Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3467
Jeg kom over hacmegame.org for noen dager side, den er veldig lærenytting for folk som ønsker å vite hvordan nettleseren og serveren jobber sammen og hvordan utnytte dette.

Den er utviklet av NTNU, og ligner litt på try2hack, hackordie og alle disse, men denne siden er noe av det bedre jeg har sett sammenlignet mer andre "hacke" sider.

Hvor langt kommer dere ?
Nja, nå har jeg bare tatt alle "Warm-up"-oppgavene, men bedre enn andre sider? Neh, er jo nøyaktig det samme.
Mulig det kommer noen andre nye og morsomme oppgaver senere though, men de får jeg evt. titte på senere.
Sist endret av s1gh; 23. desember 2010 kl. 21:02.
Hvis man absolutt aldri har vært borti dette før, hvor burde man starte?
Lese kildekode er jo første steg på veien.

Edit: Nå vet jeg ikke hvilke oppgaver som kommer senere, men antar de også har oppgaver om f.eks. SQL Injection, XSS osv.?
Da burde man jo lese seg opp på dette også.
Sist endret av s1gh; 23. desember 2010 kl. 21:21.
Noen som har sett på noen av de mer vanskeligere oppgavene på denne siden? Lurer på hvordan de er, og om det bare er oppgaver med grunnlag i php og lignende.

Jeg var tidligere på en site som hadde veldig mye forskjellige challenges. Oppgavene var veldig varierte og ga deg trening i alt fra http, php, logikk og krypto til reverse engineering av executables. Websida var hackits.de og virket til å være veldig populær, men har vært borte nå i sikkert 1,5-2 år. Det var opp i mot hundretallet med challenges. :/

Andre som kjenner til denne siden? Hadde en finfin plassering blant top100
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Noen som har sett på noen av de mer vanskeligere oppgavene på denne siden? Lurer på hvordan de er, og om det bare er oppgaver med grunnlag i php og lignende.

Jeg var tidligere på en site som hadde veldig mye forskjellige challenges. Oppgavene var veldig varierte og ga deg trening i alt fra http, php, logikk og krypto til reverse engineering av executables. Websida var hackits.de og virket til å være veldig populær, men har vært borte nå i sikkert 1,5-2 år. Det var opp i mot hundretallet med challenges. :/

Andre som kjenner til denne siden? Hadde en finfin plassering blant top100
Vis hele sitatet...
Kjenner ikke til nettsiden du nevner, men man har jo alltids EnigmaGroup.
Om det er en verdig erstatter for hackits vet jeg ikke, men den inneholder i alle fall en god del forskjellige emner.

F.eks.: Cryptography, Steganography, Programming og Software Cracking.

Edit: http://www.enigmagroup.org/
Sist endret av s1gh; 23. desember 2010 kl. 21:40.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Lese kildekode er jo første steg på veien.

Edit: Nå vet jeg ikke hvilke oppgaver som kommer senere, men antar de også har oppgaver om f.eks. SQL Injection, XSS osv.?
Da burde man jo lese seg opp på dette også.
Vis hele sitatet...
Stemmer, er en del XSS og SQL injections.

Skriver en walkthrough for alle oppgavene as we speak. Er på level 6

Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Noen som har sett på noen av de mer vanskeligere oppgavene på denne siden? Lurer på hvordan de er, og om det bare er oppgaver med grunnlag i php og lignende.

Jeg var tidligere på en site som hadde veldig mye forskjellige challenges. Oppgavene var veldig varierte og ga deg trening i alt fra http, php, logikk og krypto til reverse engineering av executables. Websida var hackits.de og virket til å være veldig populær, men har vært borte nå i sikkert 1,5-2 år. Det var opp i mot hundretallet med challenges. :/

Andre som kjenner til denne siden? Hadde en finfin plassering blant top100
Vis hele sitatet...
Kjenner til sia. Ganske bra, men de fleste på toplista der cheata.
De lagde ny konto og raida gjennom oppgavene på nytt ;>

Synd den er nede.
Har kommet til level 3, men aner ikke hvordan jeg skal få endret prisen. Det gikk ikke an med spesialtegn i inputen, og det var ikke så simpelt som å endre kildekoden heller.
Du mener oppgave #3 under "Warm-up", eller?
Meh. Dette er vel egentlig ganske ubrukelig, man lærer jo egentlig ikke noe spesielt nyttig av å lese kildekoden til en side og se "<!-- Password: WhyWouldIStoreThePasswordHere -->".

