Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1342
Jeg har et lite problem med laptopen, det er en Hp compaq 6715b. (Prossesor: AMD turion 64 x2 1800MHz, Graffik: ATI Radeon x1200, Ram: 1024 ddr2 + 2 000mb windows memory, windows xp mc) Problemet er at for noen dager siden satt jeg å spilte Battlefield Vietnam på denne pcen, noe som har fungert helt fin på medium/high grafikk, begynte det plutselig å hakke. Jeg satte ned grafikken til low, men hakkingen var der enda. Og siden pcen hadde oppført seg litt rart i det siste tenkte jeg at det var på tide med en formatering, noe jeg også gjorde. Etter formateringen installerte jeg BF:V, alt av drivere og nyeste dirX. Gikk inn i spillet og fant ut at det forsatt hakket, satte ned alt av grafikk, oppløsning og lyd kvalitet til det laveste, men hakkingen var der enda. Vil også legge til at dette ikke er lag, i å med at det hakker akkurat like mye når jeg spiller singelplayer uten botter.

Håper noen har en løsning på dette problemet.
temperatur kan ha skylden
Esbos's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
temperatur kan ha skylden
Vis hele sitatet...
Har tenkt tanken men, håper ikke det er grunnen, siden det ikke kan repareres. Noen som har noen andre ideer?d
Sitat av Esbos Vis innlegg
Har tenkt tanken men, håper ikke det er grunnen, siden det ikke kan repareres. Noen som har noen andre ideer?d
Vis hele sitatet...

jeg har hatt litt problemer med det, men det ble bedre etter at jeg rensa vifta for støv
Sitat av Esbos Vis innlegg
Har tenkt tanken men, håper ikke det er grunnen, siden det ikke kan repareres. Noen som har noen andre ideer?d
Vis hele sitatet...
Ikke kan repareres? Tull.

Anbefaler deg å åpne PC-en din, og sjekke vifa og kjøleribba til CPU-en. Spørs om det er masse støv der.
Esbos's Avatar
Trådstarter
Sitat av s1gh Vis innlegg
Ikke kan repareres? Tull.

Anbefaler deg å åpne PC-en din, og sjekke vifa og kjøleribba til CPU-en. Spørs om det er masse støv der.
Vis hele sitatet...
Skal gjøre det nå.
Sitat av Esbos Vis innlegg
Skal gjøre det nå.
Vis hele sitatet...
eller bare ta støvsugeren forsiktig på vifta, det hjelper litt hvertfall. da slepper du å åpne den ogsånt, vet ikke om det er vanskelig å åpne en bærbar har ikke prøvd det i fare for at jeg ikke får den sammen igjen. så da bruker jeg støvsugeren
Har du sett om du har på "strøm sparer", og ikke "høy ytelse"?

ser at du har samme skole pc som meg. og hvis du åpner pc'en så går all garanti ut.
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
eller bare ta støvsugeren forsiktig på vifta, det hjelper litt hvertfall. da slepper du å åpne den ogsånt, vet ikke om det er vanskelig å åpne en bærbar har ikke prøvd det i fare for at jeg ikke får den sammen igjen. så da bruker jeg støvsugeren
Vis hele sitatet...
Du skal være litt forsiktig med akkurat det, da støvesugeren gjerne bygger opp statisk elektrisitet som kan kortslutte litt av vært..
Sist endret av fknl; 1. februar 2009 kl. 18:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Esbos's Avatar
Trådstarter
Sitat av fknl Vis innlegg
Du skal være litt forsiktig med akkurat det, da støvesugeren gjerne bygger opp statisk elektrisitet som kan kortslutte litt av vært..
Vis hele sitatet...
Hvordan kan vakum lage statisk elektrisitet?



Sitat av Balsfjordingen Vis innlegg
Har du sett om du har på "strøm sparer", og ikke "høy ytelse"?

ser at du har samme skole pc som meg. og hvis du åpner pc'en så går all garanti ut.
Vis hele sitatet...
Hvordan stiller du på det?

