Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1117
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Viser seg at IT-gjøkene på skolen vår har kost seg litt med å begrense tilgangen på internettsider i skoletiden og ellers.

De har satt opp slik at du må skrive inn brukernavn og passord (som du logger inn med på klientene) for å komme inn i nettleseren.
Facebook er blokkert.
Google er blokkert.
Diverse spillsider er blokkert.
Proxy-sider er blokkert.

Er det en måte å komme seg rundt denne sperren? Eventuelt ha med et program på en minnepenn som går rundt dette systemet?

På forhånd, takk.
Wtf? Har de sperret google? Er ikke det det alle lærere sier? -Ja, da bruker dere google til å finne ut om emnet.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
Jepp. De mener at de fleste toppresultatene i søkene inneholder farlig kode.
Ikke spør, det bare er sånn, hehe.

Jeg trenger å komme meg rundt dette!
Hadde et proxy script på pcen før den kresjet. Husker ikke hva det heter. Du kan prøve med det, hvis noen andre kommer med navnet Noe med Ploc eller noe...
Det at de sperrer google, er et klart tegn på at de ikke er helt klare i toppen.. Minner meg om "Datafyren" på U.skolen.. Idioten presterte å slette innskrivnings filene på alle elev maskinene på hele skolen.. Han mente at dette var noe skadelige greier som elevene hadde lagt inn. Det er den filen som lar deg lagre ting, btw. Sikkert riv ruskende galt navn, men det var i allefall den fila han slettet.

Har du sjekket alle de utallige proxy-sidene som finnes? De har garantert glemt mange av dem.. Vet desverre ikke om noen programmer som "kommer seg rundt" en slik sperre..
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
Jeg tipper at de tar inn noe manuelt + at det er et program som de har kjøpt som har listet inn de forskjellige sidene.

Holder på å lage en minnepenn med TorPark(nettleser), en liste over forskjellige proxyer og en liste over IP-adresser til de forskjellige sidene samt. alternative addresser til sidene.

Forslag, noen?
Glype var navnet på det proxy-sciptet
Du kan laste det ned her: http://www.glype.com/

Og så laster du ned XAMPP sånn at du har en server å kjøre det på.
Link: www.apachefriends.org
Sist endret av fulloggal; 3. desember 2008 kl. 02:05. Grunn: .org istedet for .com i link
Kvasir?

eller åpne cmd, skriv f.eks: ping google.no, så kopierer du ip-adressen inn til nettleseren.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Trådstarter
Kommer inn på fjesboka osv, men ser at de har deaktivert cookies!
Er det mulig å lage kunstige/falske cookies eller gå rundt dette for å komme seg inn?
Se her, mener ikke å reklamere for noen side her:

portalen.co.nr -> i venstre marg nest nederst -> proxy -> den skal fungere med cookies.
De har vel et slags "ord filter", så hvis det er en side som inneholder ordet "proxy", så blir den blokkert... Da jeg gikk på skolen, så prøvde jeg andre søkeord som ofte er forbinnet med proxier, f.eks "anonymous", "unblock", osv... Prøv deg fram
Sist endret av Mexxy; 4. desember 2008 kl. 18:56.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Facebook og andre sider er sperret på vår skole også. De har dessuten sperret det meste av proxy sider.
Man kan gå inn på mer info når den sperresiden kommer opp, og der står det: "This site is available when
internet usage is below 70 %, usage is currently 100 %".

Derfor lurer jeg på om det lar seg gjøre å lure sperren på en eller annen måte?
Sitat av 2fast2Furious Vis innlegg
Se her, mener ikke å reklamere for noen side her:

portalen.co.nr -> i venstre marg nest nederst -> proxy -> den skal fungere med cookies.
Vis hele sitatet...
Kommer meg ikke inn på den sida.
Ikke meningen å stjele tråden her, men er forholdsvis relatert. Er det en side hvor man kan sette seg på en mailingliste med nye proxys hver dag ? Sliter med fortiguard på jobben.
Sitat av LoRd Vis innlegg
Ikke meningen å stjele tråden her, men er forholdsvis relatert. Er det en side hvor man kan sette seg på en mailingliste med nye proxys hver dag ? Sliter med fortiguard på jobben.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke finne deg et proxyscript og sette opp en egen proxy hjemmefra?
Sitat av LoRd Vis innlegg
Kommer meg ikke inn på den sida.
Vis hele sitatet...
Altså, hvis du sjekker datoen da det inlegget er sjekket, siden er nede.

Denne pleier å fungere på de fleste skoler :
https://browseunblocked.com/
Sist endret av vonS; 12. mai 2009 kl. 17:59.
Hidemyass har aldri vært problematisk afaik.
Sist endret av blueshift; 12. mai 2009 kl. 19:06.