse plank. De har til og med satt på en liten 8hesters motor og vi lurer derfor på hva som vil skje om vi blir stoppa ute på det store hav?
Vis hele sitatet...
Fint prosjekt det der. Hvis du moterer et par lanterner + et batteri (skjekk om motoren har ladeuttak) og redningsvester til alle som er ombord så tror jeg politiet får problemer med og si eller gjøre noe som helst. Skulle de begynne og kverulere så kan du spørre de om hva som er forskjellen mellom denne flåten og en pram som er snekra hjemme i hagen (som forøvrig ikke har landterner). Sørg for at en av dere er edru under kjøringen så går det bra.
Sitat av bJQRN Vis innlegg
http://www.facebook.com/home.php#/ph...7&id=636717901

Noen jeg kjenner som bygger flåte
Vis hele sitatet...
Genialt!
Brukbar flåte :-)
Sitat av Kirie Vis innlegg
Genialt!
Brukbar flåte :-)
Vis hele sitatet...
må bare kommentere den flåten jeg også. Den så sinsykt koslig ut og utrolig gjennomført. Også digget jeg taggingen med alt det random "brukbare" dere fant!
Som mange andre her så må jeg bare si at den flåten var rå!
Husker jeg så en sånn i arendal en gang og fikk straks lyst til å bygge en, men ingen jeg spurte hadde så veldig lyst til å lage en sånn så det hele ble glemt, helt til jeg leste denne topicken og nå sitter jeg å tenker "JEG MÅ LAGE EN SÅNN FLÅTE"
Hvor deilig er det ikke å sitte på en sånn en sen sommernatt og grille og kose seg!
Shit, håper noen er med på å bygge en sånn i år
Tror det hadde blitt maange sene timer utpå sjøen i sommer da isåfall!
HøyRisiko Psykopat
Husk å bruke anker viss du ska ver ute på kvelden
Eller Bruke det til ekstra sikkerhet :P
Et spm: hvor fortøyer dere flåta? har dere båtplass eller bare et litt gjemt sted som dere bruker?

Vis man ikke har båtplass, er det lov å fortøye flåta på steder som ikke er så veldig farlig? tenker ikke på strender eller steder det er folk, men litt bort fra folk og hus?
Sist endret av sykofant; 11. juni 2009 kl. 23:13.
Jeg velger og dra denne tråden litt lengre: http://www.batborsen.no/index.php?pa...lID=72&from=10
Sitat av Balsfjordingen Vis innlegg
Husk, du kan ha 0.8 i promille når du er på havet
Vis hele sitatet...
Det kan du ikke, grensen er 0,4 for fritidsbåt.
For det første: Haha! Dritfett!
For det andre: Jeg tror ikke du/dere kommer til å få noe problemer med politi etc. Så lenge dere har redningsvester nok til alle om bord (noe som er påbudt), og hvis dere er under 16 år, følger alle regler som er forebeholdt personer under den alderen.