Det funket dårlig å støvsuge den, sugde sikkert ut 1kg støv, men den hakker like mye..
Sist endret av Esbos; 1. februar 2009 kl. 22:44.
Om du har en prosess som heter qpservice.exe gående, så avslutt denne.
Du mener at HP QuickPlay er roten til alt ondt på datamaskinen hans?
nede i høyre hjørne har du sikkert et icon som ligner på et batteri med en kontak på siden, og se hvilken størmstyringsplan du har.
tar du den på høy ytelse vil det hakke mindre.
Sitat av Balsfjordingen Vis innlegg
nede i høyre hjørne har du sikkert et icon som ligner på et batteri med en kontak på siden, og se hvilken størmstyringsplan du har.
tar du den på høy ytelse vil det hakke mindre.
Vis hele sitatet...
Så er spørsmålet hvorfor det da ikke hakket tidligere?
Esbos's Avatar
Trådstarter
Sitat av Daskeladden Vis innlegg
Om du har en prosess som heter qpservice.exe gående, så avslutt denne.
Vis hele sitatet...
Ingen prossesor som heter det.

Sitat av Balsfjordingen Vis innlegg
nede i høyre hjørne har du sikkert et icon som ligner på et batteri med en kontak på siden, og se hvilken størmstyringsplan du har.
tar du den på høy ytelse vil det hakke mindre.
Vis hele sitatet...
Har ikke noe ikon der, men stilte batteriet til høy ytelse inni AIT CCC.(Catalyst Control Center)

Sitat av Astron Vis innlegg
Så er spørsmålet hvorfor det da ikke hakket tidligere?
Vis hele sitatet...
Ja, det er akkurat det som er så rart, det begynte plutselig.
Sist endret av Esbos; 1. februar 2009 kl. 23:56.
I min acer laptop som jeg har hatt et par år nå, fant jeg en passe stor lo dot. jeg støvsugde den og alt annet støv, hehe.
Etter det ble laptopen nesten ny igjen.
Esbos's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blanko Vis innlegg
I min acer laptop som jeg har hatt et par år nå, fant jeg en passe stor lo dot. jeg støvsugde den og alt annet støv, hehe.
Etter det ble laptopen nesten ny igjen.
Vis hele sitatet...
Min er like treig enda, men må innrømme at jeg synes vifta sviver mindre enn før.

Noen andre ide'er?
Kanskje pcen din rett å slett ikke egner seg for spill bruk? Ta bort unødvendig ting fra pcen din, f.eks gamle spill du ALDRI spiller.
Esbos's Avatar
Trådstarter
Sitat av Federal Vis innlegg
Kanskje pcen din rett å slett ikke egner seg for spill bruk? Ta bort unødvendig ting fra pcen din, f.eks gamle spill du ALDRI spiller.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om du leste hele posten, men lengre oppe skrev jeg at jeg formaterte for noen dager, og jeg har ikke hatt tid til å legge inn gamle spill jeg ALDRI spiller enda...
Har selv en laptop med AMD "turion 64 x2 tl -56". De egner seg veldig dårlig til gaming. Problemet er at AMD turion 64 x2 blir latterlig varme og har et mye høyere effektforbruk en Intels "Core 2 Duo". Det kommer selvfølgelig an på hvilken vifteløsning laptopen din har. På min fujitsu siemens kan jeg f.eks ikke spille BF2 i mer en 30min før maskinen blir seig som lim.

En mulig løsning er å forbedre kjølingen av CPU med f.eks en slik fra Dealextreme.
Esbos's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jehes Vis innlegg
Har selv en laptop med AMD "turion 64 x2 tl -56". De egner seg veldig dårlig til gaming. Problemet er at AMD turion 64 x2 blir latterlig varme og har et mye høyere effektforbruk en Intels "Core 2 Duo". Det kommer selvfølgelig an på hvilken vifteløsning laptopen din har. På min fujitsu siemens kan jeg f.eks ikke spille BF2 i mer en 30min før maskinen blir seig som lim.

En mulig løsning er å forbedre kjølingen av CPU med f.eks en slik fra Dealextreme.
Vis hele sitatet...
Den så jo litt gøy ut. Du uar rett i at at turionen blir utrolig fort varm, noe den altid har gjort, men det hakker like mye 20 sek etter jeg har skrudd på dataen som 20 timer etter..
Sist endret av Esbos; 2. februar 2009 kl. 19:07.
Kan tenke meg at alt støvet i maskinen har gjort at det overoppheter, og da tatt knekken på skjermkortet ditt.
Esbos's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frenor Vis innlegg
Kan tenke meg at alt støvet i maskinen har gjort at det overoppheter, og da tatt knekken på skjermkortet ditt.
Vis hele sitatet...
Det kan være, håper ikke det. Men hvis vi ser bort i fra varme (som det mest sannsyneligvis er..), hva kan det da være?