Lekte litt før med http://smashthestack.org. Den er artig, men kanskje litt for vanskelig hvis man sliter med denne hacme.
Glyserol: Det blir litt vanskeligere etterhvert ;>
Men nå får jeg ikke opp siden lengre. Andre som opplever det og?
Sitat av Yochi Vis innlegg
Men nå får jeg ikke opp siden lengre. Andre som opplever det og?
Vis hele sitatet...
Ja, faktisk

Er på Level 6: iBay - free bazooka

Tror det er meninga at jeg skal få en cookie, men har ikke fått noen.
Noen som har tatt den?
Du må endre noe i kake verdien
Sitat av Opacus Vis innlegg
Du må endre noe i kake verdien
Vis hele sitatet...
Jeg sa jeg ikke hadde fått noen cookie. Vet du navnet på den?
Jeg har nylig gått gjennom alle levels i hackmegame og jeg synes hackmegame er en av de bedre utfordringene som ligger ute på nettet. For de av dere som ønsker å lære litt ekstra (evnt trenger litt rettledning) vil jeg anbefale å sjekke ut OWASP Testing Guide som du finner her. Den inneholder også en del eksempler som kan gjøre det litt enklere for folk som ikke har drevet med web application pen-testing tidligere. Var en utrolig grei ressurs for meg når jeg gikk gjennom det hvertfall.
Noen som har et lite tips for oppgave #4 under Avarice? Står bom fast på den oppgaven..
Har kjørt hele teksten gjennom en loop og skrevet ut hvor mange det er av hver bokstav, men det hjalp meg egentlig ingenting. Et lite dytt i riktig retning, anyone?
Sitat av Asoke Vis innlegg
Noen som har et lite tips for oppgave #4 under Avarice? Står bom fast på den oppgaven..
Har kjørt hele teksten gjennom en loop og skrevet ut hvor mange det er av hver bokstav, men det hjalp meg egentlig ingenting. Et lite dytt i riktig retning, anyone?
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler deg å se hvilke ord som pleier å gå igjen i det språket du tror teksten er skrevet på. Så ser du om det kanskje er noen ord som går igjen i den "krypterte" teskten

Lykke til.
Asoke: Hva heter oppgaven?

Nevermind. Gjør som xnid sier.

Her kan du se slik jeg gjorde det. Det er forskjellige tekster, så du må nok gjøre noe selv og.

http://blog.echofish.org/?p=623
Sist endret av dassmongo; 28. desember 2010 kl. 21:11.
Sliter med oppgave 2# under warm up jeg...

har funnet ut at passordet er skrevet i HEX, men finner rett å slett ikke ut hvordan jeg oversetter det til tekst/ASCII (skyt meg hvis jeg tar feil)

noen som vet hvordan jeg fikser denne oppgaven? (Passord = 34:61:74:33:4a:6a)

PS: har klart mange av de andre oppgavene under "WarmUp" men sliter med denne xD
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Sliter med oppgave 2# under warm up jeg...

har funnet ut at passordet er skrevet i HEX, men finner rett å slett ikke ut hvordan jeg oversetter det til tekst/ASCII (skyt meg hvis jeg tar feil)

noen som vet hvordan jeg fikser denne oppgaven? (Passord = 34:61:74:33:4a:6a)

PS: har klart mange av de andre oppgavene under "WarmUp" men sliter med denne xD
Vis hele sitatet...
Jeg vil anbefale deg å sjekke ut "Burp Suite", den har en fin sak som du kan gjøre HEX til ASCII (som jeg går utifra du er på jakt etter). En ting du må huske på er at du må fjerne alle ":" tegna før du prøver å decode.
Eller bare gjøre det for hånd når det er et ord bare http://www.asciitable.com/ .
Hehe, fant ut att det ikke var så vanskelig alikevell, oversatte det med en tabell til slutt (fannt ikke noen programmer som fikk et logisk svar)

Nå sliter jeg med oppgave 1# under Envy
▼ ... mange måneder senere ... ▼